Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Klaus » 31. aug 2022, 17:12

Jeg har det sådan lidt la,la med det hele. Jeg er virkelig glad for Kusk, men der er også brug for en sanering i truppen. Vores præstationer har ikke været gode nok, og vi har mange lønkroner bundet i Kusk. Når træneren - eller rettere - trænerne så ikke vil bruge ham, ja så giver et salg mening. Vores nye spiller fra Viborg skal naturligvis have en fair chance, men ligner det ikke en gardering for Prip???

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 31. aug 2022, 17:13

Kom så med den erstatning for Hiljemark! :@
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sauer » 31. aug 2022, 17:15

Hanga skrev:
31. aug 2022, 17:05
Funky skrev:
31. aug 2022, 17:01
Nøgternt set: Så træls som det vil være, hvis/når Kusk topperformer imod os for SIF, så har det altså været tydeligt et stykke tid, at han var væk senest til vinter. Jeg tror, det er fint, at vi får ryddet op i de spillere, som mere eller mindre allerede er mentalt videre, og at vi kommer ud over den diskussion hver eneste kamp, om Friis skal bruge Kusk eller ej. Det må jo for pokker stoppe på et eller andet tidspunkt, den debat.
Synes du Kusk har lignet en spiller der var mentalt videre? Det synes jeg godt nok ikke. Derimod er jeg ret sikker på at han gerne ville blive i AaB, men det har AaB ikke været interesseret i. Desværre.

Når det absolut skal være sådan, så er det fint at vi får sagt farvel nu.

Til gengæld fatter jeg så bare ikke hvad vi skal med Bakiz. Ikke angriber. Ikke midtbane. Vi har rigeligt med gode kanter... og så synes jeg egentlig ikke han virker ret god. Det er de her handler der gør at jeg ikke køber forklaringen om, at AaB ingen penge har. Hvis vi vil bruge penge på at købe sådan en spiller, til en position hvor vi ikke rigtig mangler, så er der simpelthen bare tale om prioritering fremfor manglende ressourcer.
Når nu Kusk ryger videre (som jeg synes gør ondt), så synes jeg, det er fint med en ekstra kantspiller. Kender ikke meget til Bakiz, men uden Kusk i truppen, kunne vi hurtigt mangle noget at skyde med fra bænken. Men ligesom de fleste andre herinde, er jeg mest interesseret i en central midtbane og evt. en angriber.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2022, 17:15

Gider ikke mere discount lort som
Bakiz. Det er en fucking joke, hvad tørvetrilleren fra Cubic og Co. har gjort ved klubben. Ingen visioner for at skabe en stærkere klub, reel strategi eller evne til at rykke efter The Double. Jeg kan ikke holde det ud


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gnu » 31. aug 2022, 17:16

AaB's højt besungne data-scouting i aktion:

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jonas_K » 31. aug 2022, 17:17

For helvede IAO

Hvis vi signer en venstrebenet kantspiller mere står verden ikke længere…. Vi mangler en angriber som kan spille i Friis system (hvad det så end er for et system?)

Også mangler vi i den grad en midtbanemand med andre evner end Fossums….

Det kan da ikke være rigtigt at en professionel sportsdirektør kan være så blind ift trupopbygning

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Himmerland » 31. aug 2022, 17:17

GF har lukket vinduet, så ingen salg af Fossum eller Hagelskær den vej

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 31. aug 2022, 17:18

Sauer skrev:
31. aug 2022, 17:15
Hanga skrev:
31. aug 2022, 17:05
Funky skrev:
31. aug 2022, 17:01
Nøgternt set: Så træls som det vil være, hvis/når Kusk topperformer imod os for SIF, så har det altså været tydeligt et stykke tid, at han var væk senest til vinter. Jeg tror, det er fint, at vi får ryddet op i de spillere, som mere eller mindre allerede er mentalt videre, og at vi kommer ud over den diskussion hver eneste kamp, om Friis skal bruge Kusk eller ej. Det må jo for pokker stoppe på et eller andet tidspunkt, den debat.
Synes du Kusk har lignet en spiller der var mentalt videre? Det synes jeg godt nok ikke. Derimod er jeg ret sikker på at han gerne ville blive i AaB, men det har AaB ikke været interesseret i. Desværre.

Når det absolut skal være sådan, så er det fint at vi får sagt farvel nu.

Til gengæld fatter jeg så bare ikke hvad vi skal med Bakiz. Ikke angriber. Ikke midtbane. Vi har rigeligt med gode kanter... og så synes jeg egentlig ikke han virker ret god. Det er de her handler der gør at jeg ikke køber forklaringen om, at AaB ingen penge har. Hvis vi vil bruge penge på at købe sådan en spiller, til en position hvor vi ikke rigtig mangler, så er der simpelthen bare tale om prioritering fremfor manglende ressourcer.
Når nu Kusk ryger videre (som jeg synes gør ondt), så synes jeg, det er fint med en ekstra kantspiller. Kender ikke meget til Bakiz, men uden Kusk i truppen, kunne vi hurtigt mangle noget at skyde med fra bænken. Men ligesom de fleste andre herinde, er jeg mest interesseret i en central midtbane og evt. en angriber.
Hvis vi havde masser af penge så ja, så var det da fint med en ekstra kantspiller, omend jeg stadig havde valgt en helt anden end Bakiz.
Problemet er bare at det har vi ikke, og så skal vi sku bruge de penge vi har fornuftigt. Og det er så her at jeg og Inge nok ser markant forskelligt på tingene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Bolsjestriber
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. okt 2020, 08:21

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bolsjestriber » 31. aug 2022, 17:23

Seneste nyt: privatfly på flightradar afgået fra Aalborg for cirka 25-30 min siden. Flyver lige nu med direkte kurs imod Holland/Belgien. Kunne det være Ross der ryger alligevel? Eller måske er det på vej til Spanien for at hente Paulo? Eller kunne det være en midtbanegeneral fra den belgiske/hollandske vi vil hente i 11.time?

Flyets nr er: NFA013P (hvis andre vil følge med)

Den er lidt søgt, men måske vores sidste håb for gode nyheder 🤞 :aabfan:

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mini-p » 31. aug 2022, 17:26

Hvis ambitionen i AaB er at vi skal være en top 4 klub, så synes jeg det er forholdvis uambitiøst at hente en bænkevarmer i vff. Jeg kan sgu godt li IAO og hans måde at være på, og jeg har ingen anelse om, hvilke midler han har at købe for, eller hvilke kæder han har fået på af bestyrelsen, men ja, Bakiz!?!? Hmmm!!!!
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Daniel
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. maj 2009, 11:16

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Daniel » 31. aug 2022, 17:27

hit666 skrev:
31. aug 2022, 17:10
doukas skrev:
31. aug 2022, 17:06
Bakiz har åbenbart været en deal done i flere uger. Om man fatter det.
en Friis vil ha super fedt når han måske ikke er om 3 uger
Det kan vel også være et signal om, at Friis stadig er AaB-træner om tre uger? Det har selv sagt ikke været en dans på roser spillemæssigt og/eller resultatmæssigt d.d. under Friis, men han er en dygtig træner. Det har han allerede bevist (Nuvel, ikke i AaB ;) ). Nu får han mulighed for ligeledes at bevise dette over en længere periode i AaB med et spillermateriale, som han selv har været med til at udpege i samarbejde med Inge - det antager jeg i hvert fald, om end det da godt kan forekomme naivt for nogen herinde.

Jeg er ny herinde (brugeren gammel), men jeg læser med dagligt. Jeg ser i tillæg AaBs kampe, og det har ikke været kønt. Det medgiver jeg gerne, men jeg vil hellere lave en midtvejsstatus på Friis til januar med et materiale, som nødvendigvis passer bedre til netop hans filosofi end de spillere, som han havde f.eks. rådede over i slutningen af sidste sæson.

Jeg finder mange af de nye erhvervelser ganske interessante. A. Poulsen har vist stor styrke på venstrebacken, Ludewig har spillet sig op efter en svag kamp på hjemmebane mod Nordsjælland, Sousa en virkelig flot tilføjelse til AaBs hold og Kramer er ved at finde ind i et nogenlunde fornuftigt samarbejde med Ross. Nej, ingen af dem har været perfekte, men jeg ser positive tendenser i dem alle, og de er i hvert fald spillere, individuelt forstås, der hører til på minimum et top 6-hold i Superligaen. Minimum.

Nå, det var et sidespor. Jeg beklager. Tilbage til transfersnakken. Ærgerligt med Kusk. Jeg kan godt li' ham som type. Jeg kender intet til Bakiz, men jeg vil da give manden en fair chance, fordi det netop er en spiller, som Friis må have peget på.

UNDSKYLD DET LIDT MERE POSITIVE INDLÆG ;-)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2022, 17:31

Mini-p skrev:Hvis ambitionen i AaB er at vi skal være en top 4 klub, så synes jeg det er forholdvis uambitiøst at hente en bænkevarmer i vff. Jeg kan sgu godt li IAO og hans måde at være på, og jeg har ingen anelse om, hvilke midler han har at købe for, eller hvilke kæder han har fået på af bestyrelsen, men ja, Bakiz!?!? Hmmm!!!!
Synes også det er en underlig disposition kontra at holde på Kusk tilsat jeg ikke synes vi skal hente reserver andre steder herhjemme end FCK/FCM fordi det vil være under en hylde der kan forstærke os. Derudover mangler vi bare meget andet. De dybereliggende årsager til vi henter så jammerlige spillere ligger hos bestyrelsen, men den her disposition af IAO er forkert.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 31. aug 2022, 17:36

Jeg har ikke ondt i livet over, at Kusk smutter. Han er en dyr mand, som ingen trænere i AaB har ville bruge kontinuerligt. Ham forstår jeg godt, at Inge slipper, selvom jeg sagtens kan se ham præstere 2-3 gode sæsoner i Silkeborg. Vi har aldrig evnet at få ham spillet ordentligt ind siden returen.

Jeg fatter til gengæld hat, hvis vi henter Bakiz. Og det er uden, jeg kender nok til ham. Han kan sagtens være en stjerne, men det er fandme ikke den position, vi mangler spillere på!

Det lugter af en Friis-signing, så det er vel det eneste beroligende ift. impact i start-11.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sauer » 31. aug 2022, 17:36

Hanga skrev:
31. aug 2022, 17:18
Sauer skrev:
31. aug 2022, 17:15
Hanga skrev:
31. aug 2022, 17:05
Funky skrev:
31. aug 2022, 17:01
Nøgternt set: Så træls som det vil være, hvis/når Kusk topperformer imod os for SIF, så har det altså været tydeligt et stykke tid, at han var væk senest til vinter. Jeg tror, det er fint, at vi får ryddet op i de spillere, som mere eller mindre allerede er mentalt videre, og at vi kommer ud over den diskussion hver eneste kamp, om Friis skal bruge Kusk eller ej. Det må jo for pokker stoppe på et eller andet tidspunkt, den debat.
Synes du Kusk har lignet en spiller der var mentalt videre? Det synes jeg godt nok ikke. Derimod er jeg ret sikker på at han gerne ville blive i AaB, men det har AaB ikke været interesseret i. Desværre.

Når det absolut skal være sådan, så er det fint at vi får sagt farvel nu.

Til gengæld fatter jeg så bare ikke hvad vi skal med Bakiz. Ikke angriber. Ikke midtbane. Vi har rigeligt med gode kanter... og så synes jeg egentlig ikke han virker ret god. Det er de her handler der gør at jeg ikke køber forklaringen om, at AaB ingen penge har. Hvis vi vil bruge penge på at købe sådan en spiller, til en position hvor vi ikke rigtig mangler, så er der simpelthen bare tale om prioritering fremfor manglende ressourcer.
Når nu Kusk ryger videre (som jeg synes gør ondt), så synes jeg, det er fint med en ekstra kantspiller. Kender ikke meget til Bakiz, men uden Kusk i truppen, kunne vi hurtigt mangle noget at skyde med fra bænken. Men ligesom de fleste andre herinde, er jeg mest interesseret i en central midtbane og evt. en angriber.
Hvis vi havde masser af penge så ja, så var det da fint med en ekstra kantspiller, omend jeg stadig havde valgt en helt anden end Bakiz.
Problemet er bare at det har vi ikke, og så skal vi sku bruge de penge vi har fornuftigt. Og det er så her at jeg og Inge nok ser markant forskelligt på tingene.
Ja, jeg vil da også forvente, at et køb af en central midt ikke afhænger af, om Bakiz købes eller ej. Tænker, det står og falder med, om Fossum sælges.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 31. aug 2022, 17:40

Hvis vinduet lukker med Kusk ud og Bakiz ind.
Så må jeg indrømme at jeg ser os som svækket og ikke forstærket.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mikki89 » 31. aug 2022, 17:43

Hvis vi ikke får adresseret den midtbanespiller, som vi har manglet i så langt tid, så må det være game over for IAO. Vi ser ovenikøbet ud til at blive en del af nedrykningskampen i år. Det må være slut nu for IAO.

Bolsjestriber
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. okt 2020, 08:21

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bolsjestriber » 31. aug 2022, 17:45

Bolsjestriber skrev:
31. aug 2022, 17:23
Seneste nyt: privatfly på flightradar afgået fra Aalborg for cirka 25-30 min siden. Flyver lige nu med direkte kurs imod Holland/Belgien. Kunne det være Ross der ryger alligevel? Eller måske er det på vej til Spanien for at hente Paulo? Eller kunne det være en midtbanegeneral fra den belgiske/hollandske vi vil hente i 11.time?

Flyets nr er: NFA013P (hvis andre vil følge med)

Den er lidt søgt, men måske vores sidste håb for gode nyheder 🤞 :aabfan:
Update: ligner privatflyet er fløjet forbi Amsterdam (Arnhem) og dermed ikke ser ud til at have noget med Ross, at gøre. På kurs kan det stadig godt ligne Madrid.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2022, 17:45

hit666 skrev:
31. aug 2022, 17:01
Det her kan blive et af de ringeste AaB hold nogensinde undskyld men jeg synes det hele er lidt sort lige nu☹️☹️☹️
LANGT FRA… se bort fra pointhøsten og se AaB’s hold spiller for spiller.
Så er det et klart top 6 hold.
Spiller de som et - klart nej.
Kan de komme til det. Ja hvis holdet for tid. Og det tager TID.
Det er Silkeborg et godt eksempel på. David Nielsen brugte 2-3 år på at rydde op og skabe et godt hold.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Himmerland » 31. aug 2022, 17:46

Bolsjestriber skrev:
31. aug 2022, 17:45
Bolsjestriber skrev:
31. aug 2022, 17:23
Seneste nyt: privatfly på flightradar afgået fra Aalborg for cirka 25-30 min siden. Flyver lige nu med direkte kurs imod Holland/Belgien. Kunne det være Ross der ryger alligevel? Eller måske er det på vej til Spanien for at hente Paulo? Eller kunne det være en midtbanegeneral fra den belgiske/hollandske vi vil hente i 11.time?

Flyets nr er: NFA013P (hvis andre vil følge med)

Den er lidt søgt, men måske vores sidste håb for gode nyheder 🤞 :aabfan:
Update: ligner privatflyet er fløjet forbi Amsterdam (Arnhem) og dermed ikke ser ud til at have noget med Ross, at gøre. På kurs kan det stadig godt ligne Madrid.
omvendt lader der et privatfly i dette sekund i AAL

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Munken83 » 31. aug 2022, 17:54

Himmerland skrev:
31. aug 2022, 17:46
Bolsjestriber skrev:
31. aug 2022, 17:45
Bolsjestriber skrev:
31. aug 2022, 17:23
Seneste nyt: privatfly på flightradar afgået fra Aalborg for cirka 25-30 min siden. Flyver lige nu med direkte kurs imod Holland/Belgien. Kunne det være Ross der ryger alligevel? Eller måske er det på vej til Spanien for at hente Paulo? Eller kunne det være en midtbanegeneral fra den belgiske/hollandske vi vil hente i 11.time?

Flyets nr er: NFA013P (hvis andre vil følge med)

Den er lidt søgt, men måske vores sidste håb for gode nyheder 🤞 :aabfan:
Update: ligner privatflyet er fløjet forbi Amsterdam (Arnhem) og dermed ikke ser ud til at have noget med Ross, at gøre. På kurs kan det stadig godt ligne Madrid.
omvendt lader der et privatfly i dette sekund i AAL
Kommer et fra Portugal også

Besvar