Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Moen » 2. aug 2021, 08:19

Mikki89 skrev:
2. aug 2021, 07:33
Fromthecradle skrev:
1. aug 2021, 23:17
Jakobsen skrev:
1. aug 2021, 23:11
Mærkelig omgang i dag.

Sådan generelt synes jeg vi spillede kampen forkert. Det er tydeligt, at vores 3-5-2 er sårbar når opspillet kun sker via wingbacks, som let kan isoleres. Jeg sad lidt og håbede på, at der blev lavet en justering så vi f.eks. spillede med to i sidneren om så det var i form af 4-4-2, 4-3-3 eller 3-4-3.

Når det så er sagt så mangler vi kvalitet centralt. Magnus udstilles igen igen som alt for langsom til det her niveau. Han er en hund i det spil kegler der hedder superligaen og Højholt er heller ikke just prangende. Ideelt skiftes begge om så det er i form af to nye centrale midtbanespillere eller at vi går over i en mere offensiv formation med tre fremme. Vi er selvfølgelig handicappede af at både Rufo og Lucas er ude, men man kunne f.eks. have spillet med Kusk eller Makaric i stedet.

Silkeborg sad på os spillemæssigt og vi havde svært ved at true dem og de kom skræmmende let igennem vores organisation. Mange af de optræk til angreb Silkeborg havde blev kun ufarlige fordi Silkeborg ikke evnede at køre dem igennem. At give så mange kontraer ned igennem holdet væk til en top 6-8 modstander vi resultere i store nederlag på 4 eller 5 - 0.

Både taktisk og i indiviuel kvalitet viser vi i dag, at vi er langt fra klubbens ambitionsniveau. Klubben må enten melde ud, at man ikke har pengene og vil bygge langsigtet op eller få tilknyttet spillere der evner at spille den fodbold man vil. Vi kommer ingen steder med Cifuentes koncept så længe vi skal have leverspostej som Magnus, Børsting, Højholt og Pallesen på banen.
Du glemte leverpostejsspillerne Granli, Ross, prica, Fossum, Pedro.

Meget lidt imponerende hvad IAO har skaffet af kvalitet til holdet so far.
Fossum blev vel signet af Gaarde og Ross fik sin første kontrakt af selvsamne.
Granli er solid ikke verdens bedste forsvarsspiller, men er solid.
Pedro viste vel mere på sin anden halvleg end Magnus har vist i de tre første kampe. Jeg har ingen grund til at tro, at han ikke kan ramme sit gamle niveau igen. Prica er stadig ung. Han er ikke helt god nok til at være den faste angriber i front, men hans tid skal nok komme.

Iøvrigt synes jeg, at det er bekymrende at spillerne ikke kan se, at indsatsen i går var sløv. Alle mener tilsyneladende, at man fik lukket godt af og at det eneste, der manglede var skarpheden i front.
Der er da ingen tvivl om, at man ikke spillede op til sit bedste i går. Men vi skabte nok til at vinde og fik lukket fint ned for Silkeborgs chancer. Silkeborgs få chancer var på dødbolde og et par blundere.

JmaN89
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. jul 2021, 14:58

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af JmaN89 » 2. aug 2021, 08:49

Man skal heller ikke glemme, at vi har 2 forsøg som bliver "reddet på stregen" af en forsvarsspiller.
Og et hovedstød som tager stolpen.

Vi spillede ikke synderligt godt (set over hele kampen), men momentvis ok, og så var vi faktisk ret farlige NÅR vi kom op til målfeltet (i hvert fald farligere en Silkeborg)

Mener også som andre, at vores opstilling var skudt helt forkert (eller i hvert fald nogle af spillerne i start opstillingen).
tænker at det kunne være spændende med samme opstilling mod agf, dog med lidt ændringer.

Prica sammen med Makaric oppe foran kunne måske godt være spændende?
Tænker at han (Makaric) kunne tage det tunge arbejde oppe foran, og så kunne Prica agere mere frit til at sparke udefra.
Er dog godt klar over at Makaric nok ikke er klar til start endnu.
Syntes Makaric viste sig fint frem da han blev skiftet ind, og var vel enten i nærheden eller på bolden, hver gang den var i/omkring boksen?

Og så skal Kusk ind, i stedet for Højholt, og Magnus må en tur på bænken for Pedro (der var væsentlig mere power i Pedro i går)

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Eagledrop » 2. aug 2021, 09:38

JmaN89 skrev:
2. aug 2021, 08:49
Man skal heller ikke glemme, at vi har 2 forsøg som bliver "reddet på stregen" af en forsvarsspiller.
Og et hovedstød som tager stolpen.

Vi spillede ikke synderligt godt (set over hele kampen), men momentvis ok, og så var vi faktisk ret farlige NÅR vi kom op til målfeltet (i hvert fald farligere en Silkeborg)

Mener også som andre, at vores opstilling var skudt helt forkert (eller i hvert fald nogle af spillerne i start opstillingen).
tænker at det kunne være spændende med samme opstilling mod agf, dog med lidt ændringer.

Prica sammen med Makaric oppe foran kunne måske godt være spændende?
Tænker at han (Makaric) kunne tage det tunge arbejde oppe foran, og så kunne Prica agere mere frit til at sparke udefra.
Er dog godt klar over at Makaric nok ikke er klar til start endnu.
Syntes Makaric viste sig fint frem da han blev skiftet ind, og var vel enten i nærheden eller på bolden, hver gang den var i/omkring boksen?

Og så skal Kusk ind, i stedet for Højholt, og Magnus må en tur på bænken for Pedro (der var væsentlig mere power i Pedro i går)
Fuldstændig enig. Prica og Makaric på toppen, Kusk og Pedro på midten. Og gerne Børsting i stedet for Ahlmann som sikkert også har skadespause næste runde. Sådan en fræk opstilling håber jeg at se mod AGF hvor der også fysisk skal kæmpes meget mere. Især fordi AGF står med en endnu ringere sæsonstart end vores og formentlig vil bløde for 3 point mod os.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 2. aug 2021, 10:06

Eagledrop skrev:
2. aug 2021, 09:38
JmaN89 skrev:
2. aug 2021, 08:49
Man skal heller ikke glemme, at vi har 2 forsøg som bliver "reddet på stregen" af en forsvarsspiller.
Og et hovedstød som tager stolpen.

Vi spillede ikke synderligt godt (set over hele kampen), men momentvis ok, og så var vi faktisk ret farlige NÅR vi kom op til målfeltet (i hvert fald farligere en Silkeborg)

Mener også som andre, at vores opstilling var skudt helt forkert (eller i hvert fald nogle af spillerne i start opstillingen).
tænker at det kunne være spændende med samme opstilling mod agf, dog med lidt ændringer.

Prica sammen med Makaric oppe foran kunne måske godt være spændende?
Tænker at han (Makaric) kunne tage det tunge arbejde oppe foran, og så kunne Prica agere mere frit til at sparke udefra.
Er dog godt klar over at Makaric nok ikke er klar til start endnu.
Syntes Makaric viste sig fint frem da han blev skiftet ind, og var vel enten i nærheden eller på bolden, hver gang den var i/omkring boksen?

Og så skal Kusk ind, i stedet for Højholt, og Magnus må en tur på bænken for Pedro (der var væsentlig mere power i Pedro i går)
Fuldstændig enig. Prica og Makaric på toppen, Kusk og Pedro på midten. Og gerne Børsting i stedet for Ahlmann som sikkert også har skadespause næste runde. Sådan en fræk opstilling håber jeg at se mod AGF hvor der også fysisk skal kæmpes meget mere. Især fordi AGF står med en endnu ringere sæsonstart end vores og formentlig vil bløde for 3 point mod os.
jeg tror ikke man rykker kusk ned på en central midt og så også har både prica makaric og prip inde. kusk har heller ikke evnerne til en central midt.
Men hvis vi skulle ændre noget kunne det godt være en stadig lidt fræk en med:
Granli - Thelander - Hagelskjær (ross bænkpause, han har set usikker ud på det sidste)
Børsting - højholdt - pedro - ahlmann (børsting istedet for palle - ahlmann hvis han ikke er skadet, så skal han starte)
Prip
Kusk - Prica (prip bag 2 angribere , men hvor kusk har en fri rolle og hvor prica focuserer på at være centralt)

ideen med makaric og prica med prip bag er spændende, men tror makaric bygges stille op.

9691_3kroner
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. aug 2020, 10:34
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af 9691_3kroner » 2. aug 2021, 10:21

Jeg har, som jeg altid har, set samtlige AaB-minutter i denne sæson og efter min mening er der noget helt galt med den måde vi stiller op på.

Fair nok at Pedro er på bænken fremfor Magnus, fair nok at Højholt er på banen i stedet for Kusk, fair nok at Makaric kun får 20 minutter på banen og fair nok at Pallesen altid spiller 90 min., hvis det er trænerteamets vurdering at det er for holdet bedste, vi må jo gå ud fra at trænerteamet har de bedste forudsætninger for at vurdere truppen og trupsammensætningen.

Før i tiden (ikke mere end et par sæsoner siden) var det utænkeligt i mit hoved, at man som AaB-fan skal sidde foran skærmen og ønske at ens elskede AaB-hold dog bare spillede som Randers, Viborg og Silkeborg (og Lyngby i foråret), jeg synes at vi bare halter længere og længere bagud i forhold til dem vi var over og ved siden af for få sæsoner siden.
Og hvad er så grunden til dette ? Ja, hvis vi tager kampen mod Silkeborg, så stiller vi aaaaalt for defensivt op, 1 angriber, som i øvrigt søger meget ud på kanterne og 1 offensiv midtbanespiller, resten er defensivt orienteret, helt ærligt Cifuentes, der er fucking Silkeborg vi skal møde, oven i det, så skifter han gudhjælpemig Kusk ind i stedet for Prica, så har vi 0 angribere på banen !

Hvis jeg kigger generelt på sæsonerne, så kan jeg se problemer i følgende :
Vi ar alt for lette og læse for modstanderen, lad Magnus og Pallesen have bolden og vi er 100% ufarlige.
Vi får alt alt for lidt ud af Fossum.
Vores yndlingsoffer, Magnus C, som vi har prøvet at sælge flere gange, han er blevet forsøgt frosset ud, han er nu fast starter.
Pallesen på højre back, spiller samtlige minutter og han skal da ha at han løber solen sort, men han er bare så hamrende ufarlig offensivt, 1 ud af 10 indlæg kommer indover, resten rammer forsvarsspilleren.
Børsting er blevet prøvet som wingback af mange AaB-trænere efterhånden, og det er ikke lykkedes for nogen endnu. Jeg mener det er en kæmpe falliterklæring, at Børsting som wingback mod Silkeborg er en af banens bedste, det siger i mit hoved ikke så meget om Børstings niveau, men mere om resten af holdets.

Jeg mener at hvis man vil spille 3-5-2, så skal man have nogle wingbacks som er offensivt farlige, og det har vi bare ikke. derfor mener jeg at 4 nede i bagkæden er fremtiden for AaB. Og skal jeg pege på en opstilling med nuværende trup, så må det se sådan ud.
Rinne
Pallesen Granli Thelander Ahlmann
Pedro
Kusk Prip
Fossum
Makaric Prica

Udskiftere :
Hansen som reservekeeper
Ross og Hagelskær som centerforsvar-backup
Gedsted som back-backup
Hannesbo som back og midtbane-backup
Magnus C som nød-backup til defensiv midt
Børsting og Højholt som midtbane-backup
Angrebsbackup har jeg ikke nogen forslag.

JmaN89
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. jul 2021, 14:58

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af JmaN89 » 2. aug 2021, 10:41

Er personligt ikke fan af at vi stiller i en 4-4-2, da jeg mener at Pallesen er dårligere som en traditionel HB.

kunne godt tænke mig at vi prøve med 3-4-3

Rinne
Granli - Thelander - Hagelskjær
Pallesen/Børsting - Pedro - Fossum - Ahlmann/Hannesbo
Kusk - Prica/Makaric - Prip

evt. lave midtbanen med Prip som en fremskubbet/offensiv 10'er, og så Fossum på VW i angrebet istedet?
(vil dog hellere have Prip på VW, da han fik sparket nogle gode indlæg, selv helt ude fra stregen og under pres)

9691_3kroner
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. aug 2020, 10:34
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af 9691_3kroner » 2. aug 2021, 10:54

Jeg mener bare ikke at vi har angriberen i truppen (måske Makaric) som kan spille ene angriber.

Historisk set i AaB har det altid fungeret bedst med 2 angribere.
Reter Rasmussen-Erik Bo
Peter Møller-Peter Rasmussen
Søren Andersen-Steffen Højer
Søren Frederiksen-Steffen Højer
Frank Strandli-Søren Frederiksen
Christian Lundberg-David Nielsen
Rade Prica-Jeppe Curth
Lukas Spalvis-Anders K(Jeppe Curth)
Lukas Spalvis-Thomas Enevoldsen

JmaN89
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. jul 2021, 14:58

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af JmaN89 » 2. aug 2021, 10:58

Men alle de angrebs konstellationer har vel også spillet i en klassisk 4-4-2?

Og med en langt bedre midtbane?

Jeg ville jo også reklamere for at man i en 3-4-3 spiller med minimum 3 "angribere", da det er meningen at vores HW og VW skal være med i angrebet, men skal kredse rundt (primært) udenfor boksen? - Specielt Prip, da han jo kan sparke udefra. Og dette KAN kusk også, han gør det bare sjældent i disse tider :thumbsdown:

9691_3kroner
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. aug 2020, 10:34
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af 9691_3kroner » 2. aug 2021, 11:18

Jeg ved ikke om de alle har spillet i en klassisk 4-4-2, faktum er i hvert fald at det har været angrebsmakkerpar.

Og jeg mener at hvis man spiller med 1 angriber, så skal den angriber være virkelig stærk, og det er Prica altså ikke.

Så 2 mand i boksen og masser af indlæg fra Prip og Kusk, Fossum kan ligge lige bagved og opsnuse de løse bolde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Yankee » 2. aug 2021, 11:34

9691_3kroner skrev:
2. aug 2021, 10:21

Hvis jeg kigger generelt på sæsonerne, så kan jeg se problemer i følgende :
Vi ar alt for lette og læse for modstanderen, lad Magnus og Pallesen have bolden og vi er 100% ufarlige.
Vi får alt alt for lidt ud af Fossum.
Vores yndlingsoffer, Magnus C, som vi har prøvet at sælge flere gange, han er blevet forsøgt frosset ud, han er nu fast starter.
Pallesen på højre back, spiller samtlige minutter og han skal da ha at han løber solen sort, men han er bare så hamrende ufarlig offensivt, 1 ud af 10 indlæg kommer indover, resten rammer forsvarsspilleren.
Børsting er blevet prøvet som wingback af mange AaB-trænere efterhånden, og det er ikke lykkedes for nogen endnu. Jeg mener det er en kæmpe falliterklæring, at Børsting som wingback mod Silkeborg er en af banens bedste, det siger i mit hoved ikke så meget om Børstings niveau, men mere om resten af holdets.
Virkelig godt indlæg og fin analyse. Jeg er meget enig (bortset fra i din opstilling :)).

AaB vil gerne spille boldbesiddende og aggressivt pressende. Det lykkes man ikke rigtig med. Det går fint mod de stærkeste modstandere, men mod resten af ligaen har man meget svært ved at dominere kampene og vinde dem "let". Det skyldes primært, at fase 1-spillet (opbygningsfasen) fungerer rigtig dårligt og langsomt. Det skyldes konkret:

1) AaB's stoppere har ikke overblik eller teknik til at føre bolden konstruktivt frem - og man bruger tilmed 3 af de tunge stoppere i de fleste kampe. Dvs. at 3 ud af 10 markspillere ikke har evnerne til at spille boldbesiddende og det hæmmer selvfølgelig opspillet meget.

2) AaB's centrale midtbanespillere har ikke speed, agility eller teknik til at modtage bolden, vende med den og sætte de forreste spillere op. Både MC, Højholt og Pedro er primært fysiske typer, der kan dække rum og vinde dueller, men som er alt for dårlige til at tilbyde sig i opspillet og alt for dårlige til at vende og spille videre på 1-2 berøringer. MC er særligt grel fordi han konsekvent går og gemmer sig bag modstanderen, som Morten Bruun også bemærkede på poetisk vis igår ("han ser mere skygge end sol").

Problem 2) kan potentielt løse problem 1), da det gør stoppernes arbejde meget lettere hvis midtbanespillerne tilbyder sig i gunstige positioner. Så kan en type som Granli jo godt udføre afleveringerne rent teknisk. Alternativt skal man afhjælpe problem 1) ved at droppe en stopper eller ved at flytte en mere pasningsstærk back ned på en stopper-position, som man fx havde stort held med i Brøndby med Anthony Jung.

Så kan vi tale om angribere og kanter efterfølgende. Problemet er jo at få sat dem i spil på ordentlig vis og få presset spillet derop hvor de kan gøre sig gældende. Lige nu bliver vores angribere og kanter kun sat i scene via direkte bolde og andenbolde når fase 1 er fejlet og det er ikke gode arbejdsvilkår.

9691_3kroner
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. aug 2020, 10:34
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af 9691_3kroner » 2. aug 2021, 11:56

Tak Yankee ;)

Lige pt. ynder jeg at hive Randers frem som et hold og spillestil, som jeg mener AaB bør se lidt op til (egentlig lidt sørgeligt vi er kommet dertil). Randers spiller bolden fint fremad banen, Vito, Greve og Kehinde samt har 2 angribere som supplerer hinanden rigtig godt (et stort skur og en lille hurtig). Randers's forsvar ser jeg egentlig ikke som værende bedre end vores.
Det kan jeg faktisk også godt se AaB gøre med Prica og Makaric, men for det første kræver det at træneren vil spille med dem begge, og dernæst kræver det at vi har nogle der kan fodre dem, og her ser jeg ikke Ahlmann og Pallesen som 2 gode fodermestre.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. aug 2021, 12:20

Yankee skrev:
2. aug 2021, 11:34
9691_3kroner skrev:
2. aug 2021, 10:21

Hvis jeg kigger generelt på sæsonerne, så kan jeg se problemer i følgende :
Vi ar alt for lette og læse for modstanderen, lad Magnus og Pallesen have bolden og vi er 100% ufarlige.
Vi får alt alt for lidt ud af Fossum.
Vores yndlingsoffer, Magnus C, som vi har prøvet at sælge flere gange, han er blevet forsøgt frosset ud, han er nu fast starter.
Pallesen på højre back, spiller samtlige minutter og han skal da ha at han løber solen sort, men han er bare så hamrende ufarlig offensivt, 1 ud af 10 indlæg kommer indover, resten rammer forsvarsspilleren.
Børsting er blevet prøvet som wingback af mange AaB-trænere efterhånden, og det er ikke lykkedes for nogen endnu. Jeg mener det er en kæmpe falliterklæring, at Børsting som wingback mod Silkeborg er en af banens bedste, det siger i mit hoved ikke så meget om Børstings niveau, men mere om resten af holdets.
Virkelig godt indlæg og fin analyse. Jeg er meget enig (bortset fra i din opstilling :)).

AaB vil gerne spille boldbesiddende og aggressivt pressende. Det lykkes man ikke rigtig med. Det går fint mod de stærkeste modstandere, men mod resten af ligaen har man meget svært ved at dominere kampene og vinde dem "let". Det skyldes primært, at fase 1-spillet (opbygningsfasen) fungerer rigtig dårligt og langsomt. Det skyldes konkret:

1) AaB's stoppere har ikke overblik eller teknik til at føre bolden konstruktivt frem - og man bruger tilmed 3 af de tunge stoppere i de fleste kampe. Dvs. at 3 ud af 10 markspillere ikke har evnerne til at spille boldbesiddende og det hæmmer selvfølgelig opspillet meget.

2) AaB's centrale midtbanespillere har ikke speed, agility eller teknik til at modtage bolden, vende med den og sætte de forreste spillere op. Både MC, Højholt og Pedro er primært fysiske typer, der kan dække rum og vinde dueller, men som er alt for dårlige til at tilbyde sig i opspillet og alt for dårlige til at vende og spille videre på 1-2 berøringer. MC er særligt grel fordi han konsekvent går og gemmer sig bag modstanderen, som Morten Bruun også bemærkede på poetisk vis igår ("han ser mere skygge end sol").

Problem 2) kan potentielt løse problem 1), da det gør stoppernes arbejde meget lettere hvis midtbanespillerne tilbyder sig i gunstige positioner. Så kan en type som Granli jo godt udføre afleveringerne rent teknisk. Alternativt skal man afhjælpe problem 1) ved at droppe en stopper eller ved at flytte en mere pasningsstærk back ned på en stopper-position, som man fx havde stort held med i Brøndby med Anthony Jung.

Så kan vi tale om angribere og kanter efterfølgende. Problemet er jo at få sat dem i spil på ordentlig vis og få presset spillet derop hvor de kan gøre sig gældende. Lige nu bliver vores angribere og kanter kun sat i scene via direkte bolde og andenbolde når fase 1 er fejlet og det er ikke gode arbejdsvilkår.
Jeg er enig og sætter endnu engang spørgsmålstegn ved trænerens insisteren på at bolden SKAL spilles op når vi tydeligvis ikke har spilleren til dette. Altså fair nok at man vil fastholde sin spillestil men der må også være en erkendelse af hvornår man bare bliver nødt til at ændre pga de spillere man har til rådighed. En Risgaard-type på midten ville eddermame pynte i opspillet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Yankee » 2. aug 2021, 12:31

Køllen I Møllen skrev:
2. aug 2021, 12:20
Jeg er enig og sætter endnu engang spørgsmålstegn ved trænerens insisteren på at bolden SKAL spilles op når vi tydeligvis ikke har spilleren til dette. Altså fair nok at man vil fastholde sin spillestil men der må også være en erkendelse af hvornår man bare bliver nødt til at ændre pga de spillere man har til rådighed. En Risgaard-type på midten ville eddermame pynte i opspillet.
Det kompromis synes jeg jo også man laver undervejs i kampen i går. Man begynder at spille mere på ydersiden af Silkeborg og mere i længderetningen hen over midtbanen. Det giver nogle halvfarlige situationer og nogle dødbolde. Men Silkeborg giver jo ikke plads til at spille på den måde. AaB har stort set ikke en omstilling i kampen i går.

Generelt er næsten alle AaB's kampe sådan nogle 50/50-kampe. Uanset om vi møder FC København eller Silkeborg. Det kan man jo sagtens dyrke ved at satse mere på dueller og andenbolde hvor typer som Pallesen og Børsting jo er rigtig gode at have. Jeg ville dog hellere satse på at dominere langt mere mod de svageste hold, så det ikke blev 50/50-kampe når vi møder Viborg, Vejle og Silkeborg, for eksempel. Og det kræver langt bedre og hurtigere boldomgang - samt i perioder større tålmodighed, så man kan køre modstanderen træt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2021, 12:54

Er vi ikke nød til at blive ved med at spille bolden op nedefra? Under Kent spillede vi jo også medspilleren, selvom han havde to mand på ryggen.

Og det blev jo smukt til sidst. Ingen må være bange for at få bolden. Det tager tid at lære alle.
- FlæskeFrank

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Salle17 » 2. aug 2021, 16:32

Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 2. aug 2021, 16:34

Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:32
Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.
Især 3-imod-1-situationen havde et bedre overblik hos Prip givet en gigantisk mulighed for at score.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Salle17 » 2. aug 2021, 16:40

doukas skrev:
2. aug 2021, 16:34
Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:32
Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.
Især 3-imod-1-situationen havde et bedre overblik hos Prip givet en gigantisk mulighed for at score.
Ja. Han kunne faktisk også have taget bolden tættere ind på målet. Forstår slet ikke hvorfor han skyder udenfor feltet, og så med sin kolde højre fod. Fossum er generelt en nice guy, da han ikke engang giver ham en skideballe.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Ham der Emil » 2. aug 2021, 16:49

Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:32
Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.
Jeg husker kun én chance han kunne have spillet større - den hvor han sparker over mål med højre.
Et Hjerte - En Klub

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Salle17 » 2. aug 2021, 16:55

Ham der Emil skrev:
2. aug 2021, 16:49
Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:32
Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.
Jeg husker kun én chance han kunne have spillet større - den hvor han sparker over mål med højre.
Der er også en anden situation i 2.halvleg, hvor han kunne spille Prica, men vælger at skyde direkte på målmanden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 2. aug 2021, 16:56

Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:55
Ham der Emil skrev:
2. aug 2021, 16:49
Salle17 skrev:
2. aug 2021, 16:32
Har lige set highlights af kampen. Hold da op, der er nogle situationer, hvor Prip kunne have spillet chancen større i stedet for at skyde selv.
Jeg husker kun én chance han kunne have spillet større - den hvor han sparker over mål med højre.
Der er også en anden situation i 2.halvleg, hvor han kunne spille Prica, men vælger at skyde direkte på målmanden.
Det er da den samme situation? Kan spille Prica (eller Fossum) men sparker over med højre.
Ellers havde han vel en dødbold hvor det var oplagt at lave indlæg, men hvor han sparker langt ude fra.

Jeg synes i øvrigt Prip med afstand var den bedste af offensiv spillerne, skabte næsten alle vores chancer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar