Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 2. maj 2022, 10:13

svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 10:10
Meget voksen og erfaren,er der virkelig ikke yngre målmænd, der kunne være interessante 😵💫
Det er 5 kampe på bænken. Vitterligt enhver professionel målmand burde kunne gøre det job, og så kan man jo lige så godt finde en erfaren, habil dansker.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 2. maj 2022, 10:13

svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 10:10
Meget voksen og erfaren,er der virkelig ikke yngre målmænd, der kunne være interessante 😵💫
Det er jo netop fordi det unge alternativ er rejst afsted. Godt Rinne er meget drifssikker.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 2. maj 2022, 10:15

svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 10:10
Meget voksen og erfaren,er der virkelig ikke yngre målmænd, der kunne være interessante 😵💫
Ellegaard er jo bare hentet som "gratis" nødløsning til højest et par kampe. Rinne har vel heller ikke misset en kamp endnu i sæsonen, så chancen for han overhovedet kommer i spil er minimal.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af svenderikpoulsen » 2. maj 2022, 11:11

Jeg mener, der er stor sandsynlighed for at A.Hansen er tabt for AaB, samt at Rinne også smutter, så derfor synes jeg der skal en ny- og fremtidssikker - løsning ind nu. Ellers står vi tilbage med Theo uden en ordentlig anden keeper. Det er sgu ikke holdbart.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 2. maj 2022, 11:28

svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 11:11
Jeg mener, der er stor sandsynlighed for at A.Hansen er tabt for AaB, samt at Rinne også smutter, så derfor synes jeg der skal en ny- og fremtidssikker - løsning ind nu. Ellers står vi tilbage med Theo uden en ordentlig anden keeper. Det er sgu ikke holdbart.
Klart - men han skal jo ikke ind nu 2. maj. Han skal ind i sommervinduet - gerne til træningsstart eller senest 1/7.

Normalt er jeg ikke fan af lejeaftaler, men det her er jo en særlig situation hvor man skal finde en målmand i 1½ måned. Det ville være dybt hasarderet at gå ud og købe en målmand fri i en anden klub til den opgave.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 2. maj 2022, 11:35

Yankee skrev:
2. maj 2022, 11:28
svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 11:11
Jeg mener, der er stor sandsynlighed for at A.Hansen er tabt for AaB, samt at Rinne også smutter, så derfor synes jeg der skal en ny- og fremtidssikker - løsning ind nu. Ellers står vi tilbage med Theo uden en ordentlig anden keeper. Det er sgu ikke holdbart.
Klart - men han skal jo ikke ind nu 2. maj. Han skal ind i sommervinduet - gerne til træningsstart eller senest 1/7.

Normalt er jeg ikke fan af lejeaftaler, men det her er jo en særlig situation hvor man skal finde en målmand i 1½ måned. Det ville være dybt hasarderet at gå ud og købe en målmand fri i en anden klub til den opgave.
Og ikke mindst umuligt, da transfervinduet er lukket.

HVIS man satser på Theo, så er det ikke helt utænkeligt, at man kan finde på at forlænge med Stuhr-Stuhr Ellegård, såfremt han ser fit og skarp ud de næste måneder(og han selv gider være resverve). Lidt ala den rolle Ousted var tiltænkt i FCM, før Olafsson gik i stykker.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 2. maj 2022, 11:50

Sønderhof skrev:
2. maj 2022, 11:35
Yankee skrev:
2. maj 2022, 11:28
svenderikpoulsen skrev:
2. maj 2022, 11:11
Jeg mener, der er stor sandsynlighed for at A.Hansen er tabt for AaB, samt at Rinne også smutter, så derfor synes jeg der skal en ny- og fremtidssikker - løsning ind nu. Ellers står vi tilbage med Theo uden en ordentlig anden keeper. Det er sgu ikke holdbart.
Klart - men han skal jo ikke ind nu 2. maj. Han skal ind i sommervinduet - gerne til træningsstart eller senest 1/7.

Normalt er jeg ikke fan af lejeaftaler, men det her er jo en særlig situation hvor man skal finde en målmand i 1½ måned. Det ville være dybt hasarderet at gå ud og købe en målmand fri i en anden klub til den opgave.
Og ikke mindst umuligt, da transfervinduet er lukket.

HVIS man satser på Theo, så er det ikke helt utænkeligt, at man kan finde på at forlænge med Stuhr-Stuhr Ellegård, såfremt han ser fit og skarp ud de næste måneder(og han selv gider være resverve). Lidt ala den rolle Ousted var tiltænkt i FCM, før Olafsson gik i stykker.
Lige på målmandsposten kan man typisk godt få dispensation fra at være uden for vinduet hvis man er ramt af skader eller lignende. Sanders EM-udtagelse ville være en oplagt dispensationsgrund.

