Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Forza » 13. jan 2023, 08:51

baresi skrev:
12. jan 2023, 17:31
3-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz

4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus

Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.
Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Hanga » 13. jan 2023, 09:18

Forza skrev:
13. jan 2023, 08:51
baresi skrev:
12. jan 2023, 17:31
3-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz

4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus

Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.
Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.
Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Freddie » 13. jan 2023, 09:26

Hanga skrev:
13. jan 2023, 09:18
Forza skrev:
13. jan 2023, 08:51
baresi skrev:
12. jan 2023, 17:31
3-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz

4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus

Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.
Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.
Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).
Man kan vel heller ikke afvise at Luka Prip vågner op til dåd igen.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Reyad » 13. jan 2023, 09:49

Det jeg mest har hæftet mig ved Eriks udtalelser er, at formationen nærmest er underordnet. Det handler om, hvordan vi spiller.
Offensivt, med attitude og høj intensitet.
Derfor tror jeg, at vi vil se et AaB-hold der veksler mellem to eller flere formationer.
3-4-3 og 4-2-3-1.
Og måske vi endda ser en mere gammeldags 3-5-2 med en 10'er, hvis vi får hentet en god angriber. Eller en 4-4-2.

Hvem der spiller hvor må træningskampene afgøre. Jeg tror mere eller mindre, at alle starter fra nul. Nu skal der leveres.
Nærmest kun Thelander der er selvskrevet til startopstillingen.

Håber meget vi ser lidt af den gamle Lucas igen. Det gør alle nok. Håber også meget at Kasper Jørgensen kan løse den gordiske knude på højrebacken og at Andreas Poulsen brager igennem.
På midten skal Pedro holde højt niveau og hans nye makker (måske Lucas?) skal tage den spillemæssige styring.
Prip, Bakiz og Sousa har alle højt niveau. Men viser det kun i glimt.

Og endelig skal en ny angriber tage ejerskabet på positionen. Tror ikke på Makaric, Ementa eller Høgh.
Ramkilde en god reserve, men fysikken gør ham særdeles skrøbelig.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 13. jan 2023, 09:53

Hanga skrev:
13. jan 2023, 09:18
Forza skrev:
13. jan 2023, 08:51
baresi skrev:
12. jan 2023, 17:31
3-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz

4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus

Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.
Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.
Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).
helt enig - det skinner tydeligt igennem, og så må det være sådan. Kræver også at dem der er på bænken, hvad end om det er lucas, prip, sousa, bakiz, højholt mfl. virkelig stepper op når endelig de kommer på banen. Så den del er sgu fint. Konkurrencen er noget større pt, og det har været savnet.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 13. jan 2023, 09:54

Reyad skrev:
13. jan 2023, 09:49
Det jeg mest har hæftet mig ved Eriks udtalelser er, at formationen nærmest er underordnet. Det handler om, hvordan vi spiller.
Offensivt, med attitude og høj intensitet.
Derfor tror jeg, at vi vil se et AaB-hold der veksler mellem to eller flere formationer.
3-4-3 og 4-2-3-1.
Og måske vi endda ser en mere gammeldags 3-5-2 med en 10'er, hvis vi får hentet en god angriber. Eller en 4-4-2.

Hvem der spiller hvor må træningskampene afgøre. Jeg tror mere eller mindre, at alle starter fra nul. Nu skal der leveres.
Nærmest kun Thelander der er selvskrevet til startopstillingen.

Håber meget vi ser lidt af den gamle Lucas igen. Det gør alle nok. Håber også meget at Kasper Jørgensen kan løse den gordiske knude på højrebacken og at Andreas Poulsen brager igennem.
På midten skal Pedro holde højt niveau og hans nye makker (måske Lucas?) skal tage den spillemæssige styring.
Prip, Bakiz og Sousa har alle højt niveau. Men viser det kun i glimt.

Og endelig skal en ny angriber tage ejerskabet på positionen. Tror ikke på Makaric, Ementa eller Høgh.
Ramkilde en god reserve, men fysikken gør ham særdeles skrøbelig.
Sjovt du skriver det med Lucas i parantes - det er den rolle jeg ser ham i - der tror jeg han kan eksplodere og være et sindssygt stærkt bindeled. men nok ikke den plads han får - kunne bare være fedt at se.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Alexis » 17. jan 2023, 10:57

Med tilgangen af Helenius ser vores startopstillinger nu efterhånden ganske solide ud. Mener stadig vi har et problem ved siden af Pedro, men håber stadig på ledelsen kigger efter en der kan spille derinde i stedet for Fossum.

Personligt foretrækker jeg følgende, hvor jeg mener vi får flest af vores bedste spillere på banen.
Mantl
Jørgensen-Thelander-Kramer-Poulsen
Fossum-Pedro-Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz

Alternativt her (ligner det på udtalelser) - vurderer Granli til at være en bedre spiller en Hagelskjær, men kan sagtens se kampe hvor Hagelskjær kan være berettiget. Eneste punkt med denne - kan være nervøs for Lucas bliver sendt op på en kant hvor jeg ikke syntes han har nok tempo til at spille.

Mantl
Jørgensen-Kramer-Thelander-Granli-Poulsen
Pedro-Fossum/Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af BoT » 17. jan 2023, 14:23

I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:

Pedro - Lucas bag ved Souza, Prip og Bakiz og med Helenius forrest. Det kan godt være giftigt.

Vigtigst er dog, at relationerne kommer på plads. Så er tal-kombinationerne underordnede. Vi skal have Lucas, Prip, Bakiz, Souza og Helenius til at arbejde sammen. Så kommer vi til at lave mål.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af RicoBR02 » 17. jan 2023, 14:29

BoT skrev:
17. jan 2023, 14:23
I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:

Pedro - Lucas bag ved Souza, Prip og Bakiz og med Helenius forrest. Det kan godt være giftigt.

Vigtigst er dog, at relationerne kommer på plads. Så er tal-kombinationerne underordnede. Vi skal have Lucas, Prip, Bakiz, Souza og Helenius til at arbejde sammen. Så kommer vi til at lave mål.
Og man kan jo få våde drømme over den offensiv hvis bare de får relationerne og selvtilliden på plads til sæsonstart. For helvede det lyder sjaskvådt på papiret..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Halil » 17. jan 2023, 14:37

Det er dyrt at nosse op.

Wowsa der bliver brugt nogle skillinger på at AaB skal lave en feberredning i foråret.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2023, 16:05

BoT skrev:
17. jan 2023, 14:23
I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:

Pedro - Lucas bag ved Souza, Prip og Bakiz og med Helenius forrest. Det kan godt være giftigt.

Vigtigst er dog, at relationerne kommer på plads. Så er tal-kombinationerne underordnede. Vi skal have Lucas, Prip, Bakiz, Souza og Helenius til at arbejde sammen. Så kommer vi til at lave mål.
Lucas kan ikke spille den plads - det har hvis også set alt for mange gange.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Proppen » 17. jan 2023, 23:36

Den må nu hedde:

Målmand??
kramer - thelander - hagelskjær/Granli
jørgensen - NY/Pedersen - Pedro - Poulsen
Sousa - Helenius - Bakiz

På papiret et OK hold, der normalt burde kunne spille med om en top 6-placering.

Og Prip og Ramkilde som stærke kort til offensiven på bænken.

Numerisk er vi også OK med på forsvarsspillere. Det bliver dog hurtigt lidt udvandet i kvalitet, når vi kommer ud over start-11’eren.

Det svage led er stadig den centrale midt og især en boldstærk mand, som kan binde spillet sammen. Det har vi simpelhen ikke.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Nordjyden HY » 17. jan 2023, 23:47

Jeg ser klart holdet stærkest i en 4-2-3-1 formation.

Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
Ny - Pedro
Sousa - Lucas - Prip
Helenius
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2023, 00:19

Forudsat der kun kommer en midtbanespiller yderligere så så jeg gerne noget ala. dette

Mantl (medmindre Theo virkelig er vokset - og bare ikke Posavec)

Jørgensen, Thelander, Kramer, Poulsen

Pedro, Ny

Souza, Prip/Lucas, Lucas/Bakiz

Helenius

Jeg vil have Prip eller Lucas ind bag Helenius. De to fungerer begge godt i den hængende rolle og Prip synes jeg er bedst der. Lucas kan også spille kant så hvis han er i fremgang så ser jeg ham gerne på kanten, hvor han måske også kan få mere frihed.

Skal vi lege med tre i bagkæden så ser jeg det sådan her

Mantl

Kramer, Thelander, Granli/Hagelskjær

Jørgensen, Pedro, Ny, Poulsen

Det svære i det her system bliver konfigurationen af de tre forreste. Det kan jo enten være #1 tre på linje eller #2 med to angribere med en 10'er bag.

#1

Souza/Prip, Helenius, Lucas/Bakiz

#2

Prip/Lucas

Helenius, Ramkilde

Det giver selvfølgelig vild konkurrence om pladserne, men jeg synes også vi mister en offensivspiller. Jeg kan heller ikke helt lide tanken om, at vi mister en af vores mange offensivspillere for Ramkilde.

Jokeren - den Ærke svenske

Mantl

Jørgensen, Thelander, Kramer, Ahlmann

Prip/Souza, Pedro, Ny, Lucas/Bakiz

Helenius, Ramkilde

Hvis vi gerne vil have en god old school 4-4-2. Kan godt lide tanken om en angriber ved siden af Helenius, men igen synes jeg vi mister en anden god offensivspiller ved at gøre det.

Når jeg ser på alternativerne så jeg er klart mest hooked på en 4-2-3-1 da jeg synes vi kan få flest af vores bedste spillere i spil på deres bedste plads.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af bedstefar » 18. jan 2023, 08:56

Vi spiller 4-3-3, det er i hvert fald det jeg har hørt fra en i truppen.

Mantl

Jørgensen T Kramer Poulsen

Ny spiller Pedro Lucas

Prip/Sousa Helenius Bakiz

Det eneste holdet mangler nu er en Risgård type inde på midtbanen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af doukas » 18. jan 2023, 10:56

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

det bette egern
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. jan 2021, 18:31

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af det bette egern » 19. jan 2023, 01:40

Jeg kunne godt tænke mig at se en af disse

5-2-2-1
Mantl
Jørgensen-kramer-t-hagelskær-poulsen
Ny-pedro
Lucas-Sousa
Helenius

Eller en 4-2-3-1
Mantl
Jørgensen-kramer-T-poulsen
Ny-pedro
Sousa-Prip-Lucas
Helenius

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 23. jan 2023, 09:02

altså hvilken stil og formation kommer vi ud med - Hvis abildgaard lander har jeg utroligt svært ved at se et 3 mands forsvar for Abild er i min verden mere 6er end 8er. Han er oprydder og bølgebryder, men ikke nogen 8er strateg.

Så hvis pedro og abild forventes af spille begge - så duer et system med wingbacks ikke, for så ligger abild og pedro som 2 centrale, flankeret af 3 midt stoppere og 2 wingbacks og dermed KUN 3 offensive. Det er satme ubalance i min verden.

Men hvad gør man så. 4-3-3 hvor han ligger til venstre for Pedro og lucas til højre for Pedro - eller 4-2-3-1 hvor pedro og abild ligger centralt som primært 2 - 6ere og lucas som offensiv central midt.

Spørgsmålene er mange - men der skal sgu ikke skiftes for meget formation her i optakten ift. hvordan der skal spilles i foråret for at undgå nedrykning. Og lige nu ligner det en 4 back kæde. Der får vi en offensiv mere ind, til gengæld så er hverken jørgensen og slet ikke poulsen optimale som backs - de er klart bedre som wingbacks - og thelander er bedst som bagerst mand i en 3 back.
FUCK det er interessant hvad det bliver til.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Bong » 23. jan 2023, 10:31

Du rammer den meget godt Baresi. Det er ikke til at finde ud af, hvad vi vil med de indkøb der er lavet. Ludewig, Poulsen og Jørgensen er klart bedst som wingbacks. Alligevel ligner det nu, at vi skal spille en form for 4-4-2.

Dertil har du helt ret med Thelander. Ham og Kramer som 2 CB's i en 4-back kæde. Det er altså for langsomt. De er kun marginalt hurtigere end Dronning Ingrid, som Poul Hansen ville sige :)
A slightly more sophisticated hooligan...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Eksil » 23. jan 2023, 10:51

baresi skrev:
23. jan 2023, 09:02
altså hvilken stil og formation kommer vi ud med - Hvis abildgaard lander har jeg utroligt svært ved at se et 3 mands forsvar for Abild er i min verden mere 6er end 8er. Han er oprydder og bølgebryder, men ikke nogen 8er strateg.

Så hvis pedro og abild forventes af spille begge - så duer et system med wingbacks ikke, for så ligger abild og pedro som 2 centrale, flankeret af 3 midt stoppere og 2 wingbacks og dermed KUN 3 offensive. Det er satme ubalance i min verden.

Men hvad gør man så. 4-3-3 hvor han ligger til venstre for Pedro og lucas til højre for Pedro - eller 4-2-3-1 hvor pedro og abild ligger centralt som primært 2 - 6ere og lucas som offensiv central midt.

Spørgsmålene er mange - men der skal sgu ikke skiftes for meget formation her i optakten ift. hvordan der skal spilles i foråret for at undgå nedrykning. Og lige nu ligner det en 4 back kæde. Der får vi en offensiv mere ind, til gengæld så er hverken jørgensen og slet ikke poulsen optimale som backs - de er klart bedre som wingbacks - og thelander er bedst som bagerst mand i en 3 back.
FUCK det er interessant hvad det bliver til.
En 4-4-2 med Abilgaard og Pedro giver da fin mening. Det var Ståles FCK opskrift i mange år: To midtforsvarer, to centralt til at skærme dem og to offensive wingbacks. Når FCK var bedst var det fordi de havde gode centralemidtbanespillere, der kunne rydde op, bygge op og give plads til de offensive spillere, samt overlap fra backs.

Om du sætter de sidste fire op med to angribere og to wings, eller 10+angriber og to wings er lidt efter behov og personale. Vil tro at en 10 bag en angriber og så to wings giver mest mening. Så ville man nok kalde det en 4-4-1-1. Kanter er der nok af, 10eren kan udfyldes af Lucas eller Sousa, angriber er lidt for tyndt til at spille to, så vil tro det bliver Helenius alene på topppen som udgangpunkt.

Besvar