Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2021, 17:23

Hanga skrev:
4. aug 2021, 16:39
Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 16:06

Der trænger virkelig til noget mere progressivt i bestyrelsen, som kan være med til at rykke klubben og her tænker jeg både sportsligt og kommericielt. Jeg hørte "Tørre Torben" i Radio 4s Fire på foden på et tidspunkt, hvor han talte fodboldbestyrelse i en udsendelse, hvor Dan Hammer også var med. Det kom bl.a. frem, at der ikke er nogen fodboldkompetence i bestyrelsen, hvilket er skræmmende og man kan spørge sig selv om det ikke har manglet i lang tid. Det er da en mand med lidt trænererfaring fra breddefodbolden i moderklubben, men næppe noget der batter i en professionel kontekst.
Lynge har jo indtil for nyligt været en del af bestyrelsen, så det er ikke korrekt, at vi ikke har haft fodboldkompetence her. Man kan så være bekymret for, hvem der kommer med de input nu hvor han er stoppet.
Det er jeg med på, men Lynge var jo også sygemeldt i længere tid så det har vel stået sløjt til i nogle år. Derudover kan man vel også spørge om Lynge var den der kunne sætte en ny strategi der kunne forny klubben. Jeg knuselskede Lynge som sportsdirektør, men ingen tvivl om, at han var den gamle skole og måske ikke havde så meget mere at give AaB. Han var ideel dengang vi var en top 4 økonomi og til at få max ud af det, men Lynge har vel strengt taget aldrig rigtig sat en retning i klubben udover hvordan man er som mennesker. Det var jo meget båret af trænerne og til dels PEA, hvordan vi skulle spille.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Fromthecradle » 5. aug 2021, 00:02

Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 17:23
Hanga skrev:
4. aug 2021, 16:39
Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 16:06

Der trænger virkelig til noget mere progressivt i bestyrelsen, som kan være med til at rykke klubben og her tænker jeg både sportsligt og kommericielt. Jeg hørte "Tørre Torben" i Radio 4s Fire på foden på et tidspunkt, hvor han talte fodboldbestyrelse i en udsendelse, hvor Dan Hammer også var med. Det kom bl.a. frem, at der ikke er nogen fodboldkompetence i bestyrelsen, hvilket er skræmmende og man kan spørge sig selv om det ikke har manglet i lang tid. Det er da en mand med lidt trænererfaring fra breddefodbolden i moderklubben, men næppe noget der batter i en professionel kontekst.
Lynge har jo indtil for nyligt været en del af bestyrelsen, så det er ikke korrekt, at vi ikke har haft fodboldkompetence her. Man kan så være bekymret for, hvem der kommer med de input nu hvor han er stoppet.
Det er jeg med på, men Lynge var jo også sygemeldt i længere tid så det har vel stået sløjt til i nogle år. Derudover kan man vel også spørge om Lynge var den der kunne sætte en ny strategi der kunne forny klubben. Jeg knuselskede Lynge som sportsdirektør, men ingen tvivl om, at han var den gamle skole og måske ikke havde så meget mere at give AaB. Han var ideel dengang vi var en top 4 økonomi og til at få max ud af det, men Lynge har vel strengt taget aldrig rigtig sat en retning i klubben udover hvordan man er som mennesker. Det var jo meget båret af trænerne og til dels PEA, hvordan vi skulle spille.
Har han gjort det, har han også nået det ultimative.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 5. aug 2021, 00:05

Fromthecradle skrev:
5. aug 2021, 00:02
Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 17:23
Hanga skrev:
4. aug 2021, 16:39
Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 16:06

Der trænger virkelig til noget mere progressivt i bestyrelsen, som kan være med til at rykke klubben og her tænker jeg både sportsligt og kommericielt. Jeg hørte "Tørre Torben" i Radio 4s Fire på foden på et tidspunkt, hvor han talte fodboldbestyrelse i en udsendelse, hvor Dan Hammer også var med. Det kom bl.a. frem, at der ikke er nogen fodboldkompetence i bestyrelsen, hvilket er skræmmende og man kan spørge sig selv om det ikke har manglet i lang tid. Det er da en mand med lidt trænererfaring fra breddefodbolden i moderklubben, men næppe noget der batter i en professionel kontekst.
Lynge har jo indtil for nyligt været en del af bestyrelsen, så det er ikke korrekt, at vi ikke har haft fodboldkompetence her. Man kan så være bekymret for, hvem der kommer med de input nu hvor han er stoppet.
Det er jeg med på, men Lynge var jo også sygemeldt i længere tid så det har vel stået sløjt til i nogle år. Derudover kan man vel også spørge om Lynge var den der kunne sætte en ny strategi der kunne forny klubben. Jeg knuselskede Lynge som sportsdirektør, men ingen tvivl om, at han var den gamle skole og måske ikke havde så meget mere at give AaB. Han var ideel dengang vi var en top 4 økonomi og til at få max ud af det, men Lynge har vel strengt taget aldrig rigtig sat en retning i klubben udover hvordan man er som mennesker. Det var jo meget båret af trænerne og til dels PEA, hvordan vi skulle spille.
Har han gjort det, har han også nået det ultimative.
Det var nu heller ikke for at underkende den del, men det er en stor mangel at AaB egentlig aldrig har tænkt i nogen rød tråd før de seneste år. Det er nødvendigt for at kunne konkurrere og få mest ud af hver krone.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2021, 20:29

Randers spiller en god gang bold. Mon ikke de er ret tilfredse med at de hentede Lasse Berg Johnsen for en slik i Raufoss, og ikke endte op med MC. Sikke en kamp af ham!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2021, 20:36

Julgranen skrev:
19. aug 2021, 20:29
Randers spiller en god gang bold. Mon ikke de er ret tilfredse med at de hentede Lasse Berg Johnsen for en slik i Raufoss, og ikke endte op med MC. Sikke en kamp af ham!
Tibbling har indtil videre også vist sig som en fin transfer. Han er ikke blevet hurtigere i Holland, men han har beholdt den fine teknik og det målrettede spil
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 19. aug 2021, 21:00

Julgranen skrev:
19. aug 2021, 20:29
Randers spiller en god gang bold. Mon ikke de er ret tilfredse med at de hentede Lasse Berg Johnsen for en slik i Raufoss, og ikke endte op med MC. Sikke en kamp af ham!
Ja, ingen ville vel kunne havet brokket sig over, at det var ufortjent, hvis Randers havde vundet. Undrer mig fortsat over, hvordan Egho kunne brænde den kæmpechance han fik, da Galatasarays målmand spillede ham helt blank foran mål.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af doukas » 19. aug 2021, 21:31

jonas386 skrev:
19. aug 2021, 20:36
Julgranen skrev:
19. aug 2021, 20:29
Randers spiller en god gang bold. Mon ikke de er ret tilfredse med at de hentede Lasse Berg Johnsen for en slik i Raufoss, og ikke endte op med MC. Sikke en kamp af ham!
Tibbling har indtil videre også vist sig som en fin transfer. Han er ikke blevet hurtigere i Holland, men han har beholdt den fine teknik og det målrettede spil
Enig, mon ikke Randers er rigtig godt tilfredse med, at de fik fat i Tibbling i stedet for Kusk.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2021, 22:14

doukas skrev:
19. aug 2021, 21:31
jonas386 skrev:
19. aug 2021, 20:36
Julgranen skrev:
19. aug 2021, 20:29
Randers spiller en god gang bold. Mon ikke de er ret tilfredse med at de hentede Lasse Berg Johnsen for en slik i Raufoss, og ikke endte op med MC. Sikke en kamp af ham!
Tibbling har indtil videre også vist sig som en fin transfer. Han er ikke blevet hurtigere i Holland, men han har beholdt den fine teknik og det målrettede spil
Enig, mon ikke Randers er rigtig godt tilfredse med, at de fik fat i Tibbling i stedet for Kusk.
Har kusk været på vej til Randers?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Debatjuntaen » 19. aug 2021, 22:20

Yes, det var en stærk præstation af Randers i aften. Og hverken Kasper Kusk eller Magnus Christensen var med, så dem behøver I slet ikke snakke om her...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2021, 22:56

jonas386 skrev:
19. aug 2021, 22:14
Har kusk været på vej til Randers?
Nej, det har han ikke. Randers hentede derimod Berg Johnsen i stedet for MC, hvilket da er ret relevant når nu førstnævnte er ved at forvandle sig til et millionsalg.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dtbanemand

Besynderligt med en spiller med blot 2 kampe på højeste niveau, inden han ankom i Randers.
Men han har udviklet sig til at være en profil i Randers, og spillede forrygende mod Gala.

Det er sådan en type spiller vi godt kunne bruge :-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2021, 08:42

Julgranen skrev:
19. aug 2021, 22:56
jonas386 skrev:
19. aug 2021, 22:14
Har kusk været på vej til Randers?
Nej, det har han ikke. Randers hentede derimod Berg Johnsen i stedet for MC, hvilket da er ret relevant når nu førstnævnte er ved at forvandle sig til et millionsalg.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dtbanemand

Besynderligt med en spiller med blot 2 kampe på højeste niveau, inden han ankom i Randers.
Men han har udviklet sig til at være en profil i Randers, og spillede forrygende mod Gala.

Det er sådan en type spiller vi godt kunne bruge :-)
Jeg har ikke rigtig bidt mærke i ham må jeg indrømme, men havde også mere fokus på Tibbling og Vito af det jeg så kampen med mit halve øje.

Det ville ikke virke helt usandsynligt, at Randers slår Galatasaray samlet. Jeg var i hvert fald overhovedet ikke imponeret af nogle af de to tyrkiske hold der blev spillet imod i går
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af ekni99 » 25. aug 2021, 21:06

Dejlig start i aften i Brøndby :cheers:

Edit - fantastisk start.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lyfe » 25. aug 2021, 21:48

ekni99 skrev:
25. aug 2021, 21:06
Dejlig start i aften i Brøndby :cheers:

Edit - fantastisk start.
Danmark mangler virkelig koefficient point men vil hellere se brøndby få klø
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Søgaard » 25. aug 2021, 22:32

Lyfe skrev:
25. aug 2021, 21:48
ekni99 skrev:
25. aug 2021, 21:06
Dejlig start i aften i Brøndby :cheers:

Edit - fantastisk start.
Danmark mangler virkelig koefficient point men vil hellere se brøndby få klø
Du får både i pose og sæk her. Mon ikke der er større chance for nogle point i en euro league gruppe end en cl gruppe. Så kan det godt være der er en lille cl gruppe bonus, men det kan hurtigt ende i det samme og uden en voldsom økonomisk gevinst 🙂
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 25. aug 2021, 22:57

Nu har jeg ikke set nogle af de to kampe, men på papiret er 2x 2-1 hæderlige resultater for BIF, deres forfatning taget i betragtning. Hæderlige forsøg tæller desværre ikke i Europa, og det har vi da også selv mærket tidligere.
Uanset, så er det helt vildt, at vi formentlig ser fire danske hold i europæiske gruppespil - uanset at der nu også findes Conference League.

Der er altså muligheder i denne sæson, og hvis FCK, FCM og Randers kan præstere i Europa som i Superligaen, så skal vi nok holde fast i den top-15, og så er der altså absurd gode muligheder for noget europæisk i næste sæson. Top 4(5) eller en sejr i pokalen er altså nok til et par fine europæiske runder, og i det mindste en lille chance for at ramme et gruppespil. En tredje plads vil eksempelvis give mulighed for Europa League, og derefter Conference League. Det er formodentligt en svær vej, og kræver nok en overraskelse eller to på vejen, men det er altså bedre end bare at kigge med lange øjne efter et AGF hold der på ydmygende vis taber til et hold fra Nordirland.

Det er ikke fordi GF' havde været i en meget bedre situation, selvom de var gået videre. De skulle alligevel igennem nummer 5 fra Portugal (Pacos de Ferreira - som jeg aldrig har hørt om) og derefter Tottenham, hvor Portugiserne dog vandt første kamp 1-0, så sandsynligheden for at gå hele vejen var i mikroskopisk. Men selv to kampe imod nummer 5 fra Portugal eller Tottenham, skulle man være kommet så langt, ville altså også være fede, og ikke mindst god sparring, hvis man skal se sådan på det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lyfe » 26. aug 2021, 20:23

Hvis Randers vinder på udebane i Tyrkiet siger det altså også lidt om deres styrke i år!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af troelsh » 26. aug 2021, 20:27

Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:23
Hvis Randers vinder på udebane i Tyrkiet siger det altså også lidt om deres styrke i år!
Ja de ser bare bundsolide selv på udebane mod Gala.
Hvis det passer vi engang var tæt på Kehinde ærger det mig vi ikke fik ham, shit han er god

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af doukas » 26. aug 2021, 20:39

Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:23
Hvis Randers vinder på udebane i Tyrkiet siger det altså også lidt om deres styrke i år!
Det er ret beundringsværdigt med tanke på, at samtlige af deres spillere er middelmådige (ifølge en bruger herinde)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lyfe » 26. aug 2021, 20:43

doukas skrev:
26. aug 2021, 20:39
Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:23
Hvis Randers vinder på udebane i Tyrkiet siger det altså også lidt om deres styrke i år!
Det er ret beundringsværdigt med tanke på, at samtlige af deres spillere er middelmådige (ifølge en bruger herinde)
Var den kommentar virkelig nødvendig og bidrog til at vi får en bedre debatside?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af doukas » 26. aug 2021, 20:55

Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:43
doukas skrev:
26. aug 2021, 20:39
Lyfe skrev:
26. aug 2021, 20:23
Hvis Randers vinder på udebane i Tyrkiet siger det altså også lidt om deres styrke i år!
Det er ret beundringsværdigt med tanke på, at samtlige af deres spillere er middelmådige (ifølge en bruger herinde)
Var den kommentar virkelig nødvendig og bidrog til at vi får en bedre debatside?
Come on….Når man skriver sådan noget sludder, som @frederikshavneren gjorde, så skal man altså kunne tåle en lille stikpille, som var skrevet med et glimt i øjet ;) - ellers bliver det sgu lige en tand for poleret herinde til min smag.

Hvis du blev stødt/krænket over det, vil jeg opfordrer dig til anmelde indlægget til juntaen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar