Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 20. sep 2022, 09:31

Yankee skrev:
20. sep 2022, 08:34
FIDEL skrev:
19. sep 2022, 15:14

Har været pro-Inge længe, men på det seneste har jeg virkelig vaklet i min tro på ham, MEN jeg synes det ser ud til han har ret vanskelige arbejdsbetingelser. Det har bare været noget rod i et stykke tid. En sportschef skal jo ikke skabe uro, og hans lidt for ærlige tilgang til medierne har ikke hjulpet ham en dyt - jo, i starten og inden krisen.
Ja - Inge har begrænsede budgetter, men det er jo ikke værre end at han har kunnet bruge 2,5 millioner på Younes Bakiz og i alt 7-8 millioner på Lars Friis-fadæsen.

Når man arbejder med et begrænset budget er man nødt til at være meget skarpere i sin rekruttering. Der skal ikke spildes penge på ligegyldige lejeaftaler og der skal hentes 100% fokuseret til spillestilen. Dér synes jeg simpelthen Inge har fejlet.

Det er jo nemt nok at sige - hvad skulle Inge så have gjort anderledes? Personligt synes jeg jo stadig man har fejlet på strategisk niveau. Man tjente en masse penge på at sælge Bassogog, Mæhle, Kaufmann og Abildgaard - men brugte man så pengene på at finde og fremelske den næste udgave af de fire? Nej, man brugte alle pengene på performancespillere mellem 23-27 år, som vi så må sende videre på frie transfers efter et par år. Dér ligger fejlen. Man har simpelthen ikke investeret i at finde den næste Bassogog eller at lave den næste Kaufmann - og så er det jo klart at man har svært ved at generere de transferindtægter, man forventer og har brug for.
Helt enig!

Det kan godt være at Inge har kunnet bruge færre penge på transfers end vi blev forvendt umiddelbart efter Bassogog salget, men der er stadig betalt pæne transfers (for AaB) og lønbudgettet er ikke blevet mindre, tværtimod.

Inge talte meget om at gøre holdet yngre i starten af sin tid her, hvilket er i tråd med den strategi du argumenterer for, men faktum er at vi pånær nogle få spillere har hentet de her "performance spillere" som du kalder dem. Vi kan så diskutere om det er den rigtige vej at gå, men når nu er vi er gået ned ad den vej, så er det jo i hvert fald alfa omega at disse performance spillere så rent faktisk også performer.

Inge har hentet rigtig mange spillere sin tid her, både på transfers og på lejeaftaler, og det er bare alt alt for få af dem der er endt som en regulær succes. Det er jo det helt store problem. Trods et dyrt indkøb til angrebet (Makaric 4 mio. kr.) og et hav af kantspillere hentet, er vi totalt tandløse offensivt. Det virker jo ganske enkelt bare dårligt sat sammen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 20. sep 2022, 10:20

Selvfølgelig ender det med at være dårligt sat sammen. når man koger rundt i trænere og spillestil.

Man indkøber spillere til Jacob Friis' høje pres. Så indkøber man spillere til Cifuentes' 3-4-3 bold-massage. Så køber man ind til Lars Friis' .... ja hvad var stilen egentlig... Jeg er ved at være rundtosset. Og så skal man nu få disse spillere til at spille Hamréns stokkonservative svenske 4-4-1-1.

Alt dette på bare 2 år. Læg hertil Fehér og Hiljemark som også havde deres ideer.

Jeg kan godt forstå, at spillerne er rundtossede. De skal da trods alt lige have en tilvænningsperiode hver gang for at finde ud af hvad den nye træner vil.

Jeg mener faktisk at Lars Friis var igang med noget der begyndte at ligne noget. Men så sælger man Ross og ødelægger alle chancer for sejr mod Lyngby. Og så starter man gudhjælpemig igen forfra med ny træner - på et elendigt tidspunkt 2 dage før en kamp.
A slightly more sophisticated hooligan...

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 20. sep 2022, 11:06

Bong skrev:
20. sep 2022, 10:20
Selvfølgelig ender det med at være dårligt sat sammen. når man koger rundt i trænere og spillestil.

Man indkøber spillere til Jacob Friis' høje pres. Så indkøber man spillere til Cifuentes' 3-4-3 bold-massage. Så køber man ind til Lars Friis' .... ja hvad var stilen egentlig... Jeg er ved at være rundtosset. Og så skal man nu få disse spillere til at spille Hamréns stokkonservative svenske 4-4-1-1.

Alt dette på bare 2 år. Læg hertil Fehér og Hiljemark som også havde deres ideer.

Jeg kan godt forstå, at spillerne er rundtossede. De skal da trods alt lige have en tilvænningsperiode hver gang for at finde ud af hvad den nye træner vil.

Jeg mener faktisk at Lars Friis var igang med noget der begyndte at ligne noget. Men så sælger man Ross og ødelægger alle chancer for sejr mod Lyngby. Og så starter man gudhjælpemig igen forfra med ny træner - på et elendigt tidspunkt 2 dage før en kamp.
Fraværet af Ross var sgu da ikke årsagen til den manglende sejr mod Lyngby. Det var de offensive kræfter, der svigtede igen-igen. AaB skabte jo intet i form af chancer, og det ville Ross realistisk set ikke have ændret på.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 20. sep 2022, 11:10

Hvis man bare ser på kæderne enkeltvis, så har du helt ret. Men nu er fodbold jo et holdspil med 11 mand der skal samarbejde og have relationerne på plads.

Jeg tror på, at den usikkerhed der kom i Pallesen (og Kramers uheldige skade) er medvirkende til at hele holdet bliver usikkert. OG det forplanter sig hele vejen rundt. Offensiv spillerne bliver forkrampede og tør ikke tage chancer, da de er bange for omstillinger mod et mildest talt skrøbeligt forsvar (Palle/Otoa). Dertil kommer, at man tager den måske mest verbale leder ud af holdet, ved at sælge Ross. Ingen til at dirigere og hive sidemanden op.

Jeg kunne jo spørge: Hvem i kampen mod Lyngby skulle være ham der gik forrest i lederskab og få de andre med? Lucas? Fossum? Nej vel...
A slightly more sophisticated hooligan...

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 20. sep 2022, 14:16

Bong skrev:
20. sep 2022, 11:10
Hvis man bare ser på kæderne enkeltvis, så har du helt ret. Men nu er fodbold jo et holdspil med 11 mand der skal samarbejde og have relationerne på plads.

Jeg tror på, at den usikkerhed der kom i Pallesen (og Kramers uheldige skade) er medvirkende til at hele holdet bliver usikkert. OG det forplanter sig hele vejen rundt. Offensiv spillerne bliver forkrampede og tør ikke tage chancer, da de er bange for omstillinger mod et mildest talt skrøbeligt forsvar (Palle/Otoa). Dertil kommer, at man tager den måske mest verbale leder ud af holdet, ved at sælge Ross. Ingen til at dirigere og hive sidemanden op.

Jeg kunne jo spørge: Hvem i kampen mod Lyngby skulle være ham der gik forrest i lederskab og få de andre med? Lucas? Fossum? Nej vel...
Men du kan jo ikke laste fraværet af Ross, at Lucas er blottet for testosteron, eller at Fossum, Prip og Makaric er i en formnedgang, eller at Ementa er år fra at være modnet som angriber, eller at, eller at, eller at... Offensiven har været skandaløst ringe hele sæsonen, og var det igen mod Lyngby. Den eneste offensive indfyldelse Ross kunne have haft er, hvis han kunne have været med fremme ved hjørnespark, og hvis AaB's bedste mulighed for at få scoret er, hvis midterforsvarere kan score efter hjørnespark, så kan vi allesammen lige så godt indstille os på at lave en EfB.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 20. sep 2022, 15:01

Legum Magister skrev:
20. sep 2022, 14:16
Men du kan jo ikke laste fraværet af Ross, at Lucas er blottet for testosteron, eller at Fossum, Prip og Makaric er i en formnedgang, eller at Ementa er år fra at være modnet som angriber, eller at, eller at, eller at... Offensiven har været skandaløst ringe hele sæsonen, og var det igen mod Lyngby. Den eneste offensive indfyldelse Ross kunne have haft er, hvis han kunne have været med fremme ved hjørnespark, og hvis AaB's bedste mulighed for at få scoret er, hvis midterforsvarere kan score efter hjørnespark, så kan vi allesammen lige så godt indstille os på at lave en EfB.
Det kan jeg ikke nej. Men jeg siger bare at fodbold dynamikerne ikke er så enkle endda. Selvfølgelig har holdet da lidt under, at man til den kamp kun har Kramer klar - og fra 28. minut må han endda undværes. Vores hold var rystende usikkert i forvejen, trods sejren i Herning. Så skal man pludselig spille over en time med Pallesen og Otoa. Og endda også undvære Pedro fra pausen. Og uden en rigtig 9'er i startopstillingen. Det er da opskriften på en katastrofe.
A slightly more sophisticated hooligan...

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 342
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 20. sep 2022, 15:41

Bong skrev:
20. sep 2022, 15:01
Legum Magister skrev:
20. sep 2022, 14:16
Men du kan jo ikke laste fraværet af Ross, at Lucas er blottet for testosteron, eller at Fossum, Prip og Makaric er i en formnedgang, eller at Ementa er år fra at være modnet som angriber, eller at, eller at, eller at... Offensiven har været skandaløst ringe hele sæsonen, og var det igen mod Lyngby. Den eneste offensive indfyldelse Ross kunne have haft er, hvis han kunne have været med fremme ved hjørnespark, og hvis AaB's bedste mulighed for at få scoret er, hvis midterforsvarere kan score efter hjørnespark, så kan vi allesammen lige så godt indstille os på at lave en EfB.
Det kan jeg ikke nej. Men jeg siger bare at fodbold dynamikerne ikke er så enkle endda. Selvfølgelig har holdet da lidt under, at man til den kamp kun har Kramer klar - og fra 28. minut må han endda undværes. Vores hold var rystende usikkert i forvejen, trods sejren i Herning. Så skal man pludselig spille over en time med Pallesen og Otoa. Og endda også undvære Pedro fra pausen. Og uden en rigtig 9'er i startopstillingen. Det er da opskriften på en katastrofe.
Den time man spiller med Pallesen og Otoa, må ikke koste holdet en sejr mod Lyngby. I den time scorer modstanderen ét mål, og det siger noget om Lyngby, men også noget om at hverken Otoa eller Pallesen kan klandres for deres indsats, deres evner eller mangel på samme i den pågældende kamp. At AaB så ikke kan vinde og kun scorer et mål i 90 minutter på hjemmebane mod et hold, så dårligt som Lyngbys (det absolut dårligste hold vi har spillet mod i indeværende sæson), er et offensivt problem. Det defensive har set fint ud det meste af sæsonen, på trods af salg og nye spillere. Det offensive har set jammerligt ud, udover små glimt fra Sousa. Der SKAL folk som Prip, Andersen, Makaric, Ementa, Fossum og nu også Bakiz kunne præstere bedre end de har gjort, offensivt i denne sæson.

Kampen mod AGF, var der vel ikke nogen der havde regnet med at vinde med eller uden Ross eller Friis. Holdets forfatning i betragtning, så havde vi nok tabt den kamp alligevel.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bugatti1 » 21. sep 2022, 09:42

Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af TK-allez » 21. sep 2022, 09:59

Sikke en start for Nadrani :thumbsup:

TnAab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. feb 2021, 22:12
Favoritspiller: Prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af TnAab » 21. sep 2022, 10:02

Inge ude Bælum tager så får Palle en ny 4 årig kontrakt 🤔😂😂

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 21. sep 2022, 10:07

Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af le Cid » 21. sep 2022, 10:32

Forza skrev:
21. sep 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
Der render en svensker rundt på Hornevej i et elegant jakkesæt. Mon ikke han er den perfekte mand til jobbet?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 21. sep 2022, 11:26

le Cid skrev:
21. sep 2022, 10:32
Forza skrev:
21. sep 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
Der render en svensker rundt på Hornevej i et elegant jakkesæt. Mon ikke han er den perfekte mand til jobbet?
Den ældre herre uden erfaring i et tilsvarende job? Hvad skulle kvalificere ham?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af le Cid » 21. sep 2022, 11:31

Forza skrev:
21. sep 2022, 11:26
le Cid skrev:
21. sep 2022, 10:32
Forza skrev:
21. sep 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
Der render en svensker rundt på Hornevej i et elegant jakkesæt. Mon ikke han er den perfekte mand til jobbet?
Den ældre herre uden erfaring i et tilsvarende job? Hvad skulle kvalificere ham?
Jeg ville betro ham jobbet som præsident for universet, uanset erhvervserfaring!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af alb » 21. sep 2022, 11:42

https://avisendanmark.dk/artikel/udenla ... ur-til-AaB udenlandsk investor? Lige præcis når de har fyret Inge og Friis?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 21. sep 2022, 12:01

alb skrev:
21. sep 2022, 11:42
https://avisendanmark.dk/artikel/udenla ... ur-til-AaB udenlandsk investor? Lige præcis når de har fyret Inge og Friis?
Håber bestyrelsen snart har indset, at vi skal have tilført penge, og de kun kommer ved at afgive magt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 21. sep 2022, 12:11

Brodernumsi skrev:
21. sep 2022, 12:01
alb skrev:
21. sep 2022, 11:42
https://avisendanmark.dk/artikel/udenla ... ur-til-AaB udenlandsk investor? Lige præcis når de har fyret Inge og Friis?
Håber bestyrelsen snart har indset, at vi skal have tilført penge, og de kun kommer ved at afgive magt.
Vi mangler både penge og folk der kan forvalte pengene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 21. sep 2022, 12:16

Forza skrev:
21. sep 2022, 12:11
Brodernumsi skrev:
21. sep 2022, 12:01
alb skrev:
21. sep 2022, 11:42
https://avisendanmark.dk/artikel/udenla ... ur-til-AaB udenlandsk investor? Lige præcis når de har fyret Inge og Friis?
Håber bestyrelsen snart har indset, at vi skal have tilført penge, og de kun kommer ved at afgive magt.
Vi mangler både penge og folk der kan forvalte pengene.
Man kan håbe, at de folk kommer sammen med pengene.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2022, 17:29

Forza skrev:
21. sep 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
Jeg synes Krüger lyder som et godt bud. Hvis vi skal have spraglet, så er Michael Graugaard ledig på markedet.

Jens Hammer Sørensen kan vel også blive træt af at køre til Esbjerg. Han er ikke vant til større budgetter, men har vel kunne sammensætte en helstøbt trup. Det er jo klart en kvalitet.
- FlæskeFrank

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 21. sep 2022, 17:59

FlæskeFrank skrev:
21. sep 2022, 17:29
Forza skrev:
21. sep 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
21. sep 2022, 09:42
Sidste nyt fra bold.dk:

Inge André fyret - Bælum overtager hans opgaver. Nu skal en ny ny ny mand hentes ind? Kan vi tiltrække nogen med gode forbindelser?
AaB er dårligere stillet end sidst man søgte. Både økonomisk og sportsligt.

Så vidt jeg husker var Jacob Krüger med i opløbet sidste gang. Jeg tror AaB går med en mere moderat strategi og en dansker i rollen. Krüger er nok usexet men ret realistisk kandidat.
Jeg synes Krüger lyder som et godt bud. Hvis vi skal have spraglet, så er Michael Graugaard ledig på markedet.

Jens Hammer Sørensen kan vel også blive træt af at køre til Esbjerg. Han er ikke vant til større budgetter, men har vel kunne sammensætte en helstøbt trup. Det er jo klart en kvalitet.
Nok et kontroversielt bud men… Hans Jørgen Haysen. Der var en metoo sag, der dukkede op kort før han skulle tiltræde i AGF. Aner ikke hvor meget der var i netop den sag, men alle træder vel ved siden af indimellem? Går da ud fra, at han dybt angrer sin opførsel - så skal manden vel ikke straffes for evigt? Han må have visse kvaliteter som sportschef, eftersom AGF var klar til at hente ham

Besvar