Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. jul 2021, 20:41

Det er ikke naturstridigt at tabe til fcm da midtjyderne har et bedre hold samt har større kvalitet på hver eneste plads men de må aldrig hente en så nem sejr i Aalborg som de gjorde her til aften :@

Uden på nogen som helst måde at spille sig ud hentede fcm en utrolig nem sejr i en kamp hvor Løssl ikke havde én eneste redning. En yderst professionel indsats af fcm hvor de hentede tre point uden at få sved på panden.

Kusk og Prip blev krøllet sammen hvilket stærkt bidrog til at vi intet skabte. Jeg forstår godt kritikken af Fossum men problemet som jeg ser det er at han bliver brugt i en rolle som ikke passer ham, vi mangler virkelig en der kan sætte spillet og det kan Fossum ikke.

Vi kan selvsagt ikke forvente at vælte os i målchancer når vi møder tophold som fcm og fck men det må give stof til eftertanke at vi sæsonens to hidtidige kampe har haft kæmpe problemer med at skabe chancer i åbent spil.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af degn » 24. jul 2021, 20:42

Puha Pione “dive” Sterling er belastende at se på, han må virkelig have et problem med balancen

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af 9000AA » 24. jul 2021, 20:43

Man kan godt mærke at vagterne heller ikke har været på stadion i lang tid. Hold nu kæft det de var vilde efter at få folk smidt ud.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Funky » 24. jul 2021, 20:45

doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep
Det dræber sgu noget af AaB-romantikken. For mig, i alt fald. Ikke at det rager dem, der råber den slags, gætter jeg på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. jul 2021, 20:46

Personalet i boderne har heller ikke optimeret arbejdsgangene her i pausen, uanset tilskuertallet er betjeningen virkelig sløv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Funky » 24. jul 2021, 20:48

Aalborg frederikshavner skrev:
24. jul 2021, 20:41
Det er ikke naturstridigt at tabe til fcm da midtjyderne har et bedre hold samt har større kvalitet på hver eneste plads men de må aldrig hente en så nem sejr i Aalborg som de gjorde her til aften :@

Uden på nogen som helst måde at spille sig ud hentede fcm en utrolig nem sejr i en kamp hvor Løssl ikke havde én eneste redning. En yderst professionel indsats af fcm hvor de hentede tre point uden at få sved på panden.

Kusk og Prip blev krøllet sammen hvilket stærkt bidrog til at vi intet skabte. Jeg forstår godt kritikken af Fossum men problemet som jeg ser det er at han bliver brugt i en rolle som ikke passer ham, vi mangler virkelig en der kan sætte spillet og det kan Fossum ikke.

Vi kan selvsagt ikke forvente at vælte os i målchancer når vi møder tophold som fcm og fck men det må give stof til eftertanke at vi sæsonens to hidtidige kampe har haft kæmpe problemer med at skabe chancer i åbent spil.
Det giver MIG stof til eftertanke, at vi har enormt langskæggede diskussioner her på boardet om det langsigtede projekt, hvordan AaB ikke kan spille med 4 i bagkæden, osv., og FCM smider lystigt nye folk ind, og tævede os i dag med en opstilling, de efter eget udsagn stort set ikke har trænet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jul 2021, 20:49

Aalborg frederikshavner skrev:
24. jul 2021, 20:46
Personalet i boderne har heller ikke optimeret arbejdsgangene her i pausen, uanset tilskuertallet er betjeningen virkelig sløv.
Proceduren er latterlig. Men mange af de der står i boderne er forældre til ungdomsspillere i AaB og har ikke prøvet det før. Så svært at klandre dem hvis det ikke altid lige glider. Har selv stået der nogle gange efterhånden og jeg kan love dig at det er frustrerende også fra den anden side af disken den måde det fungerer på.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jul 2021, 20:50

Funky skrev:
24. jul 2021, 20:48
Aalborg frederikshavner skrev:
24. jul 2021, 20:41
Det er ikke naturstridigt at tabe til fcm da midtjyderne har et bedre hold samt har større kvalitet på hver eneste plads men de må aldrig hente en så nem sejr i Aalborg som de gjorde her til aften :@

Uden på nogen som helst måde at spille sig ud hentede fcm en utrolig nem sejr i en kamp hvor Løssl ikke havde én eneste redning. En yderst professionel indsats af fcm hvor de hentede tre point uden at få sved på panden.

Kusk og Prip blev krøllet sammen hvilket stærkt bidrog til at vi intet skabte. Jeg forstår godt kritikken af Fossum men problemet som jeg ser det er at han bliver brugt i en rolle som ikke passer ham, vi mangler virkelig en der kan sætte spillet og det kan Fossum ikke.

Vi kan selvsagt ikke forvente at vælte os i målchancer når vi møder tophold som fcm og fck men det må give stof til eftertanke at vi sæsonens to hidtidige kampe har haft kæmpe problemer med at skabe chancer i åbent spil.
Det giver MIG stof til eftertanke, at vi har enormt langskæggede diskussioner her på boardet om det langsigtede projekt, hvordan AaB ikke kan spille med 4 i bagkæden, osv., og FCM smider lystigt nye folk ind, og tævede os i dag med en opstilling, de efter eget udsagn stort set ikke har trænet.

Alt andet lige er det også noget nemmere med det spillermateriale de har. De er 3-4 niveauer over os på samtlige pladser.
Janteloven eksisterer IKKE!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Legum Magister » 24. jul 2021, 21:03

Rædsom indsats i dag. Der var virkeligt ikke mange, der holdt niveau, hvis overhovedet nogen. Taktikken med 4 i bagerste kæde virkede som en fejldisposition, og FCM havde utroligt let ved at dominere i de afgørende facetter. Fremad banen viste AaB intet, midtbanen var overmatchet og defensiven fremstod usikker og uden nogen form for indbyrdes forståelse, hvilket yderligere blev krydret med adskillige personlige fejl.

At FCM - også i så ordinær en udgave, som de kom med i dag - er et bedre hold; end AaB er indiskutabelt; men det var fortvivlende at overvære, hvor lidt modstand AaB rent faktisk var i stand til at opbyde. (Og så var visse tilskueres pinlige udstillen af egen primitivitet og mangel på pli og anstændighed ikke just med til at gøre oplevelsen bedre..)

I forhold til kampen mod FCK var den største forskel måske den mentale tilgang. Mod FCK stillede holdet op i klar forventning om at skulle kæmpe for hver bold og give blod, sved og tårer for at lukke FCK's spil ned, mens man mod FCM måske var af den opfattelse, at man kunne få et brugbart resultat ved at spille sit eget spil. I hvert fald endte man med at have et klart overtag i boldbesiddelse, som udmøntede sig i absolut ingenting. AaB havde bolden de steder på banen, hvor FCM var tilfredse med, at AaB havde bolden, og AaB havde ingen løsning på den skruestik, som FCM såvel taktisk som fysisk holdt AaB i.

I det mindste var vejret godt; men hvis det her fortsætter ind i efterårsmånederne, bliver det godt nok en udfordring at finde gejst til at tage på stadion.

N.B. I forhold til boderne, synes jeg faktisk ikke, at det var så slemt, og har fuld forståelse for, at de frivillige - forældre fra AaB og AaB's samarbejdsklubber - ikke nødvendigvis har den store rutine med arbejdsgangen, særligt når det halve af stadion vil til de samme boder på samme tid.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af troelsh » 24. jul 2021, 21:10

Køllen I Møllen skrev:
24. jul 2021, 20:50
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:48
Aalborg frederikshavner skrev:
24. jul 2021, 20:41
Det er ikke naturstridigt at tabe til fcm da midtjyderne har et bedre hold samt har større kvalitet på hver eneste plads men de må aldrig hente en så nem sejr i Aalborg som de gjorde her til aften :@

Uden på nogen som helst måde at spille sig ud hentede fcm en utrolig nem sejr i en kamp hvor Løssl ikke havde én eneste redning. En yderst professionel indsats af fcm hvor de hentede tre point uden at få sved på panden.

Kusk og Prip blev krøllet sammen hvilket stærkt bidrog til at vi intet skabte. Jeg forstår godt kritikken af Fossum men problemet som jeg ser det er at han bliver brugt i en rolle som ikke passer ham, vi mangler virkelig en der kan sætte spillet og det kan Fossum ikke.

Vi kan selvsagt ikke forvente at vælte os i målchancer når vi møder tophold som fcm og fck men det må give stof til eftertanke at vi sæsonens to hidtidige kampe har haft kæmpe problemer med at skabe chancer i åbent spil.
Det giver MIG stof til eftertanke, at vi har enormt langskæggede diskussioner her på boardet om det langsigtede projekt, hvordan AaB ikke kan spille med 4 i bagkæden, osv., og FCM smider lystigt nye folk ind, og tævede os i dag med en opstilling, de efter eget udsagn stort set ikke har trænet.

Alt andet lige er det også noget nemmere med det spillermateriale de har. De er 3-4 niveauer over os på samtlige pladser.
Ja det er der ingen tvivl om, skal vi slå et hold som fcm, så kræver det spillerne rammer dagen og vi er dem taktisk overlegne, begge dele fejlede i dag.
Brøleaben Bo havde en ganske simpel taktik, lad AaB have bolden og straf dem på omstillinger, det var effektivt, og meget heldigt den kun endte 0-1, derudover var det som andre også nævner en kæmpe fejldisponering og vand på fcm's offensive mølle, at stille med en firebackkæde.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Salle17 » 24. jul 2021, 21:14

doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af raekkeettre » 24. jul 2021, 21:28

Salle17 skrev:
24. jul 2021, 21:14
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.
Når man ser på Dalle idag, kan man kun slå sig i hovedt over at Inge ikke vil ha ham....han var suveræn i alt hvad han lavede og var Klasse.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Legum Magister » 24. jul 2021, 21:30

Salle17 skrev:
24. jul 2021, 21:14
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.
Med tanke på, hvor lidt der efterhånden skal til af politisk ukorrekthed, for at en shitstorm opstår, så er det faktisk utroligt, hvis ikke dette får konsekvenser. Det Dalsgaard blev udsat for i dag var langt, langt over grænsen, også før politisk korrekthed gjorde sit indtog og rykkede grænsen for "tilladelig adfærd" betragteligt ville dagens tilråb have været utilstedelige. AaB er nødt til selv at gribe ind, hvis ikke man skal imødese alvorlige konsekvenser fra DBU's disciplinær Udvalg.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Moen » 24. jul 2021, 21:31

raekkeettre skrev:
24. jul 2021, 21:28
Salle17 skrev:
24. jul 2021, 21:14
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.
Når man ser på Dalle idag, kan man kun slå sig i hovedt over at Inge ikke vil ha ham....han var suveræn i alt hvad han lavede og var Klasse.
Vi aner ikke hvad han havde kostet i løn og hvad man ellers skulle give afkald på. Når jeg ser Falk i FCK, er jeg da også ærgerlig over at han ikke er i AaB.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 146
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Hybris » 24. jul 2021, 21:42

doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep
En decideret skamplet på AaB’s renomme. Håber og tror på, at det er et par enkelte tågehorn, der har sunget sådanne sange. Såfremt det er noget koordineret fra forskellige fansider mister de min støtte og respekt.
Det gjorde ondt, at se Dalle i FCM-trøjen, men når det er AaB, der selv har sagt nej er hetzen latterlig. Uanset hvad er det LANGT under lavmålet at synge sange som den og jeg håber man kan finde frem til tåberne og give dem en lang karantæne.
AaB og de fans der hævder at støtte op om klubben bør være bedre end dette.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af baresi » 24. jul 2021, 21:43

doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep
HJERNEDØDE KÆMPE IDIOTER MAND.
Hva helvede sker der. Dalsgaard har givet alt for AaB.
Ville gerne retur. Det passede ikke i AaB’s planer
Og om gan SÅ ikke ville retur så er der kun 1 eneste møde st reagere på og det er med respekt.

Sikke en flok talentløse “fans”..de skulle smides af helvede til

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af raekkeettre » 24. jul 2021, 21:45

Prica22 skrev:
24. jul 2021, 21:31
raekkeettre skrev:
24. jul 2021, 21:28
Salle17 skrev:
24. jul 2021, 21:14
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.
Når man ser på Dalle idag, kan man kun slå sig i hovedt over at Inge ikke vil ha ham....han var suveræn i alt hvad han lavede og var Klasse.
Vi aner ikke hvad han havde kostet i løn og hvad man ellers skulle give afkald på. Når jeg ser Falk i FCK, er jeg da også ærgerlig over at han ikke er i AaB.
What?! Hvad dælen er det for et argument. Dalle vil til AaB, men vi havde andre planer og sagde nej....lad den lige stå, efter vi så hvilken spiller han er idag....

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Gaarde6 » 24. jul 2021, 21:46

Brodernumsi skrev:
24. jul 2021, 19:53
Gaarde6 skrev:
24. jul 2021, 19:50
Brent skrev:
24. jul 2021, 19:36
Julgranen skrev:
24. jul 2021, 19:16
Buzz Killington skrev:
24. jul 2021, 19:15
Er der nogen hjemme!? WTF. Hvorfor snakker du om Friis?!
Har du læst dit eget indlæg?
Under friis tilspillede vi os i det mindste nogle målchancer, det gør vi overhovedet ikke nu, det er røvsygt at se på
Det gjorde vi også for en uge siden i parken under Marti.
Gjorde vi? En fantastisk solopræstation af Prip, og så en hjerneblødning af FCK, det var det vi havde før udvisningen. Vi spillede os ikke frem til en eneste chance mod 11.
Vi havde 5 skud på mål mod FCKs 6.
Det er vel ca 5 gange så mange som i kampen i dag.
Men ja vi var ELENDIGE i dag. Der var meget mere vilje og fight mod FCK.
Men der SKAL handles yderligere ind, hvis vi vil noget som helst i år.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Moen » 24. jul 2021, 21:57

raekkeettre skrev:
24. jul 2021, 21:45
Prica22 skrev:
24. jul 2021, 21:31
raekkeettre skrev:
24. jul 2021, 21:28
Salle17 skrev:
24. jul 2021, 21:14
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep

Pinligt. Især når det var AaB/Inge, der valgte Dalsgaard fra og ikke omvendt. Er sikker på at Dalle ville slutte af i AaB, men Inge vil det anderledes. Det er okay, man bu'her af manden, bevares, han spiller for heden, men sådan nogle flosker er decideret skadelig for AaB's brand.
Når man ser på Dalle idag, kan man kun slå sig i hovedt over at Inge ikke vil ha ham....han var suveræn i alt hvad han lavede og var Klasse.
Vi aner ikke hvad han havde kostet i løn og hvad man ellers skulle give afkald på. Når jeg ser Falk i FCK, er jeg da også ærgerlig over at han ikke er i AaB.
What?! Hvad dælen er det for et argument. Dalle vil til AaB, men vi havde andre planer og sagde nej....lad den lige stå, efter vi så hvilken spiller han er idag....
Kender du hans løn?

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Tyskeren » 24. jul 2021, 21:58

baresi skrev:
24. jul 2021, 21:43
doukas skrev:
24. jul 2021, 20:41
Funky skrev:
24. jul 2021, 20:36
Passer det virkelig, at der blev råbt “Dalsgaard skal dø” fra tribunen?
Jep
HJERNEDØDE KÆMPE IDIOTER MAND.
Hva helvede sker der. Dalsgaard har givet alt for AaB.
Ville gerne retur. Det passede ikke i AaB’s planer
Og om gan SÅ ikke ville retur så er der kun 1 eneste møde st reagere på og det er med respekt.

Sikke en flok talentløse “fans”..de skulle smides af helvede til
Enig - én stor gang coke vrag der står og råber sådan noget lort! De skulle satme skamme sig..

Låst