Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 6. aug 2021, 14:28

Yankee skrev:
6. aug 2021, 13:45
BoT skrev:
6. aug 2021, 11:56
Problemet i Silkeborg var lige præcis, at Prica alt for ofte havnede ude på venstre kanten - og at der derfor ikke var nogen at spille til i feltet. En enlig frontangriber skal IKKE rode rundt ude på kanterne - især ikke, når der er så mange holdkammerater placeret på den bagerste del af banen.
Totalt enig. Jeg kunne stadig godt tænke mig at man fik en lidt mere "fast" angrebsstruktur med Prip - Prica - Kusk. Så Prica kunne koncentrere sig om at finde de rette positioner i feltet og Kusk kunne få nogle bedre udgangspositioner.
BoT skrev:
6. aug 2021, 11:56
Desværre har det vist sig et par gange, at vi under Marti fungerer defensivt bedst med 3 centrale forsvarsspillere. Og med Pallesen og Ahlmann som wingbacks, betyder det bare virkelig mange defensivt orienterede spillere på banen på samme tid. Det betyder altså, at Fossum og vores wingbacks skal tage nogle enormt lange løb for at komme op, hvor det bliver farligt - og så har vi tre spillere tilbage, hvilket er nemt at dæmme op for.

Det bliver sikkert anderledes mod AGF, hvor jeg forventer, vi kommer til at stå højere med backkæden, og dermed har kortere til mål. Og så kan det godt fungere. Men det kræver altså, at vi varierer vores opspil i langt højere grad, end vi gjorde i især første halvleg i Silkeborg.
Enig - bortset fra sidste sætning :) Jeg mener man skal forsvare sig med bolden fremfor med tunge stoppere. Kør bolden rundt og frustrér AGF - det er bedre end at bruge 3 mand på at dække den enlige AGF-angriber op.
Vi er meget tæt på at være komplet enige. Også i din sidste sætning - i teorien. Jeg plæderede selv for, at vi stillede med en 4-backkæde mod FCM, men det viste sig at være helt forkert rent defensivt. Jeg ved ikke præcis hvorfor, men Martis fodbold fungerer i AaB klart bedst med tre i bagkæden.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af McMark » 6. aug 2021, 14:45

Dommere er hermed opdateret. Vi får fornøjelsen af JdB.

Jeg håber mest af alt, at vi smider Magnus på bænken og starter med Pedro. En rigtig 3-4-3 ville være godt at se med Pedro og Fossum som CM, mens jeg også gerne snart vil have Milan til at starte på toppen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 6. aug 2021, 16:40

BoT skrev:
6. aug 2021, 14:26
Han er vores mest målfarlige spiller, og uden ham, har jeg svært ved at se os være farlige i åbent spil.
Gode løb, men skaber intet selv. Til en top-top løn skal han bidrage på Lucas-niveau til kampene.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2021, 16:50

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 16:40
BoT skrev:
6. aug 2021, 14:26
Han er vores mest målfarlige spiller, og uden ham, har jeg svært ved at se os være farlige i åbent spil.
Gode løb, men skaber intet selv. Til en top-top løn skal han bidrage på Lucas-niveau til kampene.
Enig. Fossum ville være en fin spiller hvis det var Malthe Højholt. Men fossum gør bare ikke spillerne omkring sig bedre, men på et hold der fungerede og hvor han kunne være et ekstra våben fra midtbanen tror jeg han kunne være fin
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 6. aug 2021, 18:02

jonas386 skrev:
6. aug 2021, 16:50
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 16:40
BoT skrev:
6. aug 2021, 14:26
Han er vores mest målfarlige spiller, og uden ham, har jeg svært ved at se os være farlige i åbent spil.
Gode løb, men skaber intet selv. Til en top-top løn skal han bidrage på Lucas-niveau til kampene.
Enig. Fossum ville være en fin spiller hvis det var Malthe Højholt. Men fossum gør bare ikke spillerne omkring sig bedre, men på et hold der fungerede og hvor han kunne være et ekstra våben fra midtbanen tror jeg han kunne være fin
Enig. Hans evner passer ikke optimalt til vores spillestil. Ville være helt ideelt at sælge ham i dette vindue, men jeg tvivler på det er muligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Stegosaurus » 7. aug 2021, 09:25

Forza skrev:
6. aug 2021, 18:02
jonas386 skrev:
6. aug 2021, 16:50
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 16:40
BoT skrev:
6. aug 2021, 14:26
Han er vores mest målfarlige spiller, og uden ham, har jeg svært ved at se os være farlige i åbent spil.
Gode løb, men skaber intet selv. Til en top-top løn skal han bidrage på Lucas-niveau til kampene.
Enig. Fossum ville være en fin spiller hvis det var Malthe Højholt. Men fossum gør bare ikke spillerne omkring sig bedre, men på et hold der fungerede og hvor han kunne være et ekstra våben fra midtbanen tror jeg han kunne være fin
Enig. Hans evner passer ikke optimalt til vores spillestil. Ville være helt ideelt at sælge ham i dette vindue, men jeg tvivler på det er muligt.
Eller vores spillestil passer ikke til vores trup? Havde man, da man proklamerede at ville spille hurtig, teknisk fodbold langs jorden, overvejet, hvordan Ross, Thelander, Granli, Pallesen, Børsting, MC, Kakeeto, Højholt og Prica passede ind?

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Pollack2 » 7. aug 2021, 11:21

Stegosaurus skrev:
7. aug 2021, 09:25
Eller vores spillestil passer ikke til vores trup? Havde man, da man proklamerede at ville spille hurtig, teknisk fodbold langs jorden, overvejet, hvordan Ross, Thelander, Granli, Pallesen, Børsting, MC, Kakeeto, Højholt og Prica passede ind?
Og det er for mig, det der i en nøddeskal er problemet for AaB i efterhånden en del år: Strategien/taktikken/ambitionen hænger ikke sammen med spillermaterialet. Nu under MC vil man spille Cruyff-fodbold og slutte i top 6 (måske endda top 4) - det giver ingen mening med de ovennævnte spillere, og da slet ikke når vores bedste spillere (Lucas, Hiljemark) er væk.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af 9000AA » 7. aug 2021, 12:16

Hvis vi vinder i morgen er Århus virkelig i krise, taber vi, synes jeg virkelig det er os der er i krise, og jeg vil begynde at blive alvorligt bange for vores sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 12:17

Pollack2 skrev:
7. aug 2021, 11:21
Og det er for mig, det der i en nøddeskal er problemet for AaB i efterhånden en del år: Strategien/taktikken/ambitionen hænger ikke sammen med spillermaterialet. Nu under MC vil man spille Cruyff-fodbold og slutte i top 6 (måske endda top 4) - det giver ingen mening med de ovennævnte spillere, og da slet ikke når vores bedste spillere (Lucas, Hiljemark) er væk.
Cifuentes vil spille fodbold med et moderne udtryk, ligesom de fleste andre trænere i international fodbold. Det er ikke anderledes end David Nielsen, Jess Thorup, Carit Falch og mange andre danske toptrænere.
Det samme vil langt hovedparten af trænerne i top 4-ligaerne.

Vi er en fodboldklub i en foranderlig verden, med et udtryk der skal udvikle sig.

Det er ved at være trættende at høre på at Cifuentes vil spille fodbold som spillerne ikke kan honorere.
Det ville Friis også. Det ville Kent også.
Det er derfor man ansætter en træner - til at udvikle fodboldspillet, som er i konstant forandring.

Og man kan vel også sige - vi sælger jo ingen spillere, hvis ikke de er vant til at være omstillingsparate.
Selvfølgelig skal de være i stand til at følge en ny træners idéer, ellers kan de lige så godt finde sig noget andet at lave.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2021, 16:22

Gedved udtaget istedet for Kakeeto ellers uændret. Overrasket over Ahlmann er udtaget. Det lignede en skadesperiode.
- FlæskeFrank

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Legum Magister » 7. aug 2021, 17:13

Forventes der fuldt hus i morgen? Og hvor mange må egentlig lukkes ind?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Salle17 » 7. aug 2021, 17:20

Legum Magister skrev:
7. aug 2021, 17:13
Forventes der fuldt hus i morgen? Og hvor mange må egentlig lukkes ind?
10k.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Legum Magister » 7. aug 2021, 17:24

Salle17 skrev:
7. aug 2021, 17:20
Legum Magister skrev:
7. aug 2021, 17:13
Forventes der fuldt hus i morgen? Og hvor mange må egentlig lukkes ind?
10k.
Tak, så håber jeg ikke, at vejret afholder folk fra at møde op. :thumbsup:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. aug 2021, 17:27

Legum Magister skrev:
7. aug 2021, 17:24
Salle17 skrev:
7. aug 2021, 17:20
Legum Magister skrev:
7. aug 2021, 17:13
Forventes der fuldt hus i morgen? Og hvor mange må egentlig lukkes ind?
10k.
Tak, så håber jeg ikke, at vejret afholder folk fra at møde op. :thumbsup:
Så dukker der nok 7.000 op også med tanke på vejrudsigten :S

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 7. aug 2021, 20:20

I fht. Fossum er det alligevel værd at sige, at hvis vi havde vundet 1-0 på mål af Fossum mod SIF, så havde ingen kunnet protestere over det. Han ER altså en af vores mere målfarlige spillere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Legum Magister » 7. aug 2021, 21:05

Funky skrev:
7. aug 2021, 20:20
I fht. Fossum er det alligevel værd at sige, at hvis vi havde vundet 1-0 på mål af Fossum mod SIF, så havde ingen kunnet protestere over det. Han ER altså en af vores mere målfarlige spillere.
Bestemt, han virker bare til tider fejlanbragt og så er han ikke en spiller, der alene kan løfte holdet, så han lider under manglende kvalitet hos medspillerne.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 22:38

Funky skrev:
7. aug 2021, 20:20
I fht. Fossum er det alligevel værd at sige, at hvis vi havde vundet 1-0 på mål af Fossum mod SIF, så havde ingen kunnet protestere over det. Han ER altså en af vores mere målfarlige spillere.
Det er han da. Det er heller ikke hans løb i feltet der er problemet, men spillet ude i banen.

Hans kreative side har vi ikke set siden første sæson. I Randers løber Vito Mistrati rundt og laver mål OG garnerer det med assists og spandevis af chancer skabt til medspillerne.

I bund og grund minder han jo meget om Risgård med hans snusfornuft i og omkring feltet. Han mangler dog hans anden dimension - coolness på bolden, evnen til at iscenesætte spillerne omkring ham.

Det er fandens, for det var ubetinget Gaardes bedste køb på papiret - og det mest profilerede skandinaviske indkøb siden Andreas Johansson.
Og flot, og dyr, signing.
Men stadig et af de, på potentiale, bedste køb det sidste årti. Vi har bare ikke fået det forløst for alvor.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 7. aug 2021, 23:00

9000AA skrev:
7. aug 2021, 12:16
Hvis vi vinder i morgen er Århus virkelig i krise, taber vi, synes jeg virkelig det er os der er i krise, og jeg vil begynde at blive alvorligt bange for vores sæson.
Det behøver du ikke spekulere så meget på. AGF når slutspillet og bliver nr. 4. AaB ender som nr. 8 et godt stykke fra nedrykning og nogle point fra nr. 6. Og vi overlever mødet mod Odense FUIC :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 7. aug 2021, 23:00

Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Helt enig. Og det var præcist i den fase af spillet at Pedro var så god det første halve år. Kunne man dog bare få ham op på det niveau igen..

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2021, 10:25

Klaus skrev:
7. aug 2021, 23:00
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Helt enig. Og det var præcist i den fase af spillet at Pedro var så god det første halve år. Kunne man dog bare få ham op på det niveau igen..
MC spiller 25,6% af alle hans afleveringer frem i banen. Zeca spiller 24% frem i banen bare til Orientering. Jeg er selv lige så frustreret over den manglende offensive output vi har I vores kampe, men at man igen og igen og igen forenkler snakke til bestemte spillere er bare nedslående.

Jeg HÅBER det handler om, at lige som med Kent skal vende os til MC og hans tanker. Jeg har bestemt ikke givet op på ham. Men vi mangler bedre spillere. Efter 3 kampe var vi by FAR dem der forsøgte at drible mindst i hele ligaen. 31 gange, hvor FCK havde 89 gange som nummer 1. Vi mangler SÅ meget offensive spillere der kan sætte en mand af og skabe overtalt. Om det er bedre wingbacks eller de 3 forreste ved jeg ikke. Men IAO har ET issue og det er at få fadt i folk der kan sætte en mand af, eller i det mindst bare prøve på det. For der er vi sidste af alle i superligaen! Og det kommer til udtryk i vores kampe hvor ALT afhænger af, at vi så skal spille os til chancer hele tiden, og det er bare 100 gange sværer, hvis det er det eneste vi kan.

Så hvis vi skal vinde idag skal nogle af vores spillere som kusk eller Prip have grønt lys til bare at forsøge på at sætte en mand....ellers bliver vores spil bare alt for let at læse, som vi har set det sidste lange tid...

Besvar