Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2021, 12:35

Maglau skrev:
17. mar 2021, 12:29
Jakobsen skrev:
17. mar 2021, 12:25
En reservespiller fra SIlkeborg som ikke har imponeret deres fans. Jeg har svært ved at tro på han er god nok til bare at være reserve. Jeg har ikke de store forhåbninger til det her køb. Så ved jeg godt, at folk vil indvende at vi før har handlet i divisionerne med succes, men det var spillere som havde gjort sig bemærket og man vidste hvem var. AK var et stort talent, som blev sent forløst, Patrick Olsens talent var også kendt selvom der var tvivl om hans aktuelle niveau, Thelander var rated som et stort talent og Dalsgaard var en udviklingsspiller. Anders Hagelskjær er en reserve midt i tyverne som ingen har hørt om før. Jeg synes ikke lige det er vi mangler for at være ærlig. Vi har Thelander, som er god men døjer med fysikken, Ross der skal sælges før eller siden og en ikke særligt imponerende Granli, som burde have den plads som 4-5 valg. Skulle vi hente endnu en stopper skulle det være en stærkere reserve end Granli eller et talent. Kan heller virkelig hverken se pointen i at købe hverken Granli eller Hagelskjær for at udfylde en "Kasper P" rolle i truppen. Jeg er alvorligt bange for, at det her bare er en spildt plads i truppen. Det lugter af Jon Roi 2.0.
Ja man fristes til at spørge Inge om de rigtige flueben er sat i maskinen. Frygter lidt han har copy pastet indstillingerne fra den norske bundklub.
Nå men tidlige signing er altid positivt.
Som andre også har skrevet, så er han vel primært reservespiller fordi han var på vej væk?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 12:36

Jakobsen skrev:
17. mar 2021, 12:25
En reservespiller fra SIlkeborg som ikke har imponeret deres fans.
Han er ikke reservespiller. Grunden til at han ikke spiller, er at han har meldt ud at han vil væk, og gjorde det allerede i vinter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2021, 12:37

Julgranen skrev:
17. mar 2021, 12:35
Sønderhof skrev:
17. mar 2021, 12:29
Er Hagelskjær-handlen, ikke et udtryk for, at Prijovic ikke er så talentfuld, eller i hvert fald så langt i sin udvikling, som man håbede?
Man kunne også bytte navnet Prijovic ud med Ross.
Ross har vel kun været i problemer fordi vi har for mange andre spillere på holdet der ikke er boldfaste. Pt. er jeg sikker på han står over Granli.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af troelsh » 17. mar 2021, 12:38

Sønderhof skrev:
17. mar 2021, 12:29
Er Hagelskjær-handlen, ikke et udtryk for, at Prijovic ikke er så talentfuld, eller i hvert fald så langt i sin udvikling, som man håbede?
De er begge venstrebenede forsvarer, og i udgangspunkt ikke tænkt som startere.
Inge har fra dag et sagt, at vi skal bringe de unge spillere tidligere, men Prijovic, har ikke været i nærheden af holdet, til trods for vi til tider har sejlet defensivt. Bl.a har Pallesen været inde og spille i en 3-back kæde.
Det er trods alt en spiller vi har betalt for, så tror man havde håbet han var bedre end det har vist sig. -og nu ryger han så endnu længere bagud i køen.
Jo jeg har gjort mig samme tanker, Prijovic er stadig ung, men nok alligevel lidt skuffende, at han ikke er i nærheden af at være klar til at være 4. valg i forsvarskæden.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 12:39

doukas skrev:
17. mar 2021, 12:24
Hahahahah. Er du seriøs? PO havde masser af ungdomslandskampe og Thelander var fast mand i 1. division i en ung alder og kampe på U-landshold. Würtz var 17 år og fast mand på Skives hold. Forstår slet ikke du vil sætte de navne ind som argumentation. Vi er jo nærmere i ligaen med Kent Hangaard og Morten Larsen. Dalsgaard, ja, der skød vi sgu papegøjen. Hvilke meritter kan vi sætte på Hagelskjær som gør, at man kan have nogen større forventninger til ham?
Det ændrer da ikke på at vi hentede ham i 2. division.
Jeg kan nævne de første 50 spillere som har masser af U-landskampe, men som ikke er fem potter pis værd på senior-niveau.
Så nævner du 2 spillere fra en helt anden fodboldtid - bravo!

Han er vel hentet ind fordi han har nogle ting vi mangler, bl.a. i opspillet og på duelspillet. Læg dertil ekstremt lange indkast og en god højde.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 12:43

Pastorius skrev:
17. mar 2021, 12:37
Ross har vel kun været i problemer fordi vi har for mange andre spillere på holdet der ikke er boldfaste. Pt. er jeg sikker på han står over Granli.
Det ændrer vel ikke på at han pt. ikke ligner det der kæmpetalent man spåede ham til at være.
Han har ikke udviklet sig overhovedet på pasningsspillet, hvor han er milevidt fra at kunne klare sig på en større scene.
Laver for mange dumme fejl.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af doukas » 17. mar 2021, 12:44

Julgranen skrev:
17. mar 2021, 12:39
doukas skrev:
17. mar 2021, 12:24
Hahahahah. Er du seriøs? PO havde masser af ungdomslandskampe og Thelander var fast mand i 1. division i en ung alder og kampe på U-landshold. Würtz var 17 år og fast mand på Skives hold. Forstår slet ikke du vil sætte de navne ind som argumentation. Vi er jo nærmere i ligaen med Kent Hangaard og Morten Larsen. Dalsgaard, ja, der skød vi sgu papegøjen. Hvilke meritter kan vi sætte på Hagelskjær som gør, at man kan have nogen større forventninger til ham?
Det ændrer da ikke på at vi hentede ham i 2. division.
Jeg kan nævne de første 50 spillere som har masser af U-landskampe, men som ikke er fem potter pis værd på senior-niveau.
Så nævner du 2 spillere fra en helt anden fodboldtid - bravo!

Han er vel hentet ind fordi han har nogle ting vi mangler, bl.a. i opspillet og på duelspillet. Læg dertil ekstremt lange indkast og en god højde.
Undskyld. Vidste ikke det var forbudt at nævne spillere fra en anden fodboldtid. Min fejl.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 12:45

doukas skrev:
17. mar 2021, 12:44
Undskyld. Vidste ikke det var forbudt at nævne spillere fra en anden fodboldtid. Min fejl.
Beklager, men i dag kan man ikke leve som Heine Fernandez og stadig spille om søndagen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 17. mar 2021, 12:48

Vi hentede altså ikke Patrick Olsen i 2.division. Vi hentede ham i en klub, som lige var rykket ned i 2.division., men han nåede aldrig at spille i 2.division. Han nåede vel ikke en træning i 2.division.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 17. mar 2021, 12:56

Julgranen skrev:
17. mar 2021, 11:34
Yankee skrev:
17. mar 2021, 11:30
Enig. Personligt synes jeg vi skal hente den slags spillere i en meget tidligere alder, men der er altid værdi i venstrebenede forsvarere, så lad ham få en chance.
Er han ikke lidt af en late bloomer?

Han havde ry for at kaste længere end Kian Hansen, da de begge var i FCM.
Late - jo, bloomer - narh.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mogens » 17. mar 2021, 12:57

Julgranen skrev:
17. mar 2021, 11:29
doukas skrev:
17. mar 2021, 11:25
Den mest leverpostejsagtige transfer jeg længe kan huske. Det kilder absolut ingen steder.
Nåh, ligesom Patrick Olsen, Rasmus Thelander, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard og andre vi har hentet fra et lavere niveau?

Jeg tænker at han skal have chancen når vi kører det her databaserede scouting, og så er det næppe et profilindkøb.
Nej, bare ligesom Hagelskjær.

Blot for sammenligningens skyld, så har jeg knyttet nogle korte kommentarer til de nævnte herunder.

PO var udråbt som et kæmpe talent, fik debut i superligaen i en alder af 18 år (sjovt nok mod AaB) og kom da også til Inter, hvor han ikke fik sit gennembrud. Ham kunne man med rette forvente sig noget af.
Thelander kom til AaB som 21-årig (3 år yngre end seneste fangst) og var en profil i næstbedste række, hvor han var på sæsonens hold. Han var ligeledes til prøvetræning hos Roda, som angiveligt ville have ham fra sommeren 12, men AaB snuppede ham.
Würtz blev hentet som 18/19-årig (markant yngre end Hagelskær) og var en bærende kraft på u19-landsholdet. Ham kunne man også forvente sig en del af.
Dalsgaard var et sjovt sats, men han blev stadig hentet i en ung alder (mener det var 20 år) og havde to klare spidskompetencer: Han kunne garne og han var lynhurtig.

