Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Brodernumsi » 24. jul 2022, 20:25

Jeg vil vælge at se på det positive, og det regner jeg også med holdet gør.
Spillet var markant bedre end i sidste uge, og hvis Ementa og Sousa præsterer på samme niveau mod Horsens, så bliver de blæst ud af Aalborg.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Kokkefar » 24. jul 2022, 20:26

FIDEL skrev:
24. jul 2022, 20:18
troelsh skrev:
24. jul 2022, 20:16
Ementa var dagens store oplevelse og bør nu være 1. Valg på angrebsposten, kan han fortsætte det niveau bliver han et kæmpe salgsemner.
Sousa kommer med noget savnet x factor.
Fossum skal videre hurtigst muligt, han er skiftet mentalt.

På målmandsposten hentede man en lottokupon og det var (som frygtet) en nitte, nu hviler der er gigantisk pres på vores 17 årige målmand, der snart bliver 1. Valg.
Jeg kunne desværre ikke se kampen. Hvad gjorde Ementa godt konkret?
Ragede absurd mange bolde til sig, skilte sig godt af med den, løb flere gange fra FCKs forsvar med bolden i fødderne. Virkelig flot kamp!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af emenike » 24. jul 2022, 20:30

FIDEL skrev:
24. jul 2022, 20:18
troelsh skrev:
24. jul 2022, 20:16
Ementa var dagens store oplevelse og bør nu være 1. Valg på angrebsposten, kan han fortsætte det niveau bliver han et kæmpe salgsemner.
Sousa kommer med noget savnet x factor.
Fossum skal videre hurtigst muligt, han er skiftet mentalt.

På målmandsposten hentede man en lottokupon og det var (som frygtet) en nitte, nu hviler der er gigantisk pres på vores 17 årige målmand, der snart bliver 1. Valg.
Jeg kunne desværre ikke se kampen. Hvad gjorde Ementa godt konkret?
Han var bare her, der og alle vegne oppe foran. Fysisk tilstedeværelse vi har manglet hvor han ligger bolde til Lucas og især Sousa, de to virker gode sammen. Desuden også gode tekniske færdigheder, så nu mangler bare målene!
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Kunji » 24. jul 2022, 20:32

Jeg synes virkelig man skal overveje, om ikke Lucas skal ha’ Fossums plads, hvis man absolut vil bruge ham i start-11. For han mangler noget fart, men han bør simpelthen kunne omstille sig. Især når Højholt og Ferreira er defensive. Så må Prip/Kusk tage den anden kant overfor Sousa, som bringer en fed intensitet og dynamik.

Jeg er fortrøstningsfuld.

Nå ja, og så håber jeg Theo får chancen, men det har jeg nu gjort siden Rinne meldte sit exit. Posavec kan sikkert sagtens udvikle sig, hvis han får noget ro, men jeg kan ikke se, hvorfor vi skal bruge tiden på ham, når vi har Theo og niveauforskellen ikke virker markant. Kan nemmere acceptere fejl fra en knejt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Proppen » 24. jul 2022, 20:32

gravballe skrev:
24. jul 2022, 20:08
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:06
Jeg ved, det bliver slagtet herinde, men Posavec er et kæmpe fejlkøb. To drop i dag og generelt mega usikker. Og Friis bliver aldrig en succes. Han taber og taber.
Han havde nu kun et drop hvis man skal være fair. Deres første mål bokser han den korrekt ud i siden. Det er så bare uheldigt der er en FCK spiller der.

Jeg tror Friis er overmarchet og varm luft
Nej, den første skal han slå ud over baglinjen. Det er børnelærdom.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Brodernumsi » 24. jul 2022, 20:36

Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:32
gravballe skrev:
24. jul 2022, 20:08
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:06
Jeg ved, det bliver slagtet herinde, men Posavec er et kæmpe fejlkøb. To drop i dag og generelt mega usikker. Og Friis bliver aldrig en succes. Han taber og taber.
Han havde nu kun et drop hvis man skal være fair. Deres første mål bokser han den korrekt ud i siden. Det er så bare uheldigt der er en FCK spiller der.

Jeg tror Friis er overmarchet og varm luft
Nej, den første skal han slå ud over baglinjen. Det er børnelærdom.
Hvis han kunne ophæve fysikkens love, så kunne det måske lade sig gøre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Proppen » 24. jul 2022, 20:38

Igen i dag er det tydeligt, at Ahlmann og Pallesen er langt under superliganiveau. Prosavec er slet og ret en skandale. Ross, Ferreira, Fossum og Højholt er ordinære spillere, der kæmper med at holde niveau til superligaen. Og Lucas er tilsyneladende meget langt fra det gamle niveau og rammer det måske aldrig igen. Det er simpelhen for mange, der kører på frihjul. Noget af det kunne sikkert løses med en kompetent træner, der kunne få mere ud af i hvert fald de fire, jeg kalder ordinære, men på den front ser det også sort ud.

Største opmuntring var Sousa og især Ementa. Kramer gjorde det OK.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Pungrotten » 24. jul 2022, 20:38

Jeg mindes ikke at AaB nogensinde har haft en dårligere målmand.
Hold nu kæft han er ringe. Skandaløs ringe ligefrem.
Den idiot som har fundet ham burde blive rullet i tjære og fjer.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Forza » 24. jul 2022, 20:43

Hjemme fra stadion.

Ementa og Sousa var blændende. Især Sousa imponerede mig virkelig.

Posavec ligner et fejlskud af dimensioner. Usikkerhed og drop i alle kampe. For min skyld bør Theo stå næste kamp, men man giver ham sikkert længere snor for ikke at knække selvtilliden.

AaB spillede en fin kamp, men FCK er bare fyldt med klassespillere som afgører kampe når de får chancen. Det lever jeg fint med. Kampen mod Viborg var mere bekymrende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af FIDEL » 24. jul 2022, 20:51

Kokkefar skrev:
24. jul 2022, 20:26
FIDEL skrev:
24. jul 2022, 20:18
troelsh skrev:
24. jul 2022, 20:16
Ementa var dagens store oplevelse og bør nu være 1. Valg på angrebsposten, kan han fortsætte det niveau bliver han et kæmpe salgsemner.
Sousa kommer med noget savnet x factor.
Fossum skal videre hurtigst muligt, han er skiftet mentalt.

På målmandsposten hentede man en lottokupon og det var (som frygtet) en nitte, nu hviler der er gigantisk pres på vores 17 årige målmand, der snart bliver 1. Valg.
Jeg kunne desværre ikke se kampen. Hvad gjorde Ementa godt konkret?
Ragede absurd mange bolde til sig, skilte sig godt af med den, løb flere gange fra FCKs forsvar med bolden i fødderne. Virkelig flot kamp!
Virkelig fedt, at Ementa var så stærk. Det overrasker mig lidt, men han må også være træls at mosle med. Af en kummefryser at være, så har han jo en rigtig fin teknik. Og man slår sig nok på ham.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af PonySlaystation » 24. jul 2022, 20:54

Erasmus Montanus skrev:
24. jul 2022, 20:12
Med tanke på hvor usikker Andreas Hansen var for FCN til at starte med, fordi han ikke havde spillet betydende kampe længe, så er jeg ikke nervøs.

God aften.
Det er også den tanke jeg sidder med. Det er selvfølgelig muligt at der ikke kan bankes mere rust af, men det må tiden jo vise.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af gravballe » 24. jul 2022, 20:56

Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:32
gravballe skrev:
24. jul 2022, 20:08
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:06
Jeg ved, det bliver slagtet herinde, men Posavec er et kæmpe fejlkøb. To drop i dag og generelt mega usikker. Og Friis bliver aldrig en succes. Han taber og taber.
Han havde nu kun et drop hvis man skal være fair. Deres første mål bokser han den korrekt ud i siden. Det er så bare uheldigt der er en FCK spiller der.

Jeg tror Friis er overmarchet og varm luft
Nej, den første skal han slå ud over baglinjen. Det er børnelærdom.
Kan han sku da ikke på stregen. Eller der hvor han står. Prøv lige at se den igen

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Dalbjerg » 24. jul 2022, 20:58

Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:32
gravballe skrev:
24. jul 2022, 20:08
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:06
Jeg ved, det bliver slagtet herinde, men Posavec er et kæmpe fejlkøb. To drop i dag og generelt mega usikker. Og Friis bliver aldrig en succes. Han taber og taber.
Han havde nu kun et drop hvis man skal være fair. Deres første mål bokser han den korrekt ud i siden. Det er så bare uheldigt der er en FCK spiller der.

Jeg tror Friis er overmarchet og varm luft
Nej, den første skal han slå ud over baglinjen. Det er børnelærdom.
Genialt at du fortsætter med den samme sætning igen og igen..

Folk har dog forstået, at du ikke har så meget forståelse for målmandsspillet, så du behøves ikke komme med servicemeddelsen længere..

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Patmand » 24. jul 2022, 20:59

Inge har lavet adskillige klovne-transfers, men Posavec er muligvis den største?

Jeg sad lige ud for målet og jeg kan simpelthen ikke forklare hvordan han går forkert af bolden. Jeg har fulgt AaB gennem mange år, Posavec er den ringeste målmand af dem alle.

Er det ikke samme agent Inge har handlet ham igennem som Prijovic?
Jeg syntes det virker mistænkeligt. Begge komplet elendige spillere der aldrig skulle have været til AaB.

Ementa spillede en meget flot første halvleg og Sousa også god.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Proppen » 24. jul 2022, 21:00

Dalbjerg skrev:
24. jul 2022, 20:58
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:32
gravballe skrev:
24. jul 2022, 20:08
Proppen skrev:
24. jul 2022, 20:06
Jeg ved, det bliver slagtet herinde, men Posavec er et kæmpe fejlkøb. To drop i dag og generelt mega usikker. Og Friis bliver aldrig en succes. Han taber og taber.
Han havde nu kun et drop hvis man skal være fair. Deres første mål bokser han den korrekt ud i siden. Det er så bare uheldigt der er en FCK spiller der.

Jeg tror Friis er overmarchet og varm luft
Nej, den første skal han slå ud over baglinjen. Det er børnelærdom.
Genialt at du fortsætter med den samme sætning igen og igen..

Folk har dog forstået, at du ikke har så meget forståelse for målmandsspillet, så du behøves ikke komme med servicemeddelsen længere..
Og fint, at du synes, at Posavec stod godt, men behøver du at spilde et indlæg på den her slags. Første mål er og bliver en fejl, hvis man er en god målmand. Det var også tydeligt at se på hans egen reaktion bagefter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 24. jul 2022, 21:09

Uha, hvis Ementa bare mestrede hovedspillet, ville AaB snart blive en rig klub, og Inge ville få det store salg, som nogen råber om.
Jeg har virkelig været skeptisk, men jeg må sige, at han bare er noget HELT andet at se på denne sæson. Men jeg er ikke helt sikker på, at det er som spidsangriber, han vil være bedst.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af RicoBR02 » 24. jul 2022, 21:17

Analyse efter kampen og efter at have læst alle kommentarerne herinde:

I burde seriøst lette jeres små rumpetter og finde vej ud til stadion og hjælpe gutterne på vej. Det er så sindssygt at læse herinde, Inge skal fyres, lucas kan ikke spille fodbold mere osv. Gas nu ned! Vi spiller den bedste kamp længe og så sidder der fandme genier herinde og snakker om tabermentalitet på holdet. Nu må i fandme stoppe. Den opstilling og mentalitet vi stille med idag skal nok få os langt i den her sæson, men det kræver satme os at alle kommer ud af deres huller og støtter holdet fremfor den gang ynk jeg kan læse herinde!
Eneste problem jeg havde idag var posavec, jeg mener det er på tide at give Theo chancen. Posavec er desværre alt for usikker. Ementa bliver en stjerne, sousa bliver den vigtigste spiller på holdet, Kramer skal nok fylde thelanders sko og lidt til og ahlman spiller en kanon kamp idag. Lad os nu kæmpe videre! Vi ses næste gang på stadion.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af 9000AA » 24. jul 2022, 21:31

RicoBR02 skrev:
24. jul 2022, 21:17
Analyse efter kampen og efter at have læst alle kommentarerne herinde:

I burde seriøst lette jeres små rumpetter og finde vej ud til stadion og hjælpe gutterne på vej. Det er så sindssygt at læse herinde, Inge skal fyres, lucas kan ikke spille fodbold mere osv. Gas nu ned! Vi spiller den bedste kamp længe og så sidder der fandme genier herinde og snakker om tabermentalitet på holdet. Nu må i fandme stoppe. Den opstilling og mentalitet vi stille med idag skal nok få os langt i den her sæson, men det kræver satme os at alle kommer ud af deres huller og støtter holdet fremfor den gang ynk jeg kan læse herinde!
Eneste problem jeg havde idag var posavec, jeg mener det er på tide at give Theo chancen. Posavec er desværre alt for usikker. Ementa bliver en stjerne, sousa bliver den vigtigste spiller på holdet, Kramer skal nok fylde thelanders sko og lidt til og ahlman spiller en kanon kamp idag. Lad os nu kæmpe videre! Vi ses næste gang på stadion.
Lucas er jo 100 procent over the hill. Han kommer sgu ikke til at betyde alverden for os igen. Det tror jeg simpelthen ikke på

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Nitten » 24. jul 2022, 21:31

Trods resultatet var der god stemning på tribunerne og igen flot forarbejde med at skabe et flot indløb 👍🏻

Et lille surt bøvs om alt for meget pyro under kampen. Især på et tidspunkt hvor ham med hætten stod med med romerlys helt tæt op af målet. Det er altså ikke Ok og mon ikke det kommer til at koste AaB en bøde

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Legum Magister » 24. jul 2022, 21:42

Jeg kan tilslutte mig den opfattelse af Ementa, som andre har givet udtryk for. Han lader til at have taget store skridt fremad i sin udvikling, og bringer noget nyt til holdets offensiv. Sousa er også et positivt indslag; men da først FCK fik arbejdet sig ind i kampen, var det svære betingelser for AaB, og for mange spillere overbeviste ikke om, at de har det, der skal til for at spille med i toppen af ligaen.

Generelt er jeg da heller ikke synderligt begejstret over dagens kamp, selvom der da var fremskridt i forhold til indsatsen sidst mod VFF. AaB virker fortsat forkrampede og hakkende i spillet, og ingen af kæderne har endnu ramt et niveau, hvor man for alvor kan være hverken tilfreds eller rolig. Jeg er på ingen måde overbevist om, at Friis har fundet nøglen til, hvordan han bedst får spillertruppen til at præstere. Så uanset, at der kun er spillet to runder, så lyver tabellen som bekendt aldrig, og indtil videre ligger AaB som fortjent.

Stemningen på stadion og opbakningen synes jeg bestemt ikke, at der kan klages over; men der kunne da godt have været nogle tusinde flere på stadion. Sad dog med oplevelsen af, at der var mange uudnyttede sponsorbilletter, hvilket måske kan tilskrives ferietiden. Pyrotekniske tilbøjeligheder lærer jeg aldrig at forstå; men når AaB igen-igen får en bøde, kan det være, at man fra klubbens side begynder at indføre passende sanktioner mod synderne.

Besvar