Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Uldahl » 7. jun 2021, 15:55

RufusTheDog skrev:
7. jun 2021, 14:57
Forza skrev:
7. jun 2021, 14:40
Jeg er fløjtende ligeglad med om han kan vinde titler og tjene flere penge eller om AaB overhovedet bød på ham.

Nu er han en Herning spiller og jeg håber han aldrig får en landskamp igen eller får nogen som helst former for succes.

Selvfølgelig skal han buhes. Han er skiftet til en af vores absolutte hadeklubber. Det har intet med bonderøvsmentalitet at gøre. Tilsvarende havde også været tilfældet for spillere der kommer fra Aarhus/Odense/København.
Sådan har det altid været. Når fankulturens mekanismer udspiller sig lokalt er det “bøvet, kikset og bonderøvsagtigt”. Når det foregår i udlandet er det “fanatisk og eksotisk”. Man undres.
Man undres kun hvis man er særdeles snæversynet. Uden landske Bonderøve er sgu ikke anderledes end dem fra Vendsyssel eller Himmerland. I er sgu lige kawe at høre på

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Funky » 7. jun 2021, 15:57

Hovedet skrev:
7. jun 2021, 14:30
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -billedet/

Dette her er næsten på niveau med Allan Gaarde i storhedstiden :aabfan:
Jeg læser mellem linierne, at AaB har henvendt sig til agenten og fået stukket en prisseddel ud, som med det samme har afsluttet projektet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RufusTheDog

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af RufusTheDog » 7. jun 2021, 16:08

Uldahl skrev:
7. jun 2021, 15:55
RufusTheDog skrev:
7. jun 2021, 14:57
Forza skrev:
7. jun 2021, 14:40
Jeg er fløjtende ligeglad med om han kan vinde titler og tjene flere penge eller om AaB overhovedet bød på ham.

Nu er han en Herning spiller og jeg håber han aldrig får en landskamp igen eller får nogen som helst former for succes.

Selvfølgelig skal han buhes. Han er skiftet til en af vores absolutte hadeklubber. Det har intet med bonderøvsmentalitet at gøre. Tilsvarende havde også været tilfældet for spillere der kommer fra Aarhus/Odense/København.
Sådan har det altid været. Når fankulturens mekanismer udspiller sig lokalt er det “bøvet, kikset og bonderøvsagtigt”. Når det foregår i udlandet er det “fanatisk og eksotisk”. Man undres.
Man undres kun hvis man er særdeles snæversynet. Uden landske Bonderøve er sgu ikke anderledes end dem fra Vendsyssel eller Himmerland. I er sgu lige kawe at høre på
O.K! Hyg dig på Soffy Road.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af gravballe » 7. jun 2021, 16:14

Funky skrev:
7. jun 2021, 15:57
Hovedet skrev:
7. jun 2021, 14:30
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -billedet/

Dette her er næsten på niveau med Allan Gaarde i storhedstiden :aabfan:
Jeg læser mellem linierne, at AaB har henvendt sig til agenten og fået stukket en prisseddel ud, som med det samme har afsluttet projektet.
Ja og så har man vidst man vil stå med 2 til højre back der er ældre, og vide vi har andre positioner hvor det er mere kritisk der kommer kvalificeret erstatninger ind

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af gwailo » 7. jun 2021, 16:16

Aalborg frederikshavner skrev:
7. jun 2021, 15:21
R Rosenberg skrev:
7. jun 2021, 12:23
Henriksen skrev:
7. jun 2021, 11:55
R Rosenberg skrev:
7. jun 2021, 11:32
Føj. Håber hans karriere i den klub bliver én stor elendighed. Og at hans ankomst til Aalborg Stadion konsekvent bliver mødt af pibekoncert af tyrkiske dimensioner.
Og så bør han glide ud i glemslen, som det ringe menneske han åbenbart er.
Vel ikke Dalsgaards skyld at AaB er blevet en ambitionsforvirret parantes af en lottoindkøbs-klub
Nej, det er da svært skuffende, hvis det holder stik, at AaB skulle have vendt tomlen nedad.
Men at skifte til FCM, uanset, er stadig ubeskriveligt vammelt.
Jeg har det fint med at Dalle ikke returnerer til AaB. Han bliver snart 32 år og kan efterhånden se karrieren lakke mod enden, Dalle er givetvis dyr i drift og jeg tror at vores begrænsede budget kan bruges langt bedre på andre positioner
Jeg kunne smage opkast da jeg så nyheden. Men nu her hvor jeg har sunket, er jeg helt enig. Der er naturligvis ambitioner, løncheck og måske også kontraktlængde vi har kunnet/villet honorere. Alt i alt ok. Vi satser på han ikke bliver en succes.

Videre. Vi kan ikke give deres fans den tilfredsstillelse at vi bliver ved med at svælge i det.
// gwailo

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hanga » 7. jun 2021, 16:22

Det er ingen hemmelighed at jeg så Dalle som en rigtig god og oplagt opgradering på vores højre wingback. Ønsket om at få ham tilbage blev naturligvis heller ikke mindre af, at han altid har virket som en god fyr, der havde fået AaB i hjertet. Som Ahlmann også har udtalt, virkede det meget naturligt, at han skulle afslutte karrieren i Aalborg. Derfor smerter det da også at se ham skifte til en anden dansk klub, og at det er FCM gør det naturligvis ikke bedre.

Men objektivt set kan man jo godt forstå ham. Ligger vi klubfølelse til side, så er FCM bare langt langt mere attraktivt. Afstanden mellem os bliver kun større sæson for sæson. Dette er blot endnu en deprimerende reminder om det :thumbsdown:

Vi må prøve at finde det positive i det, nemlig at vi i stedet kan koncentrere os om at bygge til fremtiden, ved at finde den næste Dalle, som kan give holdet noget i mere end blot et par gode år.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Uldahl » 7. jun 2021, 16:26

RufusTheDog skrev:
7. jun 2021, 16:08
Uldahl skrev:
7. jun 2021, 15:55
RufusTheDog skrev:
7. jun 2021, 14:57
Forza skrev:
7. jun 2021, 14:40
Jeg er fløjtende ligeglad med om han kan vinde titler og tjene flere penge eller om AaB overhovedet bød på ham.

Nu er han en Herning spiller og jeg håber han aldrig får en landskamp igen eller får nogen som helst former for succes.

Selvfølgelig skal han buhes. Han er skiftet til en af vores absolutte hadeklubber. Det har intet med bonderøvsmentalitet at gøre. Tilsvarende havde også været tilfældet for spillere der kommer fra Aarhus/Odense/København.
Sådan har det altid været. Når fankulturens mekanismer udspiller sig lokalt er det “bøvet, kikset og bonderøvsagtigt”. Når det foregår i udlandet er det “fanatisk og eksotisk”. Man undres.
Man undres kun hvis man er særdeles snæversynet. Uden landske Bonderøve er sgu ikke anderledes end dem fra Vendsyssel eller Himmerland. I er sgu lige kawe at høre på
O.K! Hyg dig på Soffy Road.
Mange tak. :cheers:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hovedet » 7. jun 2021, 16:33

Julgranen skrev:
7. jun 2021, 15:52
Hovedet skrev:
7. jun 2021, 15:46
Det bliver nok snarere et Hobroinspireret transfervindue med udenlandske spillere fra hid og did, og han skal dæleme have en heldig hånd, hvis det skal bringe os videre fra det nuværende udgangspunkt.
Hvor i alverden kommer den opfattelse fra, at det er dét han vil hente? Han har udmærket sig, ved udelukkende at bruge mange penge på Hiljemark. Alle andre spillere har han fisket relativt billigt, med Prica som det helt store scoop til pengene.

I en økonomisk usikker tid var dét det eneste rigtige. Men med det store bud på Kamara, så ER der altså penge på kistebunden og man går efter spillere som kan levere over evne - som Louka Prip.
Nu var det heller ikke Inge, jeg var ude efter. Han er jo bundet af en økonomisk virkelighed. Og ja, han er jo netop nødt til at finde billige spillere rundt omkring, og det er jo ikke lige den strategi, der bringer os i top 4. I det hele taget er vi nok pisket til at finde andre indtægtskilder, hvis vi nogensinde igen for alvor skal spille en rolle i dansk fodbold. Jeg synes, at afstanden til topholdene bare bliver større og større år for år.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af jonas386 » 7. jun 2021, 16:49

Hovedet skrev:
7. jun 2021, 16:33
Julgranen skrev:
7. jun 2021, 15:52
Hovedet skrev:
7. jun 2021, 15:46
Det bliver nok snarere et Hobroinspireret transfervindue med udenlandske spillere fra hid og did, og han skal dæleme have en heldig hånd, hvis det skal bringe os videre fra det nuværende udgangspunkt.
Hvor i alverden kommer den opfattelse fra, at det er dét han vil hente? Han har udmærket sig, ved udelukkende at bruge mange penge på Hiljemark. Alle andre spillere har han fisket relativt billigt, med Prica som det helt store scoop til pengene.

I en økonomisk usikker tid var dét det eneste rigtige. Men med det store bud på Kamara, så ER der altså penge på kistebunden og man går efter spillere som kan levere over evne - som Louka Prip.
Nu var det heller ikke Inge, jeg var ude efter. Han er jo bundet af en økonomisk virkelighed. Og ja, han er jo netop nødt til at finde billige spillere rundt omkring, og det er jo ikke lige den strategi, der bringer os i top 4. I det hele taget er vi nok pisket til at finde andre indtægtskilder, hvis vi nogensinde igen for alvor skal spille en rolle i dansk fodbold. Jeg synes, at afstanden til topholdene bare bliver større og større år for år.
Atalanta viser ellers at det godt kan lade sig gøre, hvis man træner rigtigt og kan finde de rigtige kvaliteter frem for de individuelt bedste spillere
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af troelsh » 7. jun 2021, 16:53

Hovedet skrev:
7. jun 2021, 16:33
Julgranen skrev:
7. jun 2021, 15:52
Hovedet skrev:
7. jun 2021, 15:46
Det bliver nok snarere et Hobroinspireret transfervindue med udenlandske spillere fra hid og did, og han skal dæleme have en heldig hånd, hvis det skal bringe os videre fra det nuværende udgangspunkt.
Hvor i alverden kommer den opfattelse fra, at det er dét han vil hente? Han har udmærket sig, ved udelukkende at bruge mange penge på Hiljemark. Alle andre spillere har han fisket relativt billigt, med Prica som det helt store scoop til pengene.

I en økonomisk usikker tid var dét det eneste rigtige. Men med det store bud på Kamara, så ER der altså penge på kistebunden og man går efter spillere som kan levere over evne - som Louka Prip.
Nu var det heller ikke Inge, jeg var ude efter. Han er jo bundet af en økonomisk virkelighed. Og ja, han er jo netop nødt til at finde billige spillere rundt omkring, og det er jo ikke lige den strategi, der bringer os i top 4. I det hele taget er vi nok pisket til at finde andre indtægtskilder, hvis vi nogensinde igen for alvor skal spille en rolle i dansk fodbold. Jeg synes, at afstanden til topholdene bare bliver større og større år for år.
Ja og her er der vel et problem ift. det ikke ligefrem vrimler med oliesheiker og folk med meget dybe lommer i Nordjylland, mener der er 5 personer fra Nordjylland i top 100 rigeste i dk, og en er involveret i Hobro og en er involveret i håndbold.

Så det er formentlig udenlandsk kapital vi skal håbe på, og hvem ved hvad det medfører, som bekendt er intet i denne verden er gratis

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af raekkeettre » 7. jun 2021, 17:59

Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Forza » 7. jun 2021, 18:07

raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 416
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Bisgaard » 7. jun 2021, 18:12

raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Det kræver også en afsindig dygtig sælger for at kunne sælge en gammel hullet robåd som en top moderne lystyacht..... Vi er efterhånden lysår bag FCM hvad angår økonomi og sportslige udfordringer/muligheder - desværre :(
Kom nu igang AaB!!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Julgranen » 7. jun 2021, 18:20

raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Vild konklusion.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af raekkeettre » 7. jun 2021, 19:24

Forza skrev:
7. jun 2021, 18:07
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
Lige som Lucas og Thelander?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5265
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af R Rosenberg » 7. jun 2021, 19:40

raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 19:24
Forza skrev:
7. jun 2021, 18:07
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
Lige som Lucas og Thelander?
De havde måske bare hjertet mere med i det end Dalsgaard, der foretrak pengene. Svært at finde en Inge-blame-vinkel på denne, hvis AaB har stukket ham et tilbud, som man fandt rimeligt.
Ædruelighedens stemme

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af michael_nagg » 7. jun 2021, 19:44

Dalle var en af mine favoritspiller i AaB i nyere tid. Men fuck nu ham. Vi venter bare på at mæhle bliver gammel

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Forza » 7. jun 2021, 19:45

raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 19:24
Forza skrev:
7. jun 2021, 18:07
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
Lige som Lucas og Thelander?
Mennesker er forskellige og prioriterer forskelligt. Du kan ikke oprigtigt mene at det drejer sig om Inge ikke har solgt et projekt godt nok?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hovedet » 7. jun 2021, 20:00

Forza skrev:
7. jun 2021, 18:07
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
Og hvad skulle det i øvrigt være for et "projekt", vi har gang i? Det er i hvert fald ikke et, der udmønter sig i titler og medaljer, så det er pænt vanskeligt at bebrejde Henrik Dalsgaard.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af raekkeettre » 7. jun 2021, 20:34

Forza skrev:
7. jun 2021, 19:45
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 19:24
Forza skrev:
7. jun 2021, 18:07
raekkeettre skrev:
7. jun 2021, 17:59
Fandme trist at Inge ikke kunne sælge vores projekt godt nok, og derved skubbede ham direkte over til penge og plastik...
Sælge vores projekt? Dalle kender udemærket projektet. Mon ikke penge og titler har vægtet højest.
Lige som Lucas og Thelander?
Mennesker er forskellige og prioriterer forskelligt. Du kan ikke oprigtigt mene at det drejer sig om Inge ikke har solgt et projekt godt nok?
Jeg siger bare at denne her case og som personer minder den rigtig meget om Thelander og Lucas's, som blev overbevist om at projektet i AaB talte mere til dem end flere penge og forholdsvis sikre medaljer.

Besvar