'VAR'

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 18:49

Danni skrev:
12. apr 2021, 18:00

Okay, jeg ved ikke hvor jeg kan læse reglerne specifikt. Jeg tror heller ikke det er alle aktører, der kender dem i de her små detaljer. Jeg husker eksempelvis tydeligt Riddersholm råbe flere gange til 4. dommeren, da Fossum scorer på straffesparket i vores 1-0 sejr, om de har tjekket, om nogen af vores spillere var løbet i feltet før sparket, men det må så også have været ligegyldigt.
Alt hvad Glen siger er ligegyldigt - det troede jeg var almen viden.

https://www.superliga.dk/var
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 'VAR'

Indlæg af FlæskeFrank » 13. apr 2021, 23:02

Den seneste VAR i kampen mellem FCK og Brøndby er vel relativ uinteressant og vel højest en blandt mange underlige afgørelser.

Det eneste, som den bibringer, er vel blot Brøndbys selvforståelse om Dolkestødslegenden om, at de bliver snydt for mesterskabet på grund af en eller anden konspirationstrust bestående af Viasat(!!!) og andre.

Alle kendelser imod dem, berettigede eller ej, viser blot, at vi alle hader dem.

At Brøndby vandt forrige kamp mod FCK på en ligeså underlig VAR-kendelse er en helt anden historie. Det var det samme i 2018, hvor SønderjyskE vel reelt lod sig tabe med vilje mod FCM. Her fik Brøndby i samme runde et mål anerkendt, som alle kunne se var offside. Men det brugte Brøndby ikke tid på, for det passede ikke ind i Dolkestødslegenden.

Så det er sædvanlig Brøndby-piv.

Reelt mener jeg, at man burde regulere Tv-stationerne mht. hvad de må vise. Ikke for at skjule sandheden. Men også herinde er der debattører, som tror hvis der er en streg og foden er udenfor, så er det bevis på, at jorden er flad og billedet er endegyldigt bevis.

Forstil jer, at vi er på stadion og der kommer et billede op på storskærmen af en situation med streg, som viser at modstandermålet er klart offside(fordi stregen er lagt forkert ind). Så kan vi hurtig få en ny romerlyssag. Tv kunne måske så bringe det, som VAR vurderer er det rigtige beslutningsgrundlag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2021, 23:18

FlæskeFrank skrev:
13. apr 2021, 23:02
Den seneste VAR i kampen mellem FCK og Brøndby er vel relativ uinteressant og vel højest en blandt mange underlige afgørelser.

Det eneste, som den bibringer, er vel blot Brøndbys selvforståelse om Dolkestødslegenden om, at de bliver snydt for mesterskabet på grund af en eller anden konspirationstrust bestående af Viasat(!!!) og andre.

Alle kendelser imod dem, berettigede eller ej, viser blot, at vi alle hader dem.

At Brøndby vandt forrige kamp mod FCK på en ligeså underlig VAR-kendelse er en helt anden historie. Det var det samme i 2018, hvor SønderjyskE vel reelt lod sig tabe med vilje mod FCM. Her fik Brøndby i samme runde et mål anerkendt, som alle kunne se var offside. Men det brugte Brøndby ikke tid på, for det passede ikke ind i Dolkestødslegenden.

Så det er sædvanlig Brøndby-piv.

Reelt mener jeg, at man burde regulere Tv-stationerne mht. hvad de må vise. Ikke for at skjule sandheden. Men også herinde er der debattører, som tror hvis der er en streg og foden er udenfor, så er det bevis på, at jorden er flad og billedet er endegyldigt bevis.

Forstil jer, at vi er på stadion og der kommer et billede op på storskærmen af en situation med streg, som viser at modstandermålet er klart offside(fordi stregen er lagt forkert ind). Så kan vi hurtig få en ny romerlyssag. Tv kunne måske så bringe det, som VAR vurderer er det rigtige beslutningsgrundlag.
Den er mest irrelevante fordi den korrekte kendelse (omspark) sandsynligvis ikke havde ændret noget som helst. Det mest spændende ved situationen kan være at klubberne nu stiller krav (og vil betale for) mere end en discountudgave af VAR. Vi blev selv ramt af et straffe til MC som ikke kunne omstødes, fordi billederne ikke var gode nok fra en skrabet produktion med færre kameraer end til de store kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: 'VAR'

Indlæg af Elvis lever » 14. apr 2021, 09:02

Pastorius skrev:
13. apr 2021, 23:18
FlæskeFrank skrev:
13. apr 2021, 23:02
Den seneste VAR i kampen mellem FCK og Brøndby er vel relativ uinteressant og vel højest en blandt mange underlige afgørelser.

Det eneste, som den bibringer, er vel blot Brøndbys selvforståelse om Dolkestødslegenden om, at de bliver snydt for mesterskabet på grund af en eller anden konspirationstrust bestående af Viasat(!!!) og andre.

Alle kendelser imod dem, berettigede eller ej, viser blot, at vi alle hader dem.

At Brøndby vandt forrige kamp mod FCK på en ligeså underlig VAR-kendelse er en helt anden historie. Det var det samme i 2018, hvor SønderjyskE vel reelt lod sig tabe med vilje mod FCM. Her fik Brøndby i samme runde et mål anerkendt, som alle kunne se var offside. Men det brugte Brøndby ikke tid på, for det passede ikke ind i Dolkestødslegenden.

Så det er sædvanlig Brøndby-piv.

Reelt mener jeg, at man burde regulere Tv-stationerne mht. hvad de må vise. Ikke for at skjule sandheden. Men også herinde er der debattører, som tror hvis der er en streg og foden er udenfor, så er det bevis på, at jorden er flad og billedet er endegyldigt bevis.

Forstil jer, at vi er på stadion og der kommer et billede op på storskærmen af en situation med streg, som viser at modstandermålet er klart offside(fordi stregen er lagt forkert ind). Så kan vi hurtig få en ny romerlyssag. Tv kunne måske så bringe det, som VAR vurderer er det rigtige beslutningsgrundlag.
Den er mest irrelevante fordi den korrekte kendelse (omspark) sandsynligvis ikke havde ændret noget som helst. Det mest spændende ved situationen kan være at klubberne nu stiller krav (og vil betale for) mere end en discountudgave af VAR. Vi blev selv ramt af et straffe til MC som ikke kunne omstødes, fordi billederne ikke var gode nok fra en skrabet produktion med færre kameraer end til de store kampe.
Overholdelse af fodboldloven kan aldrig være irrelevant, men hvor var dommeren og linjevogterne? Stod de og sov fordi: "den klarer VAR"? Som jeg ser det, blev VAR indført for at luge ud i de største fuck-ups i fodbolden, altså Guds hånd etc, etc, men efter det blev indført skal VAR lige pludselig levere den 100% uforfalskede sandhed. Når det så kombineres med dansk fodbolds manglende evne til at investere i profesionelle dommere og den bedste teknik skal det jo gå galt.

At den danske verdenspresse så går i selvsving over overgrebet mod verdensfodboldens sande moder er tragikomisk, men det redegør FlæskeFrank fint for ovenfor.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 'VAR'

Indlæg af le Cid » 14. apr 2021, 09:45

Helt generelt er VAR jo en fantastisk god idé, som bare er ringe udført.

Al begyndelse er svær, men mon ikke der er et så massivt pres for at få luget ud i børnesygdommene, at vi inden længe ser voldsomt reviderede retningslinjer?

Jeg forestiller mig eksempelvis, at VAR-dommerne kunne have xx sekunder efter hver scoring til at forsøge at påvise en KLAR OG ÅBENLYS fejl, og hvis der ikke er fundet noget inden da, så får målet lov at stå.

Og mens de så er ved det, så skal man lige få kigget en ekstra gang på de nuværende regler for straffespark ved hånd på bolden! Det vi ser for tiden er jo helt til grin!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 'VAR'

Indlæg af gravballe » 14. apr 2021, 10:25

le Cid skrev:
14. apr 2021, 09:45
Helt generelt er VAR jo en fantastisk god idé, som bare er ringe udført.

Al begyndelse er svær, men mon ikke der er et så massivt pres for at få luget ud i børnesygdommene, at vi inden længe ser voldsomt reviderede retningslinjer?

Jeg forestiller mig eksempelvis, at VAR-dommerne kunne have xx sekunder efter hver scoring til at forsøge at påvise en KLAR OG ÅBENLYS fejl, og hvis der ikke er fundet noget inden da, så får målet lov at stå.

Og mens de så er ved det, så skal man lige få kigget en ekstra gang på de nuværende regler for straffespark ved hånd på bolden! Det vi ser for tiden er jo helt til grin!
enig. det største problem med var, er den måde det bliver udført på. Er som om man har valgt at indføre det på den værst tænkelige mulige måde. At alt hånd kontakt nu bare giver straffe burde også ændres. Man burde bare begynde at sparke bolden op på hænderne indtil de fatter at ændre de regler

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: 'VAR'

Indlæg af Elvis lever » 14. apr 2021, 14:21

Superligaens hurtigste spiller har en topfart på 35,2 kilometer i timen, ifølge Superligaen.dk. Det svarer til 9,78 meter i sekundet.

Højkvalitets tv til sport optages generelt med 60 frames per sekund. Jeg ved ikke hvor mange frames de danske kanaler optager med. (Specialkamerarer til superslow etc. kan optage med en højere framerate.)

Det giver en mulig forskel fra frame til frame på 16,3 centimeter. En lavere framerate øger dette tal. En højere framrate mindsker tallet.

Så skulle det være muligt, at tænke lidt over VARs muligheder og begrænsninger.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 'VAR'

Indlæg af Hanga » 14. apr 2021, 15:19

Elvis lever skrev:
14. apr 2021, 14:21
Superligaens hurtigste spiller har en topfart på 35,2 kilometer i timen, ifølge Superligaen.dk. Det svarer til 9,78 meter i sekundet.

Højkvalitets tv til sport optages generelt med 60 frames per sekund. Jeg ved ikke hvor mange frames de danske kanaler optager med. (Specialkamerarer til superslow etc. kan optage med en højere framerate.)

Det giver en mulig forskel fra frame til frame på 16,3 centimeter. En lavere framerate øger dette tal. En højere framrate mindsker tallet.

Så skulle det være muligt, at tænke lidt over VARs muligheder og begrænsninger.
Ikke at det fjerner noget fra pointen, men den europæiske standard for TV transmittering (PAL) er 25 fps (50Hz). Noget streaming kører i 50 fps.

30/60 fps er den amerikanske standard NTSC.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 14. apr 2021, 15:32

Hanga skrev:
14. apr 2021, 15:19
Ikke at det fjerner noget fra pointen, men den europæiske standard for TV transmittering (PAL) er 25 fps (50Hz). Noget streaming kører i 50 fps.

30/60 fps er den amerikanske standard NTSC.
Det kan nemt være optaget med højere framerate, selvom det bliver transmiteret med 25 fps. Jeg ved ikke hvordan det foregår i praksis - men de billeder VAR-vognen får er garanteret i den framerate det er optaget i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 'VAR'

Indlæg af Jakobsen » 17. apr 2021, 01:22

Hanga skrev:
11. apr 2021, 19:08
Pastorius skrev:
11. apr 2021, 18:38
Ibiza Polar skrev:
11. apr 2021, 17:57
Er det en logisk forklaring på, hvorfor VAR ikke skal fange situationen i Brøndby-FCK?
Jeg har ikke set et clear and obvious billede af situationen, der viser han var i feltet inden sparket blev taget.
Jeg synes det var helt tydeligt på TV billederne. Her er et billede, der bekræfter det. Det er godt nok taget et splitsekund efter sparket, men Daramy er langt inde i feltet.

Billede
Det kan seriøst ikke bringe mit pis i kog, at Brøndby for en gangs skyld ikke får hjælp.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 'VAR'

Indlæg af Hanga » 17. apr 2021, 09:16

Jakobsen skrev:
17. apr 2021, 01:22

Det kan seriøst ikke bringe mit pis i kog, at Brøndby for en gangs skyld ikke får hjælp.
Jamen det kan da heller ikke bringe mit pis i kog, jeg anfægter bare den i min optik fuldstændigt latterlige påstand, at man ikke kan se at Daramy brød reglerne i denne situation.

Jeg har langt større problemer med VAR end situationer som disse, og det er noget der ikke kan fixes uanset hvad de gør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 'VAR'

Indlæg af Maglau » 18. apr 2021, 20:35

Det har ikke noge med VAR at gøre men har lige ser en fed dommer episode i BIF - AGF. En spiller fra Brøndby laver en et klokkeklart gul kort frispark men spillet fortsætter idet der er fordel til agf og efterfølgende laver han et mere frispark til gult. Vupti to gule kort på en gang. :thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: 'VAR'

Indlæg af Salle17 » 18. apr 2021, 21:30

Er jeg den eneste som synes det er påfaldende, at VAR alene diskuteres når BIF eller FCK er involveret? Jeg har ikke hørt en pip om vores situation mod SønderjyskE. En situation, hvor der i øvrigt i henhold til fodboldlovgivningen ikke var straffespark.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: 'VAR'

Indlæg af Mogens » 18. apr 2021, 22:39

Jeg hader VAR. Så er det slået fast. Det dræber så meget spontan glæde og er alligevel hamrende elendigt.

Hvis endelig man skal bruge det, så lad hvert hold få x antal challenges (som i tennis og badminton), som holdene selv kan råde over. Vinder man sin challenge, tæller den ikke som brugt. Så står dommerens skøn stadig til troende og ingen kan brokke sig efterfølgende (andet end, når VAR igen fucker op).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 'VAR'

Indlæg af Brodernumsi » 18. apr 2021, 22:54

Mogens skrev:
18. apr 2021, 22:39
Jeg hader VAR. Så er det slået fast. Det dræber så meget spontan glæde og er alligevel hamrende elendigt.

Hvis endelig man skal bruge det, så lad hvert hold få x antal challenges (som i tennis og badminton), som holdene selv kan råde over. Vinder man sin challenge, tæller den ikke som brugt. Så står dommerens skøn stadig til troende og ingen kan brokke sig efterfølgende (andet end, når VAR igen fucker op).
Challenges vil tage alt for lang tid, hver træner vil jo bruge alle sine challenges i hver kamp.

-Reglerne skal tilpasses VAR
-Og i DK skal vi indse, at den discount-version vi har, gør mere skade end gav. Der skal flere og bedre billeder til, og det det skal afstemmes bedre, hvornår VAR skal bruges.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: 'VAR'

Indlæg af Mogens » 18. apr 2021, 23:18

Brodernumsi skrev:
18. apr 2021, 22:54
Mogens skrev:
18. apr 2021, 22:39
Jeg hader VAR. Så er det slået fast. Det dræber så meget spontan glæde og er alligevel hamrende elendigt.

Hvis endelig man skal bruge det, så lad hvert hold få x antal challenges (som i tennis og badminton), som holdene selv kan råde over. Vinder man sin challenge, tæller den ikke som brugt. Så står dommerens skøn stadig til troende og ingen kan brokke sig efterfølgende (andet end, når VAR igen fucker op).
Challenges vil tage alt for lang tid, hver træner vil jo bruge alle sine challenges i hver kamp.

-Reglerne skal tilpasses VAR
-Og i DK skal vi indse, at den discount-version vi har, gør mere skade end gav. Der skal flere og bedre billeder til, og det det skal afstemmes bedre, hvornår VAR skal bruges.
Brodernumsi skrev:
18. apr 2021, 22:54
Mogens skrev:
18. apr 2021, 22:39
Jeg hader VAR. Så er det slået fast. Det dræber så meget spontan glæde og er alligevel hamrende elendigt.

Hvis endelig man skal bruge det, så lad hvert hold få x antal challenges (som i tennis og badminton), som holdene selv kan råde over. Vinder man sin challenge, tæller den ikke som brugt. Så står dommerens skøn stadig til troende og ingen kan brokke sig efterfølgende (andet end, når VAR igen fucker op).
Challenges vil tage alt for lang tid, hver træner vil jo bruge alle sine challenges i hver kamp.

-Reglerne skal tilpasses VAR
-Og i DK skal vi indse, at den discount-version vi har, gør mere skade end gav. Der skal flere og bedre billeder til, og det det skal afstemmes bedre, hvornår VAR skal bruges.
Så kunne x jo passende være en i hver halvleg.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: 'VAR'

Indlæg af michael_nagg » 12. maj 2021, 19:32

Sjældent har jeg da været så ked og ked af at se fodbold. VAR er så dræbende, og tager så meget glæde ud af spillet, både for tilskuerne og spillerne.
Personligt synes jeg det burde afskaffes så hurtigt som muligt, men spørgsmålet er, om der er ikke er puttet for mange penge i det, til at man ikke vil skrotte det.
Men gad vide hvordan DBU vil se på det, hvis tilskuere og tv-seere begyndte at boykotte kampene.

Eller er det bare mig der har set sig tvær på VAR

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 'VAR'

Indlæg af gravballe » 12. maj 2021, 20:35

Jeg syntes man skal beholde var men udelukkende bruge det til at fjerne store fejl. Det er som om man har valgt at indføre det på den værst mulige måde man kunne.

Var skulle bruges til at fjerne de store grove fejl. Ikke til om man er 1cm offside eller ej. Eller vi sparker lige bolden op på hænderne og får straffe.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 'VAR'

Indlæg af Brodernumsi » 12. maj 2021, 23:29

gravballe skrev:
12. maj 2021, 20:35
Jeg syntes man skal beholde var men udelukkende bruge det til at fjerne store fejl. Det er som om man har valgt at indføre det på den værst mulige måde man kunne.

Var skulle bruges til at fjerne de store grove fejl. Ikke til om man er 1cm offside eller ej. Eller vi sparker lige bolden op på hænderne og får straffe.
Det fjerner ikke problemet, der vil også være en dommer, der skal bestemme hvornår en fejl er 'stor'. Reglerne skal tilpasses, at alt bliver opdaget.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 'VAR'

Indlæg af Danni » 29. maj 2021, 21:33

Når de her lidt specielle “hands-straffe” bliver dømt efter VAR er kommet til, har jeg hørt flere gange fra kommentatorer, at reglerne omkring hands bliver ændret i næste sæson. Er der nogen, som ved hvad de nye regler så er?
Længe leve arbejderklassen!

Besvar