Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2022, 21:52

Kristian skrev:
20. jan 2022, 21:48
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 21:36
Kristian skrev:
20. jan 2022, 21:06
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 20:35
Kristian skrev:
20. jan 2022, 20:16
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 20:10


Det er jo nok endnu mere urealistisk - men det kunne da være en dejlig drøm at hente Lynge, Hamrén og Kuhn ind igen. Så kan vi hygge os med den indtil Inge tager sig sammen.

...og det er altså svært at anklage ham for varm luft, når han først brager op med store armbevægelser om top 4 (og bliver kritiseret for det) for efterfølgende at levere netop det, indtil videre. "If you can back it up, it ain't bragging" for nu at citere mit alter ego.
Helt ærligt...at begynde at drømme om Hamren, Lynge og Kuhn ind...kom nu videre for dælen da drenge. De er fortid og har haft kæmpe succes og er legender i klubben.

Lad det blive ved det.
Hvad skulle argumentet være for ikke at hyre Hamrén, fx?
Den sti AaB er gået ud af, tvivler jeg på ville passe ind i Hamrens spillestil. Tvivler faktisk på, at vi overhovedet har spillerne til en flad 4-4-2.

Og så tænker jeg umiddelbart ikke at AaB kan honorere ham. Det virker ret urealistisk.
Jeg tænker, at en træner af Hamréns kaliber (og vi snakker ikke novicer som Friis, Friis, etc) kan mere end bare ét system. Så jeg finder ikke det argument voldsomt overbevisende.

Og nej, det kan da godt tænkes, at han koster for meget. Men nu var jeg også mest interesseret i fodboldmæssige argumenter.
Det fremgår ikke just af dit indlæg, at du udelukkende ønskede fodboldmæssige argumenter. Tænker ikke vi er enige og er også fair nok.
Klart nok - kan jeg godt se.
Det eneste, der for mig taler imod Hamrén, er, at hans legendestatus kan falme.
Ædruelighedens stemme

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af OrkSatme » 20. jan 2022, 21:54

Af de nævnte navne lyder Josep Clotet meget interesant!
Stor erfaring fra England og en rigtig god halv sæson i Brescia.
Dog en efterfulgt af en skidt periode i SPAL.
Han har angiveligt også været rygtet til andre skandinaviske klubber
hvor han også har en del erfaring.

Han har erfaring fra et par halv store adresser, hvilket vi måske godt kunne bruge nu.
All Cats Are Beautyfull

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kokkefar » 20. jan 2022, 22:02

OrkSatme skrev:
20. jan 2022, 21:54
Af de nævnte navne lyder Josep Clotet meget interesant!
Stor erfaring fra England og en rigtig god halv sæson i Brescia.
Dog en efterfulgt af en skidt periode i SPAL.
Han har angiveligt også været rygtet til andre skandinaviske klubber
hvor han også har en del erfaring.

Han har erfaring fra et par halv store adresser, hvilket vi måske godt kunne bruge nu.
Men kan vi regne med, at en type som ham bliver længe nok i klubben til at skabe kontinuitet? Eller er han ligesom MC væk så snart noget nyt byder sig? Det får man altså i højere grad med en dansk træner.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 20. jan 2022, 22:08

R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:59
raekkeettre skrev:
20. jan 2022, 18:47
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:22
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:14
svenderikpoulsen skrev:
20. jan 2022, 17:56
Jeg turde nu fint lade Kuhn styre tropperne sammen med Würtz og Hiljemark indtil der evt kommer en løsning på en permanent træner. Og det er sgu på tide at få noget på plads ift sæsonstarten.
Samme her - jeg turde også sætte ham på som permanent træner. Man må have en nogenlunde solid fornemmelse af hvad det er han ikke kan, og så kunne supplere ham op på de kompetencer.
Ja, det ville jeg heller ikke blinke ved at gøre.
Det er jo lidt en Bo Henriksen type, og synes de vinder frem, bare de er flankeret af mega faglig kompetente assistenter, og der tror jeg så ikke vi har erfaring nok. Og dem ser jeg helst ikke blive rykket rundt med...
Enig, Hilje og Würtz skal ingen steder.

Men den sandhed med, at Kuhn skulle være fuldstændig taktisk og fagligt retarderet, er jeg lidt skeptisk over for.
Mener nu ikke jeg skrev han er faglig retarderet, tror han har en glimrende taktisk forståelse. Det er nok mere at han som person er en motivator, og derfor glider tilbage i den rolle når der bliver pres på, og så skal han flankeres af andre profiler og jo helst meget faglig dygtige...tror bestemt han er okay faglig...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2022, 22:13

Kokkefar skrev:
20. jan 2022, 22:02
OrkSatme skrev:
20. jan 2022, 21:54
Af de nævnte navne lyder Josep Clotet meget interesant!
Stor erfaring fra England og en rigtig god halv sæson i Brescia.
Dog en efterfulgt af en skidt periode i SPAL.
Han har angiveligt også været rygtet til andre skandinaviske klubber
hvor han også har en del erfaring.

Han har erfaring fra et par halv store adresser, hvilket vi måske godt kunne bruge nu.
Men kan vi regne med, at en type som ham bliver længe nok i klubben til at skabe kontinuitet? Eller er han ligesom MC væk så snart noget nyt byder sig? Det får man altså i højere grad med en dansk træner.
Jeg tænker at man kan regne med at de fleste trænere bliver her minimum et par år, men man skal muligvis undersøge om han er svensk gift først.
Kontinuitet kan godt skabes på anden vis end at have den samme træner år efter år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 20. jan 2022, 22:23

Pastorius skrev:
20. jan 2022, 22:13
Kokkefar skrev:
20. jan 2022, 22:02
OrkSatme skrev:
20. jan 2022, 21:54
Af de nævnte navne lyder Josep Clotet meget interesant!
Stor erfaring fra England og en rigtig god halv sæson i Brescia.
Dog en efterfulgt af en skidt periode i SPAL.
Han har angiveligt også været rygtet til andre skandinaviske klubber
hvor han også har en del erfaring.

Han har erfaring fra et par halv store adresser, hvilket vi måske godt kunne bruge nu.
Men kan vi regne med, at en type som ham bliver længe nok i klubben til at skabe kontinuitet? Eller er han ligesom MC væk så snart noget nyt byder sig? Det får man altså i højere grad med en dansk træner.
Jeg tænker at man kan regne med at de fleste trænere bliver her minimum et par år, men man skal muligvis undersøge om han er svensk gift først.
Kontinuitet kan godt skabes på anden vis end at have den samme træner år efter år.
En del af kontinuiteten, er naturligvis træneren.
Udover det svenske, skal man naturligvis også undgå mærkværdige klausuler.
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2022, 22:24

raekkeettre skrev:
20. jan 2022, 22:08
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:59
raekkeettre skrev:
20. jan 2022, 18:47
R Rosenberg skrev:
20. jan 2022, 18:22
Pastorius skrev:
20. jan 2022, 18:14
svenderikpoulsen skrev:
20. jan 2022, 17:56
Jeg turde nu fint lade Kuhn styre tropperne sammen med Würtz og Hiljemark indtil der evt kommer en løsning på en permanent træner. Og det er sgu på tide at få noget på plads ift sæsonstarten.
Samme her - jeg turde også sætte ham på som permanent træner. Man må have en nogenlunde solid fornemmelse af hvad det er han ikke kan, og så kunne supplere ham op på de kompetencer.
Ja, det ville jeg heller ikke blinke ved at gøre.
Det er jo lidt en Bo Henriksen type, og synes de vinder frem, bare de er flankeret af mega faglig kompetente assistenter, og der tror jeg så ikke vi har erfaring nok. Og dem ser jeg helst ikke blive rykket rundt med...
Enig, Hilje og Würtz skal ingen steder.

Men den sandhed med, at Kuhn skulle være fuldstændig taktisk og fagligt retarderet, er jeg lidt skeptisk over for.
Mener nu ikke jeg skrev han er faglig retarderet, tror han har en glimrende taktisk forståelse. Det er nok mere at han som person er en motivator, og derfor glider tilbage i den rolle når der bliver pres på, og så skal han flankeres af andre profiler og jo helst meget faglig dygtige...tror bestemt han er okay faglig...
Nej, nej, det var slet ikke møntet på dig; det er blot det narrativ, der nærmest er opstået på baggrund af... Pas.
Ædruelighedens stemme

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Himmerland » 20. jan 2022, 22:36

Stop nu med alle de eksotiske udenlanske træner navne, MC havde store problemer den første halve sæson, fordi han ikke havde begreb om hvor stærke de danske hold er.
Hvis vi kun skal have en 6 mdr. løsning, skal vi have en der kender den danske superliga 100% så vi faktisk kan tage de point der sikker os top 6, alle udenlanske vil fejle på den opgave, hvis ikke de her fulgt suppen tæt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 20. jan 2022, 22:55

Himmerland skrev:
20. jan 2022, 22:36
Stop nu med alle de eksotiske udenlanske træner navne, MC havde store problemer den første halve sæson, fordi han ikke havde begreb om hvor stærke de danske hold er.
Hvis vi kun skal have en 6 mdr. løsning, skal vi have en der kender den danske superliga 100% så vi faktisk kan tage de point der sikker os top 6, alle udenlanske vil fejle på den opgave, hvis ikke de her fulgt suppen tæt.
Enig, der er god grund til, det skal være en træner med indgående kendskab til ligaen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 21. jan 2022, 08:40

Ej hvor er der stille ovenpå TT kollaps igår.
Inge er en stille fyr må man sige for tiden :aabfan:

Satme spændt på hvad der sker!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jan 2022, 08:42

Inge har vel ikke skrevet under på noget siden ansættelse af Würtz og Hiljemark som assistenter?

Måske hans kuglepen er løbet tør for blæk.
- FlæskeFrank

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 21. jan 2022, 08:51

Funky skrev:
20. jan 2022, 22:55
Himmerland skrev:
20. jan 2022, 22:36
Stop nu med alle de eksotiske udenlanske træner navne, MC havde store problemer den første halve sæson, fordi han ikke havde begreb om hvor stærke de danske hold er.
Hvis vi kun skal have en 6 mdr. løsning, skal vi have en der kender den danske superliga 100% så vi faktisk kan tage de point der sikker os top 6, alle udenlanske vil fejle på den opgave, hvis ikke de her fulgt suppen tæt.
Enig, der er god grund til, det skal være en træner med indgående kendskab til ligaen.
Helt enig - det er heller ikke andet end 9 dage siden IAO selv udtalte at en dansk træner er at foretrække.

https://www.tv2nord.dk/aalborg/AaB-har- ... sportschef

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Broendum » 21. jan 2022, 09:34

FlæskeFrank skrev:
21. jan 2022, 08:42
Inge har vel ikke skrevet under på noget siden ansættelse af Würtz og Hiljemark som assistenter?

Måske hans kuglepen er løbet tør for blæk.
Og bum, så kom Høgh på kontrakt :D

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jan 2022, 10:03

Ny kuglepen. Sæt igang!
- FlæskeFrank

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bongo12345 » 21. jan 2022, 10:48

Jeg hørte i aftes, at Randers FC's pris for at sælge Thomasberg her og nu ligger i området omkring 6 mill.
Så giver det god mening, at der ikke længere forhandles.

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 21. jan 2022, 10:50

Bongo12345 skrev:
21. jan 2022, 10:48
Jeg hørte i aftes, at Randers FC's pris for at sælge Thomasberg her og nu ligger i området omkring 6 mill.
Så giver det god mening, at der ikke længere forhandles.
Det lyder fuldstændig vanvittigt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 21. jan 2022, 10:50

Bongo12345 skrev:
21. jan 2022, 10:48
Jeg hørte i aftes, at Randers FC's pris for at sælge Thomasberg her og nu ligger i området omkring 6 mill.
Så giver det god mening, at der ikke længere forhandles.
Wow, det er jo vanvittigt hvis det er sandt. Mon eksperterne herinde stadig mener han bare skal få den underskrevet til den pris?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 21. jan 2022, 10:51

Bongo12345 skrev:
21. jan 2022, 10:48
Jeg hørte i aftes, at Randers FC's pris for at sælge Thomasberg her og nu ligger i området omkring 6 mill.
Så giver det god mening, at der ikke længere forhandles.
Det er i så fald også et helt horribelt beløb. Altså, manden er jo ikke top-top-træner, og Randers er ikke just en top-klub.

Men de har nok også trukket på AaB's travlhed med at finde en ny.

I så fald fint, at Inge satte foden ned.
Ædruelighedens stemme

[Rosengren]
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. jul 2021, 10:34

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af [Rosengren] » 21. jan 2022, 10:55

Bongo12345 skrev:
21. jan 2022, 10:48
Jeg hørte i aftes, at Randers FC's pris for at sælge Thomasberg her og nu ligger i området omkring 6 mill.
Så giver det god mening, at der ikke længere forhandles.
Da FCK hentede Thorup lød rygterne på at hans frikøbsklausul var på 4,1 mill.

Så lyder 6 mill for TT helt ude af proportioner.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Reyad » 21. jan 2022, 10:57

Selv hvis TT kun kostede det halve af 6,1 millioner ville det være for meget.
Hvis jeg var Inge, og det her var sandt, havde jeg naturligvis lækket det til pressen. For det er en voldsom pris.

Låst