Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. mar 2022, 14:45

Håber I er klar på en lille konspiration...

Det har længe været kendt, at Rasmus Ankersen og Sports Republic leder efter fodboldklubber, der kan indgå  i et strategisk samarbejde med Southampton FC.  Jeg synes vi er et fantastisk match, og jeg vil nedenfor liste hvorfor. 

1) Begge klubber spiller i Rød/Hvid stribet trøjer :D

2) AaB lancere snart sin egenudviklede scoutingplatform. Det varsler sammen med signingerne af Friis og Babalola, en fremtid hvor AaB bliver ekstremt datadrevet. Det må tiltale en Rasmus Ankersen, der var first mover på dette i fodboldens verden. Scouting platformen vil foruden hjælp til til rekruttering, også gøre AaB til en lækkerbisken over for investorer, med reel interesse i fodbold. Er platformen god, giver det investorer mulighed for at købe meget værdifuld "know how" til relativt fornuftige penge. Og derfor måske interessant for en virksomhed, drevet af datadrevne fodboldfolk.

3) AaB har siden Jacob Friis gerne vil praktisere et højintenst presspil, dette hele vejen ned igennem på vores akademihold. Med ansættelsen af Lars Friis har vi nu igen en førsteholdstræner, der det som sine klare ambition med spillet. Friis fortæller selv han er meget inspireret af det Red Bullske tyskerpres. Nogen der også praktisere den form for fodbold, er Southampton FC. Deres Manager Ralph Hasenhüttl, har en fortid i RB Leipzig. Det vil altså være "nemt", at udveksle spillere og trænere. 

4) Friis har været ansat under Ankersen i både FCM og Brentford. Den hurtige tildeling af mere ansvar i Brentford, må betyde han gjorde det godt derovre. Gode relationer er ALTID vigtige. 

5) AaB er en pisse fed klub, med en stærk historie.  Vi har desværre underpræsterede i alt for mange sæsoner. Vores potentiale er langt større end Hernings. Det er en skod by, og klubben har klasse i samme grad som et motorvejscafeteria. Derfor er det også imponerede, hvad de har opnået. 

Tænk hvad AaB kunne opnå med de rette investorer.... Måske er forhandlingerne allerede i gang  :aabfan:

Sapiens
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Sapiens » 19. mar 2022, 15:53

DarkHorse9000 skrev:
19. mar 2022, 14:45
Håber I er klar på en lille konspiration...

Det har længe været kendt, at Rasmus Ankersen og Sports Republic leder efter fodboldklubber, der kan indgå  i et strategisk samarbejde med Southampton FC.  Jeg synes vi er et fantastisk match, og jeg vil nedenfor liste hvorfor. 

1) Begge klubber spiller i Rød/Hvid stribet trøjer :D

2) AaB lancere snart sin egenudviklede scoutingplatform. Det varsler sammen med signingerne af Friis og Babalola, en fremtid hvor AaB bliver ekstremt datadrevet. Det må tiltale en Rasmus Ankersen, der var first mover på dette i fodboldens verden. Scouting platformen vil foruden hjælp til til rekruttering, også gøre AaB til en lækkerbisken over for investorer, med reel interesse i fodbold. Er platformen god, giver det investorer mulighed for at købe meget værdifuld "know how" til relativt fornuftige penge. Og derfor måske interessant for en virksomhed, drevet af datadrevne fodboldfolk.

3) AaB har siden Jacob Friis gerne vil praktisere et højintenst presspil, dette hele vejen ned igennem på vores akademihold. Med ansættelsen af Lars Friis har vi nu igen en førsteholdstræner, der det som sine klare ambition med spillet. Friis fortæller selv han er meget inspireret af det Red Bullske tyskerpres. Nogen der også praktisere den form for fodbold, er Southampton FC. Deres Manager Ralph Hasenhüttl, har en fortid i RB Leipzig. Det vil altså være "nemt", at udveksle spillere og trænere. 

4) Friis har været ansat under Ankersen i både FCM og Brentford. Den hurtige tildeling af mere ansvar i Brentford, må betyde han gjorde det godt derovre. Gode relationer er ALTID vigtige. 

5) AaB er en pisse fed klub, med en stærk historie.  Vi har desværre underpræsterede i alt for mange sæsoner. Vores potentiale er langt større end Hernings. Det er en skod by, og klubben har klasse i samme grad som et motorvejscafeteria. Derfor er det også imponerede, hvad de har opnået. 

Tænk hvad AaB kunne opnå med de rette investorer.... Måske er forhandlingerne allerede i gang  :aabfan:
Den overskrift gav mig næsten hjertestop.

RufusTheDog

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af RufusTheDog » 19. mar 2022, 16:02

Sapiens skrev:
19. mar 2022, 15:53
DarkHorse9000 skrev:
19. mar 2022, 14:45
Håber I er klar på en lille konspiration...

Det har længe været kendt, at Rasmus Ankersen og Sports Republic leder efter fodboldklubber, der kan indgå  i et strategisk samarbejde med Southampton FC.  Jeg synes vi er et fantastisk match, og jeg vil nedenfor liste hvorfor. 

1) Begge klubber spiller i Rød/Hvid stribet trøjer :D

2) AaB lancere snart sin egenudviklede scoutingplatform. Det varsler sammen med signingerne af Friis og Babalola, en fremtid hvor AaB bliver ekstremt datadrevet. Det må tiltale en Rasmus Ankersen, der var first mover på dette i fodboldens verden. Scouting platformen vil foruden hjælp til til rekruttering, også gøre AaB til en lækkerbisken over for investorer, med reel interesse i fodbold. Er platformen god, giver det investorer mulighed for at købe meget værdifuld "know how" til relativt fornuftige penge. Og derfor måske interessant for en virksomhed, drevet af datadrevne fodboldfolk.

3) AaB har siden Jacob Friis gerne vil praktisere et højintenst presspil, dette hele vejen ned igennem på vores akademihold. Med ansættelsen af Lars Friis har vi nu igen en førsteholdstræner, der det som sine klare ambition med spillet. Friis fortæller selv han er meget inspireret af det Red Bullske tyskerpres. Nogen der også praktisere den form for fodbold, er Southampton FC. Deres Manager Ralph Hasenhüttl, har en fortid i RB Leipzig. Det vil altså være "nemt", at udveksle spillere og trænere. 

4) Friis har været ansat under Ankersen i både FCM og Brentford. Den hurtige tildeling af mere ansvar i Brentford, må betyde han gjorde det godt derovre. Gode relationer er ALTID vigtige. 

5) AaB er en pisse fed klub, med en stærk historie.  Vi har desværre underpræsterede i alt for mange sæsoner. Vores potentiale er langt større end Hernings. Det er en skod by, og klubben har klasse i samme grad som et motorvejscafeteria. Derfor er det også imponerede, hvad de har opnået. 

Tænk hvad AaB kunne opnå med de rette investorer.... Måske er forhandlingerne allerede i gang  :aabfan:
Den overskrift gav mig næsten hjertestop.
Ja det er mildt sagt en misvisende overskrift.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Runschen » 19. mar 2022, 16:48

Med undtagelse af punkt 1, som jeg også fornemmer er mest skrevet som et lidt “for sjov” argument, så synes jeg faktisk at du har nogle gode pointer i din “konspirationsteori”.


Men jeg synes godt nok at eksemplerne med udenlandske ejere og i særdeleshed de her såkaldte fodbold-konsortier med flere klubber er risikofyldt. Se på Esbjerg og se på SønderjyskE blot for at nævne et par stykker som skrækeksempler.

Sidder altid med følelsen af, at det er forretning/afkast via spillersalg over resultater - i særdeleshed når man er længere nede i fødekæden, som AaB alt andet end lige vil være i pulje med Southampton.


Omend Fcm har leveret flotte resultater efter Benham’s indtog, så takker jeg sgu alligevel nej.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Debatjuntaen » 19. mar 2022, 17:14

Vi justerer lige titlen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af gravballe » 19. mar 2022, 17:46

AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af KongGulerod » 19. mar 2022, 18:05

gravballe skrev:
19. mar 2022, 17:46
AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.
Den var ny. Er det noget du ved?

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. mar 2022, 19:12

Ja den var måske lige clickbait-agtig nok den overskrift ;)

Jeg synes de sidste år har vist, at det er svært at lave store salg, uden sportslig succes. Derfor er sportslig succes også værd at investere i. Men det kræver selvfølgelig, at både ledelse og eventuelle investorer har det lange lys på. Iøvrigt vil skridtet fra en dansk topklub til premier league være så stort, at kun er de absolutte største talenter vil klare cuttet. Dem vil der så forhåbentlig komme en hel del flere af.

Det er da en lang række eksempler på frygtelige klubejere, men lige så mange på det modsatte.
En mand som Ankersen, synes jeg har bevist rigeligt over de sidste mange år. Han har arbejdet energisk og respektfuldt med de klubber han har været med til at drive. Der er helt sikkert lignende mennesker i branchen, de er bare ikke danske og jeg kender dem ikke.

Var den med Red Bull ikke også bare en konspiration. Tyren til fælles osv?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af gravballe » 19. mar 2022, 19:27

KongGulerod skrev:
19. mar 2022, 18:05
gravballe skrev:
19. mar 2022, 17:46
AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.
Den var ny. Er det noget du ved?
Ja skrev det også da AaB meddelte ud at de forhandlede og jeg skrev også det ikke blev til noget før AaB selv sagde den del. Jeg fik beske om det var red bull fra en god kontakt. Men flere gange før har givet info der er blevet sandt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2022, 19:34

gravballe skrev:
19. mar 2022, 19:27
KongGulerod skrev:
19. mar 2022, 18:05
gravballe skrev:
19. mar 2022, 17:46
AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.
Den var ny. Er det noget du ved?
Ja skrev det også da AaB meddelte ud at de forhandlede og jeg skrev også det ikke blev til noget før AaB selv sagde den del. Jeg fik beske om det var red bull fra en god kontakt. Men flere gange før har givet info der er blevet sandt
Jeg troede det var en ret offentlig hemmelighed at det var Platek der havde budt, og ikke redbull.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af PonySlaystation » 19. mar 2022, 19:40

Buzz Killington skrev:
19. mar 2022, 19:34
gravballe skrev:
19. mar 2022, 19:27
KongGulerod skrev:
19. mar 2022, 18:05
gravballe skrev:
19. mar 2022, 17:46
AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.
Den var ny. Er det noget du ved?
Ja skrev det også da AaB meddelte ud at de forhandlede og jeg skrev også det ikke blev til noget før AaB selv sagde den del. Jeg fik beske om det var red bull fra en god kontakt. Men flere gange før har givet info der er blevet sandt
Jeg troede det var en ret offentlig hemmelighed at det var Platek der havde budt, og ikke redbull.
Rød (Boldspilklub) Aalborg. Det var da en misset chance for et genkendeligt navn :D

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af gravballe » 19. mar 2022, 19:45

Buzz Killington skrev:
19. mar 2022, 19:34
gravballe skrev:
19. mar 2022, 19:27
KongGulerod skrev:
19. mar 2022, 18:05
gravballe skrev:
19. mar 2022, 17:46
AaB takkede allerede nej til red bull, tvivler på man vil afgive noget som helst magt til nogen.
Den var ny. Er det noget du ved?
Ja skrev det også da AaB meddelte ud at de forhandlede og jeg skrev også det ikke blev til noget før AaB selv sagde den del. Jeg fik beske om det var red bull fra en god kontakt. Men flere gange før har givet info der er blevet sandt
Jeg troede det var en ret offentlig hemmelighed at det var Platek der havde budt, og ikke redbull.
Ikke ifølge hvad jeg fik afvide, men det kan da være forkert det her jeg bare ikke grund til at tro

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Jakobsen » 25. mar 2022, 18:19

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... be-gztepe/

"FCM ponytail" er da i hvert fald ude efter endnu en klub. Men lad ham endelig købe Göztepe og bare vi ikke kommer ind i den karussel. Har arbejdet med de der popsmarte Herningtyper i mit arbejdsliv og de er typisk nogle popsmarte sælgere og ikke det vi har brug for i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af DarkHorse9000 » 1. apr 2022, 18:06

Kan I mærke det??

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2022, 09:36

Denne tråd er ikke så langt væk fra vinduet, som man skulle tro. Har hørt en fugl synge om, at Brentford er interesseret i et samarbejde med AaB. Ved ikke mere end det. :kiss:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af Hanga » 6. apr 2022, 09:38

FIDEL skrev:
6. apr 2022, 09:36
Denne tråd er ikke så langt væk fra vinduet, som man skulle tro. Har hørt en fugl synge om, at Brentford er interesseret i et samarbejde med AaB. Ved ikke mere end det. :kiss:
Lyder jo højest usandsynligt når de allerede hænger så meget sammen med FCM som de gør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2022, 09:44

Hanga skrev:
6. apr 2022, 09:38
FIDEL skrev:
6. apr 2022, 09:36
Denne tråd er ikke så langt væk fra vinduet, som man skulle tro. Har hørt en fugl synge om, at Brentford er interesseret i et samarbejde med AaB. Ved ikke mere end det. :kiss:
Lyder jo højest usandsynligt når de allerede hænger så meget sammen med FCM som de gør.
Tjoo, men det skulle vist være mest pga. Lars Friis. Ved ikke om det ang. scouting eller hvad dælen det kan være.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Teori: Ankersen & Co. overtager AaB

Indlæg af R Rosenberg » 6. apr 2022, 10:04

FIDEL skrev:
6. apr 2022, 09:36
Denne tråd er ikke så langt væk fra vinduet, som man skulle tro. Har hørt en fugl synge om, at Brentford er interesseret i et samarbejde med AaB. Ved ikke mere end det. :kiss:
Der er mange fugle, der synger - det er jo forår.
Ædruelighedens stemme

Besvar