Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Rams » 7. jan 2022, 21:27

Virker lidt mærkeligt, hvis ikke Inge forhører sig på vores tidligere kandidat, Jens Gustafsson, der er ledig efter han hurtigt fik pedalen i Hajduk.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 21:35

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:26
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:09
Sikkert. Jeg mener ikke han er to millioner værd.
2 mio. svarer til lidt over 1,5 års løn til en sekundaspiller i AaB. Det er jo småpenge.

Det vigtigste er at fundamentet er i orden denne gang. Så må tiden vise om han er den rigtige til at bygge videre på det.
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 21:36

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:26
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:09
Sikkert. Jeg mener ikke han er to millioner værd.
2 mio. svarer til lidt over 1,5 års løn til en sekundaspiller i AaB. Det er jo småpenge.

Det vigtigste er at fundamentet er i orden denne gang. Så må tiden vise om han er den rigtige til at bygge videre på det.
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Som sagt - hvis jeg nu var overbevist om at Thomasberg var meget bedre værd, end så mange andre, så ville jeg nok heller ikke tage det så tungt. Men det er jeg ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2022, 21:38

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:09
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 21:04
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 20:57
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 20:52
Altså…. Hvis TT ik var interesseret, så var den jo allerede sten død!! Så havde han jo til pressen været meget mere direkte.

Et par mill. Kan være givet rigtig rigtig godt ud hvis de slutter det rigtige sted når sæsonnen er gjort op.

Køre til sommer med det vi har minus Cifuentes KAN godt koste en top 6 og dermed dollars.

Men det er da soleklart at Randers står temmelig stærkt og det gør TT jo også med hans personlige forhold.
Så du siger der er garanti for top-6 med Thomasberg?
Øhhh det har jeg vist ik skrevet, har du læst hvad jeg skrev!!
Ja, og hvis man tror Thomasberg er den rigtig, så betyder et par millioner ikke så meget, men det er altså en vild pris at betale i transfer for en træner i superligaen, og jeg tror ikke på det kommer til at ske.

...men skepsis er nok også mest at jeg heller ikke tror Thomasberg er den rette støbning. Jeg er med på han sagtens kan være en dygtigt træner, hårdarbejdende og alt det der, men jeg tror ikke han er den leder, som er det jeg er sikker på at AaB har brug for, og det vi havde indtil Marti blev træt af at hører på konen ville hjem til Stockholm. Nu mister vi så en rigtig dygtig træner og han er under tøflen resten af sit liv. Det er lidt trist.
Hold da helt op. Tale om at tage en pistol med til en nævekamp... :D
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 7. jan 2022, 21:48

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:26
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:09
Sikkert. Jeg mener ikke han er to millioner værd.
2 mio. svarer til lidt over 1,5 års løn til en sekundaspiller i AaB. Det er jo småpenge.

Det vigtigste er at fundamentet er i orden denne gang. Så må tiden vise om han er den rigtige til at bygge videre på det.
Kan ik være mere enig!!
Jeg ser det som små penge på en MEGET VIGTIG POST!!

Han tyder på at være AaB’s første prioritet, mon nu alligevel ik de har gjort et stykke hjemmearbejde så vi hurtigt er videre, hvis den ender sådan

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 21:49

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 7. jan 2022, 21:55

2 millioner er meget højt for en superligatræner og jeg tror ikke, han koster så meget.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 21:56

Prica22 skrev:
7. jan 2022, 21:55
2 millioner er meget højt for en superligatræner og jeg tror ikke, han koster så meget.
2 millioner, minus whatever svenskjävlerne må betale...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 21:58

Bob Bradly var vel også på tale hos os, da Wieghorst eller Kent stoppede ? Han var vel samtidig med Inge Andre i Stabæk, så måske ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 22:01

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:49
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 22:05

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 22:01
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Jeg har meget svært ved at se at der kan drages paralleller mellem træner- og spillerkøb. Det er helt forskellige prisspænd.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 22:08

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 22:01
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:49
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Men hvad er en overpris? Makaric kostede 3,5. Det samme gjorde Fossum. Pallesen kostede 2,5. Så er 2 vel heller ikke vildt i forhold til at få en kvalitetstræner ind. Desuden får man jo nok også en overgangssum for Marti.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 22:27

Buzz Killington skrev:
7. jan 2022, 21:38
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:09
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 21:04
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 20:57
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 20:52
Altså…. Hvis TT ik var interesseret, så var den jo allerede sten død!! Så havde han jo til pressen været meget mere direkte.

Et par mill. Kan være givet rigtig rigtig godt ud hvis de slutter det rigtige sted når sæsonnen er gjort op.

Køre til sommer med det vi har minus Cifuentes KAN godt koste en top 6 og dermed dollars.

Men det er da soleklart at Randers står temmelig stærkt og det gør TT jo også med hans personlige forhold.
Så du siger der er garanti for top-6 med Thomasberg?
Øhhh det har jeg vist ik skrevet, har du læst hvad jeg skrev!!
Ja, og hvis man tror Thomasberg er den rigtig, så betyder et par millioner ikke så meget, men det er altså en vild pris at betale i transfer for en træner i superligaen, og jeg tror ikke på det kommer til at ske.

...men skepsis er nok også mest at jeg heller ikke tror Thomasberg er den rette støbning. Jeg er med på han sagtens kan være en dygtigt træner, hårdarbejdende og alt det der, men jeg tror ikke han er den leder, som er det jeg er sikker på at AaB har brug for, og det vi havde indtil Marti blev træt af at hører på konen ville hjem til Stockholm. Nu mister vi så en rigtig dygtig træner og han er under tøflen resten af sit liv. Det er lidt trist.
Hold da helt op. Tale om at tage en pistol med til en nævekamp... :D
@Pastorius har ret. Har du først åbnet den dør i Skandinavien, er der ingen vej tilbage.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 22:28

Rams skrev:
7. jan 2022, 21:27
Virker lidt mærkeligt, hvis ikke Inge forhører sig på vores tidligere kandidat, Jens Gustafsson, der er ledig efter han hurtigt fik pedalen i Hajduk.
Måske man ikke gider at forhøre sig på en træner med familieissues, når man står til at miste én på netop familieissues.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 22:30

Pastorius skrev:
7. jan 2022, 22:01
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:49
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Som sagt, siger Thomasberg, at han vil til AaB, så koster han jo ikke så meget. Randers har ingen interesse i at have en træner, der ønsker sig et andet sted hen. Akkurat som AaB ikke har.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 22:35

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 22:30
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 22:01
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:49
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Som sagt, siger Thomasberg, at han vil til AaB, så koster han jo ikke så meget. Randers har ingen interesse i at have en træner, der ønsker sig et andet sted hen. Akkurat som AaB ikke har.
Nej. Randers kan fastsætte prisen som de vil. Og de har sat en nogenlunde fair pris på ham. Det ændrer ikke nødvendigvis af hvad Thomasberg siger.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 22:36

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 22:28
Rams skrev:
7. jan 2022, 21:27
Virker lidt mærkeligt, hvis ikke Inge forhører sig på vores tidligere kandidat, Jens Gustafsson, der er ledig efter han hurtigt fik pedalen i Hajduk.
Måske man ikke gider at forhøre sig på en træner med familieissues, når man står til at miste én på netop familieissues.
Man havde jo indgående samtaler sidst. Kan være at man ikke mener at matchet var godt alligevel.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 22:46

Forza skrev:
7. jan 2022, 22:35
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 22:30
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 22:01
Julgranen skrev:
7. jan 2022, 21:49
Pastorius skrev:
7. jan 2022, 21:35
Ja, men det er ikke småpenge at betale i en trænertransfer på superliganiveau.
Det er da bedøvende ligegyldigt om de penge går til en spiller eller en træner - de går af det samme budget må man formode.
Det er ikke bedøvende ligegyldigt at betale overpris for noget som helst, hvis vi gerne vil være gode til at sælge dyrt og købe billigt. Hvis vi lader os presse til at punge for meget ud her, så vil det bliver sværere at forhandle næste gang.

Det er den samme virkelighed AGF kommer til at kigge ind i fremover, efter de købte Michael Anderson fra FCM.
Som sagt, siger Thomasberg, at han vil til AaB, så koster han jo ikke så meget. Randers har ingen interesse i at have en træner, der ønsker sig et andet sted hen. Akkurat som AaB ikke har.
Nej. Randers kan fastsætte prisen som de vil. Og de har sat en nogenlunde fair pris på ham. Det ændrer ikke nødvendigvis af hvad Thomasberg siger.
Det kan de da. Jeg siger blot, at en klub næppe er interesseret i en træner, der ikke gider at være der. Og at det naturligvis i så fald indgår i forhandlingerne.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 22:55

Funky skrev:
7. jan 2022, 21:03
Nordjyske skal da have ros for at prøve at opstille en plus/minus liste for Thomasberg som AaB-træner. Jeg er enig i alle 5 positiv-punkter. Af de 3 negativ er kun det første reelt.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fem- ... 81e4edb841
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 22:59

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 22:55
Funky skrev:
7. jan 2022, 21:03
Nordjyske skal da have ros for at prøve at opstille en plus/minus liste for Thomasberg som AaB-træner. Jeg er enig i alle 5 positiv-punkter. Af de 3 negativ er kun det første reelt.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fem- ... 81e4edb841
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Plus:
1. Bevist dygtig træner
2. Klar spillestil
3. udvikler sig stadig
4. Vil gerne AaB
5. Kan levere på bundlinien

Minus:
1. Logistisk udfordring (bosat nær Holstebro)
2. Upopulær blandt AaB-fans
3. Manglende medietække
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst