AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2022, 15:33

Eksil skrev:
2. sep 2022, 14:16
jonas386 skrev:
2. sep 2022, 11:52
Eksil skrev:
2. sep 2022, 09:05
jonas386 skrev:
1. sep 2022, 10:35
Moen skrev:
1. sep 2022, 09:38
jonas386 skrev:
1. sep 2022, 09:23
Man kan da håbe på lidt mønt ved et sådant skifte, selvom det nok maksimalt bliver et par millioner. Måske det alligevel kan være nok til at vi kan handle en fri transfer.
Hvis han bare bruger FIFA-smuthullet og bryder kontrakten i et år, skal vi næppe forvente noget
Abildgaard har hele tiden sagt han vil have en permanent aftale, da han ellers bare skal igennem det samme gøgl op til næste sæson.
Pga. sanktioner er det svært at få lov at sende penge til russiske klubber pt.
Hvis FCM kam betale små 40 millioner for Dreyer, så kan celtic nok også finde en måde at få betalt for varen :)
Okay - der skulle jeg være lidt mere specifik. Klubber underlagt engelske regler.

UK har strengere regler end EU på det her område. Se eks - https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... tions.html
Tak for henvisningen. Vidste godt, at der var udfordringer med at overføre penge til Rusland, men vidste ikke at det var anderledes for engelske klubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 6. sep 2022, 08:13

Grønning brugte små 20 min på at score det første mål i den her sæson. Argh...hvis man havde stået med ham i hånden....tror det var en kæmpe misser...Lidt lige som jeg synes det var en kæmpe misser ikke at signe med Dalsgaard dengang. Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 6. sep 2022, 08:21

raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Grønning brugte små 20 min på at score det første mål i den her sæson. Argh...hvis man havde stået med ham i hånden....tror det var en kæmpe misser...Lidt lige som jeg synes det var en kæmpe misser ikke at signe med Dalsgaard dengang. Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Manden var ikke motiveret for AaB da det kom til stykket. Desuden tror jeg, han hører mere hjemme i AGF's trup end i AaB's.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 6. sep 2022, 08:23

Funky skrev:
6. sep 2022, 08:21
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Grønning brugte små 20 min på at score det første mål i den her sæson. Argh...hvis man havde stået med ham i hånden....tror det var en kæmpe misser...Lidt lige som jeg synes det var en kæmpe misser ikke at signe med Dalsgaard dengang. Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Manden var ikke motiveret for AaB da det kom til stykket. Desuden tror jeg, han hører mere hjemme i AGF's trup end i AaB's.
Hvordan ved vi det, at han ikke var motiveret? AGF havde åbenbart i længere tid end AaB haft kontakt til ham, og det kunne jo være de ville ham mere, de ville give flere penge etc...vi ved det jo ikke helt. Men klart der kan været noget der...selvom, jeg synes mere at vi ikke ville ham nok, og det ville GF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 6. sep 2022, 08:30

raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:23
Funky skrev:
6. sep 2022, 08:21
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Grønning brugte små 20 min på at score det første mål i den her sæson. Argh...hvis man havde stået med ham i hånden....tror det var en kæmpe misser...Lidt lige som jeg synes det var en kæmpe misser ikke at signe med Dalsgaard dengang. Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Manden var ikke motiveret for AaB da det kom til stykket. Desuden tror jeg, han hører mere hjemme i AGF's trup end i AaB's.
Hvordan ved vi det, at han ikke var motiveret? AGF havde åbenbart i længere tid end AaB haft kontakt til ham, og det kunne jo være de ville ham mere, de ville give flere penge etc...vi ved det jo ikke helt. Men klart der kan været noget der...selvom, jeg synes mere at vi ikke ville ham nok, og det ville GF.
Ville ham nok til måske at skulle stange en giga løn og en voldsom sign-on ud? Så passer det mig fint, at vi ikke ville det nok.

Grønning valgte pengene, og det er helt fint. Akkurat lige så fint, som at vi ikke ville lege med på det niveau for en spiller som ham.
Ædruelighedens stemme

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 6. sep 2022, 08:33

raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Det er korrekt at FCK bød penge i den størrelsorden, hvilket var ret vildt for 6 mdr, men det var også få timer før vinduet lukkede. Havde PC været ude i bare lidt bedre tid var den nok gået hjem, men det er svært at skaffe en erstatning på så kort sigt. Lige den synes jeg ikke Inge kan klandres for.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 6. sep 2022, 08:39

Eksil skrev:
6. sep 2022, 08:33
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Det er korrekt at FCK bød penge i den størrelsorden, hvilket var ret vildt for 6 mdr, men det var også få timer før vinduet lukkede. Havde PC været ude i bare lidt bedre tid var den nok gået hjem, men det er svært at skaffe en erstatning på så kort sigt. Lige den synes jeg ikke Inge kan klandres for.
Vi sad vel også alle på det tidspunkt og håbede seriøst på en sæson der kunne ende med medaljer. Det var et sportsligt sats.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Maglau » 6. sep 2022, 08:52

Funky skrev:
6. sep 2022, 08:39
Eksil skrev:
6. sep 2022, 08:33
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Det er korrekt at FCK bød penge i den størrelsorden, hvilket var ret vildt for 6 mdr, men det var også få timer før vinduet lukkede. Havde PC været ude i bare lidt bedre tid var den nok gået hjem, men det er svært at skaffe en erstatning på så kort sigt. Lige den synes jeg ikke Inge kan klandres for.
Vi sad vel også alle på det tidspunkt og håbede seriøst på en sæson der kunne ende med medaljer. Det var et sportsligt sats.
Ja jeg er sikker på ramaskriget herinde ville være enormt hvis vi havde solgt Thelander i sidste time og var endt som nr 5 med misset Europa plads etc.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 6. sep 2022, 11:20

Funky skrev:
6. sep 2022, 08:39
Eksil skrev:
6. sep 2022, 08:33
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Det er korrekt at FCK bød penge i den størrelsorden, hvilket var ret vildt for 6 mdr, men det var også få timer før vinduet lukkede. Havde PC været ude i bare lidt bedre tid var den nok gået hjem, men det er svært at skaffe en erstatning på så kort sigt. Lige den synes jeg ikke Inge kan klandres for.
Vi sad vel også alle på det tidspunkt og håbede seriøst på en sæson der kunne ende med medaljer. Det var et sportsligt sats.
Yes yes, ville have været nemt at sige at Inge solgte metallet, hvis han var blevet solgt og man havde tabt alt i slutspillet. Det klarede vi heldigvis med Thelander i truppen :danmarkfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 6. sep 2022, 12:06

R Rosenberg skrev:
6. sep 2022, 08:30
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:23
Funky skrev:
6. sep 2022, 08:21
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Grønning brugte små 20 min på at score det første mål i den her sæson. Argh...hvis man havde stået med ham i hånden....tror det var en kæmpe misser...Lidt lige som jeg synes det var en kæmpe misser ikke at signe med Dalsgaard dengang. Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Manden var ikke motiveret for AaB da det kom til stykket. Desuden tror jeg, han hører mere hjemme i AGF's trup end i AaB's.
Hvordan ved vi det, at han ikke var motiveret? AGF havde åbenbart i længere tid end AaB haft kontakt til ham, og det kunne jo være de ville ham mere, de ville give flere penge etc...vi ved det jo ikke helt. Men klart der kan været noget der...selvom, jeg synes mere at vi ikke ville ham nok, og det ville GF.
Ville ham nok til måske at skulle stange en giga løn og en voldsom sign-on ud? Så passer det mig fint, at vi ikke ville det nok.

Grønning valgte pengene, og det er helt fint. Akkurat lige så fint, som at vi ikke ville lege med på det niveau for en spiller som ham.
Hvordan ved du det var en GIGA løn og en Voldsom sign-on fee? Jeg antager siden at Inge troede vi havde ham, at vi jo nok ikke har tilbudt peanuts for ham.

Men med henblik på at GF var før ude end os, og Grønning i bund og grund siger de ville ham mest i hans interview - så kan jeg være tvivlende omkring om ikke Inge endnu engang forsøgt at tro han kan skambyde en spiller/træner til AaB, for at købe ind på hans vision, som åbenbart ikke sælger vildt godt.

Men ja - tilbage til at du viste det er en giga løn og en voldsom sign-on fee? Hvor har det stået?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 6. sep 2022, 12:08

Maglau skrev:
6. sep 2022, 08:52
Funky skrev:
6. sep 2022, 08:39
Eksil skrev:
6. sep 2022, 08:33
raekkeettre skrev:
6. sep 2022, 08:13
Som også havde gjort man kunne havde fået 6-7 millioner for Thelander, samt sikrede hierarkiet. Lidt mere langsigtet tankegang...tak.
Det er korrekt at FCK bød penge i den størrelsorden, hvilket var ret vildt for 6 mdr, men det var også få timer før vinduet lukkede. Havde PC været ude i bare lidt bedre tid var den nok gået hjem, men det er svært at skaffe en erstatning på så kort sigt. Lige den synes jeg ikke Inge kan klandres for.
Vi sad vel også alle på det tidspunkt og håbede seriøst på en sæson der kunne ende med medaljer. Det var et sportsligt sats.
Ja jeg er sikker på ramaskriget herinde ville være enormt hvis vi havde solgt Thelander i sidste time og var endt som nr 5 med misset Europa plads etc.
Nej nej - det jeg mener, hvis nu ikke noget bliver hevet ud af citat - helt EB agtigt - :) Så var det, at hvis vi havde sikrede os Dalle inden, og derved sikrede vores hierarki og en langsigtet plan, da man viste at Thelander skulle videre - så KUNNE man havde solgt ham den gang.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2022, 12:16

Jeg synes ikke, at Dalsgaard hverken i denne sæson eller i foråret virkede som en, der sikrede hierarkiet. Altså som den stabile rutinerede forsvarsspiller.

Og så mener jeg, at Thelander i grundspillet klart viste, hvorfor vi beholdte ham og var stærkt medvirkede til at vi havnede i medaljeslutspillet.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 6. sep 2022, 12:49

FlæskeFrank skrev:
6. sep 2022, 12:16
Jeg synes ikke, at Dalsgaard hverken i denne sæson eller i foråret virkede som en, der sikrede hierarkiet. Altså som den stabile rutinerede forsvarsspiller.

Og så mener jeg, at Thelander i grundspillet klart viste, hvorfor vi beholdte ham og var stærkt medvirkede til at vi havnede i medaljeslutspillet.
Vi har 5 kampe, som vi ville havde spillet uden Thelander, vi vinder 3, 1 uafgjort og 1 tabt. Vi ender 11 point foran Viborg som nummer 7, så om vi havde tabt dem alle, kunne vi måske endda have klaret top 6. Så at Thelander var stærkt medvirkende er måske liiiiiggee :)

Dalsgaard har været vild for FCM i sidste sæson, og måske en af deres bedste. I den her sæson, not so much :) Men tror også det har været pga holdet slet ikke køre, og han så har forsøgt, som den leder han er, at få holdet til at performe, og det har så ikke gået så godt. Jeg er sikker på at en spiller med 26 A-landsholdskampe og tidligere har været med til at vinde DM for AaB og med 32 år gammel ville havde gået direkte ind i hierarkiet hos os - det er lige nu Lucas - og så lidt Ross - da vi jo mistede Rinne og Thelander, som var 2 ud af 3 i anføregruppen.

Sapiens
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sapiens » 7. sep 2022, 09:56

Tom Van Weert er skiftet til AEK Athen efter en god sæson hos Volos.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rockafellar » 7. sep 2022, 17:40

Sgu mærkeligt at vi ikke kunne få nok ud af manden - tager til Grækenland og scorer i hver anden kamp. Nu til en storklub i Grækenland.

Hvordan fanden for vi forløst vores angriberes potentiale - det burde de arbejde på højtryk på.
Vi kunne ikke med Grønning
Vi kunne ikke med Swartch (staveplade)
Vi kunne ikke med Helenius anden gang han var her
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 7. sep 2022, 18:36

Rockafellar skrev:
7. sep 2022, 17:40
Sgu mærkeligt at vi ikke kunne få nok ud af manden - tager til Grækenland og scorer i hver anden kamp. Nu til en storklub i Grækenland.

Hvordan fanden for vi forløst vores angriberes potentiale - det burde de arbejde på højtryk på.
Vi kunne ikke med Grønning
Vi kunne ikke med Swartch (staveplade)
Vi kunne ikke med Helenius anden gang han var her
Fedt for Tom at det går så godt. Set i bakspejlet var byttet til Makaric ikke det bedste må vi sige.
At han ikke opnåede helt samme succes i AaB skyldes nok flere ting, men vi gjorde det i hvert fald ikke let for ham ved uafbrudt at ændre både holdets taktik og hans position på holdet. Han blev kastet rundt på flere pladser og ofte også bænket. Det er svært at glemme de perioder hvor han var placeret på kanten eller på bænken alt imens Børsting legede angriber :@ .

For Ronni og Grønning var det afgørende at gå et skridt ned. Begge endte med at få gang i karrieren i 1. division og har så kunnet tage skridtet op derefter. Måske vi kunne havet løst det med nogle gode lejeaftaler.

Helenius var vel i en personlig krise da han kom tilbage til AaB og han har skullet bruge lang tid på at genfinde sig selv. Hverken i OB eller AGF blev det rigtig godt. Men under de trygge vinger og med fuld tillid hos Kent, så ligner han den gamle udgave. Det under jeg ham virkelig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 8. sep 2022, 18:58

Silkeborg og Kent starter med en ren eks-AaB offensiv i Tengstedt, Helenius, Kusk, samt Nikolaj Larsen på kassen.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mephisto2 » 8. sep 2022, 19:54

Eksil skrev:
8. sep 2022, 18:58
Silkeborg og Kent starter med en ren eks-AaB offensiv i Tengstedt, Helenius, Kusk, samt Nikolaj Larsen på kassen.
De fire ville jeg gerne have i vores start-11.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 8. sep 2022, 20:07

Mephisto2 skrev:
8. sep 2022, 19:54
Eksil skrev:
8. sep 2022, 18:58
Silkeborg og Kent starter med en ren eks-AaB offensiv i Tengstedt, Helenius, Kusk, samt Nikolaj Larsen på kassen.
De fire ville jeg gerne have i vores start-11.
Tengstedt har jeg aldrig set så meget i og var heller ikke synderligt ked af han smuttede til GF var det ikke for den generelle jammerlige tendens.
Helenius fungerede jo ikke anden gang og han var desværre ikke tålmodig ifht. at blive bygget op og bruge et halvt år på at blive klar til at erstatte Spalvis.
Kusk var fejlcastet i anden omgang og ledelsens ide om at han alene kunne trække holdet som da han kom tilbage var en vildfarelse. Han er jo en spiller der også er ekstremt afhængig af løb omkring sig.
Larsen ville jeg også gerne have i stedet for Posavec, men det var tydeligt at både Larsen og AaB skulle videre i sin tid og Rinne var en bedre erstatning.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 8. sep 2022, 20:34

Mephisto2 skrev:
8. sep 2022, 19:54
Eksil skrev:
8. sep 2022, 18:58
Silkeborg og Kent starter med en ren eks-AaB offensiv i Tengstedt, Helenius, Kusk, samt Nikolaj Larsen på kassen.
De fire ville jeg gerne have i vores start-11.
Helenius og Larsen, ja tak. Kusk og Tengstedt, ellers tak.

Besvar