Jeg synes naturligvis også, at han skal have chancen og jeg håber da også, at han slår til, men hans meritter ER usexede og tåler i mine øjne ingen sammenligning med dine nævnte eksempler. Du må hjertens gerne prøve at finde flere - jeg er ikke sikker på, at jeg komme til at kommentere på dem.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 17. mar 2021, 13:01

Ibiza Polar skrev:
17. mar 2021, 12:30
Jeg elsker, at folk skal dømmes ude et halvt år inden deres første kamp i klubben.

Træk nu vejret. Vi kan dømme ham som værende elendig, når han har spiller elendigt for os.
Det er jo ikke noget nyt, og i øvrigt helt berettiget, at man diskuterer de transfers klubben foretager sig. Selfølgelig er det tilladt at være skeptisk, da især når Silkebors egne fans ikke roser ham til skyerne. Så jeg synes du skal tage dit eget råd og trække lidt luft ind :P

På papiret ligner det afgjort en spiller til bredden, hvor venstrefoden nok har vægtet højt i vurderingen. Så det kan være en ganske okay løsning, såfremt han ikke koster for meget. Jeg synes jo bare at vi allerede har backup spilleren i Granli og Ross, og så havde jeg håbet på en decideret Okore erstatning til startopstillingen. Måske Hagelskjær er det, men jeg er skeptisk, og er nervøs for om vi igen har hentet på en lidt for lav hylde. Så vil jeg egentlig hellere have, at vi satser helhjertet på Ross.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

1917Helenius
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. mar 2021, 12:08
Favoritspiller: Helenius

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af 1917Helenius » 17. mar 2021, 13:04

Hagelskær er ikke reserve fordi han er på vej væk. Han er i bedste fald på niveau med dem der spiller. Men Tobias Salquist har i foråret vist et langt højere niveau end de andre vi har haft. Med undtagelse af Alves, før han blev solgt.

Hagelskær spillede fast i den superligasæson hvor vores forsvar blev latterliggjort. Dog spiller vi også med fuld risiko, kort afleveringer og 2 offensive backs. Han er i bedste fald ok med bolden. Jeg synes han har mangler på lange, dybe bolde. Men han har fysik, kæmper godt og kan nok løfte sit spil, når dem omkring ham har højere niveau. Han fik comeback i seneste kamp, med en svag kamp på backen, med en del fejlafleveringer.

Måske vil han hæve niveauet i et knapt så risikobetonet forsvarsspil.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 17. mar 2021, 13:07

1917Helenius skrev:
17. mar 2021, 13:04
Hagelskær er ikke reserve fordi han er på vej væk. Han er i bedste fald på niveau med dem der spiller. Men Tobias Salquist har i foråret vist et langt højere niveau end de andre vi har haft. Med undtagelse af Alves, før han blev solgt.

Hagelskær spillede fast i den superligasæson hvor vores forsvar blev latterliggjort. Dog spiller vi også med fuld risiko, kort afleveringer og 2 offensive backs. Han er i bedste fald ok med bolden. Jeg synes han har mangler på lange, dybe bolde. Men han har fysik, kæmper godt og kan nok løfte sit spil, når dem omkring ham har højere niveau. Han fik comeback i seneste kamp, med en svag kamp på backen, med en del fejlafleveringer.

Måske vil han hæve niveauet i et knapt så risikobetonet forsvarsspil.
Det første du siger, er der delte meninger om. Han spillede stor set samtlige minutter i efteråret, så hvad har bænket ham da?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 13:18

Mogens skrev:
17. mar 2021, 12:57
PO var udråbt som et kæmpe talent, fik debut i superligaen i en alder af 18 år (sjovt nok mod AaB) og kom da også til Inter, hvor han ikke fik sit gennembrud. Ham kunne man med rette forvente sig noget af.
Thelander kom til AaB som 21-årig (3 år yngre end seneste fangst) og var en profil i næstbedste række, hvor han var på sæsonens hold. Han var ligeledes til prøvetræning hos Roda, som angiveligt ville have ham fra sommeren 12, men AaB snuppede ham.
Würtz blev hentet som 18/19-årig (markant yngre end Hagelskær) og var en bærende kraft på u19-landsholdet. Ham kunne man også forvente sig en del af.
Dalsgaard var et sjovt sats, men han blev stadig hentet i en ung alder (mener det var 20 år) og havde to klare spidskompetencer: Han kunne garne og han var lynhurtig.

Jeg synes naturligvis også, at han skal have chancen og jeg håber da også, at han slår til, men hans meritter ER usexede og tåler i mine øjne ingen sammenligning med dine nævnte eksempler. Du må hjertens gerne prøve at finde flere - jeg er ikke sikker på, at jeg komme til at kommentere på dem.
Man kunne altså med rette forvente sig noget af en spiller, Patrick Olsen, som ingen klubber i de to bedste rækker ville røre med en ildtang, før vi tog ham ind. En spiller der, før han landede i AaB, ikke kunne komme på hold hverken hos to norske midterhold, eller hos et schweizisk midterhold.
Jeg tror du skal søge job som scout, hvis du så noget som ingen andre så.

Han er da netop et perfekt eksempel på, at man nogen gange kan se en mærkværdig udvikling hos spillere.

Og så er det meget fint at henvise til at spillere var profiler i lavere rækker, men det gør ikke ligefrem at der er garanti for at de bliver et hit i Superligaen.
I øvrigt kunne Dalsgaard ikke garne på Superliga-niveau... så han var altså "bare" hurtig. Til gengæld fik vi efter en sæson eller to udviklet en række andre styrker hos ham som vi så fik glæde af, både sportsligt og økonomisk.
Lad os nu lige se manden spille først.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. mar 2021, 13:20

1917Helenius skrev:
17. mar 2021, 13:04
Hagelskær er ikke reserve fordi han er på vej væk.
Selvfølgelig spiller det ind, at han har afvist forhandlinger med klubben og de har vidst siden december at han vil væk.
Så bruger selvfølgelig de spillere der er en fremtid i - det er da logisk.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 17. mar 2021, 13:26

Kan se på Silkeborgs forum, at et skifte til Lecce glippede sidste sommer. Så det er da en del klubber, som har været ude efter ham, hvis også Portsmouth og klubber i Polen har jagtet ham.

Ibiza Polar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ibiza Polar » 17. mar 2021, 13:30

Hanga skrev:
17. mar 2021, 13:01
Det er jo ikke noget nyt, og i øvrigt helt berettiget, at man diskuterer de transfers klubben foretager sig. Selfølgelig er det tilladt at være skeptisk, da især når Silkebors egne fans ikke roser ham til skyerne. Så jeg synes du skal tage dit eget råd og trække lidt luft ind :P
:kiss:

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Fromthecradle » 17. mar 2021, 13:52

Julgranen skrev:
17. mar 2021, 13:20
1917Helenius skrev:
17. mar 2021, 13:04
Hagelskær er ikke reserve fordi han er på vej væk.
Selvfølgelig spiller det ind, at han har afvist forhandlinger med klubben og de har vidst siden december at han vil væk.
Så bruger selvfølgelig de spillere der er en fremtid i - det er da logisk.
Ja, lige som Van Weert i AaB.
Selvfølgelig spiller KN med det hold, han tror, der kan skaffe en oprykning. Ligesom Vifuentes gør i AaB.
You pay for this?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af doukas » 17. mar 2021, 14:03

Fromthecradle skrev:
17. mar 2021, 13:52
Julgranen skrev:
17. mar 2021, 13:20
1917Helenius skrev:
17. mar 2021, 13:04
Hagelskær er ikke reserve fordi han er på vej væk.
Selvfølgelig spiller det ind, at han har afvist forhandlinger med klubben og de har vidst siden december at han vil væk.
Så bruger selvfølgelig de spillere der er en fremtid i - det er da logisk.
Ja, lige som Van Weert i AaB.
Selvfølgelig spiller KN med det hold, han tror, der kan skaffe en oprykning. Ligesom Vifuentes gør i AaB.
Enig, kunne forstå argumentet, hvis Silkeborg havde nul og nix at spille for, men det er just ikke realiteten.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Låst