Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af FlæskeFrank » 12. apr 2022, 17:30

Hvis Prijovic pludselig er tæt på holdet, kan det også ændre forudsætningerne i forsvaret. Måske ikke, at vi kan undlade et indkøb i Thelanderklassen, men måske åbne for et salg af Ross?
- FlæskeFrank

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af RicoBR02 » 12. apr 2022, 18:15

FlæskeFrank skrev:
12. apr 2022, 17:30
Hvis Prijovic pludselig er tæt på holdet, kan det også ændre forudsætningerne i forsvaret. Måske ikke, at vi kan undlade et indkøb i Thelanderklassen, men måske åbne for et salg af Ross?
Vi skal vel ikke allerede af med ross? Er det ikke det der har været hele problemet med vores klub? Vi skal vel ikke sælge alle der viser lidt udover det normale. Skulle vi ikke prøve at holde på vores spillere indtil der kommer tilbud vi ikke kan sige nej til? Prijovic er jo ikke pludselig blevet klar til at gå ind som fast mand..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 12. apr 2022, 18:37

FlæskeFrank skrev:Hvis Prijovic pludselig er tæt på holdet, kan det også ændre forudsætningerne i forsvaret. Måske ikke, at vi kan undlade et indkøb i Thelanderklassen, men måske åbne for et salg af Ross?
Tror ikke nødvendigvis der skal ligges så meget i Prijovic får tid i en kamp der var afgjort og hvor han var eneste forsvarer på bænken. Friis vil vel gerne se samtlige spillere an og vi er smalle defensivt når vi spiller med tre stoppere. Vel først for alvor interessant, hvis Prijovic indskiftes før en kamp er afgjort eller starter inde, hvor det ikke er af nød.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 3. jan 2023, 12:59

formationsleg
Hvad ønsker i formationen skal blive?
Hvad tror i formationen bliver?

Jeg ønsker følgende:
4-3-3 (kan også være en 4-2-3-1 med lucas som offensiv midt)
Mantl
Ny HB - Kramer - Thelander - Ahlmann
Ny 8er - Pedro - Lucas
Sousa - Ny 9er - Bakiz
Med den her formation får vi udnyttet de spillere vi har i truppen + får det bedste ud af dem der er der - bl.a. pedro som Ren 6er.

Jeg tror det bliver: (altså hvad jeg tror træneren vælger og hvad der skal købes)
3-4-3
Mantl
Kramer - Thelander - Hagelskjær
Ny HWB - Ny6/8er - Pedro - Poulsen
Prip - Ny 9er - Bakiz
Men forstår ikke den udeladelse af sousa og synes ikke man vil vinde kampe med den her formation - mere sikre at man ikke taber - hvilket også er vigtig. Vi har bare for mange afgørende spillere på bænken.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af bonanza » 3. jan 2023, 13:45

Jeg håber smukke Erik har modet til at vende tilbage til vores klassiske idéelle opstilling. Flad 4-4-2.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 3. jan 2023, 13:49

bonanza skrev:
3. jan 2023, 13:45
Jeg håber smukke Erik har modet til at vende tilbage til vores klassiske idéelle opstilling. Flad 4-4-2.
kunne også være mega fedt.
Ramkilde og ny 9er som angriber team - sousa og bakiz på kanterne - pedro og ny 8er. WOW

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Hanga » 3. jan 2023, 13:50

Jeg er 99% sikker på at vi spiller med 3 centerbacks, selvom det hverken var Martis, Lars' eller Eriks intention fra start. Men vores defensiv har simpelthen bare ikke fungeret i andet det sidste lange stykke tid. Jeg ser også Thelander som klart bedst som den centrale i en 3 backkæde med lidt mere bevægelige centerforsvarer omkring sig. Jeg er også ret sikker på at det er årsagen til at Hagelskjær får foråret med, da han netop gør sig fornuftigt som den venstre centerback.

På den længere bane ser jeg absolut også gerne at vi ender tilbage i en 4-3-3 ala agtig opstilling, men nu og her skal vi have sat prop i hvis vi skal have den mindste chance for at overleve.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2023, 14:01

Jeg håber på flg.

Mantl

NY, Thelander, Kramer, Poulsen/Ahlmann

Pedro, Ny

Sousa, Prip, Lucas

Ny

Er der ikke tilstrækkelige fremskudt med Lucas/Prip må vedkommende på bænken og vi må bruge den ihærdige reserve Bakiz. Så dog også nok helst en kvalitetskant mere da jeg ikke sådan for alvor har den store fidus til Bakiz.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Lyfe » 3. jan 2023, 15:08

Jakobsen skrev:
3. jan 2023, 14:01
Jeg håber på flg.

Mantl

NY, Thelander, Kramer, Poulsen/Ahlmann

Pedro, Ny

Sousa, Prip, Lucas

Ny

Er der ikke tilstrækkelige fremskudt med Lucas/Prip må vedkommende på bænken og vi må bruge den ihærdige reserve Bakiz. Så dog også nok helst en kvalitetskant mere da jeg ikke sådan for alvor har den store fidus til Bakiz.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vil langt hellere have Bakiz på banen end Prip... men der er fodbold så dejligt at vi ser tingene forskelligt :)
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Soren » 9. jan 2023, 22:09

Vi er nødt til at være pragmatiske nu og tænke, Hvordan vi får sat vores potentielt stærkeste spiller i scene. Det er Lucas og han skal ligge bagved to angribere. Samtidig ved vi, at vores defensiv lige nu er mest solid med tre stoppere

Det betyder 3 - 4 - 1 - 2

Kramer - Thelander - Granli/Hagelskjær

Jørgensen - Ferreira - Højholt - Poulsen

Lucas

Sousa - Makaric/Ramkilde


Så har vi bl.a. Prip og Bakiz at skyde med fra bænken

Herudover kan der selvfølgelig komme flere transfers ind. Men ovenstående opstilling bør være et top 6 hold

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af RicoBR02 » 10. jan 2023, 07:58

Soren skrev:
9. jan 2023, 22:09
Vi er nødt til at være pragmatiske nu og tænke, Hvordan vi får sat vores potentielt stærkeste spiller i scene. Det er Lucas og han skal ligge bagved to angribere. Samtidig ved vi, at vores defensiv lige nu er mest solid med tre stoppere

Det betyder 3 - 4 - 1 - 2

Kramer - Thelander - Granli/Højholt

Jørgensen - Ferreira - Højholt - Poulsen

Lucas

Sousa - Makaric/Ramkilde


Så har vi bl.a. Prip og Bakiz at skyde med fra bænken

Herudover kan der selvfølgelig komme flere transfers ind. Men ovenstående opstilling bør være et top 6 hold
Fuldstændig enig. Jeg ville have klappet i mine små hænder med udsigten til den startopstilling inden sæsonen begyndte. Dog vil jeg helst ikke smide højholt ind som stopper ;-)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af doukas » 10. jan 2023, 08:09

RicoBR02 skrev:
10. jan 2023, 07:58
Soren skrev:
9. jan 2023, 22:09
Vi er nødt til at være pragmatiske nu og tænke, Hvordan vi får sat vores potentielt stærkeste spiller i scene. Det er Lucas og han skal ligge bagved to angribere. Samtidig ved vi, at vores defensiv lige nu er mest solid med tre stoppere

Det betyder 3 - 4 - 1 - 2

Kramer - Thelander - Granli/Højholt

Jørgensen - Ferreira - Højholt - Poulsen

Lucas

Sousa - Makaric/Ramkilde


Så har vi bl.a. Prip og Bakiz at skyde med fra bænken

Herudover kan der selvfølgelig komme flere transfers ind. Men ovenstående opstilling bør være et top 6 hold
Fuldstændig enig. Jeg ville have klappet i mine små hænder med udsigten til den startopstilling inden sæsonen begyndte. Dog vil jeg helst ikke smide højholt ind som stopper ;-)
Enig - tænker også det må være mere oplagt med Hagelskjær - men jøsses, hvor ville holdet egentlig se stærkt ud med en dygtig 8'er (ja tak til Hammershøy-Mistrati), og så bliver det interessant at se, hvem der får pladsen i buret
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Soren » 10. jan 2023, 08:39

RicoBR02 skrev:
10. jan 2023, 07:58
Soren skrev:
9. jan 2023, 22:09
Vi er nødt til at være pragmatiske nu og tænke, Hvordan vi får sat vores potentielt stærkeste spiller i scene. Det er Lucas og han skal ligge bagved to angribere. Samtidig ved vi, at vores defensiv lige nu er mest solid med tre stoppere

Det betyder 3 - 4 - 1 - 2

Kramer - Thelander - Granli/Højholt

Jørgensen - Ferreira - Højholt - Poulsen

Lucas

Sousa - Makaric/Ramkilde


Så har vi bl.a. Prip og Bakiz at skyde med fra bænken

Herudover kan der selvfølgelig komme flere transfers ind. Men ovenstående opstilling bør være et top 6 hold
Fuldstændig enig. Jeg ville have klappet i mine små hænder med udsigten til den startopstilling inden sæsonen begyndte. Dog vil jeg helst ikke smide højholt ind som stopper ;-)
Sorry; der skulle selvfølgelig stå Granli/Hagelskjær på venstre stopper

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Bong » 10. jan 2023, 10:43

Meldingerne fra Hornevej er, at det er med tre-back kæde i foråret:

Kramer, Thelander, Granli/Hagelskjær

Dermed giver det også god mening at hente Jørgensen, som KLART har kompetencerne frem ad banen. Jeg er dog stadig uenig i prisen :)
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 484
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af AnyFellow » 10. jan 2023, 16:45

Soren skrev:
9. jan 2023, 22:09
Vi er nødt til at være pragmatiske nu og tænke, Hvordan vi får sat vores potentielt stærkeste spiller i scene. Det er Lucas og han skal ligge bagved to angribere. Samtidig ved vi, at vores defensiv lige nu er mest solid med tre stoppere

Det betyder 3 - 4 - 1 - 2

Kramer - Thelander - Granli/Hagelskjær

Jørgensen - Ferreira - Højholt - Poulsen

Lucas

Sousa - Makaric/Ramkilde


Så har vi bl.a. Prip og Bakiz at skyde med fra bænken

Herudover kan der selvfølgelig komme flere transfers ind. Men ovenstående opstilling bør være et top 6 hold
Jeg er ikke enig i at vi skal arbejde på at få Lucas sat i scene.

Vi skal kæmpe for at undgå nedrykning, og han har ikke vist noget som helst, der berettiger det, siden han kom tilbage fra sin skade.

I forhold til opstilling, kan vi begynde at indrette opstillingen efter ham, NÅR han har vist spillet, der berettiger til det. Indtil da, skal vi konstant benytte de mest formstærke spillere.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Soren » 10. jan 2023, 20:16

Det er der der opstilling, der passer ham bedst. Hvis han ikke slår til, kan Prip spille pladsen

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 11. jan 2023, 08:13

Soren skrev:
10. jan 2023, 20:16
Det er der der opstilling, der passer ham bedst. Hvis han ikke slår til, kan Prip spille pladsen
han er uden tvivl pt bedst som 10 er -det der bare bliver problemet når vi spiller med 3 bagi og som du skriver 2 foran (hvis det skal være 2 angribere) - så sidder bl.a. sousa, prip, bakiz, ross fast på bænken, og det er måske alligevel for stor en åreladning af offensiv spillere der virkelig kan noget - siddende udenfor - det tror jeg ikke kommer til at ske. Men skulle man bruge lucas bedst så var det hos mig i en 4-2-3-1
jørgensen - kramer - thelander - poulsen
NY - Pedro
Sousa - lucas - bakiz
Ny(Ramkilde)

MEN det bliver stensikkert en 3 back kæde og dermed 2 wingbacks

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Proppen » 11. jan 2023, 08:36

baresi skrev:
11. jan 2023, 08:13
Soren skrev:
10. jan 2023, 20:16
Det er der der opstilling, der passer ham bedst. Hvis han ikke slår til, kan Prip spille pladsen
han er uden tvivl pt bedst som 10 er -det der bare bliver problemet når vi spiller med 3 bagi og som du skriver 2 foran (hvis det skal være 2 angribere) - så sidder bl.a. sousa, prip, bakiz, ross fast på bænken, og det er måske alligevel for stor en åreladning af offensiv spillere der virkelig kan noget - siddende udenfor - det tror jeg ikke kommer til at ske. Men skulle man bruge lucas bedst så var det hos mig i en 4-2-3-1
jørgensen - kramer - thelander - poulsen
NY - Pedro
Sousa - lucas - bakiz
Ny(Ramkilde)

MEN det bliver stensikkert en 3 back kæde og dermed 2 wingbacks
Jeg tror også, det er for stor en omstilling at gå i over til to fuldblodsangribere. Og selvom det kigger frem enkelte steder igen, virker det også lidt bedaget. Det bliver én angriber og så enten to offensive fløje eller en falsk 9’er.

Ja, hvis præmissen er en 3-backkæde, giver meget sig selv. Det går dog ikke uden en ny boldkløgtig mand med et mere offensivt blik ved siden af Ferreira. Og så skal der selvfølgelig en angriber ind fra den aller øverste hylde, vi kan nå, når vi står op tæer og strækker os.

Der er ikke tid til at spille de spillere, som ikke virkede som nogle, der knoklede for overlevelse, ind i foråret. Hvis Lucas, Fossum eller Prip havde været nye spillere, vi skulle have bedømt på efteråret, var de vel nærmest kylet på andetholdet. Derfor står Ross i min bog også længere fremme end dem.

Det betyder altså:

- Målmand (??)

- Kramer - Thelander - Hagelskjær/Granli

- Jørgensen - Ferreira - Ny (Pedersen/Højholt) - Poulsen

- Sousa - Ny (Ramkilde) - Bakiz


Optimalt set skiller vi os af med i hvert fald Nadrani, Makaric, Høgh, Fossum og - for at frigive lønkroner - Lucas. Prip skal nok lige have lidt mere snor.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 11. jan 2023, 08:55

Proppen skrev:
11. jan 2023, 08:36
baresi skrev:
11. jan 2023, 08:13
Soren skrev:
10. jan 2023, 20:16
Det er der der opstilling, der passer ham bedst. Hvis han ikke slår til, kan Prip spille pladsen
han er uden tvivl pt bedst som 10 er -det der bare bliver problemet når vi spiller med 3 bagi og som du skriver 2 foran (hvis det skal være 2 angribere) - så sidder bl.a. sousa, prip, bakiz, ross fast på bænken, og det er måske alligevel for stor en åreladning af offensiv spillere der virkelig kan noget - siddende udenfor - det tror jeg ikke kommer til at ske. Men skulle man bruge lucas bedst så var det hos mig i en 4-2-3-1
jørgensen - kramer - thelander - poulsen
NY - Pedro
Sousa - lucas - bakiz
Ny(Ramkilde)

MEN det bliver stensikkert en 3 back kæde og dermed 2 wingbacks
Jeg tror også, det er for stor en omstilling at gå i over til to fuldblodsangribere. Og selvom det kigger frem enkelte steder igen, virker det også lidt bedaget. Det bliver én angriber og så enten to offensive fløje eller en falsk 9’er.

Ja, hvis præmissen er en 3-backkæde, giver meget sig selv. Det går dog ikke uden en ny boldkløgtig mand med et mere offensivt blik ved siden af Ferreira. Og så skal der selvfølgelig en angriber ind fra den aller øverste hylde, vi kan nå, når vi står op tæer og strækker os.

Der er ikke tid til at spille de spillere, som ikke virkede som nogle, der knoklede for overlevelse, ind i foråret. Hvis Lucas, Fossum eller Prip havde været nye spillere, vi skulle have bedømt på efteråret, var de vel nærmest kylet på andetholdet. Derfor står Ross i min bog også længere fremme end dem.

Det betyder altså:

- Målmand (??)

- Kramer - Thelander - Hagelskjær/Granli

- Jørgensen - Ferreira - Ny (Pedersen/Højholt) - Poulsen

- Sousa - Ny (Ramkilde) - Bakiz


Optimalt set skiller vi os af med i hvert fald Nadrani, Makaric, Høgh, Fossum og - for at frigive lønkroner - Lucas. Prip skal nok lige have lidt mere snor.
Yes men det der jo kan blive lidt "spændende" er om PRIP igen vælges fremfor Sousa - for den taktiske disposition fattede jeg hat af. Optimalt var der plads til begge - men der bør være plads til sousa uagtet hvad. MEN i opstillingen.
jeg er satme spændt på at se de har opstartskampe om der kun er 3 back kæde eller om vi kan se en 4 back også.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 12. jan 2023, 17:31

3-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz

4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus

Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.

Besvar