Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 9. sep 2022, 09:29

Maglau skrev:
9. sep 2022, 08:48
Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 08:32
san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.
Jeg fornemmer du ser en del u kampe og kender til spillernes niveau.
Så som semi ekspert - ville du så vælge Otoa som makker til Kramer fremfor eks ahlmann eller Pallesen.
Otoa er stor og lidt kluntet, er suveræn i hovedspillet. Jeg har lidt svært ved at vurdere hans speed og agility, som helt sikkert ikke er i top. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg ville gøre som træner.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 9. sep 2022, 09:31

Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 09:29
Maglau skrev:
9. sep 2022, 08:48
Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 08:32
san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.
Jeg fornemmer du ser en del u kampe og kender til spillernes niveau.
Så som semi ekspert - ville du så vælge Otoa som makker til Kramer fremfor eks ahlmann eller Pallesen.
Otoa er stor og lidt kluntet, er suveræn i hovedspillet. Jeg har lidt svært ved at vurdere hans speed og agility, som helt sikkert ikke er i top. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg ville gøre som træner.
tænker om han overhovedet er fysisk klar til en superliga kamp - det tror jeg næppe. han har døjet med mange skader - og fysisk er der jo en verden til forskel at gå fra U19 og direkte ind som forsvarer i superligaen uagtet om man har potentiale eller ej. Jeg synes han er spændende, men man kan ende med at gøre ham en bjørnetjeneste.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4454
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 9. sep 2022, 09:37

Funky skrev:
9. sep 2022, 09:26
doukas skrev:
9. sep 2022, 09:13
Jyden skrev:
9. sep 2022, 09:03
Okay afdæmpet præsentationsvideo - det er fint selskab vores unge Ross er havnet i :cool: :danmarkfan:

https://twitter.com/GalatasaraySK/statu ... Q0Wwe_XAQA
SE HER AaB'S KOMMUNIKATIONSAFDELING!! - DET ER SÅDAN DET SKAL GØRES!

:aabfan:
Øh tjah…jeg synes egentlig, det er ærgerligt, at man aldrig kan/vil vise bidder fra deres indsatser inden for kridtstregerne, men det er sikkert noget med rettigheder og modvilje mod at vise andre klubtrøjer. Et par af Ross’ bedste tacklinger havde dog virket bedre i mine øjne end sådan et machismo racerbil-og-Balkan-Bond tema. Vi havde nok også skreget af grin hvis Bakiz var blevet filmet i dunkel belysning luskende rundt på Kastetvej i smoking.
Enig, det kan helt sikkert overgøres, når vi snakke AaB, men pt. er niveauet bare så søvndryssende kedeligt, man næsten ikke orker at se de ting der bliver spyttet ud.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af OrkSatme » 9. sep 2022, 09:37

Det bekymre mig, at Inge melder ud at de vil løse opgaven internt.. Vi bliver nødt til at reagere når vi sender en profil ud af døren.
Generelt er salget super dårlig timing... Vi har fået en helt ny bagkæde inkl. målmandsposten. Det ER en plads vi skal have kvalitet på, når man melder ud i pressen at vi skal være Top 4/ Top 6 klub.. Håber der snart bliver præsenteret en erstatning, ellers giver det ingen mening ifht. de udmeldinger vores kære bestyrelse tidligere har meldt ud..

Men tak for indsatsen Ross. En ægte AaB-mand, der gav alt for trøjen og klubben. Vi ses forhåbenligt igen om 10-11 år.
All Cats Are Beautyfull

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 9. sep 2022, 09:38

Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 09:29
Maglau skrev:
9. sep 2022, 08:48
Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 08:32
san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.
Jeg fornemmer du ser en del u kampe og kender til spillernes niveau.
Så som semi ekspert - ville du så vælge Otoa som makker til Kramer fremfor eks ahlmann eller Pallesen.
Otoa er stor og lidt kluntet, er suveræn i hovedspillet. Jeg har lidt svært ved at vurdere hans speed og agility, som helt sikkert ikke er i top. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg ville gøre som træner.
Men er vi ikke enig om at siden han slet ikke er i førsteholdstruppen, selv med kun 3 til 2 positioner, er det ikke en vi lige nu har satset på. Og at vi nu i alt vold og magt forsøger at svinge ham op til, at han kan da godt starte ind, er dælme vildt.

Vi lå til nedrykning for 1-2 uger siden. Og nu sælger vi toppen af hierarkiet og stam spiller...og en vigtig brik i genopbygningen af vores hold til 4-3-3. Jeg troede bestemt på det her hold nok skal klare det, men var meget meget kritisk over dybden i truppen med 21 mand...og specielt på midterforsvar hvor vi virkelig var tynde. Nu er det jo helt vildt.

Så lige meget hvem og hvad SKAL vi havde nogle ind nu der kan gå direkte ind....ellers så sælger vi nu top 6, som vi solgte top 4 sidste år med en historisk smal trup...og nu er den endnu smallere.

Så vi har nu 2 spillere og den ene er skadet og ikke i form.....til 2 mega vigtige positioner, i en situation hvor vi ligger til nedrykning.....

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 9. sep 2022, 09:43

Er det utænkeligt at Andreas Poulsen eller Malte Højholt kan dække ind?

Poulsen virker stærk i hovedspillet og fin med fødderne. Højholt ville virkelig kunne sætte spillet godt. Men mangler nok lidt fysisk. Selvfølgelig ikke idéelt at omskole så tæt på kampdag.
Bedst ville det være hvis Granli blev helbredt. Hvem har nummeret på Pogbas heksedoktor?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 9. sep 2022, 09:45

Reyad skrev:
9. sep 2022, 09:43
Er det utænkeligt at Andreas Poulsen eller Malte Højholt kan dække ind?

Poulsen virker stærk i hovedspillet og fin med fødderne. Højholt ville virkelig kunne sætte spillet godt. Men mangler nok lidt fysisk. Selvfølgelig ikke idéelt at omskole så tæt på kampdag.
Bedst ville det være hvis Granli blev helbredt. Hvem har nummeret på Pogbas heksedoktor?
Jeg tror man foretrækker Ahlmann eller Palle som begge har vikarieret der tidligere. I mine øjne er Ahlmann at foretrække af de to.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 9. sep 2022, 10:11

Selvfølgelig bliver der hentet en profil til midterforsvaret. IAO og ledelsen ved udmærket godt, hvor tyndt vi er besat, men skal jo signalere tillid til den nuværende besætning.

Det er langt fra et drømmescenarie og i bagklogskabens klare lys var Hagelskjær til Sapsborg en fejl.
Nu håber jeg Otoa tager røven på os alle sammen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 9. sep 2022, 10:18

Lucas Kuskenius skrev:
9. sep 2022, 08:02
Det var nu man godt kunne have brugt en ung gut med potentiale. Samtidigt undrer man sig over om Thomas Christiansen og Anders Bærthelsen ikke havde været gode at have som trupspillere. Selv Magnus Christensen havde været fin som yderste backup til forsvaret nu..
Det var nu vi godt kunne have brugt Hagelskjær! Hvorfor skulle han lejes ud? Vi havde i forvejen en papirstyn trup. Hvor mange hold i ligaen har ikke minimum 4 seniorstoppere i truppen? Selv oprykkerne har større bredde end os.

Klart, det kunne være rart med talenter på spring til 1.holdet, men den skyldes forkert strategi i ungdomssektoren, og hører en anden diskussion til.

Ang. Thomas Christiansen og Anders Bærthelsen, så er det jo efterhånden år siden, de blev fundet for lette. Hvilket var fair nok. Vi skal for guds skyld ikke binde spillere uden talent op på lange kontrakter. =Kakeeto.

Hvor læser i, at Inge siger det skal løses internt? Det må, i så fald, næsten være et bluff, for at stille AaB bedre ift kontraktforhandlinger.

Og så til de emner der har været i spil herinde, så kan jeg forstå at mange, bl.a Bergström, Nordtveit og Simunovic døjet med skader i 2022, hvilket er en logisk forklaring på, at de ikke har en klub.

Er Winston Reid helt urealistisk? Han skal vel i form til VM, og mon ikke han og Friis veje har passeret hinanden i enten FCM eller Brentford?

Jeg krydser fingre for en profil, men tror mere på en til bredden. I den nuværende trup har jeg mest fidus til Ahlmann som CB. Pallesen sejlede da han spillede derinde i 5-backkæden.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 9. sep 2022, 10:22

Jeg tror også på en kontrakt med Reid frem til sommer. Så kan spille sig i form til VM og forhåbentlig være stærk derefter.

Plus han må være indstillet på at gå til en rimelig lav løn. Så kan man agere i januar også.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 294
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Soren » 9. sep 2022, 10:35

Reyad skrev:
9. sep 2022, 09:43
Er det utænkeligt at Andreas Poulsen eller Malte Højholt kan dække ind?

Poulsen virker stærk i hovedspillet og fin med fødderne. Højholt ville virkelig kunne sætte spillet godt. Men mangler nok lidt fysisk. Selvfølgelig ikke idéelt at omskole så tæt på kampdag.
Bedst ville det være hvis Granli blev helbredt. Hvem har nummeret på Pogbas heksedoktor?
Ferreira kan vel godt vikariere i midterforsvaret. Han er hurtig og god i duellerne og er heller ikke dårlig i luften

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 9. sep 2022, 10:36

Reyad skrev:
9. sep 2022, 10:22
Jeg tror også på en kontrakt med Reid frem til sommer. Så kan spille sig i form til VM og forhåbentlig være stærk derefter.

Plus han må være indstillet på at gå til en rimelig lav løn. Så kan man agere i januar også.
New Zealand skal slet ikke med til VM efter at have tabt playoff kampen til Costa Rica, så lige det argument kan ikke bruges. Reid har heller ikke spillet en kamp på klubplan siden 2021 og må være meget rusten, ligesom alle andre transferfrie CB's der render rundt derude.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 9. sep 2022, 10:40

emenike skrev:
9. sep 2022, 10:36
Reyad skrev:
9. sep 2022, 10:22
Jeg tror også på en kontrakt med Reid frem til sommer. Så kan spille sig i form til VM og forhåbentlig være stærk derefter.

Plus han må være indstillet på at gå til en rimelig lav løn. Så kan man agere i januar også.
New Zealand skal slet ikke med til VM efter at have tabt playoff kampen til Costa Rica, så lige det argument kan ikke bruges. Reid har heller ikke spillet en kamp på klubplan siden 2021 og må være meget rusten, ligesom alle andre transferfrie CB's der render rundt derude.
Enig.

Mit bud er at man henter en på en kort kontrakt frem til vinter. Det er derfor vigtigt at spilleren er nogenlunde spilleklar. Inge har selv lagt vægt på at spilleren skal være nogenlunde klar. Reid er det modsatte af det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 9. sep 2022, 10:47

Forza skrev:
9. sep 2022, 10:40
emenike skrev:
9. sep 2022, 10:36
Reyad skrev:
9. sep 2022, 10:22
Jeg tror også på en kontrakt med Reid frem til sommer. Så kan spille sig i form til VM og forhåbentlig være stærk derefter.

Plus han må være indstillet på at gå til en rimelig lav løn. Så kan man agere i januar også.
New Zealand skal slet ikke med til VM efter at have tabt playoff kampen til Costa Rica, så lige det argument kan ikke bruges. Reid har heller ikke spillet en kamp på klubplan siden 2021 og må være meget rusten, ligesom alle andre transferfrie CB's der render rundt derude.
Enig.

Mit bud er at man henter en på en kort kontrakt frem til vinter. Det er derfor vigtigt at spilleren er nogenlunde spilleklar. Inge har selv lagt vægt på at spilleren skal være nogenlunde klar. Reid er det modsatte af det.
Pokkers. Sikke noget rod. Det må være et seriøst begrænset felt af spillere man kigger på.

Ferreira i midterforsvaret kommer ikke til at ske. Han er pt. den bedste 6'er i ligaen, det skal vi ikke ind og pille ved. Uagtet, at han har evnerne til det.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 9. sep 2022, 11:01

Hvad med ham her? Kan han spille cb - og må vi hente ham?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-09-09 ... arsreserve
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 9. sep 2022, 11:04

Funky skrev:
9. sep 2022, 11:01
Hvad med ham her? Kan han spille cb - og må vi hente ham?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-09-09 ... arsreserve
Nej til begge dele :)

Han er wingback med stort W.

Og mere relevant, så har de ophævet med ham EFTER den danske transferdeadline. Ergo er han låst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 9. sep 2022, 11:04

Sønderhof skrev:
9. sep 2022, 11:04
Funky skrev:
9. sep 2022, 11:01
Hvad med ham her? Kan han spille cb - og må vi hente ham?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-09-09 ... arsreserve
Nej til begge dele :)

Han er wingback med stort W.

Og mere relevant, så har de ophævet med ham EFTER den danske transferdeadline. Ergo er han låst.
Tilbage til tegnebrættet …
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 9. sep 2022, 11:21

Forza skrev:
9. sep 2022, 09:45
Reyad skrev:
9. sep 2022, 09:43
Er det utænkeligt at Andreas Poulsen eller Malte Højholt kan dække ind?

Poulsen virker stærk i hovedspillet og fin med fødderne. Højholt ville virkelig kunne sætte spillet godt. Men mangler nok lidt fysisk. Selvfølgelig ikke idéelt at omskole så tæt på kampdag.
Bedst ville det være hvis Granli blev helbredt. Hvem har nummeret på Pogbas heksedoktor?
Jeg tror man foretrækker Ahlmann eller Palle som begge har vikarieret der tidligere. I mine øjne er Ahlmann at foretrække af de to.
Opfrisk lige min hukommelse har Ahlmann eller Palle vikarieret som en ud af 2 midterforsvar i en 4-kæde? Jeg huske dem kun som side forsvare i en 3-kæde?

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 294
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Soren » 9. sep 2022, 11:39

Ferreira som back up i midterforsvarer er langt mere oplagt end Ahlmann og Pallesen. Ferreira er hurtig og kropsstærk

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 9. sep 2022, 11:43

raekkeettre skrev:
9. sep 2022, 11:21
Forza skrev:
9. sep 2022, 09:45
Reyad skrev:
9. sep 2022, 09:43
Er det utænkeligt at Andreas Poulsen eller Malte Højholt kan dække ind?

Poulsen virker stærk i hovedspillet og fin med fødderne. Højholt ville virkelig kunne sætte spillet godt. Men mangler nok lidt fysisk. Selvfølgelig ikke idéelt at omskole så tæt på kampdag.
Bedst ville det være hvis Granli blev helbredt. Hvem har nummeret på Pogbas heksedoktor?
Jeg tror man foretrækker Ahlmann eller Palle som begge har vikarieret der tidligere. I mine øjne er Ahlmann at foretrække af de to.
Opfrisk lige min hukommelse har Ahlmann eller Palle vikarieret som en ud af 2 midterforsvar i en 4-kæde? Jeg huske dem kun som side forsvare i en 3-kæde?
Nej. De seneste sæsoner har vi jo primært spillet med 3-mands forsvar. Vi har, indtil nu, været væsentligt bedre besat i midterforsvaret, i antal, end på backs, hvorfor det ikke har været relevant at sende backs derind.

Pallesen har indimellem været derinde. Første gang i SønderjyskE var noget rod: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/pall ... 3f6591882a

Efterfølgende har det været et par gange. Under Cifuentes mener jeg, men ikke godt, og igen, det har været som del af 3-centerback, som væsentligt nemmere at gå ind i som back, end i et rent 2-mands midterforsvar.

Ahlmann har måske også været inde i en 3-back til sidst i nogle kampe, hvor vi har jagtet, men aldrig som udgangspunkt. Jeg har dog mere fidus til ham, af de to som midterforsvar. Synes hans evne til at læse spillet og fysik i duellerne er stærkere end Pallesen. Generelt synes jeg han er bedre, måske bare derfor.
Soren skrev:
9. sep 2022, 11:39
Ferreira som back up i midterforsvarer er langt mere oplagt end Ahlmann og Pallesen. Ferreira er hurtig og kropsstærk
Ja, men Ferreira er pt. uundværlig som 6'er. Og da især nu hvor midterforsvaret er så pauvert.

Besvar