Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 12:30

jonas386 skrev:
12. jan 2022, 12:25
Forza skrev:
12. jan 2022, 12:15
jonas386 skrev:
12. jan 2022, 12:13
Emil skrev:
12. jan 2022, 12:10
IAO er med i Transfervinudet livestream på BT Facebook kl. 13.
Bl.a. med et eksotisk trænernavn, som han kender ganske fint
Med et trænernavn som i, at han vil præsentere/foreslå et navn, eller et trænernavn som en øvrig deltager?
De nævner et navn på en udenlandsk træner, som han bekræfter at han kender til.

Sådan tolker jeg det i hvert fald.

Men tror nu “bare” det er et båndet interview med ham.
Ah, så det er ikke live-live. Undrede mig bare over hvem der har bragt den eksotiske træner i spil, og ved at Inge kender ham, hvis interviewet ikke havde fundet sted.

Jeger nervøs må jeg indrømme. Der er mange gode muligheder for Inge, selvom det er mange "positioner" der skal hentes folk ind til, men det er langt fra givet at de vil til os, eller at vi overhovedet er interesserede.
Som jeg ser det, så er vi fra sommer stortset tilbage ved 0 med Lucas tilbage, ny træner og Rinne/Thelander formentlig ude af vagten. Det er både nye profiler, ny træner og nyt hieraki der skal opbygges på ny. Det er ikke en nem opgave, og der er ikke råd til mange fejl
Ja, sommeren bliver på mange måder et stort reset. Store profiler har kontraktudløb, flere er på salgsrampen og det vil være det første vindue hvor træneren for alvor har tid til at præge det hele.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kasper » 12. jan 2022, 12:32

Pastorius skrev:
12. jan 2022, 12:01
Jeg kan faktisk ikke forstå at man ikke forsøger at Kuhn tilbage i en eller anden rolle. Det skal åbenbart ikke være som cheftræner, men som assistent (eller i et makkerskab med Hiljemark/Würtz) kunne det vel stadig være interessant, og han har vel efterhånden gået så længe (uden at blive nævnt som kandidat nogen steder) at han må være åben for andet end cheftræner.

Hans historik i AaB er ret stærk. To mesterskaber, En pokaltitel, flotte europæiske resultater - meget flotte endda. Selv den første tid sammen med Magnus Pehrsson var ikke så håbløs som den var, efter han holdt op. Han mangler kender jeg ikke, men hans styrker er åbenlyse, der må da være et eller andet uovertruffent vindergén i ham. Selv som udskældt i Malmø blev han mester.
Et stort fedt ja til Allan Kuhn, det er på tide at han kommer tilbage og får styr på vores elskede klub - det har sejlet siden han forlod den.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kokkefar » 12. jan 2022, 12:33

Jeg synes det her indikerer, at familien ikke trivedes i Aalborg, og at det nok er der den primære årsag skal findes. Det synes jeg man må have respekt for. Det er trods alt bare et arbejde.
- Omvendt har vi også forståelse for, at Martí er blevet tiltrukket af en udfordring i en klub i en by, hvortil han har familiære bånd, som kan være med til at gøre dagligdagen mere smidig for hans svenske hustru og deres små tvillinger, og vi ønsker dem held og lykke i Stockholm.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 12. jan 2022, 12:35

Nå, så smuttede Cifuentes og tager et skridt til siden. Det var ikke længe han og familien gav det en chance i Aalborg. Børnene var der jo også for et år siden.

Man fornemmer da også en vis irritation hos Inge i hans kommentarer om timingen, men det er jo helt og holdent hans egen skyld. At det skulle være nødvendigt med en frikøbsklausul for at hente en træner, som kommer fra en norsk bundklub er ganske enkelt amatøragtigt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Tyskeren » 12. jan 2022, 12:39

Ser gerne Lars Friis fra Viborg. Karismatisk, kompetent og ekstremt faglig dygtig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 12:44

Tyskeren skrev:
12. jan 2022, 12:39
Ser gerne Lars Friis fra Viborg. Karismatisk, kompetent og ekstremt faglig dygtig!
Jeg kender ikke så meget til Lars Friis, andet end at jeg synes Viborg spiller god fodbold, MEN jeg har det godt nok tungt med at vælge en mand der har hele sin baggrund i Benhamklubber og AGF. Bortset fra den sidste lille periode i Viborg, særligt når valget lige så godt kunne være en erklæret AaB mand, som ikke ser åbenlyst dårligere ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 12:53

Pastorius skrev:
12. jan 2022, 12:44
Tyskeren skrev:
12. jan 2022, 12:39
Ser gerne Lars Friis fra Viborg. Karismatisk, kompetent og ekstremt faglig dygtig!
Jeg kender ikke så meget til Lars Friis, andet end at jeg synes Viborg spiller god fodbold, MEN jeg har det godt nok tungt med at vælge en mand der har hele sin baggrund i Benhamklubber og AGF. Bortset fra den sidste lille periode i Viborg, særligt når valget lige så godt kunne være en erklæret AaB mand, som ikke ser åbenlyst dårligere ud.
TT står da også øverst på listen, tyder det på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2022, 13:04

Hvor gamle er de der tvillinger? Det lyder grangiveligt som konen der vil tilbage :S
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af bedstefar » 12. jan 2022, 13:08


Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 13:09

Funky skrev:
12. jan 2022, 12:53
Pastorius skrev:
12. jan 2022, 12:44
Tyskeren skrev:
12. jan 2022, 12:39
Ser gerne Lars Friis fra Viborg. Karismatisk, kompetent og ekstremt faglig dygtig!
Jeg kender ikke så meget til Lars Friis, andet end at jeg synes Viborg spiller god fodbold, MEN jeg har det godt nok tungt med at vælge en mand der har hele sin baggrund i Benhamklubber og AGF. Bortset fra den sidste lille periode i Viborg, særligt når valget lige så godt kunne være en erklæret AaB mand, som ikke ser åbenlyst dårligere ud.
TT står da også øverst på listen, tyder det på.
Jeg kan kun læse at det er der kontakten er bekræftet. Det *lyder* også som om der har været kontakt til Viborg, og gør Inge sit job ordenligt, så har der været kontakt flere andre steder også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 13:12

bedstefar skrev:
12. jan 2022, 13:08
https://www.transfermarkt.com/denis-sil ... iner/63451

Ham de nævner i bt.
De fortalte at han stod på listen, men nok ret lavt på listen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 12. jan 2022, 13:15

R.I.P Cifuentes. Synes aldrig spillet blev særligt ophidsende, men vi var sjældent decideret dårlige og med to undtagelser blev vi aldrig udspillet. Kunne være fint hvis næste træner kunne køre videre i samme spor og så bygge noget chanceskabende spil ovenpå.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2022, 13:16

Er der nogen, der har vandrør om, hvorvidt Hiljemark med sikkerhed bliver hængende?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 13:21

R Rosenberg skrev:
12. jan 2022, 13:16
Er der nogen, der har vandrør om, hvorvidt Hiljemark med sikkerhed bliver hængende?
Det er der vel ikke nogensomhelst der ved. Hverken om han selv gerne vil med til Hammarby, om Cifuentes gerne vil have ham med, og Hammarby synes det er god idé eller om en evt. ny AaB træner gerne vil - får lov til at - sætte sit eget hold.

Jeg har ikke hørt det fjerenste kvæk om han er på vej væk, eller skulle ønske det, så jeg tænker det er forholdsvist sikkert.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af DGK » 12. jan 2022, 13:24

Hvor så i transfervinduet med Inge?

Brugeravatar
micnor
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:27

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af micnor » 12. jan 2022, 13:26

Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 13:27

micnor skrev:
12. jan 2022, 13:26
Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.
Troller du?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2022, 13:27

micnor skrev:
12. jan 2022, 13:26
Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.
Han var på vej til sønderjyske for lidt tid siden, men BIF sagde nej. Der var en lignende situation med Horsens, mindes jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
micnor
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:27

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af micnor » 12. jan 2022, 13:28

Pastorius skrev:
12. jan 2022, 13:27
micnor skrev:
12. jan 2022, 13:26
Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.
Troller du?
Nej

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gwailo » 12. jan 2022, 13:28

DGK skrev:
12. jan 2022, 13:24
Hvor så i transfervinduet med Inge?
Inge var ikke med selv. De refererede bare til en snak BT havde haft med ham i forbindelse med træningen i dag.

https://www.facebook.com/btsporten/vide ... 9315422278
// gwailo

Låst