På vinterrov i København?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Funkeeh
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2016, 09:24
Favoritspiller: Kasper Risgård

På vinterrov i København?

Indlæg af Funkeeh » 18. nov 2022, 09:37

Hvis vi nu går ud fra, at AaB får hentet spillere, som Thelander og Grønning hjem, så kunne man måske låne/hente resten i FCK?

Punkt 1: Målmand: Theo Sander gør det rigtigt fint. Men vi kunne godt bruge en med mere erfaring. FCK har både Mathew Ryan og Kalle Johnsson, som kommer til at bruge foråret på bænken. Måske kunne en af de lejes et halvt år?

Punkt 2: Højre back: Pallesen gør det OK, men Ludewig er ikke god nok. Peter Ankersen er pt. 3. valg, og får næppe kampe i foråret, nu hvor FCK er ude af europa. Her vil vi få en spiller, som gør det fint defensivt og har noget at byde ind med offensivt.

Punkt 3: Angriber: Den her er måske lidt svær. Men måske er Kaufmann træt af tyskland og kunne bruge en halvsæson i Aalborg? Han kunne måske endda hentes for småpenge? Ramkilde gør det fint, men vi mangler noget dybde.

Hvad tænker i? Skal Bælum straks ringe til PC, eller er det ikke en god ide?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2022, 09:40

Vi kommer ikke til at hente en målmand.
Ankersen kunne være fedt, henter vi Grønning så henter vi ikke kaufmann oveni. Vi skal også være en anelse realistiske..

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af AnyFellow » 18. nov 2022, 09:53

Funkeeh skrev:
18. nov 2022, 09:37
Hvis vi nu går ud fra, at AaB får hentet spillere, som Thelander og Grønning hjem, så kunne man måske låne/hente resten i FCK?

Punkt 1: Målmand: Theo Sander gør det rigtigt fint. Men vi kunne godt bruge en med mere erfaring. FCK har både Mathew Ryan og Kalle Johnsson, som kommer til at bruge foråret på bænken. Måske kunne en af de lejes et halvt år?

Punkt 2: Højre back: Pallesen gør det OK, men Ludewig er ikke god nok. Peter Ankersen er pt. 3. valg, og får næppe kampe i foråret, nu hvor FCK er ude af europa. Her vil vi få en spiller, som gør det fint defensivt og har noget at byde ind med offensivt.

Punkt 3: Angriber: Den her er måske lidt svær. Men måske er Kaufmann træt af tyskland og kunne bruge en halvsæson i Aalborg? Han kunne måske endda hentes for småpenge? Ramkilde gør det fint, men vi mangler noget dybde.

Hvad tænker i? Skal Bælum straks ringe til PC, eller er det ikke en god ide?
Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle være interesseret i Grønning, hvis vi gerne vil overleve i superligaen. Han har ikke kunnet spille sig på et svagt AGF-hold, der er i frit fald mod bunden.

Det er spillere af en anden kaliber vi har brug for, hvis vi skal redde os.

Jeg er også usikker på om Kaufmann, der heller ikke på noget tidspunkt har vist andet end tegning til noget.

Vi har brug for spillere, der kan levere fra dag 1, ellers vil det ikke gøre en forskel.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af SteenA » 18. nov 2022, 10:00

Jeg forstår ikke rigtig forventningen om at hente Grønning. Det er 2½ måned siden han skiftede til AGF. Hvis AGF som ventet misser top-6 slutspillet, så sender de vel heller ikke spillere videre til AaB? Så er der selvfølgelig rygtet om en frikøbsklausul, men det vil jo være uforholdsvis mange penge at sende videre for en spiller uden kampform. Desuden ved vi jo heller ikke hvordan den klausul er strikket sammen. Man kunne jo godt forestille sig, at der er en betingelse om, at det skal være en udenlandsk klub, hvis Grønning bare kan købes fri fra den ene dag til den anden.

Endelig, hvorfor skulle det pludselig være Grønnings ønske? Han har jo udtalt, at han er klar til at tage konkurrencen op i AGF og at det skal være en måde at bevise, at han er god nok til udlandet. Og selv hvis han skifter til AaB og bliver fast mand, så er der jo enorm risiko for at det så hedder 1. division næste år, som det ser ud lige nu.

Jeg tror ikke på, at den er sandsynlig. Det bliver en eller anden lejeaftale, hvis der kommer en angriber ind.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af Jakobsen » 18. nov 2022, 10:01

Funkeeh skrev:Hvis vi nu går ud fra, at AaB får hentet spillere, som Thelander og Grønning hjem, så kunne man måske låne/hente resten i FCK?

Punkt 1: Målmand: Theo Sander gør det rigtigt fint. Men vi kunne godt bruge en med mere erfaring. FCK har både Mathew Ryan og Kalle Johnsson, som kommer til at bruge foråret på bænken. Måske kunne en af de lejes et halvt år?

Punkt 2: Højre back: Pallesen gør det OK, men Ludewig er ikke god nok. Peter Ankersen er pt. 3. valg, og får næppe kampe i foråret, nu hvor FCK er ude af europa. Her vil vi få en spiller, som gør det fint defensivt og har noget at byde ind med offensivt.

Punkt 3: Angriber: Den her er måske lidt svær. Men måske er Kaufmann træt af tyskland og kunne bruge en halvsæson i Aalborg? Han kunne måske endda hentes for småpenge? Ramkilde gør det fint, men vi mangler noget dybde.

Hvad tænker i? Skal Bælum straks ringe til PC, eller er det ikke en god ide?
Kaufmann tror jeg på kunne være godt. Også meget bedre end Grønning.

Ankersen har lidt for mange has-been og problembarn vibes for mig. Hele Thorup tingen på Twitter var ikke for smart.

Mht. målmænd er Linner vel en mulighed. Kan ikke se Ryan komme til AaB. Han er klasser over AaB og hylder over vores lønbudget. Kalle Johnsen er vel næppe bedre end Linner.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

muggi92
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. nov 2022, 10:21

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af muggi92 » 18. nov 2022, 10:24

Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af gravballe » 18. nov 2022, 10:48

muggi92 skrev:
18. nov 2022, 10:24
Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?
jo gør det, inden nogen foreslår dem ... det er nogle sølle forslag til en ny første angriber lol

akut scorings krise, og folks forslag er angribere der er af den ene elelr anden grund ikke spiller, og intet har vist andet end i glimt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af RicoBR02 » 18. nov 2022, 10:58

gravballe skrev:
18. nov 2022, 10:48
muggi92 skrev:
18. nov 2022, 10:24
Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?
jo gør det, inden nogen foreslår dem ... det er nogle sølle forslag til en ny første angriber lol

akut scorings krise, og folks forslag er angribere der er af den ene elelr anden grund ikke spiller, og intet har vist andet end i glimt.
Nu er der jo ingen der foreslår ramkilde, der bliver bare slået fast at man håber på en forlængelse. Det håber jeg også da jeg ser ham som et kæmpe lys for vores angreb indenfor det næste års tid. Kaufmann og Grønning er jo 2 klassiske AaB signings så selvfølgelig bliver de nævnt, jeg håber ikke det bliver en af de 2 og Gf har også været ude og afvise at Grønning bliver løst fra sin kontrakt..

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af gravballe » 18. nov 2022, 11:02

RicoBR02 skrev:
18. nov 2022, 10:58
gravballe skrev:
18. nov 2022, 10:48
muggi92 skrev:
18. nov 2022, 10:24
Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?
jo gør det, inden nogen foreslår dem ... det er nogle sølle forslag til en ny første angriber lol

akut scorings krise, og folks forslag er angribere der er af den ene elelr anden grund ikke spiller, og intet har vist andet end i glimt.
Nu er der jo ingen der foreslår ramkilde, der bliver bare slået fast at man håber på en forlængelse. Det håber jeg også da jeg ser ham som et kæmpe lys for vores angreb indenfor det næste års tid. Kaufmann og Grønning er jo 2 klassiske AaB signings så selvfølgelig bliver de nævnt, jeg håber ikke det bliver en af de 2 og Gf har også været ude og afvise at Grønning bliver løst fra sin kontrakt..
Ramkilde giver mening, men at gå efter Kaufman er ret usriøst, og grønningen..c ome on, hvad har han vist der gør man bør bruge penge på ham? Jeg ser gerne man forlænger med Ramkilde, men at hente en af de 2 andre som en seriøst fiks for vores angriber problemer, finder jeg dybt useriøs.. men det ivl ikke overraske mig at AaB gør det, for det sjler totalt der ude.

Funkeeh
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2016, 09:24
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af Funkeeh » 18. nov 2022, 12:32

gravballe skrev:
18. nov 2022, 10:48
muggi92 skrev:
18. nov 2022, 10:24
Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?
jo gør det, inden nogen foreslår dem ... det er nogle sølle forslag til en ny første angriber lol

akut scorings krise, og folks forslag er angribere der er af den ene elelr anden grund ikke spiller, og intet har vist andet end i glimt.
Vil AaB overhovedet være i stand til at hente en angriber på et bare nogenlunde niveau? Er den eneste mulighed ikke at hente et par lykkeriddere, også håbe på, at en af dem finder et acceptabel niveau?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af FIDEL » 18. nov 2022, 13:30

Funkeeh skrev:
18. nov 2022, 12:32
gravballe skrev:
18. nov 2022, 10:48
muggi92 skrev:
18. nov 2022, 10:24
Ramkilde
Grønning
Kaufmann

Skal vi ikke bare tilføje Pohl og Tengstedt til den liste?
jo gør det, inden nogen foreslår dem ... det er nogle sølle forslag til en ny første angriber lol

akut scorings krise, og folks forslag er angribere der er af den ene elelr anden grund ikke spiller, og intet har vist andet end i glimt.
Vil AaB overhovedet være i stand til at hente en angriber på et bare nogenlunde niveau? Er den eneste mulighed ikke at hente et par lykkeriddere, også håbe på, at en af dem finder et acceptabel niveau?
NEJ!! Jeg bryder mig ikke om dit ord "lykkeriddere". Vi har hverken tid eller råd til, at en random lykkeridder skal falde til både privat og i klubben. Nu og her handler det udelukkende om at vinde fodboldkampe og redde os.
Hvis ikke AaB kan hente høj kvalitetsspillere, så synes jeg, at vi skal hente spillere vi kender, og som kender dansk fodbold samt niveauet. Mange herinde glemmer, at vi simpelthen ikke har tid til at vente 6-10 kampe på, at fx. en ny angriber begynder at finde formen efter en træls periode i udlandet. Vi skal vinde den første kamp mod ågf, så troen kommer tilbage for alvor.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af baresi » 18. nov 2022, 13:36

jeg tror satme at Hagelskjær kommer på holdet igen og at vi nu SKAL spille med 3 nede bagi.
kramer - thelander- hagelskjær
Ny HWB - NY6/8er - PEdro - poulsen
Sousa - NY - Bakiz
HMM er det et hold der overlever?

Jeg gad godt 4-2-3-1
NY HB - KRamer - Thelander - Ahlmann
Ny 6/8er - PEdro
Sousa - lucas/prip - Bakiz
Ny 9er

ELLER Hamrens yndling 4-4-2 - OG JO MERE JEG TÆNKER OVER DET JO MERE VIL JEG GERNE I DENNE HER OPSTILLING. :-)
Ny HB - Kramer - Thelander - ahlmann
sousa - ny 8er - Pedro - Bakiz
Ramkilde - ny 9er
tror vi kan få udnyttet Ramkilde mere, men en ny 8er og sousa og bakiz til at fodre 2 angribere
RAmkilde er god i presset - god og hurtig opfattende i spillet direkte mod mål, og god nok som afslutter
Find en 9er legekammerat til ham , så ser vi stærkere ud.
JEG GIDER IKKE DET 3 mands FORSVAR :-)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af gravballe » 18. nov 2022, 13:41

En 4-4-2 burde give mening med thelander, kan man ikke med ham og Kramer kommer man aldrig til at kunne det. Så håber også det er det der bliver købt spillere til nu

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af FIDEL » 18. nov 2022, 13:45

baresi skrev:
18. nov 2022, 13:36
jeg tror satme at Hagelskjær kommer på holdet igen og at vi nu SKAL spille med 3 nede bagi.
kramer - thelander- hagelskjær
Ny HWB - NY6/8er - PEdro - poulsen
Sousa - NY - Bakiz
HMM er det et hold der overlever?

Jeg gad godt 4-2-3-1
NY HB - KRamer - Thelander - Ahlmann
Ny 6/8er - PEdro
Sousa - lucas/prip - Bakiz
Ny 9er

ELLER Hamrens yndling 4-4-2 - OG JO MERE JEG TÆNKER OVER DET JO MERE VIL JEG GERNE I DENNE HER OPSTILLING. :-)
Ny HB - Kramer - Thelander - ahlmann
sousa - ny 8er - Pedro - Bakiz
Ramkilde - ny 9er
tror vi kan få udnyttet Ramkilde mere, men en ny 8er og sousa og bakiz til at fodre 2 angribere
RAmkilde er god i presset - god og hurtig opfattende i spillet direkte mod mål, og god nok som afslutter
Find en 9er legekammerat til ham , så ser vi stærkere ud.
JEG GIDER IKKE DET 2 mands FORSVAR :-)
Udfordringen er hele tiden, at der helst skal være plads til Lucas Andersen. Har vi råd til at lade ham sidde på bænken til foråret? Det mener jeg ikke vi har. En så potentielt dygtig spiller skal naturligvis med fra start, da vi trænger til sejre.
Så 4-2-3-1 opstillingen er jeg også frisk på.

Fortsættes der med 3 bagi, så er det ikke helt dumt at få Hagelskjær tilbage, da han har nogle syge spidskompetencer med sine indkast. Dem skal vi selvfølgelig forsøge at udnytte i alle kampe. Så må vi leve med hans manglende defensive styrke.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af Dalbjerg » 19. nov 2022, 10:07

Funkeeh skrev:
18. nov 2022, 09:37
Hvis vi nu går ud fra, at AaB får hentet spillere, som Thelander og Grønning hjem, så kunne man måske låne/hente resten i FCK?

Punkt 1: Målmand: Theo Sander gør det rigtigt fint. Men vi kunne godt bruge en med mere erfaring. FCK har både Mathew Ryan og Kalle Johnsson, som kommer til at bruge foråret på bænken. Måske kunne en af de lejes et halvt år?

Punkt 2: Højre back: Pallesen gør det OK, men Ludewig er ikke god nok. Peter Ankersen er pt. 3. valg, og får næppe kampe i foråret, nu hvor FCK er ude af europa. Her vil vi få en spiller, som gør det fint defensivt og har noget at byde ind med offensivt.

Punkt 3: Angriber: Den her er måske lidt svær. Men måske er Kaufmann træt af tyskland og kunne bruge en halvsæson i Aalborg? Han kunne måske endda hentes for småpenge? Ramkilde gør det fint, men vi mangler noget dybde.

Hvad tænker i? Skal Bælum straks ringe til PC, eller er det ikke en god ide?
Nej Pallesen gør det ikke OK...

Han har været det svageste led gennem snart tre sæsoner..

Middelmådig, og med faldende niveau..
Men i stedet har vi hentet fløjspillere, så vi kunne fodre svin med dem.. Håbløst af den sportslige stab.

Pallesen er en erfaren reserve, og god mand i truppen!
Ikke en start-11er spiller..

Men det er han så lige om lidt i 1 DIV..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af Jakobsen » 19. nov 2022, 10:15

Dalbjerg skrev:
19. nov 2022, 10:07
Funkeeh skrev:
18. nov 2022, 09:37
Hvis vi nu går ud fra, at AaB får hentet spillere, som Thelander og Grønning hjem, så kunne man måske låne/hente resten i FCK?

Punkt 1: Målmand: Theo Sander gør det rigtigt fint. Men vi kunne godt bruge en med mere erfaring. FCK har både Mathew Ryan og Kalle Johnsson, som kommer til at bruge foråret på bænken. Måske kunne en af de lejes et halvt år?

Punkt 2: Højre back: Pallesen gør det OK, men Ludewig er ikke god nok. Peter Ankersen er pt. 3. valg, og får næppe kampe i foråret, nu hvor FCK er ude af europa. Her vil vi få en spiller, som gør det fint defensivt og har noget at byde ind med offensivt.

Punkt 3: Angriber: Den her er måske lidt svær. Men måske er Kaufmann træt af tyskland og kunne bruge en halvsæson i Aalborg? Han kunne måske endda hentes for småpenge? Ramkilde gør det fint, men vi mangler noget dybde.

Hvad tænker i? Skal Bælum straks ringe til PC, eller er det ikke en god ide?
Nej Pallesen gør det ikke OK...

Han har været det svageste led gennem snart tre sæsoner..

Middelmådig, og med faldende niveau..
Men i stedet har vi hentet fløjspillere, så vi kunne fodre svin med dem.. Håbløst af den sportslige stab.

Pallesen er en erfaren reserve, og god mand i truppen!
Ikke en start-11er spiller..

Men det er han så lige om lidt i 1 DIV..
Pallesen er den anonym passager. Han er ikke forudsætningen for, at andre er gode eller god selv.
Han er virkelig skrækeksemplet på at hente late bloomer i en mindre klub efter en god sæson i en ellers anonym karriere.
Jeg kan godt forstå, at Hamren prøvede det af med Pallesen for han er jo trods alt også den type spiller der gør, hvad han skal selvom han ikke lykkes med det, men niveauet er for lavt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2022, 10:35

Pallesen er som en 25 kg sten om fødderne under havsvømning. Han er sådan en spiller der ikke alene selv er ringe, men også gør spillerne omkring sig markant dårligere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

weckesser
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. apr 2010, 17:50
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe,Ib Simonsen

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af weckesser » 19. nov 2022, 13:07

Ja tak 4-4-2

Christoffer Nyman (https://www.transfermarkt.com/christoff ... ler/167149)

som makker til Ramkilde ???

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af RicoBR02 » 21. nov 2022, 13:28

BoT skrev:
21. nov 2022, 12:57
jonas386 skrev:
19. nov 2022, 10:35
Pallesen er som en 25 kg sten om fødderne under havsvømning. Han er sådan en spiller der ikke alene selv er ringe, men også gør spillerne omkring sig markant dårligere.
Altså lidt lige som debattører herinde, der ikke kun selv er idiotiske at høre på, de lykkes også med at puste til mange andre, der joiner dem i deres idioti.
Jeg forstår simpelthen heller ikke det behov for at nedgøre vores spillere. Pallesen især er da en der giver alt for holdet, ligesom børsting der også blev svinet til. Ungen af de 2 er gudbenådet fodboldspillere, men de har altid givet alt de har i sig for trøjen..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: På vinterrov i København?

Indlæg af Jakobsen » 21. nov 2022, 14:04

RicoBR02 skrev:
BoT skrev:
21. nov 2022, 12:57
jonas386 skrev:
19. nov 2022, 10:35
Pallesen er som en 25 kg sten om fødderne under havsvømning. Han er sådan en spiller der ikke alene selv er ringe, men også gør spillerne omkring sig markant dårligere.
Altså lidt lige som debattører herinde, der ikke kun selv er idiotiske at høre på, de lykkes også med at puste til mange andre, der joiner dem i deres idioti.
Jeg forstår simpelthen heller ikke det behov for at nedgøre vores spillere. Pallesen især er da en der giver alt for holdet, ligesom børsting der også blev svinet til. Ungen af de 2 er gudbenådet fodboldspillere, men de har altid givet alt de har i sig for trøjen..
Enig i man intet kan sætte på Palles indsats, men han er jo ikke god nok. Dog også enig i der selvfølgelig skal tales pænt om ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar