Udbryderliga

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Udbryderliga

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2021, 14:35

Pastorius skrev:
19. apr 2021, 13:52

Det ser ud til at de fleste holder ved franchiset, også når de flytter, men der findes ingen (som i nul og niks) fankultur i USA. Det er folk som køber billetter til et show, og en fan er så en der køber det til samme show flere år i træk. Der er ingen koordineret fanscene, det hele er orkestreret af arrangøreren der sørger for underholdning og gøgl i alle reklamepauserne, mens tilskuerne propper popcorn etc. i sig.

Der er masser af penge i Collegebasket og de fleste af spillerne (og deres familier) er økonomisk sikret for resten af livet, hvis de er blandt de bedste. Reglerne bliver omgået i stor stil og jeg er ret sikker på deres i high school og på college (og i NBA) er organiseret doping indblandet. Har hørt historier om spillere der pludselig er vokset med over 20 cm hen over en sommerferie.

Hvis det bliver til noget, kan vi få trykprøvet om at sporten ingenting er, uden de hardcore fans, for dem er der ikke rigtig plads til i sådan et setup. Hvis det bliver til noget, så er jeg overbevist om at flertallet igen falder til patten, og at det virkelige bliver Super League der bliver det store trækplaster, og resten af fodbolden bliver sekundafodbold.

Der er ikke så stor en revolutionerende forskel i det her, som det gøres til. Det er naturlig fortsættelse af mange års udvikling. Ligesom i resten af verden vokser uligheden og dem med flest penge vinder altid i længden - indtil verdensordenen bryder sammen og starter forfra.
Det er muligt at man følger med, men det giver sig selv, at det er nogle andre tilskuere der dukker op på stadion hvis man rykker sit franchise til den anden ende af landet. Du vil måske stadig holde med dit gamle hold, men hvis der er 1600 kilometer til stadion i stedet for 70 så bliver det nok ikke hver hjemmekamp længere. Men måske noget du gør en gang om året.
Der er mange penge i College Basket, men som spiller kan du ikke modtage løn, og du har heller ikke nogen sikkerhed hvis du skulle blive skadet - Tværtimod har jeg hørt om flere tilfælde af spillere der har fået scholarships på årsbasis, ikke præsteret og blevet smidt ud af universitetet, fordi de ikke selv kunne betale. At der er nogle spillere der tjener gode penge gør det ikke til en fornuftig model for majoriteten. Det er ikke fordi jeg mener at man skal forgylde alle unge spillere der dyrker sport på nogenlunde eliteplan, men i en College basket er der så mange penge involveret, store TV aftaler og virkelig mange seere live og i fjernsynet, at det virker grotesk at der ikke er mere sikkerhed for de enkelte spillere. Jeg var på udveksling i 2017 i en by med et indbyggertal ala Aalborg. De havde et stadion med plads til 50.000 tilskuere og der var stort set fyldt hver eneste gang (amerikansk fodbold dog), det var både et kæmpe trækplaster for universitetet at være et såkaldt Big-12 hold, men også en stor pengemaskine. Træneren tjente mere end 3 millioner $ om året.. Kan se at han sidenhen har fået en kontrakt på et andet universitet til en værdi af 18,6 millioner $ for 5 år.

Jeg tror du har ret i, at tilskuerne nok skal dukke op eller tænde for TV'et, hvis Barcelona spiller imod Juventus. Men jeg synes egentlig at det er en ret stor omvæltning, at man lader enkelte klubber være fast inventar i den bedste liga, selvom de dybest set ikke har noget at lave i det selskab. Hvad har klubber som Arsenal, Tottenham og Chelsea eksempelvis at fremvise der giver dem en automatisk berettigelse i den største europæiske turnering? Ingen af de tre hold ville kvalificere sig til ChL hvis ligaen stoppede i dag. Manchester United har været røv og nøgler i snart 10 år, Arsenal har ikke vundet noget af betydning siden 2004 og jeg tror ikke at Tottenham har vundet noget af betydning i min levetid (siden 92). Så er der City og Liverpool tilbage, hvor førstnævnte dårligt har en fanbase af betydning og sidstnævnte først sidste år vandt deres første nationale mesterskab siden 1990.

Personligt tror jeg ikke, at det bliver til noget. Det er en trussel imod UEFAs produkt, og så længe de har magten til at gøre en deltagelse til en de-facto udmelding af alt UEFA relateret i fremtiden (både UEFAs turneringer og landshold), så tror jeg at de fleste spillere vil tænke sig om en ekstra gang før de tager chancen. Navnlig spillerne i de næstbedste lag som ikke er garanteret en rolle i deres nye klub. Jeg synes dog, at det er ret banebrydende indenfor europæisk fodbold, hvor det altid har været dine præstationer der har været afgørende for om du spiller i den ene eller anden række eller om du deltager i international fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 19. apr 2021, 14:54

jonas386 skrev:
19. apr 2021, 14:35
Pastorius skrev:
19. apr 2021, 13:52

Det ser ud til at de fleste holder ved franchiset, også når de flytter, men der findes ingen (som i nul og niks) fankultur i USA. Det er folk som køber billetter til et show, og en fan er så en der køber det til samme show flere år i træk. Der er ingen koordineret fanscene, det hele er orkestreret af arrangøreren der sørger for underholdning og gøgl i alle reklamepauserne, mens tilskuerne propper popcorn etc. i sig.

Der er masser af penge i Collegebasket og de fleste af spillerne (og deres familier) er økonomisk sikret for resten af livet, hvis de er blandt de bedste. Reglerne bliver omgået i stor stil og jeg er ret sikker på deres i high school og på college (og i NBA) er organiseret doping indblandet. Har hørt historier om spillere der pludselig er vokset med over 20 cm hen over en sommerferie.

Hvis det bliver til noget, kan vi få trykprøvet om at sporten ingenting er, uden de hardcore fans, for dem er der ikke rigtig plads til i sådan et setup. Hvis det bliver til noget, så er jeg overbevist om at flertallet igen falder til patten, og at det virkelige bliver Super League der bliver det store trækplaster, og resten af fodbolden bliver sekundafodbold.

Der er ikke så stor en revolutionerende forskel i det her, som det gøres til. Det er naturlig fortsættelse af mange års udvikling. Ligesom i resten af verden vokser uligheden og dem med flest penge vinder altid i længden - indtil verdensordenen bryder sammen og starter forfra.
Det er muligt at man følger med, men det giver sig selv, at det er nogle andre tilskuere der dukker op på stadion hvis man rykker sit franchise til den anden ende af landet. Du vil måske stadig holde med dit gamle hold, men hvis der er 1600 kilometer til stadion i stedet for 70 så bliver det nok ikke hver hjemmekamp længere. Men måske noget du gør en gang om året.
Der er mange penge i College Basket, men som spiller kan du ikke modtage løn, og du har heller ikke nogen sikkerhed hvis du skulle blive skadet - Tværtimod har jeg hørt om flere tilfælde af spillere der har fået scholarships på årsbasis, ikke præsteret og blevet smidt ud af universitetet, fordi de ikke selv kunne betale. At der er nogle spillere der tjener gode penge gør det ikke til en fornuftig model for majoriteten. Det er ikke fordi jeg mener at man skal forgylde alle unge spillere der dyrker sport på nogenlunde eliteplan, men i en College basket er der så mange penge involveret, store TV aftaler og virkelig mange seere live og i fjernsynet, at det virker grotesk at der ikke er mere sikkerhed for de enkelte spillere. Jeg var på udveksling i 2017 i en by med et indbyggertal ala Aalborg. De havde et stadion med plads til 50.000 tilskuere og der var stort set fyldt hver eneste gang (amerikansk fodbold dog), det var både et kæmpe trækplaster for universitetet at være et såkaldt Big-12 hold, men også en stor pengemaskine. Træneren tjente mere end 3 millioner $ om året.. Kan se at han sidenhen har fået en kontrakt på et andet universitet til en værdi af 18,6 millioner $ for 5 år.

Jeg tror du har ret i, at tilskuerne nok skal dukke op eller tænde for TV'et, hvis Barcelona spiller imod Juventus. Men jeg synes egentlig at det er en ret stor omvæltning, at man lader enkelte klubber være fast inventar i den bedste liga, selvom de dybest set ikke har noget at lave i det selskab. Hvad har klubber som Arsenal, Tottenham og Chelsea eksempelvis at fremvise der giver dem en automatisk berettigelse i den største europæiske turnering? Ingen af de tre hold ville kvalificere sig til ChL hvis ligaen stoppede i dag. Manchester United har været røv og nøgler i snart 10 år, Arsenal har ikke vundet noget af betydning siden 2004 og jeg tror ikke at Tottenham har vundet noget af betydning i min levetid (siden 92). Så er der City og Liverpool tilbage, hvor førstnævnte dårligt har en fanbase af betydning og sidstnævnte først sidste år vandt deres første nationale mesterskab siden 1990.

Personligt tror jeg ikke, at det bliver til noget. Det er en trussel imod UEFAs produkt, og så længe de har magten til at gøre en deltagelse til en de-facto udmelding af alt UEFA relateret i fremtiden (både UEFAs turneringer og landshold), så tror jeg at de fleste spillere vil tænke sig om en ekstra gang før de tager chancen. Navnlig spillerne i de næstbedste lag som ikke er garanteret en rolle i deres nye klub. Jeg synes dog, at det er ret banebrydende indenfor europæisk fodbold, hvor det altid har været dine præstationer der har været afgørende for om du spiller i den ene eller anden række eller om du deltager i international fodbold.
Omkring Collegebasket, så er det i fuld gang med at blive professionaliseret (det her er bare første step).

https://www.cnbc.com/2019/10/29/ncaa-al ... mages.html

Der er meget få af de dygtigste basketballspillere der reelt går i skole, og dem der spiller basket på et årligt scolarship, havde aldrig været i nærheden af College uden basketball. Det er meget langt fra at være de største talenter. De har taget en chance for at komme indenfor, og så se om de kan komme på holdet. Det er ulykkeligt og hårde odds, men det er mest for de der kun findes et privatiseret skolevæsen, og fordi de i forvejen kommer fra kummerlige forhold.

College er forøvrigt ikke sammenlignligt med fodboldakademier rundt omkring i hvert fald ikke i de bedste divisioner. Det er benhård konkurrence og det gælder kun om at vinde i årets liga. Dem der ikke får meget spilletid på førsteholdet, er stort set overladt til sig selv, medmindre de er store talenter fra de yngste årgange, som senere kan gøre sig gældende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Udbryderliga

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. apr 2021, 18:04

Buzz Killington skrev:
19. apr 2021, 10:35
gravballe skrev:
19. apr 2021, 09:31
Jeg håber de hold der er med bliver smidt ud af national liga og deres spillere ikke må spille på landsholdet.

Det her er dødsstødet til fodbold på langt sigt. Det handler om at suge så mange penge som mulig ud af føde kæden og placere den ved de store klubber. Så alt interesse for de mindre dør.

Jeg håber publikum nægter at se det pis men mon ikke det nok skal blive en succes.
Og det er også bare konsekvensen af at UEFA har kørt deres åndssvage appeasement strategi over for de store klubber i årevis. Hver gang de har luftet ideen om at starte en udbryderliga, så er UEFA kommet rendende med for topklubberne mere og mere gunstige europæiske turneringer som de så har kunnet malke år efter år med noget der tenderer automatisk kvalifikation. Resultatet har forventeligt været at topklubberne bare er blevet endnu mere rige og magtfulde i en sådan grad hvor de kan gå udenom det etableret system. Tak for lort UEFA.
Ja du har helt sikkert nogle gode pointer, topklubberne har presset UEFA i årevis og det europæiske fodboldforbund har givet efter.

Senest med dagens udmelding om et nyt CL format fra '24, et format som i mine øjne lyder helt galt.

Om ikke andet bliver det nogle spændende dage der venter

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Udbryderliga

Indlæg af gravballe » 19. apr 2021, 18:08

Det nye format lyder som et knæfald endnu engang.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Udbryderliga

Indlæg af Brodernumsi » 19. apr 2021, 20:18

gravballe skrev:
19. apr 2021, 18:08
Det nye format lyder som et knæfald endnu engang.

Et knæfald for hvad? Penge?

De eneste, der kan stoppe denne udvikling, er fansene.
Massiv fankoordineret boycut af denne slags tiltag, så vil pengene forsvinde og klubberne falde til patten, medmindre de er tilfredse med et pr tusind fans fra Asien og Mellemøsten.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Udbryderliga

Indlæg af Danni » 19. apr 2021, 20:26

VAR, tilskuerløse stadions og nu udbryderliga. For ind i hevlede ens kærlighed til spillet bliver sat på prøve i den her tid!!! Når jeg stadig er her, fortjener jeg Lucas klapper den op i krogen i overtiden på onsdag!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 19. apr 2021, 21:17

Hvis man tænker sig lidt om, så kan man jo faktisk godt se det fra Liverpools synspunkt - så det giver mening med en ny liga:

https://twitter.com/DanHammer06/status/ ... 7933423617

Måske kunne vi finde på noget lignende i den del af Danmark der ikke er hedeland.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: Udbryderliga

Indlæg af RufusTheDog » 20. apr 2021, 00:39

Leeds spillere med “Football is for the fans” t-shirt’s forud for kampen med Liverpool i aftes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Udbryderliga

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2021, 07:47

Når de har smidt klubberne ud bør de øjeblikkeligt gå i gang med en restrukturering af hele lortet så man modvirker at der igen kan opstå en så stærk og uafhængig magtelite. Dvs. en langt mere soledarisk fordeling af midlerne. Alt andet vil blot igen være selvforstærkende ift enegang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Udbryderliga

Indlæg af gravballe » 20. apr 2021, 08:18

Buzz Killington skrev:
20. apr 2021, 07:47
Når de har smidt klubberne ud bør de øjeblikkeligt gå i gang med en restrukturering af hele lortet så man modvirker at der igen kan opstå en så stærk og uafhængig magtelite. Dvs. en langt mere soledarisk fordeling af midlerne. Alt andet vil blot igen være selvforstærkende ift enegang.
ja men det sker sku nok ikke.

det er mit håb man bare øjeblikeligt smed alle klubberne ud af den nationale liga. og skulle de så ville tilbage i ligaen, så skulle de starte fra serie 5 eller hvad der nu er laveste i de forskelige lande.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Udbryderliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. apr 2021, 09:11

Jeg forstår godt harmen mod Super League, men på en eller anden måde kan jeg ikke selv svinge mig helt op på Gary Neville'sk niveau over det, måske er det bare fordi jeg føler der er 12 griske magtsyge klubber, der forsøger at tage penge fra en anden grisk magtsyg korrupt organisation. Det her er jo ikke en decideret kamp mellem det onde og gode, men mere mellem to onder.

Jeg er helt med på at princippet om at der skal være selvskrevne klubber med i Super League er ulækkert, og ødelæggende for fodbolden, men tænker heller ikke det er er os europæere med 100 år fodbold historik Agnelli, Glazer & Co har i tankerne som målgruppe for deres produkt. Når jeg selv engang imellem tænder for en CHL kamp er det sjældent fordi jeg brændende holder med det ene hold, men mere for at se verdens bedste fodboldspillere spille mod hinanden, det til trods sidder jeg jo tit med en dårlig bismag i munden over at støtte "produktet".

Det er meget dobbelttydigt for mig, på den ene siden ville jeg ønske der ikke var så mange penge i fodbold, da det får det værste op i mennesker og organisationer, på den anden side ved jeg jo godt at det netop er baggrunden for at jeg kan nyde så mange fantastiske fodboldspillere.

Tænker alligevel at Super League ville dræbe den sidste interesse for international klubfodbold hos mig, men det er så heller ikke det store tab, da jeg alligevel har hjertet hos AaB så længe jeg kan genkende den klub.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Udbryderliga

Indlæg af dyhrmaN » 20. apr 2021, 09:35

KlaskmyggenNoah skrev:
20. apr 2021, 09:11
Jeg forstår godt harmen mod Super League, men på en eller anden måde kan jeg ikke selv svinge mig helt op på Gary Neville'sk niveau over det, måske er det bare fordi jeg føler der er 12 griske magtsyge klubber, der forsøger at tage penge fra en anden grisk magtsyg korrupt organisation. Det her er jo ikke en decideret kamp mellem det onde og gode, men mere mellem to onder.

Jeg er helt med på at princippet om at der skal være selvskrevne klubber med i Super League er ulækkert, og ødelæggende for fodbolden, men tænker heller ikke det er er os europæere med 100 år fodbold historik Agnelli, Glazer & Co har i tankerne som målgruppe for deres produkt. Når jeg selv engang imellem tænder for en CHL kamp er det sjældent fordi jeg brændende holder med det ene hold, men mere for at se verdens bedste fodboldspillere spille mod hinanden, det til trods sidder jeg jo tit med en dårlig bismag i munden over at støtte "produktet".

Det er meget dobbelttydigt for mig, på den ene siden ville jeg ønske der ikke var så mange penge i fodbold, da det får det værste op i mennesker og organisationer, på den anden side ved jeg jo godt at det netop er baggrunden for at jeg kan nyde så mange fantastiske fodboldspillere.

Tænker alligevel at Super League ville dræbe den sidste interesse for international klubfodbold hos mig, men det er så heller ikke det store tab, da jeg alligevel har hjertet hos AaB så længe jeg kan genkende den klub.
Så er det jo godt, at der også har været en del snak om at AaB skulle sælges.
Jeg er pludselig blevet noget mere mod det skridt også...

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Udbryderliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. apr 2021, 12:06

dyhrmaN skrev:
20. apr 2021, 09:35
KlaskmyggenNoah skrev:
20. apr 2021, 09:11
Jeg forstår godt harmen mod Super League, men på en eller anden måde kan jeg ikke selv svinge mig helt op på Gary Neville'sk niveau over det, måske er det bare fordi jeg føler der er 12 griske magtsyge klubber, der forsøger at tage penge fra en anden grisk magtsyg korrupt organisation. Det her er jo ikke en decideret kamp mellem det onde og gode, men mere mellem to onder.

Jeg er helt med på at princippet om at der skal være selvskrevne klubber med i Super League er ulækkert, og ødelæggende for fodbolden, men tænker heller ikke det er er os europæere med 100 år fodbold historik Agnelli, Glazer & Co har i tankerne som målgruppe for deres produkt. Når jeg selv engang imellem tænder for en CHL kamp er det sjældent fordi jeg brændende holder med det ene hold, men mere for at se verdens bedste fodboldspillere spille mod hinanden, det til trods sidder jeg jo tit med en dårlig bismag i munden over at støtte "produktet".

Det er meget dobbelttydigt for mig, på den ene siden ville jeg ønske der ikke var så mange penge i fodbold, da det får det værste op i mennesker og organisationer, på den anden side ved jeg jo godt at det netop er baggrunden for at jeg kan nyde så mange fantastiske fodboldspillere.

Tænker alligevel at Super League ville dræbe den sidste interesse for international klubfodbold hos mig, men det er så heller ikke det store tab, da jeg alligevel har hjertet hos AaB så længe jeg kan genkende den klub.
Så er det jo godt, at der også har været en del snak om at AaB skulle sælges.
Jeg er pludselig blevet noget mere mod det skridt også...
Kommer an på køberen, som Gary Neville sagde så er der ikke noget problem med penge i fodbold generelt.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Udbryderliga

Indlæg af Hanga » 20. apr 2021, 16:47

Julgranen skrev:
19. apr 2021, 11:04
Hanga skrev:
18. apr 2021, 20:06

Som Liverpool fan skammer jeg mig over, at de støtter op om det.
De værdier du taler om, er for længst gået fløjten i Liverpool og alle andre lorteklubber med hovedrige ejere der ikke har en kæft med fodbold at gøre.
Buzz har en pointe med UEFA’s eftergiven, men det her handler da også om klubber som har solgt totalt ud. Alt handler om penge efterhånden, og det trækker al sjælen ud af fodbold.

Derfor er det kvalmende at høre på alle fans af engelske klubber... Hvad havde man ventet sig? Lad være med at støtte dem.
Der er kun én måde at stå op mod det cirkus på, og det er at gå op imod det.
Du har selvfølgelig ret langt hen af vejen, men det er jo ikke et engelsk problem, men derimod et globalt fodbold problem. De rigere bliver rigere og der er ingen effektive restriktioner til at begrænse udviklingen. I Danmark kommer den en klub efter den anden på udenlandske hænder, ofte med tvivlsomme intentioner.

I England startede det vel især med indførslen af Premier League, og udviklingen er kun gået én vej. Jeg har måske været blind over for FSGs ejerskab i Liverpool, men jeg synes de opførte sig mere ansvarligt end flere af de andre topklubber, ved bl.a. at have en noget sundere tilgang til den økonomiske styring, hvilket har kunnet afløses i klubbernes net spend. Ligeledes har det været mit klare indtryk at klubben gør og har gjort rigtig meget for lokalsamfundet og har ageret i tråd med klubbens værdier... Altså lige indtil nu, og ak hvor må jeg erkende, at jeg har taget fejl om deres intentioner. De har tilsyneladende hele tiden haft et øje for at "amerikanisere" sporten.

Troværdige journalist beretter om en holdning i sammenslutningen om, at man ønsker at erstatte "legacy fans" med "fans of the futures". Alene begreberne giver kvalme, og at man kan udvise så mangel en respekt for hvad der har bygget det fundament de står på, går udover min fatteevne. Fy for fanden.
Opstandelsen er heldigvis stor, fra både medier og fans, til spillere og trænere. Det her kommer ikke til at blive gennemført uden et kæmpe opgør. Jeg forventer stadig at det ender med et kompromis omkring CL strukturen, men så har de også fået meget af det de kom efter, og lige nu har man sku bare lyst til at hælde samtlige af disse klubber ud i toilettet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Udbryderliga

Indlæg af Hanga » 20. apr 2021, 20:01

Chelsea lader til at trække sig allerede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Moen » 20. apr 2021, 20:58

Man kan kun grine af det. Fryd, at det giver bagslag for klubberne nu.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Udbryderliga

Indlæg af ekni99 » 20. apr 2021, 20:59

Hanga skrev:
20. apr 2021, 20:01
Chelsea lader til at trække sig allerede.
Man City har også kastet håndklædet i ringen.

https://www.bbc.com/sport/football/56823501

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Udbryderliga

Indlæg af gravballe » 20. apr 2021, 21:00

Det får ingen konsekvens.. Nu trækker de sig ud, får en større bid af CL kagen på bekostning af de mindre klubber, og så om 10 år prøver man igen..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Udbryderliga

Indlæg af Hanga » 20. apr 2021, 21:15

ekni99 skrev:
20. apr 2021, 20:59
Hanga skrev:
20. apr 2021, 20:01
Chelsea lader til at trække sig allerede.
Man City har også kastet håndklædet i ringen.

https://www.bbc.com/sport/football/56823501
Lyder til hele lortet kollapser nu og jeg skal love for at det går stærkt. Ed Woodward stopper i Manchester United og Agnelli ligeledes i Juve :o

Uanset at det falder til jorden, så bør der falde en straf til alle involverede. Udelukkelse fra europæisk fodbold næste sæson ville være et passende sted at starte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Udbryderliga

Indlæg af Julgranen » 20. apr 2021, 21:30

Hanga skrev:
20. apr 2021, 21:15
Lyder til hele lortet kollapser nu og jeg skal love for at det går stærkt. Ed Woodward stopper i Manchester United og Agnelli ligeledes i Juve :o

Uanset at det falder til jorden, så bør der falde en straf til alle involverede. Udelukkelse fra europæisk fodbold næste sæson ville være et passende sted at starte.
Haha, hvor er det patetisk. Jaja, så hænger alle Liverpool og United-mongolerne ud af vinduerne på John Bull igen til sommer... ingen skade sket, klubberne har jo trukket sig. Eller noget.

Det her understreger jo netop at disse klubber er pisseligeglade med sine fans. Ellers var det aldrig kommet så vidt.

Besvar