Men det ville selvfølgelig være alt for dyrt, da en sælgende klub jo formentlig også skal bruge den målmand. Så Kevin Stuhr er en ganske fin løsning.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2022, 12:22

svenderikpoulsen skrev:Jeg mener, der er stor sandsynlighed for at A.Hansen er tabt for AaB, samt at Rinne også smutter, så derfor synes jeg der skal en ny- og fremtidssikker - løsning ind nu. Ellers står vi tilbage med Theo uden en ordentlig anden keeper. Det er sgu ikke holdbart.
Ro på. Der er et helt sommervindue til at få styr på det. Stuhr-Ellegaard er jo bare hentet så vi har en reserve mens vores førstereserve er væk. Den keeper vi gerne vil have permanent som reserve for Theo eller erstatning for Rinne kan vi nok først få til sommer alligevel. Hvorfor skulle en anden klub slippe deres første eller anden keeper mens sæsonen stadig er i gang?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 2. maj 2022, 14:08

Prica22 skrev:
1. maj 2022, 13:22
Mest af alt håber jeg, en eller anden serbisk/kroatisk/bulgarsk klub byder 6-7 millioner på Makaric. Jeg ved, AaB kigger efter en angriber og jeg tænker ikke, det er Høgh eller Ementa der giver alverdens plads til en ny. Man er tilfreds med Makaric’ evner i boksen, men man vil gerne kigge efter noget mere fart og sikkerhed/større trussel på egen hånd.
Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2022, 14:56

Mr Gold skrev:
Prica22 skrev:
1. maj 2022, 13:22
Mest af alt håber jeg, en eller anden serbisk/kroatisk/bulgarsk klub byder 6-7 millioner på Makaric. Jeg ved, AaB kigger efter en angriber og jeg tænker ikke, det er Høgh eller Ementa der giver alverdens plads til en ny. Man er tilfreds med Makaric’ evner i boksen, men man vil gerne kigge efter noget mere fart og sikkerhed/større trussel på egen hånd.
Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.
Men hvem er så reserve med Superliganiveau, hvis vi henter en ny angriber og sælger Makaric? Jeg er sådan set enig i det kan bør være bedre, men vi har også brug for at have mere end en angriber og i det spil er Makaric en fornuftig reserve. Især med tanke på at Kasper Høgh ikke besidder Superliganiveau og Ementa er meget ufærdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2022, 15:36

Jeg synes at Makaric er en fin løsning indtil videre. Sousa, Lucas, Prip og Kusk kan vel også dække 9'eren, hvis det skulle blive nødvendigt plus at Ementa, Ross og Høgh også kan konkurrere om pladsen, hvis vi kommer så langt ned.

Man kan altid bruge en 20+ mål angriber, men vi har bare så mange andre steder hvor der SKAL handles, at de offensive pladser (herunder angrebet) må ligge rimelig langt nede på prioriteterne.

Jeg kan dog godt ærgre mig lidt over, at Kasper Høgh ikke kunne fortsætte i Hobro sæsonen ud. Ellers må det være en prioritet i sommervinduet at finde noget fast spilletid til ham, evt i 1. Division og alternativt måske i en af oprykkerklubberne, ala Hvidovre eller Helsingør.

Hvis vi endelig skal hente en angriber, så har jeg stadig et godt øje til Casper Tengstedt i Horsens, hvis de skulle misse oprykningen. Han kan score mål, og er en noget mere bevægelig og teknisk type end både Høgh og Makaric
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 2. maj 2022, 16:16

Mr Gold skrev:
2. maj 2022, 14:08

Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.
Jeg er sådan set enig i vurderingen af Makaric, men det nytter heller ikke noget at AaB bliver ved med at cykle rundt i nye spillere. Vi må give spillerne en ærlig chance for at falde til og udvikle sig. Han har trods alt lavet 7 mål, hvilket er det samme som Stephen Odey og kun ét færre end Issam Jebali og Junior Brumado, som alle ligger omkring 13-1600 minutter. Synes vi også at de er for dårlige til et top-4-hold?

Makaric er en dygtig afslutter og ligger meget højt på træfsikkerhed. Til gengæld kommer han frem til for få chancer (0,23 xG/90) og skaber også alt for lidt for sine medspillere (0,04 xA/90). Det kan jo så dels skyldes at han mangler spilforståelse og evnen til at bringe sig i de rigtige situationer, men kan også skyldes at han bliver sat forkert i spil og at der mangler kontinuitet i angrebsleddet. Jeg tror det er lidt en blanding. Han fandt jo et rigtig fint niveau sammen med Prip og Kusk indtil han blev høvlet på bænken i Herning.

Bundlinjen er at der ikke skal så vanvittigt meget til før han kan blive en spiller, der laver 10-12 kasser, hvilket svarer til en top Superliga-angriber. Han skal spille 90 minutter noget oftere og så skal han sættes bedre i scene. Begge dele kan man altså arbejde på på træningsbanen - og der er ingen garanti for at en nyindkøbt angriber kan gå ind og lave 10-12 kasser.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 2. maj 2022, 16:21

Yankee skrev:
2. maj 2022, 16:16
Mr Gold skrev:
2. maj 2022, 14:08

Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.
Jeg er sådan set enig i vurderingen af Makaric, men det nytter heller ikke noget at AaB bliver ved med at cykle rundt i nye spillere. Vi må give spillerne en ærlig chance for at falde til og udvikle sig. Han har trods alt lavet 7 mål, hvilket er det samme som Stephen Odey og kun ét færre end Issam Jebali og Junior Brumado, som alle ligger omkring 13-1600 minutter. Synes vi også at de er for dårlige til et top-4-hold?

Makaric er en dygtig afslutter og ligger meget højt på træfsikkerhed. Til gengæld kommer han frem til for få chancer (0,23 xG/90) og skaber også alt for lidt for sine medspillere (0,04 xA/90). Det kan jo så dels skyldes at han mangler spilforståelse og evnen til at bringe sig i de rigtige situationer, men kan også skyldes at han bliver sat forkert i spil og at der mangler kontinuitet i angrebsleddet. Jeg tror det er lidt en blanding.

Bundlinjen er at der ikke skal så vanvittigt meget til før han kan blive en spiller, der laver 10-12 kasser, hvilket svarer til en top Superliga-angriber. Han skal spille 90 minutter noget oftere og så skal han sættes bedre i scene. Begge dele kan man altså arbejde på på træningsbanen - og der er ingen garanti for at en nyindkøbt angriber kan gå ind og lave 10-12 kasser.
Meget enig.
Spørgsmålet er dog om hans manglende fart er så stor en hindring, at han bliver for svær at sætte ordentlig i scene som du skriver. Det jeg i særdeleshed har efterlyst fra ham er at han bliver farlig i feltet. Det er jo ikke Fossum eller Prip der skal lave størstedelen af vores mål i feltet, det er vores spidsangriber, og han har de fysiske forudsætninger. Det synes jeg heldigvis er blevet bedre her i foråret, hvor han har lavet 3 glimrende "tap ins" - de er muligvis nemme at sætte ind men du skal også tage de helt rigtige løb.

Vi skal kun skifte ham hvis vi har en afløser i sigte der er tydeligt bedre, og de hænger altså ikke på træerne til den økonomi vi kan tilbyde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 2. maj 2022, 16:31

Yankee skrev:
2. maj 2022, 16:16
Mr Gold skrev:
2. maj 2022, 14:08

Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.
Jeg er sådan set enig i vurderingen af Makaric, men det nytter heller ikke noget at AaB bliver ved med at cykle rundt i nye spillere. Vi må give spillerne en ærlig chance for at falde til og udvikle sig. Han har trods alt lavet 7 mål, hvilket er det samme som Stephen Odey og kun ét færre end Issam Jebali og Junior Brumado, som alle ligger omkring 13-1600 minutter. Synes vi også at de er for dårlige til et top-4-hold?

Makaric er en dygtig afslutter og ligger meget højt på træfsikkerhed. Til gengæld kommer han frem til for få chancer (0,23 xG/90) og skaber også alt for lidt for sine medspillere (0,04 xA/90). Det kan jo så dels skyldes at han mangler spilforståelse og evnen til at bringe sig i de rigtige situationer, men kan også skyldes at han bliver sat forkert i spil og at der mangler kontinuitet i angrebsleddet. Jeg tror det er lidt en blanding. Han fandt jo et rigtig fint niveau sammen med Prip og Kusk indtil han blev høvlet på bænken i Herning.

Bundlinjen er at der ikke skal så vanvittigt meget til før han kan blive en spiller, der laver 10-12 kasser, hvilket svarer til en top Superliga-angriber. Han skal spille 90 minutter noget oftere og så skal han sættes bedre i scene. Begge dele kan man altså arbejde på på træningsbanen - og der er ingen garanti for at en nyindkøbt angriber kan gå ind og lave 10-12 kasser.
Det er også præcis det jeg mener :-)
Han skaber intet selv.
Ja dem kusk smider i skallen på ham har set godt ud.
Men det er bare ik nok!!!
Vi har ik en angriber i Maca der kan stikke af fra midterlinien.
Han bliver indhentet HVER GANG!!

Måske han bliver bedre når Sousa kommer, aner det ik.
Men jeg tror Sousa Bliver VILD under Friis!!
Sousa kan satme også ligge nogle gode der er killer afleveringer.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 2. maj 2022, 16:57

Hanga skrev:
2. maj 2022, 16:21
Yankee skrev:
2. maj 2022, 16:16
Mr Gold skrev:
2. maj 2022, 14:08

Hvor synes jeg det er spot on!!
Synes han er SÅ fed på mange punkter men jeg synes absolut ik han er særlig farlig. Han sætter ik lige et par mand og smækker et kvalificeret skud på mål.

Håber du får ret at der kommer et bud ;-)
Vil vi være med fremme i top 4 generelt så er han bare ik god nok.
Jeg er sådan set enig i vurderingen af Makaric, men det nytter heller ikke noget at AaB bliver ved med at cykle rundt i nye spillere. Vi må give spillerne en ærlig chance for at falde til og udvikle sig. Han har trods alt lavet 7 mål, hvilket er det samme som Stephen Odey og kun ét færre end Issam Jebali og Junior Brumado, som alle ligger omkring 13-1600 minutter. Synes vi også at de er for dårlige til et top-4-hold?

Makaric er en dygtig afslutter og ligger meget højt på træfsikkerhed. Til gengæld kommer han frem til for få chancer (0,23 xG/90) og skaber også alt for lidt for sine medspillere (0,04 xA/90). Det kan jo så dels skyldes at han mangler spilforståelse og evnen til at bringe sig i de rigtige situationer, men kan også skyldes at han bliver sat forkert i spil og at der mangler kontinuitet i angrebsleddet. Jeg tror det er lidt en blanding.

Bundlinjen er at der ikke skal så vanvittigt meget til før han kan blive en spiller, der laver 10-12 kasser, hvilket svarer til en top Superliga-angriber. Han skal spille 90 minutter noget oftere og så skal han sættes bedre i scene. Begge dele kan man altså arbejde på på træningsbanen - og der er ingen garanti for at en nyindkøbt angriber kan gå ind og lave 10-12 kasser.
Meget enig.
Spørgsmålet er dog om hans manglende fart er så stor en hindring, at han bliver for svær at sætte ordentlig i scene som du skriver. Det jeg i særdeleshed har efterlyst fra ham er at han bliver farlig i feltet. Det er jo ikke Fossum eller Prip der skal lave størstedelen af vores mål i feltet, det er vores spidsangriber, og han har de fysiske forudsætninger. Det synes jeg heldigvis er blevet bedre her i foråret, hvor han har lavet 3 glimrende "tap ins" - de er muligvis nemme at sætte ind men du skal også tage de helt rigtige løb.

Vi skal kun skifte ham hvis vi har en afløser i sigte der er tydeligt bedre, og de hænger altså ikke på træerne til den økonomi vi kan tilbyde.
Ingen er vidst i tvivl om hvad jeg mener om Makaric - men at betegne hans mål som relativt lette tap ins er noget misvisende.
De er faktisk rigtigt fint sat ind og absolut ikke nemme at komme i de positioner - den nemmeste er nok hovedstæder mod OB.
Men problemet er alt det andet, ingen brugbar fart, eller god i samspillet med de dygtige teknikere ude på banen, ikke god til at holde i bolden i opspillet.
Synes alt i alt ham er en hæmsko i spillet med bolden.
Ja han er faktisk super god til at komme først på indlæg og sikker i de afslutninger på førsteberøringen. men der er alt for meget af fodboldspillet der så er lagt i andres hænder hvor han i bedste fald er blindpassager og i værste fald en hæmsko.
Det er ikke holdbart og hvis AaB beslutter sig for at sælge ham så det fordi de kommet til den konklusion at det ikke kan løses på træningsbanen. Men ellers så er det der i sammenspillet med de øvrige og taktikken af hans forcer skal komme os til gode
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2022, 19:17

Kan vi selv få en million ud af det må ham kineser agenten gerne tjene 20 millioner på at få shippet både Pallesen og Hagelskjær til Kina. Hhv. overspillet og bambi på glatis. Hagelskjær er vores ringeste stopper siden Holgersson og Palle kan intet udover løbearbejde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 2. maj 2022, 22:02

Jakobsen skrev:
2. maj 2022, 19:17
Kan vi selv få en million ud af det må ham kineser agenten gerne tjene 20 millioner på at få shippet både Pallesen og Hagelskjær til Kina. Hhv. overspillet og bambi på glatis. Hagelskjær er vores ringeste stopper siden Holgersson og Palle kan intet udover løbearbejde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Inspireret som du sikkert også er af aftenens kamp mod SIF har man jo lyst til at tale om alt muligt andet, så lad os se på, hvem vi nok mister:
Thelander
M. Ross (vil væk iflg. Nordjyske)
Prip
Rinne
Fossum
Kusk?
Lucas?
Højholt?
Ferreira?
MC?
Rufo

En lang liste, og selvfølgelig ryger de ikke all sammen. Nogle af ovenstående er dog sikre, og de øvrige kan komme i spil hvis buddet er godt nok. Jeg tror, vi får pæne bud på i alt fald Prip og Fossum, måske også Højholt.

Vi ved, at der vil blive fundet en erstatning for Thelander, og mindst en ny 2. keeper. Sousa er allerede hyret ind, og han kan jo passende erstatte Prip. Hvis ikke man holder på hverken MC eller Ferreira, så har vi en seriøs mangel på holdet, som også skal erstattes. Jeg håber på, man forlænger med MC, og at Ferreira tager mindst en halvsæson mere. Næste sæson må man formode, at Friis også begynder et generationsskifte med de unge folk, vi har i truppen.

Dvs. at en start-11 til første kamp efter ferien med 3-4½ nye ansigter måske kunne hedde:

Theo
Gedsted - NY - Granli/hagelskær - Ahlmann/Goody (som virker ganske kapabel)
Højholt - MC/Ferreira - NY
Sousa - Makaric/(Høgh) - Lucas/Kusk

Med andre ord: Den ubekendte er for mig, om man finder et navn fra allerøverste hylde til midtbanen. Såvel i forsvaret som i angrebet ser jeg egentlig, at vi er/kan være okay dækket ind med de spillere, vi vi har i truppen og givetvis kan holde på, hvis vi vil (igen forudsætter jeg, man erstatter Thelander). I hvert fald på den korte bane, på den lidt længere vil Lucas jo også gerne udenlands igen, og Højholt skal også afsted på et tidspunkt. Så sagen er jo nok, at vi denne sommer kan hente en del transferpenge, som vi nok skal gemme nogle af til at kunne erstatte eks. Lucas ½-1 år senere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 2. maj 2022, 22:49

SiF har ikke nogen købsoption, i deres lejeaftale med Lukas Engel. Han kunne være løsningen på den ene af vores wingbacks. Han koster nok heller ikke alverden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 3. maj 2022, 08:51

Brodernumsi skrev:
2. maj 2022, 22:49
SiF har ikke nogen købsoption, i deres lejeaftale med Lukas Engel. Han kunne være løsningen på den ene af vores wingbacks. Han koster nok heller ikke alverden.
Man skal være lidt varsom med at købe Silkeborg-spillere nu her. De fungerer på et unikt kollektiv lige nu og der er ingen garanti for at de vil slå til på egen hånd i en større klub. Det er lidt samme historie som Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen. Hvem havde tilbage i 2014 regnet med at det var deres peak vi lige havde set?

Jeg var selv med til at hente Lukas Engel i Kastrup for 5-6 år siden, så jeg holder meget af ham som spiller - men jeg er også overbevist om at der er bedre wingback-muligheder derude.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 3. maj 2022, 10:49

Yankee skrev:
3. maj 2022, 08:51
Brodernumsi skrev:
2. maj 2022, 22:49
SiF har ikke nogen købsoption, i deres lejeaftale med Lukas Engel. Han kunne være løsningen på den ene af vores wingbacks. Han koster nok heller ikke alverden.
Man skal være lidt varsom med at købe Silkeborg-spillere nu her. De fungerer på et unikt kollektiv lige nu og der er ingen garanti for at de vil slå til på egen hånd i en større klub. Det er lidt samme historie som Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen. Hvem havde tilbage i 2014 regnet med at det var deres peak vi lige havde set?

Jeg var selv med til at hente Lukas Engel i Kastrup for 5-6 år siden, så jeg holder meget af ham som spiller - men jeg er også overbevist om at der er bedre wingback-muligheder derude.
Vi bør også være med til, at splitte det hold ad. Jeg magter ikke 4 nederlag mere til dem, i næste sæson.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar