Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Eagledrop » 20. apr 2021, 15:57

baresi skrev:
20. apr 2021, 14:00
gravballe skrev:
20. apr 2021, 11:07
baresi skrev:
20. apr 2021, 10:20
Julgranen skrev:
20. apr 2021, 10:11
Hanga skrev:
20. apr 2021, 10:09
Nej, og tilskuertallet har også været derefter... Det var som bare min pointe.
Ja, det er lidt ærgerligt. Det er klart sjovest at være på stadion, når der er fuldt hus.
ja mega fedt derude med +8-10.000
kan huske dengang vi havde besøg af United med en Ung Ronaldo, som varmede op 3 meter fra mig. Så hev jeg lige mit daværende Digital kamera op, trykkede ON. OG så åbnede og lukkede kameraet lige så fint. Tør for batteri :-) haha dengang der ikke fandtes mobiler som idag og ordet Selfies ikke var opfundet.
CL kampene var fede, var så heldig at få biletter til alle 3 kampe. Men sampdoria kampen er der intet der slår, fra året før.. af en eller anden grund var stemningen til den kamp var helt speciel
Sampdoria kampen - jeg stod på langsiden. Den var SINDSSYG fed.
Bedste kamp nogensinde! og jeg stod endda i familieafsnittet ved siden af buret med Sampdoria fans. Og jeg kunne IKKE høre dem. Vi larmede så meget. Det var fantastisk!

Tilbage til OB kampen. Dem skal vi baske. Jeg er spændt på at vi mangler vores flittige portugiser, ham har jeg godt nok hurtigt fået en kærlighed til. Vi kan vel være tilfredse med endnu en uafgjort, men for s... hvor vil jeg gerne at vi vinder så vi kan sætte os trygt på 7. pladsen. Og helt holde Lyngby/Vejle under os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Pastorius » 20. apr 2021, 15:58

Hovedet skrev:
20. apr 2021, 15:40

Jeg er enig i meget af det, du skriver, men det samme kunne man jo have sagt om FCM i den periode. Pointen var, at vi forsømte at ride videre på den enorme bølge af goodwill, der prægede AaB i den tid, og at det strandede på en alt for defensiv og kedelig kommunikation. AaB havde enkelt fejllæst situationen og satte kurs mod ligegyldighed og anonymitet, som vi har grumme svært ved at komme ud af.

Bortset fra det eksisterede de grundlæggende tendenser allerede før 2014. Vi fik aldrig del i det tilskuerboom, der satte ind ca. midtvejs i halvfemserne.
Det har sgu ikke ret meget med kommunikation at gøre. Vi spillede bare ringe efterfølgende. Alle vores mesterskaber er præget af at vi har fået noget ambitiøst til at klikke på trods af odds (økonomi) eller en hård økonomisk satsning, som vi ikke har kunnet opretholde år efter år. Det er svært at gøre flere år i træk, og i længden er der ingen vej udenom at hæve budgettet, hvis vi år efter år skal have bedre resultater. Og det skal vi, hvis vi år efter år vil have flere tilskuere. AGF, Randers og hvem der ellers er, kæmper ikke med at deres tilskuere tidligere har været forvænte med både flot spil og gode resultater. Det har vi og det er den skala vi bedømmer vores hold på. Undtagelsen er BIF, der i den grad er favoriseret af spille og tv-tider, men som også kan se tilbage på en lang periode som fast tophold - og så har de faktisk været i stand til at ovepræstere i nogle sæsoner, selvom jeg ikke helt synes de har set ud til at være lige så gode som deres resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2021, 17:15

Det var vel også en af ideerne med at satse på de lokale talenter, nemlig at skabe en samhørighed mellem fans og spillertruppen.

At det så ikke lykkedes, blandt andet fordi spillet blev træls, er historie nu. Og nu søger man en anden vej.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Julgranen » 20. apr 2021, 17:28

FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 17:15
Det var vel også en af ideerne med at satse på de lokale talenter, nemlig at skabe en samhørighed mellem fans og spillertruppen.

At det så ikke lykkedes, blandt andet fordi spillet blev træls, er historie nu. Og nu søger man en anden vej.
Vi satser da stadig markant på lokale talenter. Vi giver bare ikke spilletid eller kontrakter til talenter, som ikke har skyggen af interessant talent. Enkelte gange har man jo taget selv i at tænke at der er større spilintelligens eller færre trampolintæmninger at finde på Fjordmarken en varm sommerdag.

Men jeg tror nu også meget handler om mentalitet. I Sverige er man lykkedes med præcis det I efterlyser, og der har Allsvenskan aldrig været så populær som nu.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2021, 17:41

FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 17:15
Det var vel også en af ideerne med at satse på de lokale talenter, nemlig at skabe en samhørighed mellem fans og spillertruppen.

At det så ikke lykkedes, blandt andet fordi spillet blev træls, er historie nu. Og nu søger man en anden vej.
Ja, og det var nok her, filmen knækkede. På det tidspunkt havde der været mere ræson i at se på, hvordan klubben kunne have udviklet sig videre fra doublen. Vi fik samtidig en masse penge i form af aktieemission og Europa Cup og havde ingen skeletter tilbage i skabet. Det var på dét tidspunkt, at klubben skulle have lanceret den top 4 - plan, der dukkede op i fjor. Som den sportslige middelmådighed satte ind, og tiden gik med ingenting, blev snakken om talentstrategi og ansvarlighed jo bare trættende.

Men det er der jo sagt så meget om. Min virkelige pointe, hvor 2014 og tiden efter blot indgik i en bisætning, er, at AaBs problemer på tilskuerfronten begyndte længe før. Hvorfor stod vi stille der i begyndelsen af halvfemserne, mens Brøndby og FCK (der til en start overtog B 1903s nærmest ingen tilskuere) mangedoblede deres tilskuertal - og lidt senere også AGF?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2021, 17:56

Hovedet skrev:
20. apr 2021, 17:41
FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 17:15
Det var vel også en af ideerne med at satse på de lokale talenter, nemlig at skabe en samhørighed mellem fans og spillertruppen.

At det så ikke lykkedes, blandt andet fordi spillet blev træls, er historie nu. Og nu søger man en anden vej.
Ja, og det var nok her, filmen knækkede. På det tidspunkt havde der været mere ræson i at se på, hvordan klubben kunne have udviklet sig videre fra doublen. Vi fik samtidig en masse penge i form af aktieemission og Europa Cup og havde ingen skeletter tilbage i skabet. Det var på dét tidspunkt, at klubben skulle have lanceret den top 4 - plan, der dukkede op i fjor. Som den sportslige middelmådighed satte ind, og tiden gik med ingenting, blev snakken om talentstrategi og ansvarlighed jo bare trættende.

Men det er der jo sagt så meget om. Min virkelige pointe, hvor 2014 og tiden efter blot indgik i en bisætning, er, at AaBs problemer på tilskuerfronten begyndte længe før. Hvorfor stod vi stille der i begyndelsen af halvfemserne, mens Brøndby og FCK (der til en start overtog B 1903s nærmest ingen tilskuere) mangedoblede deres tilskuertal - og lidt senere også AGF?
Jeg tror du glemmer hvem der kom med pengene til den emission. Vi kan sagtens kræve ambitioner, men mit indtryk var at den emission blev til på krav om en strammere økonomisk vej end tidligere. Igen, vi var næsten gået konkurs og umiddelbart før mesterskabet blev vi endda nødt til at tømme klubkassen I amatørafdelingen for at få det til at løbe rundt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2021, 18:56

FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 17:15
Det var vel også en af ideerne med at satse på de lokale talenter, nemlig at skabe en samhørighed mellem fans og spillertruppen.

At det så ikke lykkedes, blandt andet fordi spillet blev træls, er historie nu. Og nu søger man en anden vej.
Forstå mig ret, jeg er kæmpe fan af lokale talenter, hvis de er gode nok. Men som almen fan gennem flere årtier, har jeg aldrig nogensinde følt mere samhørighed med Torben Hjermitslev end med Jens Madsen, med Jacob Krüger end med Jozo Matovac, med Kenneth Stenild end med Karim Zaza, med Magnus Christensen end med Pedro Ferreira.
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2021, 19:56

R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 18:56
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Det tror jeg så ikke. Og det er ikke kun i AaB-kontekst. Så ville der for fanden ikke findes en eneste AGF-fan på jorden, hvis det var det eneste kriterie...
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2021, 20:01

FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 19:56
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 18:56
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Det tror jeg så ikke. Og det er ikke kun i AaB-kontekst. Så ville der for fanden ikke findes en eneste AGF-fan på jorden, hvis det var det eneste kriterie...
Jo da. Man identificerer sig med klubben eller relaterer til denne, ikke til spillere. Som jo kommer og går.
Ædruelighedens stemme

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af svenderikpoulsen » 20. apr 2021, 20:26

Det ville da være rigtig fedt hvis AaB kunne mønstre et hold af ene nordjyder - fra området mellem Støvring i syd til Skagen i nord- og selvfølgelig så godt et hold, at målsætning om top 4 var realistisk. Men da det ikke er muligt, er jeg fløjtende ligeglad med nationaliteten på spillerne. Det er AaB, der betyder noget.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af le Cid » 20. apr 2021, 20:33

svenderikpoulsen skrev:
20. apr 2021, 20:26
Det ville da være rigtig fedt hvis AaB kunne mønstre et hold af ene nordjyder - fra området mellem Støvring i syd til Skagen i nord- og selvfølgelig så godt et hold, at målsætning om top 4 var realistisk. Men da det ikke er muligt, er jeg fløjtende ligeglad med nationaliteten på spillerne. Det er AaB, der betyder noget.
Det behøver naturligvis ikke være 11 bondeknøse fra Nordjylland, der løber på banen, men vi skal denondenlynme heller ikke lave en "Det Nye Brøndby (TM)", som satser stort på sit talentakademi - samtidig med at man stiller med 11 udlændinge i startopstillingen. Man kan sagtens lande et sted midt imellem, uden man for alvor går på kompromis med nogen af sine idealer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2021, 20:47

R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 20:01
FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 19:56
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 18:56
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Det tror jeg så ikke. Og det er ikke kun i AaB-kontekst. Så ville der for fanden ikke findes en eneste AGF-fan på jorden, hvis det var det eneste kriterie...
Jo da. Man identificerer sig med klubben eller relaterer til denne, ikke til spillere. Som jo kommer og går.
Hvad er "klubben" så egentlig, hvis du mener det 100% løsrives fra de mennesker vi hepper på og hylder?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2021, 21:19

Nu er det en lille ting, men hvorfor søren er der ikke meldt en bruttotrup ud. Sidste gang mod OB udtog man hele truppen, fordi det var en vigtig kamp. Denne gang er det nok hele klubben, som er udtaget siden intet er meldt ud.

Nu er det ikke for at starte diskussionen fra sidst, men vi kan vel blive enige om, at enten melder man fast en bruttotrup ud eller så gør man ikke. Det med nogengange ikke at melde en bruttotrup ud er kikset.
- FlæskeFrank

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Lyfe » 20. apr 2021, 21:23

Er fuldstændig ligeglad med om vi spiller som en sæk kartofler i morgen. Glæder mig bare til at komme på stadion igen og det eneste krav jeg har er at spillerne viser at vi fans har været savnet på lægterne og kæmper røven ud af bukserne.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af Julgranen » 21. apr 2021, 08:55

FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 21:19
Nu er det en lille ting, men hvorfor søren er der ikke meldt en bruttotrup ud. Sidste gang mod OB udtog man hele truppen, fordi det var en vigtig kamp. Denne gang er det nok hele klubben, som er udtaget siden intet er meldt ud.

Nu er det ikke for at starte diskussionen fra sidst, men vi kan vel blive enige om, at enten melder man fast en bruttotrup ud eller så gør man ikke. Det med nogengange ikke at melde en bruttotrup ud er kikset.
Kører du nu videre på dit ligegyldige brok fra sidst, hvor man rent symbolsk udtog hele truppen?
Sidst var der nærmest ikke én eneste udover dig, der kunne se det problematiske i det - og det er da i grunden også ligegyldigt hvem vi udtager, så længe den indeholder 11 mand der kan levere på banen.

Truppen er i øvrigt udtaget - 3 målmænd igen, hvilket må betyde at Rinne er lige på vippen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2021, 09:46

le Cid skrev:
20. apr 2021, 20:33
svenderikpoulsen skrev:
20. apr 2021, 20:26
Det ville da være rigtig fedt hvis AaB kunne mønstre et hold af ene nordjyder - fra området mellem Støvring i syd til Skagen i nord- og selvfølgelig så godt et hold, at målsætning om top 4 var realistisk. Men da det ikke er muligt, er jeg fløjtende ligeglad med nationaliteten på spillerne. Det er AaB, der betyder noget.
Det behøver naturligvis ikke være 11 bondeknøse fra Nordjylland, der løber på banen, men vi skal denondenlynme heller ikke lave en "Det Nye Brøndby (TM)", som satser stort på sit talentakademi - samtidig med at man stiller med 11 udlændinge i startopstillingen. Man kan sagtens lande et sted midt imellem, uden man for alvor går på kompromis med nogen af sine idealer!
Ganske enig.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2021, 09:49

Buzz Killington skrev:
20. apr 2021, 20:47
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 20:01
FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 19:56
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 18:56
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Det tror jeg så ikke. Og det er ikke kun i AaB-kontekst. Så ville der for fanden ikke findes en eneste AGF-fan på jorden, hvis det var det eneste kriterie...
Jo da. Man identificerer sig med klubben eller relaterer til denne, ikke til spillere. Som jo kommer og går.
Hvad er "klubben" så egentlig, hvis du mener det 100% løsrives fra de mennesker vi hepper på og hylder?
Svært spørgsmål, der nok kræver en længere afhandling end egnet til dette forum. Kort sagt er det historien, traditionen, fortællingen, kollektiverne, tribunerne.
Var det spillerne, så kunne man jo ligeså godt holde med FCM eller deslige.
Ædruelighedens stemme

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 21. apr 2021, 09:54

Buzz Killington skrev:
20. apr 2021, 20:47
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 20:01
FlæskeFrank skrev:
20. apr 2021, 19:56
R Rosenberg skrev:
20. apr 2021, 18:56
Så hvis det har været en af motivationerne, så tror jeg, det er skudt noget forbi.
Jeg tror, at for de fleste, er AaB det eneste vigtige, og sejre og godt spil vægter væsentligt højere, end om x midtbanespiller er en bondedreng fra Bangsbo.
Det tror jeg så ikke. Og det er ikke kun i AaB-kontekst. Så ville der for fanden ikke findes en eneste AGF-fan på jorden, hvis det var det eneste kriterie...
Jo da. Man identificerer sig med klubben eller relaterer til denne, ikke til spillere. Som jo kommer og går.
Hvad er "klubben" så egentlig, hvis du mener det 100% løsrives fra de mennesker vi hepper på og hylder?
Det betyder vel egentlig bare at AaB ikke er det samme for forskellige mennesker. Klubben er ikke min identitet, men passer bare rigtig godt på at jeg ser mig selv som nordjyde og en del af det er AaB. Derfor betyder det også at det er vigtigt for mig at der er noget genkendeligt nordjysk over klubben.
Kommer vi til det punkt en dag hvor ejerne ledelsen og spillertruppen ikke har et stærkt nordjyske præg, vil min interesse sikkert også forsvinde eller blive svag.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2021, 09:56

Mit næsthøjeste ønske ift dagens kamp er, at Ross holder op med at losse. For helvede, hvor er det træls at se på - så kan vi ligeså godt bare give bolden til modstanderne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af doukas » 21. apr 2021, 09:59

R Rosenberg skrev:
21. apr 2021, 09:56
Mit næsthøjeste ønske ift dagens kamp er, at Ross holder op med at losse. For helvede, hvor er det træls at se på - så kan vi ligeså godt bare give bolden til modstanderne.
Tror ikke Cifuentes er der, hvor han laver om på det. Altså, det er jo ret tydeligt, at Cifuentes ikke har nogen ambition om at spille bolden op igennem midtbanen. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.

Så der kommer nok ligeså meget losseri som de sidste mange kampe.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar