Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af white splash » 30. aug 2022, 20:10

Krede skrev:
30. aug 2022, 20:07
Grønning glippede, hvilket ikke er en katastrofe, og det efterlader Inge som en endnu mere presset mand end han er i forvejen. For mig at se giver det to mulige udfald her og nu: 1: Inge er fortid i AaB indenfor en uge. 2: Inge hiver en kanin op af hatten. Sprænger budgetrammen og signer en angriber fra øverste hylde for at redde røven.
Ser absolut ikke nogle af de 2 muligheder være realistiske overhovedet.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1555
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 30. aug 2022, 20:11

Forza skrev:
30. aug 2022, 20:08
Hanga skrev:
30. aug 2022, 20:03
Forza skrev:
30. aug 2022, 19:46
Proppen skrev:
30. aug 2022, 19:42
baresi skrev:
30. aug 2022, 19:35
Grønning til AGF
Satme skidt
Ja, katastrofalt arbejde. Både at Inge endnu engang taber i transferspillet med de andre danske klubber. Men især at han har været så tydelig med, at det var Grønning, vi gik efter. Nu ved en evt. anden ny spiller, at han var en nødløsning - ligesom “førstevalget” Friis som træner.
Katastrofalt arbejde? Uden at du aner en klap om løn eller vilkår? Er det ikke efterhånden kedeligt at lege troll?
Jeg er også træt af hans indlæg, men det er klart at Inge ikke ser god ud her.

Vi står med 1 døgn tilbage af vinduet og spilleren han udtalte sig særdeles selvsikkert om for få dage siden, vælger at tage til vores måske største sportslige konkurrent... en spiller der ovenikøbet er opvokset her og som fravælger træneren der var med til at skaffe ham gennembrud.

Alle kan jo se at vi ender i en nødløsning - og jeg tror heller ikke at Grønning havde været førstevalg, men det er naturligvis spekulation fra min side.

Men igen, jeg overlever da jeg ikke var overbevist... Alt afhænger dog af hvad vi så gør.
Bestemt - jeg har også selv argumenteret herinde for at det rammer ham lidt i røven i denne sammenhæng. Men katastrofalt arbejde? Han kan jo ikke tvinge spilleren. Eftersom Grønning selv var på stadion, så tænker jeg den var MEGET tæt på. Mon ikke AGF kom på banen til allersidst. Fair med kritik, men det er så biased og unuanceret fra den kant.

Men morgendagen bliver meget afgørende for os. Jeg er ikke videre optimistisk lige nu men håber på det bedste.
Hvor naiv kan man så være? ALLE i Danmark og omegn kender Grønning og hans nye kontraktsituation. Der er vel en 10-15 klubber i Skandinavien som godt kunne tænke sig Grønning i truppen - herunder nok de fleste superligaklubber. Grønning har SLET IKKE en relation til AaB, som kan sammenlignes med fx den som Kusk og Lucas Andersen havde. Grønning blev sendt videre fordi han dengang var alt for dårlig - selvfølgelig elsker han ikke AaB.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mini-p » 30. aug 2022, 20:12

Vi skal bare have Makaric igang! Jeg er sgu stor fan af ham! Han jubler som en gal når en medspiller scorer, han rager nogle bolde til sig og har alligevel scoret en del basser inden han kom til AaB! Jeg tror og håber på han kommer igang.
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 30. aug 2022, 20:13

passer mig fint.. kunne ikke se hvad han skulle gøre bedre end Makaric... Hvis man ikke kan spille ud af at spille et spil der gør Makaric god, så kan man sku heller ikke med Grønninge.

MEN.. det er noget af et fald når man ikke engang kan lokke tidlige AaB spillere hjem igen... Men det er vel hvad der sker når AaB som klub har stået stille i 10år..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2022, 20:13

emenike skrev:
30. aug 2022, 20:00
Sidder med en skidt fornemelse før i deadline morgen hvis vi ikke engang kan være attraktive nok for en som Grønning, endda efter angiveligt at tilbyde en bedre lønpakke end GF. Det har jo været tydeligt hvor meget man har bejlet til ham i medierne siden hans kontrakt blev revet over, så han har uden tvivl været en topprioritet.
Nu skal vi også huske at kigge på tingene UDEN de rød hvis briller!
Vi er for pokker slet ikke så attraktive en klub, som vi selv gør os til. Vi har INTET opnået siden sidste mesterskab. Og vi virker til at være en klub på vej ned af (og her snakker jeg lkke om 1 div) men placerings mæssigt. Løn mæssigt kan vi jo heller ikke tilbyde det vilde, med vores regnskaber in mente.

Der med ikke sagt at vi ikke kan forstærke vores hold. Men kommer der andre hold ind over, kan jeg da godt forstå, hvis vi virker knap så attraktive at komme til.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 30. aug 2022, 20:13

Op i røven med Grønning.. videre.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 30. aug 2022, 20:14

Jeg ser slet ikke Grønning, som en løsning hos os. Det er for meget Markaric over ham, så jeg er lidt meh over han ikke kommer til AaB.

Det er dog irriterende, at Inge endnu gang er for åbenmundet og så ender vi som sorteper. Det ser dumt ud.

Nu er der bare tilbage at håbe, at AGF endnu engang ender med at se endnu dummere ud.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kempes » 30. aug 2022, 20:15

Hvis Ross (den ældre) sælges, kan vi måske få råd til Lasse Steffensen fra Vendsyssel. Målfarlig angriber der kan vikariere i midterforsvaret. (whats not to like :cool: )

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 30. aug 2022, 20:16

Mini-p skrev:
30. aug 2022, 20:12
Vi skal bare have Makaric igang! Jeg er sgu stor fan af ham! Han jubler som en gal når en medspiller scorer, han rager nogle bolde til sig og har alligevel scoret en del basser inden han kom til AaB! Jeg tror og håber på han kommer igang.
Jeg mener også stadig at absolut førsteprioritet er en væsentlig forstærkning af den centrale midtbane. Finder vi den rigtige spiller her, så kan det også løse mange af vores offensive udfordringer…
Ærgeligt at det glippede med Grønning, men få nu først og fremmest styr på den midtbane

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14890
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 30. aug 2022, 20:16

Forza skrev:
30. aug 2022, 20:08
Hanga skrev:
30. aug 2022, 20:03
Forza skrev:
30. aug 2022, 19:46
Proppen skrev:
30. aug 2022, 19:42
baresi skrev:
30. aug 2022, 19:35
Grønning til AGF
Satme skidt
Ja, katastrofalt arbejde. Både at Inge endnu engang taber i transferspillet med de andre danske klubber. Men især at han har været så tydelig med, at det var Grønning, vi gik efter. Nu ved en evt. anden ny spiller, at han var en nødløsning - ligesom “førstevalget” Friis som træner.
Katastrofalt arbejde? Uden at du aner en klap om løn eller vilkår? Er det ikke efterhånden kedeligt at lege troll?
Jeg er også træt af hans indlæg, men det er klart at Inge ikke ser god ud her.

Vi står med 1 døgn tilbage af vinduet og spilleren han udtalte sig særdeles selvsikkert om for få dage siden, vælger at tage til vores måske største sportslige konkurrent... en spiller der ovenikøbet er opvokset her og som fravælger træneren der var med til at skaffe ham gennembrud.

Alle kan jo se at vi ender i en nødløsning - og jeg tror heller ikke at Grønning havde været førstevalg, men det er naturligvis spekulation fra min side.

Men igen, jeg overlever da jeg ikke var overbevist... Alt afhænger dog af hvad vi så gør.
Bestemt - jeg har også selv argumenteret herinde for at det rammer ham lidt i røven i denne sammenhæng. Men katastrofalt arbejde? Han kan jo ikke tvinge spilleren. Eftersom Grønning selv var på stadion, så tænker jeg den var MEGET tæt på. Mon ikke AGF kom på banen til allersidst. Fair med kritik, men det er så biased og unuanceret fra den kant.

Men morgendagen bliver meget afgørende for os. Jeg er ikke videre optimistisk lige nu men håber på det bedste.
Hans job er at overbevise spillere om at vælge AaB. Og med Grønning burde vi have nogle gode forudsætninger. Men ja meget afhænger selvfølgelig af hvilke vilkår der er tilbudt og det ved vi ikke - jeg tror ligesom dig ikke nødvendigvis historien fra tidligere på dagen er sandfærdig.
Men det er egentlig ikke så meget min pointe - det er at vi står på sidste dag i vinduet og ikke har en løsning på plads, og den spiller vi troede vi skulle have på plads, er lige hoppet fra. At vi har manglet en angriber har været ret åbenlyst og behovet er ikke kun kommet pga. Høghs skade. Inge har været god til at lukke andre tidligt i vinduet hvilken han har fået min ros for, men her står vi i 11. time og skal ud i en nødløsning. Med mindre han får lavet en feberredning så ser han ikke god ud i denne situation set fra min stol.

Mon ikke vi ender i en af de klassiske lejeaftaler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 30. aug 2022, 20:20

Må tilstå, at jeg er ganske godt tilfreds med at Grønning ikke kom til AaB, og endnu mere tilfreds med, at han ender i AGF. Rent sportsligt mener jeg ikke, at han kan byde på noget, som AaB mangler. Han er alt, alt, alt for langsom og har ingen tilstedeværelse udenfor feltet. For at han kan blive en succes kræver det, at man har wings/wingbacks, der kan levere massevis af indlæg, og det har AaB ganske enkelt ikke. Personlighedsmæssigt synes jeg, at han virker som en småhysterisk primadonna, så på den vis passer han rigtig godt på Fredensvang, hvor de har en lang tradition for den slags personligheder.

At Grønning overhovedet blev et tema i AaB skyldes vel kun, at han pludselig var transferfri, og at Friis tidligere har arbejdet sammen med ham. Det vigtigste for AaB er formentlig fortsat at få en forstærkning til midtbanen.

Alt i alt er der lagt op til et spændende sidste døgn af transfervinduet, og det er jo i sig selv et gode.

Off topic: @Forza hvorfor fodrer du trollen? Den pågældende bruger har igen og igen vist sit sande ærinde, så lad dog vedkommendes bedrevidende ligegyldigheder stå uimodsagt, så mister han nok interessen. :thumbsup:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af troelsh » 30. aug 2022, 20:21

Grønning er ikke noget teknisk vidunder, men han fylder godt i boksen, jeg havde gerne set ham i AaB.
Inge ser godt nok uheldig ud, når han udtaler sig så skråsikkert, også smutter manden til gymnasterne

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1967
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Tyskeren » 30. aug 2022, 20:24

Kunji skrev:
30. aug 2022, 20:14
Jeg ser slet ikke Grønning, som en løsning hos os. Det er for meget Markaric over ham, så jeg er lidt meh over han ikke kommer til AaB.

Det er dog irriterende, at Inge endnu gang er for åbenmundet og så ender vi som sorteper. Det ser dumt ud.

Nu er der bare tilbage at håbe, at AGF endnu engang ender med at se endnu dummere ud.
Spot on… Inge og AaB taber igen på kommunikation!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 30. aug 2022, 20:24

Hanga skrev:
30. aug 2022, 20:16
Mon ikke vi ender i en af de klassiske lejeaftaler.
Lige i dette tilfælde er det måske ikke så dumt? Få en mand mere ind, gerne med andre kompetencer end de andre to, så hurtigere og bedre på bolden, men måske så lidt mindre. Til sommer kan man så finde ud af hvad man gør mellem Prica, Ementa, Makaric og Høgh.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1555
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 30. aug 2022, 20:25

Legum Magister skrev:
30. aug 2022, 20:20
Må tilstå, at jeg er ganske godt tilfreds med at Grønning ikke kom til AaB, og endnu mere tilfreds med, at han ender i AGF. Rent sportsligt mener jeg ikke, at han kan byde på noget, som AaB mangler. Han er alt, alt, alt for langsom og har ingen tilstedeværelse udenfor feltet. For at han kan blive en succes kræver det, at man har wings/wingbacks, der kan levere massevis af indlæg, og det har AaB ganske enkelt ikke. Personlighedsmæssigt synes jeg, at han virker som en småhysterisk primadonna, så på den vis passer han rigtig godt på Fredensvang, hvor de har en lang tradition for den slags personligheder.

At Grønning overhovedet blev et tema i AaB skyldes vel kun, at han pludselig var transferfri, og at Friis tidligere har arbejdet sammen med ham. Det vigtigste for AaB er formentlig fortsat at få en forstærkning til midtbanen.

Alt i alt er der lagt op til et spændende sidste døgn af transfervinduet, og det er jo i sig selv et gode.

Off topic: @Forza hvorfor fodrer du trollen? Den pågældende bruger har igen og igen vist sit sande ærinde, så lad dog vedkommendes bedrevidende ligegyldigheder stå uimodsagt, så mister han nok interessen. :thumbsup:
Sæt dog Proppen på ignorerlisten…..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14890
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 30. aug 2022, 20:28

Eksil skrev:
30. aug 2022, 20:24
Hanga skrev:
30. aug 2022, 20:16
Mon ikke vi ender i en af de klassiske lejeaftaler.
Lige i dette tilfælde er det måske ikke så dumt? Få en mand mere ind, gerne med andre kompetencer end de andre to, så hurtigere og bedre på bolden, men måske så lidt mindre. Til sommer kan man så finde ud af hvad man gør mellem Prica, Ementa, Makaric og Høgh.
Det kommer helt og holdent an på hvor god spilleren er og om han kan gå ind og gøre en forskel i denne sæson.
Vores historik med lejeaftaler viser meget godt at det ofte ender med at være rigtigt dårlige aftaler, fordi spilleren ikke er så god at han kan gøre en forskel fra dag 1, og ikke får den tid der skal til for at bygge sig op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 30. aug 2022, 20:29

Skide være med Grønning. Jeg undres i det hele taget over, at han tales så meget op. Han garnede en masse i 1. division, men hvad blev det til i superligaen på den halvsæson? I omegnen af 5 mål?
Og hvem blev han solgt til? Korea? Altså, det er jo ikke sådan noget, man falder på halen over.

Desuden vil det være meget bedre med en spiller med nogle andre kompetencer end Makaric.

Det eneste, der er træls er, at Inge kaldte den. For så står han sgu lidt afpillet tilbage. Det kan dog tænkes, at de har haft en gentlemanaftale, siden Inge udtaler sig så skråsikkert, og Grønning så er "skurken", hvis AGF har skudt en lønpakke ind i 11. time, som AaB ikke mener, han er værd.

Jeg håber, at vi sparer de penge nu og får Makaric i gang. Og så kan vi hente en helt anden type (den atletiske afrikaner) til vinter.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4456
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 30. aug 2022, 20:30

Hvad fanden skal AGF med alle de angribere? De har efterhånde flere angribere end vi har venstrefodet offensive midtbanespillere...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 386
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af nj27 » 30. aug 2022, 20:35

Synes egentligt det er mærkeligt at ligegyldig hvem AaB er tæt på at Signe så de aldrig gode nok , så de ikke hurtige nok , så passer de ikke ind , Hold nu op , når man virkelig ikke mener at Grønning og Oliver er gode nok så har man da ingen som helst fodboldforstand, de ville begge kunne forstærke et tamt AaB hold , naturligvis ville de det, håber man finder noget brugbart inden deadlines i morgen uden forstærkninger ser Jeg ikke AaB som særlig konkurrencedygtig i ligaen, så ligner det en dødskamp i bunden med Lyngby og OB

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1555
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 30. aug 2022, 20:39

nj27 skrev:
30. aug 2022, 20:35
Synes egentligt det er mærkeligt at ligegyldig hvem AaB er tæt på at Signe så de aldrig gode nok , så de ikke hurtige nok , så passer de ikke ind , Hold nu op , når man virkelig ikke mener at Grønning og Oliver er gode nok så har man da ingen som helst fodboldforstand, de ville begge kunne forstærke et tamt AaB hold , naturligvis ville de det, håber man finder noget brugbart inden deadlines i morgen uden forstærkninger ser Jeg ikke AaB som særlig konkurrencedygtig i ligaen, så ligner det en dødskamp i bunden med Lyngby og OB
Vi mangler hurtige spillere. Ikke langsomme spillere.

Besvar