Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 20. sep 2021, 00:25

Hovedet skrev:
19. sep 2021, 23:16
Julgranen skrev:
19. sep 2021, 11:09
Dennis Nielsen skrev:
19. sep 2021, 09:45
Hagelskjær har indtil videre set bedre ud og bliver sluset ind. Der er vel ikke mange års forskel på de to. Så det vil give meget god mening.
Og et glimrende eksempel på, at man ikke kan Wikipedia-scoute en spiller. Derfor nytter det heller ikke noget at tale manden ned under gulvbrædderne, inden han overhovedet har rørt en fodbold.
“Hvad skal vi med en reservespiller fra Silkeborg?”

Ja, for mig at se så passer han glimrende til den type fodbold vi spiller, og har nu haft kampafgørende aktioner to kampe i træk.
Så han kunne rent faktisk noget, reservespilleren fra Silkeborg :-)
Lad os nu have det i frisk erindring herinde, til næste gang vi henter en spiller fra lavere rækker.

Transferwise, så ligner Pedro igen det ubetinget bedste bud på et storsalg. Forrygende start på sæsonen fra ham. Ikke at man vil af med ham.
AaB har historisk haft rigtig gode erfaringer med den type spiller: Jens Jessen, Erik Bo Andersen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard, AK Jakobsen og senest Patrick Olsen. Hagelskjær er endda hentet fra et højere niveau end alle de nævnte spillere, der alle slog igennem i AaB og for manges vedkommende endte som profiler, man husker årtier efter. Af spillere, der ikke slog igennem fra lavere niveauer, husker jeg kun umiddelbart en spiller for HIK, som Kent Nielsen endte med at hive med sig til OB.
Thrane<3

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 20. sep 2021, 00:26

Pastorius skrev:
19. sep 2021, 23:21
Prica22 skrev:
19. sep 2021, 16:22
Sådan er det vel med alle spillere, hvis pengene bliver store nok.
Ja, det løb bare som om du troede at baresi havde sagt at det var ude i AaB de igerne ville holde på ham, og det tror jeg ikke var hvad han mente.
Det var nok egentlig også sådan jeg tolkede det. Men han må gerne blive længe, uanset hvem der synes det :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 20. sep 2021, 08:29

Pastorius skrev:
19. sep 2021, 23:21
Prica22 skrev:
19. sep 2021, 16:22
Sådan er det vel med alle spillere, hvis pengene bliver store nok.
Ja, det løb bare som om du troede at baresi havde sagt at det var ude i AaB de igerne ville holde på ham, og det tror jeg ikke var hvad han mente.
altså MAN var i dette tilfælde mere ment som ALLEMAND - at vi helst ikke vil af med ham. IKKE at AaB ikke vil af med ham hvis der kommer et ordentligt bud. Det er jo naturligvis forretningsmodellen. intet med AaB at gøre, bare et generelt MAN :-)
Jeg vil helst ikke af med ham :-) kommunikation ihhh altså hva.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 20. sep 2021, 09:28

Yankee skrev:
27. aug 2021, 09:36

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.
Jeg gentager lige den her, da Isak Steiner er ualmindeligt godt på vej. 17 år gammel, men var allerede kampafgørende mod Brøndby i går og begynder virkelig at etablere sig hos Sønderjyske. Han kunne sagtens være fremtidens mand på venstre wingback eller venstre kant og det er bare med at slå til før han ryger til Holland eller Belgien.

Hvis han er ved at være for langt i sin udvikling til at AaB kan være med på pris/attraktion, så må man jo være tidligere ude ift. fx Asbjørn Bøndergaard, der lige nu er brandvarm på Silkeborg U19-hold og kommer til at slå igennem på deres førstehold inden for 1-2 år. Han minder måske lidt om Oliver Ross fra samme årgang, men har efter min mening mindst lige så stort potentiale - og så ville det være lidt fedt at lykkedes med en spiller fra FCM's lokalområde i Ringkøbing. Hans lillebror er i øvrigt endnu bedre, men spiller allerede i FCM.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Frygah » 20. sep 2021, 09:45

Yankee skrev:
20. sep 2021, 09:28
Yankee skrev:
27. aug 2021, 09:36

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.
Jeg gentager lige den her, da Isak Steiner er ualmindeligt godt på vej. 17 år gammel, men var allerede kampafgørende mod Brøndby i går og begynder virkelig at etablere sig hos Sønderjyske. Han kunne sagtens være fremtidens mand på venstre wingback eller venstre kant og det er bare med at slå til før han ryger til Holland eller Belgien.

Hvis han er ved at være for langt i sin udvikling til at AaB kan være med på pris/attraktion, så må man jo være tidligere ude ift. fx Asbjørn Bøndergaard, der lige nu er brandvarm på Silkeborg U19-hold og kommer til at slå igennem på deres førstehold inden for 1-2 år. Han minder måske lidt om Oliver Ross fra samme årgang, men har efter min mening mindst lige så stort potentiale - og så ville det være lidt fedt at lykkedes med en spiller fra FCM's lokalområde i Ringkøbing. Hans lillebror er i øvrigt endnu bedre, men spiller allerede i FCM.
Når en spiller allerede er ved at være spillet sig ind på et hold i Suppen, så er det vel langt for sent? Det er vel lige før det er for sent, hvis en ung spiller har succes i 1. division? Det er vel egentlig også det du skriver, når jeg nærlæser det. :)

I mit hoved bliver vi nødt til at hente spillerne 2-3 år før det, og det er nok det der er den vanskelige øvelse i forhold til om de bliver en succes.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2021, 10:02

Frygah skrev:
20. sep 2021, 09:45
Når en spiller allerede er ved at være spillet sig ind på et hold i Suppen, så er det vel langt for sent? Det er vel lige før det er for sent, hvis en ung spiller har succes i 1. division? Det er vel egentlig også det du skriver, når jeg nærlæser det. :)

I mit hoved bliver vi nødt til at hente spillerne 2-3 år før det, og det er nok det der er den vanskelige øvelse i forhold til om de bliver en succes.
Man bliver i hvert fald nødt til at hente nogle stykker og acceptere at det kun er en procentdel der forløser det potentiale man købte dem på. Jo mere åbenlyst og sikkert potentialet er, desto større konkurrence vil der være om at få fat i dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af troelsh » 20. sep 2021, 10:11

Pastorius skrev:
20. sep 2021, 10:02
Frygah skrev:
20. sep 2021, 09:45
Når en spiller allerede er ved at være spillet sig ind på et hold i Suppen, så er det vel langt for sent? Det er vel lige før det er for sent, hvis en ung spiller har succes i 1. division? Det er vel egentlig også det du skriver, når jeg nærlæser det. :)

I mit hoved bliver vi nødt til at hente spillerne 2-3 år før det, og det er nok det der er den vanskelige øvelse i forhold til om de bliver en succes.
Man bliver i hvert fald nødt til at hente nogle stykker og acceptere at det kun er en procentdel der forløser det potentiale man købte dem på. Jo mere åbenlyst og sikkert potentialet er, desto større konkurrence vil der være om at få fat i dem.
Prijovic og Prica er vel også spillere vi har hentet, inden de har slået igennem i senior fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2021, 10:42

troelsh skrev:
20. sep 2021, 10:11
Pastorius skrev:
20. sep 2021, 10:02
Frygah skrev:
20. sep 2021, 09:45
Når en spiller allerede er ved at være spillet sig ind på et hold i Suppen, så er det vel langt for sent? Det er vel lige før det er for sent, hvis en ung spiller har succes i 1. division? Det er vel egentlig også det du skriver, når jeg nærlæser det. :)

I mit hoved bliver vi nødt til at hente spillerne 2-3 år før det, og det er nok det der er den vanskelige øvelse i forhold til om de bliver en succes.
Man bliver i hvert fald nødt til at hente nogle stykker og acceptere at det kun er en procentdel der forløser det potentiale man købte dem på. Jo mere åbenlyst og sikkert potentialet er, desto større konkurrence vil der være om at få fat i dem.
Prijovic og Prica er vel også spillere vi har hentet, inden de har slået igennem i senior fodbold.
Njae - Prica havde spillet og scoret for Malmø.

EDIT: Hm... kan se transfermarkt kun har ham til en assist, så er det nok mål i træningskampe jeg kan huske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bong » 20. sep 2021, 12:32

Pastorius skrev:
20. sep 2021, 10:42
Njae - Prica havde spillet og scoret for Malmø.

EDIT: Hm... kan se transfermarkt kun har ham til en assist, så er det nok mål i træningskampe jeg kan huske.
Korrekt. Prica havde ikke scoret på seniorniveau, inden han kom til AaB. Håber han får chancen fra start imorgen mod Lyngby.
A slightly more sophisticated hooligan...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 20. sep 2021, 13:09

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -i-danmark
Ebenezer Ofori, som jeg beskæftigede mig en del med i det seneste transfervindue, fordi han passer perfekt ind i vores spil, havde interesse fra et par klubber i Danmark i det seneste vindue.

Det kan meget vel have været os.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2021, 14:00

Prica22 skrev:
20. sep 2021, 00:25
Hovedet skrev:
19. sep 2021, 23:16
Julgranen skrev:
19. sep 2021, 11:09
Dennis Nielsen skrev:
19. sep 2021, 09:45
Hagelskjær har indtil videre set bedre ud og bliver sluset ind. Der er vel ikke mange års forskel på de to. Så det vil give meget god mening.
Og et glimrende eksempel på, at man ikke kan Wikipedia-scoute en spiller. Derfor nytter det heller ikke noget at tale manden ned under gulvbrædderne, inden han overhovedet har rørt en fodbold.
“Hvad skal vi med en reservespiller fra Silkeborg?”

Ja, for mig at se så passer han glimrende til den type fodbold vi spiller, og har nu haft kampafgørende aktioner to kampe i træk.
Så han kunne rent faktisk noget, reservespilleren fra Silkeborg :-)
Lad os nu have det i frisk erindring herinde, til næste gang vi henter en spiller fra lavere rækker.

Transferwise, så ligner Pedro igen det ubetinget bedste bud på et storsalg. Forrygende start på sæsonen fra ham. Ikke at man vil af med ham.
AaB har historisk haft rigtig gode erfaringer med den type spiller: Jens Jessen, Erik Bo Andersen, Allan Gaarde, Rasmus Würtz, Henrik Dalsgaard, AK Jakobsen og senest Patrick Olsen. Hagelskjær er endda hentet fra et højere niveau end alle de nævnte spillere, der alle slog igennem i AaB og for manges vedkommende endte som profiler, man husker årtier efter. Af spillere, der ikke slog igennem fra lavere niveauer, husker jeg kun umiddelbart en spiller for HIK, som Kent Nielsen endte med at hive med sig til OB.
Thrane<3
Matthias, vist nok - rigtigt :-) - og nå ja, man kunne vel føje Rasmus Thelander til ovenstående liste også. Han kom fra AB.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Sanchez94 » 20. sep 2021, 14:09

Nicolai Larsen kan vel ret beset også tilføjes listen, mener han blev hentet enten som sidste år ungdomsspiller eller 1. års senior i Lyngby.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gnu » 20. sep 2021, 14:25

Frygah skrev:
20. sep 2021, 09:45
Yankee skrev:
20. sep 2021, 09:28
Yankee skrev:
27. aug 2021, 09:36

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.
Jeg gentager lige den her, da Isak Steiner er ualmindeligt godt på vej. 17 år gammel, men var allerede kampafgørende mod Brøndby i går og begynder virkelig at etablere sig hos Sønderjyske. Han kunne sagtens være fremtidens mand på venstre wingback eller venstre kant og det er bare med at slå til før han ryger til Holland eller Belgien.

Hvis han er ved at være for langt i sin udvikling til at AaB kan være med på pris/attraktion, så må man jo være tidligere ude ift. fx Asbjørn Bøndergaard, der lige nu er brandvarm på Silkeborg U19-hold og kommer til at slå igennem på deres førstehold inden for 1-2 år. Han minder måske lidt om Oliver Ross fra samme årgang, men har efter min mening mindst lige så stort potentiale - og så ville det være lidt fedt at lykkedes med en spiller fra FCM's lokalområde i Ringkøbing. Hans lillebror er i øvrigt endnu bedre, men spiller allerede i FCM.
Når en spiller allerede er ved at være spillet sig ind på et hold i Suppen, så er det vel langt for sent? Det er vel lige før det er for sent, hvis en ung spiller har succes i 1. division? Det er vel egentlig også det du skriver, når jeg nærlæser det. :)

I mit hoved bliver vi nødt til at hente spillerne 2-3 år før det, og det er nok det der er den vanskelige øvelse i forhold til om de bliver en succes.
Tommelfingerreglen er, at når debatsiden får øjnene op for en spiller, så er han allerede uden for AaB's rækkevidde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2021, 14:47

Julgranen skrev:
20. sep 2021, 13:09
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -i-danmark
Ebenezer Ofori, som jeg beskæftigede mig en del med i det seneste transfervindue, fordi han passer perfekt ind i vores spil, havde interesse fra et par klubber i Danmark i det seneste vindue.

Det kan meget vel have været os.
Vi var dog ikke på markedet efter folk til midtbanen jf. Inge, og det holdt jo nogenlunde. Kan selvfølgelig være man havde ham på radaren i tilfælde af afgange.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 20. sep 2021, 14:51

Buzz Killington skrev:
20. sep 2021, 14:47
Vi var dog ikke på markedet efter folk til midtbanen jf. Inge, og det holdt jo nogenlunde. Kan selvfølgelig være man havde ham på radaren i tilfælde af afgange.
Det tænker jeg nu vi var alligevel, og det meldte Baresi også om - Magnus får næppe forlænget, og Pedro kan sagtens ryge til vinter. Under Inge har vi ofte insisteret på at være ude i nogenlunde tid med erstatninger.
Ofori ville passe som fod i hose.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Sønderhof » 20. sep 2021, 22:06

Sanchez94 skrev:
20. sep 2021, 14:09
Nicolai Larsen kan vel ret beset også tilføjes listen, mener han blev hentet enten som sidste år ungdomsspiller eller 1. års senior i Lyngby.
En af mine helt store kæpheste herinde, har til tid og evighed været at jeg ikke begriber hvorfor vi har hentet så mange tvivlsomme typer ind, i stedet for primært at støvsuge fra lavere rangerende klubber. Man ser hver sæson, hvordan superligaklubber bringer 1.div spillere frem som hurtigt bliver profiler i ligaen. Shit hvor har vi spildt mange penge på eksotiske eksperimenter. Lynge havde sit brasser-projekt, krydret med Figos mexikanere(!!!!) + et kuld håbløse færinge. Gaarde satte luppen på østeuropa, med ligeså lidt succes. Tænkt hvor mange dygtige spillere man kunne hente i de samme perioder i 1.div. Ja, gu' er det usexet, men vi kan på ingen måde hamle op med andre klubbers scoutingnetværk ude i verden. Derfor glæder det mig at høre, når Inge trods alt lyder til at have primært fokus på Norden, når han omtaler sine visioner omkring vores ikke eksisterende scouting-afdeling, og ikke Afrika, som visse debattører herinde ønsker jvf. et par svenske klubbers store succes heri.

Må retfærdigvis lige tilføje et par spillere til "håbløs" listen, over unge danskere vi har hentet de sidste 20 år:
Jon Roi, Poul Hübertz, Kent Hangård, Morten Larsen.

Samtidig tror jeg dog ikke vi kan hente de største talenter fra SønderjyskE, SIF osv. Medmindre de har udløb, og mener de kan udvikle sig bedre hos os. Lidt ala Wagner, som jo tog til Viborg fordi han mente han ville være tættere på 1. holdet.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Freddie » 21. sep 2021, 09:43

Sønderhof skrev:
20. sep 2021, 22:06
Sanchez94 skrev:
20. sep 2021, 14:09
Nicolai Larsen kan vel ret beset også tilføjes listen, mener han blev hentet enten som sidste år ungdomsspiller eller 1. års senior i Lyngby.
En af mine helt store kæpheste herinde, har til tid og evighed været at jeg ikke begriber hvorfor vi har hentet så mange tvivlsomme typer ind, i stedet for primært at støvsuge fra lavere rangerende klubber. Man ser hver sæson, hvordan superligaklubber bringer 1.div spillere frem som hurtigt bliver profiler i ligaen. Shit hvor har vi spildt mange penge på eksotiske eksperimenter. Lynge havde sit brasser-projekt, krydret med Figos mexikanere(!!!!) + et kuld håbløse færinge. Gaarde satte luppen på østeuropa, med ligeså lidt succes. Tænkt hvor mange dygtige spillere man kunne hente i de samme perioder i 1.div. Ja, gu' er det usexet, men vi kan på ingen måde hamle op med andre klubbers scoutingnetværk ude i verden. Derfor glæder det mig at høre, når Inge trods alt lyder til at have primært fokus på Norden, når han omtaler sine visioner omkring vores ikke eksisterende scouting-afdeling, og ikke Afrika, som visse debattører herinde ønsker jvf. et par svenske klubbers store succes heri.

Må retfærdigvis lige tilføje et par spillere til "håbløs" listen, over unge danskere vi har hentet de sidste 20 år:
Jon Roi, Poul Hübertz, Kent Hangård, Morten Larsen.

Samtidig tror jeg dog ikke vi kan hente de største talenter fra SønderjyskE, SIF osv. Medmindre de har udløb, og mener de kan udvikle sig bedre hos os. Lidt ala Wagner, som jo tog til Viborg fordi han mente han ville være tættere på 1. holdet.
Man behøver nu ikke være professor for at kunne regne den ud. Det handler hele tiden om penge, og færinger er nøjsomme folk, der er gået for små lønninger. Danske spillere, selv fra den næstbedste række, er meget dyrere, både i løn og afståelsessum til klubberne. Det samme med brasilianerne, men det var Hamrén, der var ansat i AaB, blandet andet på baggrund af sin succes netop med brasilianske spillere. Selv om brasilianer-projektet under Hamrén ikke gik godt, var det vel ikke så skidt endda.
Den eneste af dem du nævner, der passer nogenlunde på dit udfald er vel Poul Hübertz. Hverken Kent Hangaard og og Morten Larsen var tænkt som faste startere. Jon Roi var også færing, og var hentet i Brøndby, hvis jeg husker ret.
Hvad var der med Figos mexicanere? Det kender jeg ikke noget til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2021, 10:01

Freddie skrev:
21. sep 2021, 09:43
Sønderhof skrev:
20. sep 2021, 22:06
Sanchez94 skrev:
20. sep 2021, 14:09
Nicolai Larsen kan vel ret beset også tilføjes listen, mener han blev hentet enten som sidste år ungdomsspiller eller 1. års senior i Lyngby.
En af mine helt store kæpheste herinde, har til tid og evighed været at jeg ikke begriber hvorfor vi har hentet så mange tvivlsomme typer ind, i stedet for primært at støvsuge fra lavere rangerende klubber. Man ser hver sæson, hvordan superligaklubber bringer 1.div spillere frem som hurtigt bliver profiler i ligaen. Shit hvor har vi spildt mange penge på eksotiske eksperimenter. Lynge havde sit brasser-projekt, krydret med Figos mexikanere(!!!!) + et kuld håbløse færinge. Gaarde satte luppen på østeuropa, med ligeså lidt succes. Tænkt hvor mange dygtige spillere man kunne hente i de samme perioder i 1.div. Ja, gu' er det usexet, men vi kan på ingen måde hamle op med andre klubbers scoutingnetværk ude i verden. Derfor glæder det mig at høre, når Inge trods alt lyder til at have primært fokus på Norden, når han omtaler sine visioner omkring vores ikke eksisterende scouting-afdeling, og ikke Afrika, som visse debattører herinde ønsker jvf. et par svenske klubbers store succes heri.

Må retfærdigvis lige tilføje et par spillere til "håbløs" listen, over unge danskere vi har hentet de sidste 20 år:
Jon Roi, Poul Hübertz, Kent Hangård, Morten Larsen.

Samtidig tror jeg dog ikke vi kan hente de største talenter fra SønderjyskE, SIF osv. Medmindre de har udløb, og mener de kan udvikle sig bedre hos os. Lidt ala Wagner, som jo tog til Viborg fordi han mente han ville være tættere på 1. holdet.
Man behøver nu ikke være professor for at kunne regne den ud. Det handler hele tiden om penge, og færinger er nøjsomme folk, der er gået for små lønninger. Danske spillere, selv fra den næstbedste række, er meget dyrere, både i løn og afståelsessum til klubberne. Det samme med brasilianerne, men det var Hamrén, der var ansat i AaB, blandet andet på baggrund af sin succes netop med brasilianske spillere. Selv om brasilianer-projektet under Hamrén ikke gik godt, var det vel ikke så skidt endda.
Den eneste af dem du nævner, der passer nogenlunde på dit udfald er vel Poul Hübertz. Hverken Kent Hangaard og og Morten Larsen var tænkt som faste startere. Jon Roi var også færing, og var hentet i Brøndby, hvis jeg husker ret.
Hvad var der med Figos mexicanere? Det kender jeg ikke noget til.
Det eneste der gik galt med brasser-projektet var at vi ikke havde råd til Tulio, da det kom til stykket. Hvis man kan finde én spiller af den kvalitet ud af et forsøg på en 3-4 stykker, så skal man da være glad.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 21. sep 2021, 17:32

Julgranen skrev:
20. sep 2021, 14:51
Buzz Killington skrev:
20. sep 2021, 14:47
Vi var dog ikke på markedet efter folk til midtbanen jf. Inge, og det holdt jo nogenlunde. Kan selvfølgelig være man havde ham på radaren i tilfælde af afgange.
Det tænker jeg nu vi var alligevel, og det meldte Baresi også om - Magnus får næppe forlænget, og Pedro kan sagtens ryge til vinter. Under Inge har vi ofte insisteret på at være ude i nogenlunde tid med erstatninger.
Ofori ville passe som fod i hose.
jeg kan bekræfte at vi 100% var i markedet efter Central Midt. Vi fik ikke en, og det afhang nok også meget af sammensætniningen af manglende offensiv og salg af evt. fossum og ikke mindst at afhænde MC / Kaketo. Men vi var ude efter en CM og det tror jeg vi er igen i næste vindue.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Sønderhof » 21. sep 2021, 22:03

Freddie skrev:
21. sep 2021, 09:43
Sønderhof skrev:
20. sep 2021, 22:06
Sanchez94 skrev:
20. sep 2021, 14:09
Nicolai Larsen kan vel ret beset også tilføjes listen, mener han blev hentet enten som sidste år ungdomsspiller eller 1. års senior i Lyngby.
En af mine helt store kæpheste herinde, har til tid og evighed været at jeg ikke begriber hvorfor vi har hentet så mange tvivlsomme typer ind, i stedet for primært at støvsuge fra lavere rangerende klubber. Man ser hver sæson, hvordan superligaklubber bringer 1.div spillere frem som hurtigt bliver profiler i ligaen. Shit hvor har vi spildt mange penge på eksotiske eksperimenter. Lynge havde sit brasser-projekt, krydret med Figos mexikanere(!!!!) + et kuld håbløse færinge. Gaarde satte luppen på østeuropa, med ligeså lidt succes. Tænkt hvor mange dygtige spillere man kunne hente i de samme perioder i 1.div. Ja, gu' er det usexet, men vi kan på ingen måde hamle op med andre klubbers scoutingnetværk ude i verden. Derfor glæder det mig at høre, når Inge trods alt lyder til at have primært fokus på Norden, når han omtaler sine visioner omkring vores ikke eksisterende scouting-afdeling, og ikke Afrika, som visse debattører herinde ønsker jvf. et par svenske klubbers store succes heri.

Må retfærdigvis lige tilføje et par spillere til "håbløs" listen, over unge danskere vi har hentet de sidste 20 år:
Jon Roi, Poul Hübertz, Kent Hangård, Morten Larsen.

Samtidig tror jeg dog ikke vi kan hente de største talenter fra SønderjyskE, SIF osv. Medmindre de har udløb, og mener de kan udvikle sig bedre hos os. Lidt ala Wagner, som jo tog til Viborg fordi han mente han ville være tættere på 1. holdet.
Man behøver nu ikke være professor for at kunne regne den ud. Det handler hele tiden om penge, og færinger er nøjsomme folk, der er gået for små lønninger. Danske spillere, selv fra den næstbedste række, er meget dyrere, både i løn og afståelsessum til klubberne. Det samme med brasilianerne, men det var Hamrén, der var ansat i AaB, blandet andet på baggrund af sin succes netop med brasilianske spillere. Selv om brasilianer-projektet under Hamrén ikke gik godt, var det vel ikke så skidt endda.
Den eneste af dem du nævner, der passer nogenlunde på dit udfald er vel Poul Hübertz. Hverken Kent Hangaard og og Morten Larsen var tænkt som faste startere. Jon Roi var også færing, og var hentet i Brøndby, hvis jeg husker ret.
Hvad var der med Figos mexicanere? Det kender jeg ikke noget til.
Jeg tror du har misset pointen med mit indlæg :)
Det jeg mener, er at man ikke behøver at gå over åen efter vand. I det her tilfælde fjerne kontinenter for at finde dygtige udviklingsspillere.
Figo var (muligvis under noget træneruddannelse) i Mexico, og havde i den sammenhæng fået kenskab til markedet derovre, hvorefter man hentede en håndfuld prøvespillere til, hvoraf et par stykker fik korte kontrakter. Kan godt forstå hvis det er fortrængt af de fleste. Brasilianerne forsøgte vi os med i en længere årrække, bl.a. med et samarbejde med Atl. Mineiro. Vi havde også gang i et eller andet samarbejde med et akademi i Uganda for år tilbage. Tænkt hvad det har kostet og ikke mindst krævet af ressourcer internet at få disse unge spillere til Aalborg. Lynges argument, både mht. reserve-/udviklingsspillere såvel som profiler, var at de var for dyre at hente i DK, men den køber jeg simpelthen ikke.

Hvem var dyrest i samlede udgift af følgende:

Kiwomya vs Lundberg
Wellington vs. Morten Larsen
Timko vs. Jon Roi(som kom fra Frem)
Tracey vs. AKJ
Lesniak vs. Patrick Olsen
Vilakazi vs. Stefan Schmidt
Suni Olsen vs. Thrane

Det er skide sjovt og spændende når vi henter Prijovic, Lesniak, Nomwethe, Pedro, Califf, Nkada, Tracy, Marshall, Flores, brasser-typer, men succesraten er åbenlyst ikke prangende, når man ser de sidste 25-års transferhistorik, hvorfor jeg håber man kigger i egen andedam, efterfulgt af nabolande, inden man kaster kærligheden over eksotiske spillere.
Man skal altså desuden ikke undervurdere de store kulturforskelle, som man også skal have med i ligningen. Spillere som Sylvestr og ham ex-Bayern talent-målamanden Gaarde hentede skabte sig åndsvagt, og var en kæmpe byrde for administrationen i AaB.

Låst