Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 09:59

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 09:54
Det lettere komiske er, at for de seneste 10 kampe, så er AaB det eneste hold der har lukket mindre end 1 mål ind i snit. De andre har hold har i snit lukket mellem 1,3 og 1,8 mål ind.

Jeg tror holdet får et moralsk rygstød af den store opbakning, vi så allerede sidste sæson hvor positiv effekt det havde på vores spil.
Jamen vi kan hurtigt blive enige om, at vi faktisk ser ret solide ud defensivt. Men det handler måske også om, at vi har så mange spillere i startopstillingen, som primært har deres forcer i defensiven.

Jeg kan dog så vidt godt forstå, at Marti prioriterer at bygge holdet op fra defensiven. Det er en meget klassisk - og i mine øjne rigtig - måde at gå til et nyt hold på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 6. aug 2021, 10:03

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
Vi får travlt i næste kamp. Vi skal holde øje med om de centrale midtbanespillere gemmer sig ifm. opspil til midtbanen og vi skal holde øje med om dem foran den centrale midtbane(alle de offensive) gemmer sig ved opspillet fra midtbanen. Lige til det sidste skal man jo huske på, at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen, hvis de foranliggende generelt trækker ud på fløjen for at få bolden.
Hmm, tværtimod ville jeg sige. Jo bredere dine kanter står, jo mere strækker du modstanderen og jo større rum er der at spille i. Hvis Prip og Kusk står og får kridt på støvlerne, vil modstanderens backs være nødt til at trække ud af i banen - og så opstår der rum mellem modstanderens backs og stoppere. Ulempen ved at stå bredt med kanterne er jo så at de er i en rigtig dårlig position til en defensiv omstilling hvis man smider bolden væk inde centralt.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af gwailo » 6. aug 2021, 10:07

Yankee skrev:
6. aug 2021, 10:03
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
Vi får travlt i næste kamp. Vi skal holde øje med om de centrale midtbanespillere gemmer sig ifm. opspil til midtbanen og vi skal holde øje med om dem foran den centrale midtbane(alle de offensive) gemmer sig ved opspillet fra midtbanen. Lige til det sidste skal man jo huske på, at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen, hvis de foranliggende generelt trækker ud på fløjen for at få bolden.
Hmm, tværtimod ville jeg sige. Jo bredere dine kanter står, jo mere strækker du modstanderen og jo større rum er der at spille i. Hvis Prip og Kusk står og får kridt på støvlerne, vil modstanderens backs være nødt til at trække ud af i banen - og så opstår der rum mellem modstanderens backs og stoppere. Ulempen ved at stå bredt med kanterne er jo så at de er i en rigtig dårlig position til en defensiv omstilling hvis man smider bolden væk inde centralt.
Men hvis der ikke er nogen fra midtbanen der tænker offensivt og løber i de rum, er vi lige vidt.
// gwailo

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2021, 10:17

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 09:58
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
Vi får travlt i næste kamp. Vi skal holde øje med om de centrale midtbanespillere gemmer sig ifm. opspil til midtbanen og vi skal holde øje med om dem foran den centrale midtbane(alle de offensive) gemmer sig ved opspillet fra midtbanen. Lige til det sidste skal man jo huske på, at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen, hvis de foranliggende generelt trækker ud på fløjen for at få bolden.

Men omkring opspillet nedefra, så er vi nok ikke alle enige om, at Rinne er for meget involveret i opspillet. Men jeg tror, at vi alle er enige i, at Rinne ikke skal involveres mere i opspillet
Hvad er det du vil sige med indlægget? Yankee´s pointe fremstod meget tydeligt i hans tidligere indlæg, og han har jo ret. Det var særligt grelt mod Silkeborg, men det er et gennemgående problem i vores opspil.
Magnus og Malthe når slet ikke at blive retvendt i 1. halvleg, og det skyldes bl.a. dårlig teknik og at begge er meget langsomme i deres boldomgang - de vender sjældent af på en modstander.

Det er et helt åbenlyst problem inde centralt, og kan ikke undskyldes med manglende løb - vi mangler i dén grad en spiller derinde, der kan mere og andet end bare at løbe og skubbe bolden.
Nu kan du jo ikke ophøjes Yankees pointe til et videnskabeligt bevis, blot fordi det bekræfter din egen teori. BoT påpegede vel også, at der kunne være nogle nuancer i det. Jeg har pt. ikke set nok til sige, at det kun lige præcis er en spiller, som er problemet. Men kan sagtens se problemet, jeg tror dog amputation måske ikke er nødvendigt indgreb, mindre kan gøre det.

Men mit indlæg var blot, at vi jo alle kan se, at der er nogle strukturelle problemer i forbindelse med opspillet fra målmanden til bolden ligger i kassen hos modstanderne. Og der vægter vi jo alle nogle bestemte sekvenser i hver kamp til at bekræfte den formodning, som vi har. Og her synes jeg faktisk, at der nuanceres fint omkring udfordringerne. For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen. Overdrivelse fremmer forståelsen, men han skal være mere varsom med at miste bolden end Prica skal, da konsekvenserne kan være væsentlig større. Derfor skal han heller ikke genpresse ligeså aggressivt som Prica.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 6. aug 2021, 10:28

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 6. aug 2021, 10:47

gwailo skrev:
6. aug 2021, 10:07
Yankee skrev:
6. aug 2021, 10:03
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
Vi får travlt i næste kamp. Vi skal holde øje med om de centrale midtbanespillere gemmer sig ifm. opspil til midtbanen og vi skal holde øje med om dem foran den centrale midtbane(alle de offensive) gemmer sig ved opspillet fra midtbanen. Lige til det sidste skal man jo huske på, at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen, hvis de foranliggende generelt trækker ud på fløjen for at få bolden.
Hmm, tværtimod ville jeg sige. Jo bredere dine kanter står, jo mere strækker du modstanderen og jo større rum er der at spille i. Hvis Prip og Kusk står og får kridt på støvlerne, vil modstanderens backs være nødt til at trække ud af i banen - og så opstår der rum mellem modstanderens backs og stoppere. Ulempen ved at stå bredt med kanterne er jo så at de er i en rigtig dårlig position til en defensiv omstilling hvis man smider bolden væk inde centralt.
Men hvis der ikke er nogen fra midtbanen der tænker offensivt og løber i de rum, er vi lige vidt.
Rigtig god pointe. Det har AaB oftest løst ved at Lucas er faldet ned i de rum eller at Fossum har optaget dem. På sigt tror jeg stadig på at man skal have et tre-mandsangreb hvor Prip trækker modstanderen i bredden, Prica trækker i længderetningen og Kasper Kusk kan finde mellemrummene der bliver skabt fra de to andres bevægelser og udfordringer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2021, 10:54

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper.
Men nu er Magnus jo også retvendt en gang imellem og der ligger ansvaret vel også til dels hos de foranliggende. De skal løbe i positioner, hvor vi kan få den lige-op-ad-banen aflevering, som gør ondt på modstanderen.

Og her halter det jo også og det er ikke nødvendigvis de centrale midtbanespillere, som bærer skylden alene. Hvis der ikke er nogen at spille, så må det jo være en side- eller bagudrettet aflevering. Eller en lykke og fromme aflevering frem i banen.

Så vi kan jo både godt have strukturelle problemer og mandskabsmæssige problemer. Og man kan altid købe nye spillere ind, men hvis problemet er strukturelt, så kan du jo købe spillere i al evighed uden at løse problemet.

Og der har nogle hold haft lidt for meget succes med at slå vores opspil nede fra målmanden i stykker med simpelt pres. Og det tror jeg de også ville havde gjort, om vi så havde Gravesen eller Jens Jørn Bertelsen på midtbanen istedet for Magnus. Noget kan løses med en bedre spiller, men meget kan løses ved taktikbrættet.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2021, 11:49

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen
Findes den fra dem? For det har jeg da endnu til gode at se.
Man kan vel ikke bruge noget, der ikke eksisterer som argument for, at andre ikke er spilbare.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 11:56

Yankee skrev:
6. aug 2021, 10:47
gwailo skrev:
6. aug 2021, 10:07
Yankee skrev:
6. aug 2021, 10:03
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 09:48
Vi får travlt i næste kamp. Vi skal holde øje med om de centrale midtbanespillere gemmer sig ifm. opspil til midtbanen og vi skal holde øje med om dem foran den centrale midtbane(alle de offensive) gemmer sig ved opspillet fra midtbanen. Lige til det sidste skal man jo huske på, at det for Magnus og Højholt er svært at lave den geniale stikning lige op ad banen, hvis de foranliggende generelt trækker ud på fløjen for at få bolden.
Hmm, tværtimod ville jeg sige. Jo bredere dine kanter står, jo mere strækker du modstanderen og jo større rum er der at spille i. Hvis Prip og Kusk står og får kridt på støvlerne, vil modstanderens backs være nødt til at trække ud af i banen - og så opstår der rum mellem modstanderens backs og stoppere. Ulempen ved at stå bredt med kanterne er jo så at de er i en rigtig dårlig position til en defensiv omstilling hvis man smider bolden væk inde centralt.
Men hvis der ikke er nogen fra midtbanen der tænker offensivt og løber i de rum, er vi lige vidt.
Rigtig god pointe. Det har AaB oftest løst ved at Lucas er faldet ned i de rum eller at Fossum har optaget dem. På sigt tror jeg stadig på at man skal have et tre-mandsangreb hvor Prip trækker modstanderen i bredden, Prica trækker i længderetningen og Kasper Kusk kan finde mellemrummene der bliver skabt fra de to andres bevægelser og udfordringer.
Problemet i Silkeborg var lige præcis, at Prica alt for ofte havnede ude på venstre kanten - og at der derfor ikke var nogen at spille til i feltet. En enlig frontangriber skal IKKE rode rundt ude på kanterne - især ikke, når der er så mange holdkammerater placeret på den bagerste del af banen.

Desværre har det vist sig et par gange, at vi under Marti fungerer defensivt bedst med 3 centrale forsvarsspillere. Og med Pallesen og Ahlmann som wingbacks, betyder det bare virkelig mange defensivt orienterede spillere på banen på samme tid. Det betyder altså, at Fossum og vores wingbacks skal tage nogle enormt lange løb for at komme op, hvor det bliver farligt - og så har vi tre spillere tilbage, hvilket er nemt at dæmme op for.

Det bliver sikkert anderledes mod AGF, hvor jeg forventer, vi kommer til at stå højere med backkæden, og dermed har kortere til mål. Og så kan det godt fungere. Men det kræver altså, at vi varierer vores opspil i langt højere grad, end vi gjorde i især første halvleg i Silkeborg.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 11:59

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Du glemmer altså - ofte - at spillerne i meget høj grad gør det, som trænere beder dem om. Hvis Marti virkelig gerne ville have vores 6'er til sætte en mand eller vende med bolden med to mand i ryggen, så ville han enten bede Magnus gøre det oftere, eller han ville spille med en anden spiller. Men faktum er, at Marti nu MANGE gange har valgt Magnus som 6'er - måske fordi han simpelthen gerne vil have en mindre risikobetinget 6'er, som primært skal spille korte transport-pasninger og dække rum.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2021, 12:03

BoT skrev:
6. aug 2021, 11:59
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Du glemmer altså - ofte - at spillerne i meget høj grad gør det, som trænere beder dem om. Hvis Marti virkelig gerne ville have vores 6'er til sætte en mand eller vende med bolden med to mand i ryggen, så ville han enten bede Magnus gøre det oftere, eller han ville spille med en anden spiller. Men faktum er, at Marti nu MANGE gange har valgt Magnus som 6'er - måske fordi han simpelthen gerne vil have en mindre risikobetinget 6'er, som primært skal spille korte transport-pasninger og dække rum.
Det kan du da ikke bare konkludere.
Der er da også den mulighed, at ingen af vores centrale midtbanespillere overhovedet evner det.
Så kan det da godt være, at træneren gerne vil have det, men hvis spillerne ikke kan finde ud af det, kan han ønske det herfra og til juleaften.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 6. aug 2021, 12:10

BoT skrev:
6. aug 2021, 11:59
Du glemmer altså - ofte - at spillerne i meget høj grad gør det, som trænere beder dem om. Hvis Marti virkelig gerne ville have vores 6'er til sætte en mand eller vende med bolden med to mand i ryggen, så ville han enten bede Magnus gøre det oftere, eller han ville spille med en anden spiller. Men faktum er, at Marti nu MANGE gange har valgt Magnus som 6'er - måske fordi han simpelthen gerne vil have en mindre risikobetinget 6'er, som primært skal spille korte transport-pasninger og dække rum.
Nu sagde spillerne selv, at gameplanen var helt anderledes end den udspillede sig i 1. halvleg. At der blev spillet for langsomt. Det startede hos Malthe og MC.

Jeg kan ikke forestille mig, at en træner der lægger så meget vægt på teknisk kunnen, evnen til at spille ind i rum osv. finder sig tilpas med at man har en 6'er, der ikke laver andet end at sætte sine medspillere under pres. Og ikke evner hverken at spille, eller bevæge, sig ud af problemer.
Det er nemt at løbe i skyggen af en modspiller hele kampen, og konsekvent sende bolden til siden eller bagud hver gang man får den - eneste problem ved det, er at man er til kæmpe ulempe for sine medspillere. Hvis alle 10 mand gjorde det, så ville vi aldrig nå op til modstandernes mål.

Faktum er at Martí har valgt Magnus, fordi han ikke har andre muligheder. I hvert fald ikke før nu, hvor han har flået ham ud to kampe i træk efter hjælpeløse præstationer og erstattet ham med en, i de kampe, væsentligt bedre spillende portugiser.

Nej, det er en plads hvor vi SKAL opgraderes.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 6. aug 2021, 12:23

Uanset hvad kan vi slå fast, at det er én af de få pladser på banen der er spænding om mod AGF.

Jeg håber vi kommer buldrende ud, så publikum kan komme med fra start.

Vi skal ikke glemme, at vi har muligheden for at stikke kniven ind i et pivåbent sår hos AGF, der kun har vundet 3 af de sidste 20 gældende kampe. Taber de mod os, så vil medierne udnævne det som krise. Midt i en tid hvor David Nielsen forsøger at spille et nyt system ind, så kan det godt komme til at gøre ondt.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af baresi » 6. aug 2021, 12:26

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 12:23
Uanset hvad kan vi slå fast, at det er én af de få pladser på banen der er spænding om mod AGF.

Jeg håber vi kommer buldrende ud, så publikum kan komme med fra start.

Vi skal ikke glemme, at vi har muligheden for at stikke kniven ind i et pivåbent sår hos AGF, der kun har vundet 3 af de sidste 20 gældende kampe. Taber de mod os, så vil medierne udnævne det som krise. Midt i en tid hvor David Nielsen forsøger at spille et nyt system ind, så kan det godt komme til at gøre ondt.
præcis, de er sgu heller ikke knivskarpe pt. men vi skal turde spille 3-4-3 og ikke 3-5-2. Vi skal sgu have 3 offensive inde. Samme opstilling som sidst så fejler vi. Der er et par stykker der kunne bruge en bænkplads, og et par stykker udenfor der kunne bruge en start plads (MC - Fossum ud) ( pedro - kusk ind)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 6. aug 2021, 12:31

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 12:23
Uanset hvad kan vi slå fast, at det er én af de få pladser på banen der er spænding om mod AGF.

Jeg håber vi kommer buldrende ud, så publikum kan komme med fra start.

Vi skal ikke glemme, at vi har muligheden for at stikke kniven ind i et pivåbent sår hos AGF, der kun har vundet 3 af de sidste 20 gældende kampe. Taber de mod os, så vil medierne udnævne det som krise. Midt i en tid hvor David Nielsen forsøger at spille et nyt system ind, så kan det godt komme til at gøre ondt.
Helt enig, vi skal ud og vise at vi er der og tror på det, ved at sætte højt pres ind fra kampens start. Det er også nu der skal smedes ift. publikum, med indvielse af fanzone og et udsolgt stadion, så skal der gerne gives en god oplevelse. De seneste to kampe har ikke just været et festfyrværkeri, med få afslutninger og chancer i det hele taget. Vi skal komme med en anden energi og mere offensiv indstilling her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2021, 13:02

baresi skrev:
6. aug 2021, 12:26
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 12:23
Uanset hvad kan vi slå fast, at det er én af de få pladser på banen der er spænding om mod AGF.

Jeg håber vi kommer buldrende ud, så publikum kan komme med fra start.

Vi skal ikke glemme, at vi har muligheden for at stikke kniven ind i et pivåbent sår hos AGF, der kun har vundet 3 af de sidste 20 gældende kampe. Taber de mod os, så vil medierne udnævne det som krise. Midt i en tid hvor David Nielsen forsøger at spille et nyt system ind, så kan det godt komme til at gøre ondt.
præcis, de er sgu heller ikke knivskarpe pt. men vi skal turde spille 3-4-3 og ikke 3-5-2. Vi skal sgu have 3 offensive inde. Samme opstilling som sidst så fejler vi. Der er et par stykker der kunne bruge en bænkplads, og et par stykker udenfor der kunne bruge en start plads (MC - Fossum ud) ( pedro - kusk ind)
Hold op med at kere dig om taktik. Forbered din frokostaftale i stedet!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 13:05

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 12:10
BoT skrev:
6. aug 2021, 11:59
Du glemmer altså - ofte - at spillerne i meget høj grad gør det, som trænere beder dem om. Hvis Marti virkelig gerne ville have vores 6'er til sætte en mand eller vende med bolden med to mand i ryggen, så ville han enten bede Magnus gøre det oftere, eller han ville spille med en anden spiller. Men faktum er, at Marti nu MANGE gange har valgt Magnus som 6'er - måske fordi han simpelthen gerne vil have en mindre risikobetinget 6'er, som primært skal spille korte transport-pasninger og dække rum.
Nu sagde spillerne selv, at gameplanen var helt anderledes end den udspillede sig i 1. halvleg. At der blev spillet for langsomt. Det startede hos Malthe og MC.

Jeg kan ikke forestille mig, at en træner der lægger så meget vægt på teknisk kunnen, evnen til at spille ind i rum osv. finder sig tilpas med at man har en 6'er, der ikke laver andet end at sætte sine medspillere under pres. Og ikke evner hverken at spille, eller bevæge, sig ud af problemer.
Det er nemt at løbe i skyggen af en modspiller hele kampen, og konsekvent sende bolden til siden eller bagud hver gang man får den - eneste problem ved det, er at man er til kæmpe ulempe for sine medspillere. Hvis alle 10 mand gjorde det, så ville vi aldrig nå op til modstandernes mål.

Faktum er at Martí har valgt Magnus, fordi han ikke har andre muligheder. I hvert fald ikke før nu, hvor han har flået ham ud to kampe i træk efter hjælpeløse præstationer og erstattet ham med en, i de kampe, væsentligt bedre spillende portugiser.

Nej, det er en plads hvor vi SKAL opgraderes.
Men så er det da mærkeligt, at Marti igen og igen starter med Magnus - og ikke eksperimenterer mere med andre spillere. Altså så er han da virkelig en skidt træner.

At placere skylden for vores omstændige opspil ensidigt hos Malthe og Magnus er altså også en banalisering af spillets kompleksitet. Jeg har efterhånden argumenteret for problemerne i Silkeborg-kampen flere gange, og gider ikke gentage dem.

Jeg er dog enig i, at vi gerne skal have en erstatning for Hiljemark på den centrale midt. Det vil give os muligheden for at rykke Fossum længere frem på banen og dermed gøre ham endnu farligere. Han er trods alt vores mest målfarlige spiller pt. Så lad os få ham tættere på mål.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 6. aug 2021, 13:16

BoT skrev:
6. aug 2021, 13:05
Det vil give os muligheden for at rykke Fossum længere frem på banen og dermed gøre ham endnu farligere. Han er trods alt vores mest målfarlige spiller pt. Så lad os få ham tættere på mål.
Hvem skal han spille i stedet for? Han er for anonym til at spille på kanten.
Og for anonym i det hele taget.

Ideelt set skal vi have solgt Iver Fossum, som aldrig har levet op til hverken løn eller forventninger. Næste år får vi ikke penge for ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 6. aug 2021, 13:45

BoT skrev:
6. aug 2021, 11:56
Problemet i Silkeborg var lige præcis, at Prica alt for ofte havnede ude på venstre kanten - og at der derfor ikke var nogen at spille til i feltet. En enlig frontangriber skal IKKE rode rundt ude på kanterne - især ikke, når der er så mange holdkammerater placeret på den bagerste del af banen.
Totalt enig. Jeg kunne stadig godt tænke mig at man fik en lidt mere "fast" angrebsstruktur med Prip - Prica - Kusk. Så Prica kunne koncentrere sig om at finde de rette positioner i feltet og Kusk kunne få nogle bedre udgangspositioner.
BoT skrev:
6. aug 2021, 11:56
Desværre har det vist sig et par gange, at vi under Marti fungerer defensivt bedst med 3 centrale forsvarsspillere. Og med Pallesen og Ahlmann som wingbacks, betyder det bare virkelig mange defensivt orienterede spillere på banen på samme tid. Det betyder altså, at Fossum og vores wingbacks skal tage nogle enormt lange løb for at komme op, hvor det bliver farligt - og så har vi tre spillere tilbage, hvilket er nemt at dæmme op for.

Det bliver sikkert anderledes mod AGF, hvor jeg forventer, vi kommer til at stå højere med backkæden, og dermed har kortere til mål. Og så kan det godt fungere. Men det kræver altså, at vi varierer vores opspil i langt højere grad, end vi gjorde i især første halvleg i Silkeborg.
Enig - bortset fra sidste sætning :) Jeg mener man skal forsvare sig med bolden fremfor med tunge stoppere. Kør bolden rundt og frustrér AGF - det er bedre end at bruge 3 mand på at dække den enlige AGF-angriber op.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 14:26

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 13:16
BoT skrev:
6. aug 2021, 13:05
Det vil give os muligheden for at rykke Fossum længere frem på banen og dermed gøre ham endnu farligere. Han er trods alt vores mest målfarlige spiller pt. Så lad os få ham tættere på mål.
Hvem skal han spille i stedet for? Han er for anonym til at spille på kanten.
Og for anonym i det hele taget.

Ideelt set skal vi have solgt Iver Fossum, som aldrig har levet op til hverken løn eller forventninger. Næste år får vi ikke penge for ham.
Jeg synes altså, det er lidt vildt at kalde en midtbanespiller (som dog også vikarierede længere fremme), som var involveret i 13 mål i sidste sæson, for anonym. Han er vores mest målfarlige spiller, og uden ham, har jeg svært ved at se os være farlige i åbent spil. I Silkeborg var han centimeter fra at blive matchvinder, og hans mange løb gør ondt på forsvarsspillerne og skaber pontielt plads til andres spillere (disse er dog pt. lidt for usynlige).

Besvar