Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 14. mar 2022, 22:50

Sønderhof skrev:
14. mar 2022, 22:39
raekkeettre skrev:
14. mar 2022, 22:21
Sønderhof skrev:
14. mar 2022, 22:14
FlemmingG skrev:
14. mar 2022, 21:58
Hovedet skrev:
14. mar 2022, 21:54
Stegosaurus skrev:
14. mar 2022, 21:45


Øv da også at AaB vandt i dag, hva'?
Ja, det var nederen. Og hvem pokker er Allan?
Allan Sousa
Der er 4 offensiv-pladser. Kusk, Prip, Sousa, Fossum, Lucas samt Makaric og Høgh. Det er numerisk ok. De mest formstærke spiller. Man kan samtidig vælge at spille med falsk nier eller Prip, Lucas eller Fossum længere tilbage.

Jeg kan overhovedet ikke se problemet. Jo hvis man vil stille med 8 forsvarsspiller som mod SIF, men det lyder gudskelov ikke til at være Friis’ tilgang.
Der er godt nok bundet noget økonomi op i de 7 spillere :) Og så lige 3 venstrefodsspillere som alle minder om hinanden. Men ja, jo bedre spillere vi har jo bedre.
Tjek lige op på OB, BIF, Randers og AGFs bedste 7 offensivspillere.

Det er dem vi skal slå i kampen om, i første omgang, top 6.
Det kræver både kvalitet og bredde.

Som andre nævner, så kunne det være fedt, hvis Fossum stempler ind, så han kan sælges for 10 mil til sommer.

Desuden frygter vi alle for Lucas bentøj.

7 offensivspiller er ikke én for mange.
Vi har jo også Ementa, som skal have indhop. Nå, men spørgsmålet var jo bare hvis han brænder det hele af nu, som jeg virkelig håber, at den med Allan og at fryse ham ud godt kunne stå lidt træls. For fuck en kamp han spiller idag, ene mand vender han jo det hele!

RufusTheDog

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af RufusTheDog » 14. mar 2022, 22:57

AaBWanKenobi skrev:
14. mar 2022, 21:00
Hvorfor er alle så fokuserede på at straffe Kusk for at være dårlig til træning?
Jeg vil da ski** på, hvordan han og alle andre træner, så længe de leverer på banen. Og det gør han oftere end mange andre af vores offensivspillere.
To brændte friløbere af Makaric, en af Prip og en af Pallesen. Jøsses!!!
Preach! Om så Kusk dunker en sixpack og ryger en 2smøgs til hver træning, så skal han bare spille hver gang.

Og ork satme, hvor er det kaut man ikke kan købe håndsrækning-trøjen uden det latterlige hjertelogo!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Klaus » 14. mar 2022, 23:17

Dejlig sejr. Og så er et ualmindeligt fedt, at vi vinder en kamp fra bænken. Kusk er jo reelt forskellen, han var klart MOM. Og så tænker jeg også Markaric var deroppe af. Fremragende mål og flot hælaflevering, der spiller Pallesen blank. Naturligvis skal han score på friløberne, men alene det, at vi kom frem til chancerne var jo fremskridt... I øvrigt underlig advarsel til Højhælet, der var sgu ikke engang frispark.

Lad os nu nakke Brøndby på søndag :danmarkfan:

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af PonySlaystation » 14. mar 2022, 23:22

Var der nogen der fangede at Kusk skal være far?
Billede

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 15. mar 2022, 00:10

PonySlaystation skrev:
14. mar 2022, 23:22
Var der nogen der fangede at Kusk skal være far?
Billede
Der er alligevel gang i den hjemme ved Kusk, hvis han allerede skal være far igen. Sidst han lavede den jubelscene var den 16/02/20 mod Silkeborg :cheers: Tillykke til familien Kusk!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 15. mar 2022, 07:48

Vi er enige om, at Kusks mål er et rigtig Børsting mål!?

Sidst der satte en Friis i trænersædet spillede Kusk også godt i starten. Håber det gentager sig.

Må indrømme, at jeg er nervøs på OB's vegne. Stregen kan godt blive farlig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af emenike » 15. mar 2022, 07:52

Ugen bliver altid bare lidt bedre ovenpå en sejr :aabfan:

Nu skal vi have gang i den på søndag med hvad der stensikkert bliver sæsonrekord på tilskuerpladserne, og for alvor få kæmpet os ind i medaljestriden!
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2022, 08:02

FlæskeFrank skrev:
15. mar 2022, 07:48
Vi er enige om, at Kusks mål er et rigtig Børsting mål!?

Sidst der satte en Friis i trænersædet spillede Kusk også godt i starten. Håber det gentager sig.

Må indrømme, at jeg er nervøs på OB's vegne. Stregen kan godt blive farlig.
Et Børsting-mål? 😳
Børsting havde sgu aldrig scoret på den friløber.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2022, 08:07

Køllen I Møllen skrev:
15. mar 2022, 08:02
FlæskeFrank skrev:
15. mar 2022, 07:48
Vi er enige om, at Kusks mål er et rigtig Børsting mål!?

Sidst der satte en Friis i trænersædet spillede Kusk også godt i starten. Håber det gentager sig.

Må indrømme, at jeg er nervøs på OB's vegne. Stregen kan godt blive farlig.
Et Børsting-mål? 😳
Børsting havde sgu aldrig scoret på den friløber.
Det kan godt ligne de skal træne et par af dem, hvis vi fortsætter med den slags pres, så får vi flere af dem. Hverken Prip eller Makaric var i nærheden af at score på deres. Høghs afbrænder var i det mindste presset. Pallesens var vel ikke en friløber, men faktisk en endnu større chance.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5329
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 15. mar 2022, 08:18

@Pastorius: Pallesens var bare endnu et udslag af en himmelråbende elendig teknik. Ufatteligt, at den mand stadig er fast starter.

Da jeg så kampen i går, sad jeg først og fremmest med en følelse af, at det var en kamp, man bare ville vinde. For mig virkede det til, at man stod sammen og kæmpede for sagerne. Alt for ofte har jeg siddet med en følelse af det modsatte.

Og så var indskiftningerne jo bare game changing. Kan Kusk få den tillid under Friis, som han har brug for, kan han blive forskellen på succes eller endnu en grå sæson.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2022, 08:20

Pastorius skrev:
15. mar 2022, 08:07
Køllen I Møllen skrev:
15. mar 2022, 08:02
FlæskeFrank skrev:
15. mar 2022, 07:48
Vi er enige om, at Kusks mål er et rigtig Børsting mål!?

Sidst der satte en Friis i trænersædet spillede Kusk også godt i starten. Håber det gentager sig.

Må indrømme, at jeg er nervøs på OB's vegne. Stregen kan godt blive farlig.


Et Børsting-mål? 😳
Børsting havde sgu aldrig scoret på den friløber.
Det kan godt ligne de skal træne et par af dem, hvis vi fortsætter med den slags pres, så får vi flere af dem. Hverken Prip eller Makaric var i nærheden af at score på deres. Høghs afbrænder var i det mindste presset. Pallesens var vel ikke en friløber, men faktisk en endnu større chance.
Enig. Jeg synes faktisk Makaric er en rigtig dygtig afslutter. Tror bare han er bedst når han ikke når at tænke men bare skal afslutte. Har også lidt en fornemmelse af at han troede at han var offside og at han derfor stoppede lidt op og ubevidst ikke var så fokuseret i afslutningen.

Pallesens var bare en stor chance der skulle være banket i kassen. Men svært helt at klandre en forsvarer for ikke at være kold i afslutningen.

Det var en forfærdelig fodboldkamp med voldsomt mange dårlige aktioner af samtlige spillere og dommere. Sindssygt lavt niveau. Men det var 3 point.
Janteloven eksisterer IKKE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5329
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 15. mar 2022, 08:40

Køllen I Møllen skrev:
15. mar 2022, 08:20
Pastorius skrev:
15. mar 2022, 08:07
Køllen I Møllen skrev:
15. mar 2022, 08:02
FlæskeFrank skrev:
15. mar 2022, 07:48
Vi er enige om, at Kusks mål er et rigtig Børsting mål!?

Sidst der satte en Friis i trænersædet spillede Kusk også godt i starten. Håber det gentager sig.

Må indrømme, at jeg er nervøs på OB's vegne. Stregen kan godt blive farlig.


Et Børsting-mål? 😳
Børsting havde sgu aldrig scoret på den friløber.
Det kan godt ligne de skal træne et par af dem, hvis vi fortsætter med den slags pres, så får vi flere af dem. Hverken Prip eller Makaric var i nærheden af at score på deres. Høghs afbrænder var i det mindste presset. Pallesens var vel ikke en friløber, men faktisk en endnu større chance.
Enig. Jeg synes faktisk Makaric er en rigtig dygtig afslutter. Tror bare han er bedst når han ikke når at tænke men bare skal afslutte. Har også lidt en fornemmelse af at han troede at han var offside og at han derfor stoppede lidt op og ubevidst ikke var så fokuseret i afslutningen.

Pallesens var bare en stor chance der skulle være banket i kassen. Men svært helt at klandre en forsvarer for ikke at være kold i afslutningen.

Det var en forfærdelig fodboldkamp med voldsomt mange dårlige aktioner af samtlige spillere og dommere. Sindssygt lavt niveau. Men det var 3 point.
Sig det til Granli! Og nej, den skal bare sparkes ind. Men Pallesen sparker jo helst på/til modspillere.

Mht Makaric første afbrænder, så er det også sådan, jeg ser den. Eller at flaget ryger op, og han derfor "trækker sig" lidt, fordi han ved, den bliver annulleret. Sådan virker det i hvert fald. Men han skal naturligvis spille den færdig og være skarp, for VAR havde jo godkendt målet.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 15. mar 2022, 09:12

Jeg er stadig helt op at støde over præstationen igår. Kusk er bare det klart stærkeste offensive kort vi har, men det var de fleste vel klar over herinde.

Det burde nærmest være pensum på træneruddannelserne at se forskellen på AaB i første og anden halvleg. Det er jo vildt at se hvordan eksempelvis Fossum bliver en nærmest helt anden spiller i anden halvleg.

Der var rigtig meget snak om Magnus sløje defensive indsats, hvilket desværre fjerner fokus fra hvor katastrofal han (igen) er med bolden ved fødderne. Det går for langsomt, afleveringerne er for upræcise og for ofte ender bolden fra vores defensive midtbane med at være en rigtig position for modstanderen. Jeg er med på, at Pedro ikke ligefrem er nogen Pirlo, men det er godt nok en helt anden verden med bolde der ligger hvor de skal og afleveringer der kommer inden 6. berøring eller tredje vending med bold.

Magnus bliver aldrig god nok til AaB, og vi ser igen og igen hvordan vi intet vinder hverken offensivt eller defensivt med ham på banen. Tværtimod er det faktisk en handicap i begge ender. Det skal simpelthen snart stoppe

Ellers fed præstation fra også Makaric, Høgh og Hagelskjær, som jeg synes forsøgte sig med et par ting i første halvleg, men udne den store opbakning i fremstødende.

Og så er jeg i øvrigt enig med vores nye træner i nedenstående

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fri ... iftninger/
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Rams » 15. mar 2022, 09:23

Jeg er med på at MC-bashing er normen, men den utvivlsomt ringeste AaB-spiller i går var Ahlmann.
In verbis simus faciles

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af gravballe » 15. mar 2022, 09:27

Rams skrev:
15. mar 2022, 09:23
Jeg er med på at MC-bashing er normen, men den utvivlsomt ringeste AaB-spiller i går var Ahlmann.
Mjaa mc var vel ved at koste 2-3 mål igår.... Ahlman forstår ikke hvorfor han er faldet sådan i nivue..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 15. mar 2022, 09:33

Rams skrev:
15. mar 2022, 09:23
Jeg er med på at MC-bashing er normen, men den utvivlsomt ringeste AaB-spiller i går var Ahlmann.
Slet ikke uenig. Men Ahlmann ved man trods alt besidder et andet niveau. Og hvis den centrale midtbane ikke fungerer, så rammer det os bare offensivt som defensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af san » 15. mar 2022, 09:38

Ahlmann er en færdig mand, han har været elendig alt for længe. Har ingen forcer mere, hverken defensive eller offensive :'(

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af RicoBR02 » 15. mar 2022, 09:39

jonas386 skrev:
15. mar 2022, 09:33
Rams skrev:
15. mar 2022, 09:23
Jeg er med på at MC-bashing er normen, men den utvivlsomt ringeste AaB-spiller i går var Ahlmann.
Slet ikke uenig. Men Ahlmann ved man trods alt besidder et andet niveau. Og hvis den centrale midtbane ikke fungerer, så rammer det os bare offensivt som defensivt.
Gudmundur leverede derimod en god indsats og jeg er sikker på at han blive en kæmpe gevinst for holdet. Der var en fighter vilje i ham som vi har manglet længe. Generelt må vi også bare sige at indskiftningerne gjorde udslaget igår som andre os har påpeget. Vi turde pludselig spille fodbold igen..

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af 9520AaB » 15. mar 2022, 09:53

jonas386 skrev:
Rams skrev:
15. mar 2022, 09:23
Jeg er med på at MC-bashing er normen, men den utvivlsomt ringeste AaB-spiller i går var Ahlmann.
Slet ikke uenig. Men Ahlmann ved man trods alt besidder et andet niveau. Og hvis den centrale midtbane ikke fungerer, så rammer det os bare offensivt som defensivt.
Og at Ahlmann og MC ikke var gode igår er måske korrekt, men de to største skuffelser igår i mine øjne var Prip(var han med??) og Thelander(ringeste præstation fra ham længe).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB 14/03/22 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2022, 09:56

R Rosenberg skrev:
15. mar 2022, 08:18
@Pastorius: Pallesens var bare endnu et udslag af en himmelråbende elendig teknik. Ufatteligt, at den mand stadig er fast starter.

Da jeg så kampen i går, sad jeg først og fremmest med en følelse af, at det var en kamp, man bare ville vinde. For mig virkede det til, at man stod sammen og kæmpede for sagerne. Alt for ofte har jeg siddet med en følelse af det modsatte.

Og så var indskiftningerne jo bare game changing. Kan Kusk få den tillid under Friis, som han har brug for, kan han blive forskellen på succes eller endnu en grå sæson.
Ja, det gik godt, men vi kender jo Kusk, så det kommer det ikke til i hver eneste kamp fremover. Heller ikks selvom han spiller fast.

Jeg er stadig væk målløs over hvordan OB kan give en af ligaens bedste oplæggere så meget tid og plads til at slå et indlæg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar