Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2023, 21:21

Hamrén koger på nogle punkter, ja. Det er fx helt gak med Ludewig frem for Sousa. Eller Prip frem for Sousa.

Men tager man bare en lille historisk brille på, er der jo NUL trænere, der har kunnet få dette hold til at spille de seneste 8 år. Og det gennemgående tema er manglende karakter, ære, nosser og hjerte. Kan man ikke få sit fedtspilleri til at fungere, så tæsker man igennem i stedet. Men ikke i AaB, der slår man op i banen.

Dem, der har sammensat truppen og dem, der står på banen, bærer et meget større ansvar end Hamrén. Og det gennemgående navn her er Bælum.

Hvis ikke engang Hamrén kan få banket noget karakter i spillerne - og det kan han jo åbenbart ikke - så er der ingen, der kan.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af doukas » 17. feb 2023, 21:22

raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:18
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:13
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:08
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:04
Funky skrev:
17. feb 2023, 21:00
doukas skrev:
17. feb 2023, 20:58
Pinligt, pinligt, pinligt.

Om 2 runder hedder det 7 nederlag i træk. Tak Bælum, din kæmpe idiot.
Tror ikke, det egentlig er Bælums skyld. Jeg tror, det er nogle klågeåger i bestyrelsen, som på et tidspunkt fandt det betimeligt at gøre det til en popularitetskonkurrence i spillerrådet, om Friis skulle blive eller ej. Så har Bælum bare fået besked på at ekserkvere.
Ej altså, jeg nægter simpelthen at tro på, at et bestyrelsesmedlem eller 2 bestemmer hvem der skal hyres og fyres i den sportslige sektor.

Men altså, hvis ide var det at ansætte Hamren? Klart Bælum. Hvem ansatte Inge? Og det transfervindue vi lige har været igennem har han været ansvarlige for ikke at hente en ordentlig målmand og central midt.

Bælum har en kæmpe andel i den her nedtur.
Det er 250% bestyrelsen der tog beslutningen om IAO, Bælum indstillede 3 personer.....Hamren, er ansat at Bælum ja, men det var efter en indstilling fra IAO om at han ville fyre Friis....så forstår godt Bælum, nu når der skulle fyres, som IAO fik overbevist bestyrelsen.
Sådan foregår det jo ikke. Det er den sportslig ledelse, som tager initiativet, når der skal hyres og fyres på de poster. Dernæst rådgiver man sig så med bestyrelsesmedlemmerne.

Der er ingen som helst undskyldning for at hente Hamren ind. Det har været en ren og skær katastrofe, som falder helt tilbage på Bælum.
Sådan foregår det jo lige nøjagtig...og man rådgiver sig jo IKKE hos bestyrelsen som ikke har nogle fis forstand på fodbold. Så det er jo omvendt søde...det er bestyrelsen der træffer beslutningerne med rådgivning af de ledende medarbejdere...
Hahahaha - det er satire ikke???
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Funky » 17. feb 2023, 21:22

Pointen er vel, at skaden i første omgang er sket; man gik i panik, fyrede Friis selv om vi var ved at vende skuden, og nu kommer vi så til at rykke ned som konsekvens deraf. Hamrén har intet forandret til det bedre, tværtimod. Jeg kan ikke bruge det til en skid, at Simon Ydesen og co. beretter om fantastiske træninger. Hamrén er dermed væk til sommer, det kan vi nok regne med. Spørgsmålet er, om AaB også er væk samtidig, eller om der er noget at føre videre. I sidste tilfælde bliver det vel afgørende, om man får placeret ansvaret for fadæsen på rette sted, og rydder op på det grundlag. Det betyder meget muligt farvel til Bælum, men jeg tror ikke et øjeblik på, det er en grundig nok oprydning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2023, 21:23

depor skrev:
17. feb 2023, 21:20
Jeg tror det er det eneste der hjælper - vi skal ned i 1. division og så får de mulighed for at kunne spille noget bold igen og tro på at det lykkes. Der er jo ikke nogen på det hold her der tror på at en aflevering frem i banen fører til noget - derfor kommer afleveringerne ikke fremad og derfor løber ingen fremad for der kommer aldrig til at ske noget der - nej det står og afventer at modstanderen skal snuppe bolden, som de plejer og så sker der bare intet fremadrettet spil.
Derfor må de ned og spille i en liga, hvor de kan være med - få lært at spille bold igen og tro på det med nogle sejre - så kommer de forhåbentlig tilbage i en stærkere udgave om et år eller to.

Trist men det må være den soleklare konklusion efter de træningskampe og den første kamp vi har set her.
:'(
Eller også må man få nogle spillere, der er udstyret med et sæt nosser, som ikke bliver små, ulykkelige curling-prinsesser, når det ikke lige kører.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Nordjyden HY » 17. feb 2023, 21:23

Sousa med 5 minutter på banen og står alligevel for AaBs eneste skud. Fedt.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Funky » 17. feb 2023, 21:24

R Rosenberg skrev:
17. feb 2023, 21:21
Hamrén koger på nogle punkter, ja. Det er fx helt gak med Ludewig frem for Sousa. Eller Prip frem for Sousa.

Men tager man bare en lille historisk brille på, er der jo NUL trænere, der har kunnet få dette hold til at spille de seneste 8 år. Og det gennemgående tema er manglende karakter, ære, nosser og hjerte. Kan man ikke få sit fedtspilleri til at fungere, så tæsker man igennem i stedet. Men ikke i AaB, der slår man op i banen.

Dem, der har sammensat truppen og dem, der står på banen, bærer et meget større ansvar end Hamrén. Og det gennemgående navn her er Bælum.

Hvis ikke engang Hamrén kan få banket noget karakter i spillerne - og det kan han jo åbenbart ikke - så er der ingen, der kan.
Friis var undervejs, men der var øjensynligt nogen, som ikke brød sig om hans stil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af raekkeettre » 17. feb 2023, 21:25

doukas skrev:
17. feb 2023, 21:22
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:18
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:13
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:08
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:04
Funky skrev:
17. feb 2023, 21:00


Tror ikke, det egentlig er Bælums skyld. Jeg tror, det er nogle klågeåger i bestyrelsen, som på et tidspunkt fandt det betimeligt at gøre det til en popularitetskonkurrence i spillerrådet, om Friis skulle blive eller ej. Så har Bælum bare fået besked på at ekserkvere.
Ej altså, jeg nægter simpelthen at tro på, at et bestyrelsesmedlem eller 2 bestemmer hvem der skal hyres og fyres i den sportslige sektor.

Men altså, hvis ide var det at ansætte Hamren? Klart Bælum. Hvem ansatte Inge? Og det transfervindue vi lige har været igennem har han været ansvarlige for ikke at hente en ordentlig målmand og central midt.

Bælum har en kæmpe andel i den her nedtur.
Det er 250% bestyrelsen der tog beslutningen om IAO, Bælum indstillede 3 personer.....Hamren, er ansat at Bælum ja, men det var efter en indstilling fra IAO om at han ville fyre Friis....så forstår godt Bælum, nu når der skulle fyres, som IAO fik overbevist bestyrelsen.
Sådan foregår det jo ikke. Det er den sportslig ledelse, som tager initiativet, når der skal hyres og fyres på de poster. Dernæst rådgiver man sig så med bestyrelsesmedlemmerne.

Der er ingen som helst undskyldning for at hente Hamren ind. Det har været en ren og skær katastrofe, som falder helt tilbage på Bælum.
Sådan foregår det jo lige nøjagtig...og man rådgiver sig jo IKKE hos bestyrelsen som ikke har nogle fis forstand på fodbold. Så det er jo omvendt søde...det er bestyrelsen der træffer beslutningerne med rådgivning af de ledende medarbejdere...
Hahahaha - det er satire ikke???
Desværre ikke...men jeg kan fornemme du ikke ved hvordan en bestyrelse virker, med beslutninger som at hyre og fyre ledende medarbejdere i en organisation? Det er ikke en leder der gør det med rådgivning fra en bestyrelse....jeg håber du kan se og høre hvor åndssvagt det lyder når 1. Det er bestyrelsen der har sidste ansvar...2. De ved INTET om fodbold...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af doukas » 17. feb 2023, 21:30

raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:25
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:22
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:18
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:13
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:08
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:04


Ej altså, jeg nægter simpelthen at tro på, at et bestyrelsesmedlem eller 2 bestemmer hvem der skal hyres og fyres i den sportslige sektor.

Men altså, hvis ide var det at ansætte Hamren? Klart Bælum. Hvem ansatte Inge? Og det transfervindue vi lige har været igennem har han været ansvarlige for ikke at hente en ordentlig målmand og central midt.

Bælum har en kæmpe andel i den her nedtur.
Det er 250% bestyrelsen der tog beslutningen om IAO, Bælum indstillede 3 personer.....Hamren, er ansat at Bælum ja, men det var efter en indstilling fra IAO om at han ville fyre Friis....så forstår godt Bælum, nu når der skulle fyres, som IAO fik overbevist bestyrelsen.
Sådan foregår det jo ikke. Det er den sportslig ledelse, som tager initiativet, når der skal hyres og fyres på de poster. Dernæst rådgiver man sig så med bestyrelsesmedlemmerne.

Der er ingen som helst undskyldning for at hente Hamren ind. Det har været en ren og skær katastrofe, som falder helt tilbage på Bælum.
Sådan foregår det jo lige nøjagtig...og man rådgiver sig jo IKKE hos bestyrelsen som ikke har nogle fis forstand på fodbold. Så det er jo omvendt søde...det er bestyrelsen der træffer beslutningerne med rådgivning af de ledende medarbejdere...
Hahahaha - det er satire ikke???
Desværre ikke...men jeg kan fornemme du ikke ved hvordan en bestyrelse virker, med beslutninger som at hyre og fyre ledende medarbejdere i en organisation? Det er ikke en leder der gør det med rådgivning fra en bestyrelse....jeg håber du kan se og høre hvor åndssvagt det lyder når 1. Det er bestyrelsen der har sidste ansvar...2. De ved INTET om fodbold...
Ej, undskyld, men jeg orker ikke at diskutere med nogen, som åbenlyst ikke ved hvad de taler om, så god aften herfra.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af baresi » 17. feb 2023, 21:33

Vi kan fint gi spillere skyld - men syns nu de fleste peber st kæmpe - men spiller som
Poulsen - Lucas - ludewig - prip er bare væk Idag.
Jeg syns hamren har en kæmpe del af ansvaret
Vi har ik spillerne til den 4-3-3
Poulsen spm back er ene skandale wingback bedre.
3 mands midten - jamen vi er ikke gode nok.
Ludewig som kant er en joke
Og prip skaber ligeså meget som min gamle 95årihe mormor gør på hendes plejehjem.

Hamren har fejlet i hele opstarten ved at stå fast på den formation og så ved at fejs sætte sousa af.

Vi spiller direkte forkert.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 947
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Salle17 » 17. feb 2023, 21:33

Er det ikke ligemeget hvor ansvaret skal placeres? Som jeg ser det - er det mange dårlige beslutninger taget af en række forskellige folk, der har gjort at vi er hvor vi er.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2023, 21:33

Funky skrev:
17. feb 2023, 21:24
R Rosenberg skrev:
17. feb 2023, 21:21
Hamrén koger på nogle punkter, ja. Det er fx helt gak med Ludewig frem for Sousa. Eller Prip frem for Sousa.

Men tager man bare en lille historisk brille på, er der jo NUL trænere, der har kunnet få dette hold til at spille de seneste 8 år. Og det gennemgående tema er manglende karakter, ære, nosser og hjerte. Kan man ikke få sit fedtspilleri til at fungere, så tæsker man igennem i stedet. Men ikke i AaB, der slår man op i banen.

Dem, der har sammensat truppen og dem, der står på banen, bærer et meget større ansvar end Hamrén. Og det gennemgående navn her er Bælum.

Hvis ikke engang Hamrén kan få banket noget karakter i spillerne - og det kan han jo åbenbart ikke - så er der ingen, der kan.
Friis var undervejs, men der var øjensynligt nogen, som ikke brød sig om hans stil.
Det kan man jo altid diskutere - det var vist meget op og ned; også til sidst. Men jeg forstod jo heller ikke den fyring, som jeg syntes, kom altid for tidligt.

Min pointe er blot, at hvis ikke Hamrén kan få en trup til at have lidt hjerte i brystet, så er der ingen, der kan (og det er der jo ingen, der har kunnet siden Kent)
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af raekkeettre » 17. feb 2023, 21:33

doukas skrev:
17. feb 2023, 21:30
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:25
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:22
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:18
doukas skrev:
17. feb 2023, 21:13
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 21:08


Det er 250% bestyrelsen der tog beslutningen om IAO, Bælum indstillede 3 personer.....Hamren, er ansat at Bælum ja, men det var efter en indstilling fra IAO om at han ville fyre Friis....så forstår godt Bælum, nu når der skulle fyres, som IAO fik overbevist bestyrelsen.
Sådan foregår det jo ikke. Det er den sportslig ledelse, som tager initiativet, når der skal hyres og fyres på de poster. Dernæst rådgiver man sig så med bestyrelsesmedlemmerne.

Der er ingen som helst undskyldning for at hente Hamren ind. Det har været en ren og skær katastrofe, som falder helt tilbage på Bælum.
Sådan foregår det jo lige nøjagtig...og man rådgiver sig jo IKKE hos bestyrelsen som ikke har nogle fis forstand på fodbold. Så det er jo omvendt søde...det er bestyrelsen der træffer beslutningerne med rådgivning af de ledende medarbejdere...
Hahahaha - det er satire ikke???
Desværre ikke...men jeg kan fornemme du ikke ved hvordan en bestyrelse virker, med beslutninger som at hyre og fyre ledende medarbejdere i en organisation? Det er ikke en leder der gør det med rådgivning fra en bestyrelse....jeg håber du kan se og høre hvor åndssvagt det lyder når 1. Det er bestyrelsen der har sidste ansvar...2. De ved INTET om fodbold...
Ej, undskyld, men jeg orker ikke at diskutere med nogen, som åbenlyst ikke ved hvad de taler om, så god aften herfra.
;) god aften på en lorte AaB dag.... :cheers:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Hovedet » 17. feb 2023, 21:37

Apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der?

Mit indtryk er, at opbakningen til AaB bare er dalet og dalet gennem de sidste små 10 år, og at der slet ikke eksisterer den samme type "nu-står-vi-fandeme-sammen" á la 2011. For mig er en nedrykning i år blot en naturlig konsekvens af den afvikling af klubben, der omgående blev sat i værk efter doubletitlen i 2014, og at alle de tristesser, der siden er fulgt, er en direkte konsekvens af den håbløse håndtering af mesterskabet.

Jeg husker tilbage i 2011, at tanken om AaB i 1. division nærmest var en vederstyggelighed, jeg skulle have brugt lang tid på at fordøje. Den sidste kamp i Parken gjorde nærmest større indtryk på mig end nogle af de 4 mesterskaber, der er blevet mig til del.

Det står klart, at AaB som følge af håndteringen af doubletitlen i 2014 er færdig som seriøs aktør i dansk fodbold; kompetent og ambitiøst ledet i 2014 kunne AaB i dag have stået, hvor FCM gør i dag.

Vi har et håb at klynge os til i form af den eksterne investor. Der lød positive toner i sidste uge, men jeg har ikke rigtig hørt noget de senere dage. Den eksterne investor er langt vigtigere, end om AaB skulle redde sig eller ikke i år. For det er slet og ret spørgsmålet om, hvorvidt der skal eksistere et AaB i fremtiden eller ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2023, 21:39

baresi skrev:
17. feb 2023, 21:33
Vi kan fint gi spillere skyld - men syns nu de fleste peber st kæmpe - men spiller som
Poulsen - Lucas - ludewig - prip er bare væk Idag.
Jeg syns hamren har en kæmpe del af ansvaret
Vi har ik spillerne til den 4-3-3
Poulsen spm back er ene skandale wingback bedre.
3 mands midten - jamen vi er ikke gode nok.
Ludewig som kant er en joke
Og prip skaber ligeså meget som min gamle 95årihe mormor gør på hendes plejehjem.

Hamren har fejlet i hele opstarten ved at stå fast på den formation og så ved at fejs sætte sousa af.

Vi spiller direkte forkert.
Det er jo ikke bare i dag, de er væk. Prip og Lucas var også konstant væk i efteråret. Det er mig en gåde, at de til stadighed benyttes. Poulsen er jo bare virkelig en elendig fodboldspiller. Det er jeg meget overrasket over.

Ludewig er nærmest den eneste, der bare knokler derudad, men han er jo bare ikke ret godt.

Der er simpelthen for mange alibispillere med for lidt karakter i den trup - det er det altoverskyggende problem.
Ædruelighedens stemme

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Baatnakken » 17. feb 2023, 21:49

Hanga skrev:
17. feb 2023, 21:01
raekkeettre skrev:
17. feb 2023, 20:59
doukas skrev:
17. feb 2023, 20:58
Pinligt, pinligt, pinligt.

Om 2 runder hedder det 7 nederlag i træk. Tak Bælum, din kæmpe idiot.
Bælum? Som er adm. Direktør? Tror det er bedre at sige det er holdlederens skyld så...:)
Er det holdlederen der har ansvar for hvilken sportsdirektør man ansætter, hvilken økonomi klubben får at arbejde med, har afgørende ord i klubbens strategiske retning, osv.?

Selvfølgelig har Bælum et stort medansvar for at klubben nu igennem en årerække har truffet en perlerække af dårlige beslutninger, der i sidste ende giver udslag på banen.
Bælum er en klaphat af rang, han har ødelagt klubben. Det eneste han formår er at sweettalke bestyrelsen, ellers er han en katastrofe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Kristian » 17. feb 2023, 21:54

troelsh skrev:
17. feb 2023, 21:08
Hamren fejler fuldstændig.

1. Intet genpres, skubbe kæderne frem eller skyde på mål med en orkan i ryggen.

2. En 17-årig knægt på mål i AaB’s værste krise nogensinde, og koster desværre også mål som frygtet.

3. En højreback skal pludselig spille venstre wing, en position hvor vi i øvrigt råder over truppens mest målfarlige spillere i Bakiz og Sousa.

4. Og Nårh ja insisterer han på at spille en formation der ikke har virket for ham, eller hans tre forgængere.

Det sidste spinkle håb om overlevelse blev smadret i dag.
Nej AaB rykkede hverken ned i dag eller noget.

Som forudsat så viste vores små drenge at de ikke magter det der skal til.

Men vi rykker ned, hvis ikke vi begynder at vinde.
Og helt ærligt, så tror jeg bi ryger ned. Der er ingen fremgang.

Det her er dybt frustrerende.
Alt den energi de har pustet den her kamp op til, døde med stormrn Otto. AaB har virkelig ikke det der skal til.
------------------
mvh Kristian

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af EnvenafFolket » 17. feb 2023, 21:55

Hovedet skrev:
17. feb 2023, 21:37
Apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der?

Mit indtryk er, at opbakningen til AaB bare er dalet og dalet gennem de sidste små 10 år, og at der slet ikke eksisterer den samme type "nu-står-vi-fandeme-sammen" á la 2011. For mig er en nedrykning i år blot en naturlig konsekvens af den afvikling af klubben, der omgående blev sat i værk efter doubletitlen i 2014, og at alle de tristesser, der siden er fulgt, er en direkte konsekvens af den håbløse håndtering af mesterskabet.

Jeg husker tilbage i 2011, at tanken om AaB i 1. division nærmest var en vederstyggelighed, jeg skulle have brugt lang tid på at fordøje. Den sidste kamp i Parken gjorde nærmest større indtryk på mig end nogle af de 4 mesterskaber, der er blevet mig til del.

Det står klart, at AaB som følge af håndteringen af doubletitlen i 2014 er færdig som seriøs aktør i dansk fodbold; kompetent og ambitiøst ledet i 2014 kunne AaB i dag have stået, hvor FCM gør i dag.

Vi har et håb at klynge os til i form af den eksterne investor. Der lød positive toner i sidste uge, men jeg har ikke rigtig hørt noget de senere dage. Den eksterne investor er langt vigtigere, end om AaB skulle redde sig eller ikke i år. For det er slet og ret spørgsmålet om, hvorvidt der skal eksistere et AaB i fremtiden eller ikke.
Er opbakningen dalet og dalet?
Vesttribunen & Co er da efterhånden AaB’s største og vigtigste aktiv. Og det eneste der er blevet bedre siden 2014.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Funky » 17. feb 2023, 21:55

R Rosenberg skrev:
17. feb 2023, 21:33
Funky skrev:
17. feb 2023, 21:24
R Rosenberg skrev:
17. feb 2023, 21:21
Hamrén koger på nogle punkter, ja. Det er fx helt gak med Ludewig frem for Sousa. Eller Prip frem for Sousa.

Men tager man bare en lille historisk brille på, er der jo NUL trænere, der har kunnet få dette hold til at spille de seneste 8 år. Og det gennemgående tema er manglende karakter, ære, nosser og hjerte. Kan man ikke få sit fedtspilleri til at fungere, så tæsker man igennem i stedet. Men ikke i AaB, der slår man op i banen.

Dem, der har sammensat truppen og dem, der står på banen, bærer et meget større ansvar end Hamrén. Og det gennemgående navn her er Bælum.

Hvis ikke engang Hamrén kan få banket noget karakter i spillerne - og det kan han jo åbenbart ikke - så er der ingen, der kan.
Friis var undervejs, men der var øjensynligt nogen, som ikke brød sig om hans stil.
Det kan man jo altid diskutere - det var vist meget op og ned; også til sidst. Men jeg forstod jo heller ikke den fyring, som jeg syntes, kom altid for tidligt.

Min pointe er blot, at hvis ikke Hamrén kan få en trup til at have lidt hjerte i brystet, så er der ingen, der kan (og det er der jo ingen, der har kunnet siden Kent)
Hvilke bragende succeser har Hamrén egentlig leveret siden AaB-mesterskabet?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af Hovedet » 17. feb 2023, 22:09

EnvenafFolket skrev:
17. feb 2023, 21:55
Hovedet skrev:
17. feb 2023, 21:37
Apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der?

Mit indtryk er, at opbakningen til AaB bare er dalet og dalet gennem de sidste små 10 år, og at der slet ikke eksisterer den samme type "nu-står-vi-fandeme-sammen" á la 2011. For mig er en nedrykning i år blot en naturlig konsekvens af den afvikling af klubben, der omgående blev sat i værk efter doubletitlen i 2014, og at alle de tristesser, der siden er fulgt, er en direkte konsekvens af den håbløse håndtering af mesterskabet.

Jeg husker tilbage i 2011, at tanken om AaB i 1. division nærmest var en vederstyggelighed, jeg skulle have brugt lang tid på at fordøje. Den sidste kamp i Parken gjorde nærmest større indtryk på mig end nogle af de 4 mesterskaber, der er blevet mig til del.

Det står klart, at AaB som følge af håndteringen af doubletitlen i 2014 er færdig som seriøs aktør i dansk fodbold; kompetent og ambitiøst ledet i 2014 kunne AaB i dag have stået, hvor FCM gør i dag.

Vi har et håb at klynge os til i form af den eksterne investor. Der lød positive toner i sidste uge, men jeg har ikke rigtig hørt noget de senere dage. Den eksterne investor er langt vigtigere, end om AaB skulle redde sig eller ikke i år. For det er slet og ret spørgsmålet om, hvorvidt der skal eksistere et AaB i fremtiden eller ikke.
Er opbakningen dalet og dalet?
Vesttribunen & Co er da efterhånden AaB’s største og vigtigste aktiv. Og det eneste der er blevet bedre siden 2014.
Ah, det er måske også bare mig, der i løbet af de senere år har udviklet et forhold til AaB sådan lidt á la en kær gammel ven, man har mistet kontakten til, og sådan af og til kan tage sig selv i at savne lidt, inden man så går videre til dagens dont. Jeg er jo også meget sjældnere på Debatsiden i dag og synes også, at mange af de gamle kendinge er forsvundet. Men igen; det er jo baseret lidt på ens egen følelse og ikke nødvendigvis en objektiv sandhed.

Og apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der egentlig i dag?

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023

Indlæg af EnvenafFolket » 17. feb 2023, 22:12

Hovedet skrev:
17. feb 2023, 22:09
EnvenafFolket skrev:
17. feb 2023, 21:55
Hovedet skrev:
17. feb 2023, 21:37
Apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der?

Mit indtryk er, at opbakningen til AaB bare er dalet og dalet gennem de sidste små 10 år, og at der slet ikke eksisterer den samme type "nu-står-vi-fandeme-sammen" á la 2011. For mig er en nedrykning i år blot en naturlig konsekvens af den afvikling af klubben, der omgående blev sat i værk efter doubletitlen i 2014, og at alle de tristesser, der siden er fulgt, er en direkte konsekvens af den håbløse håndtering af mesterskabet.

Jeg husker tilbage i 2011, at tanken om AaB i 1. division nærmest var en vederstyggelighed, jeg skulle have brugt lang tid på at fordøje. Den sidste kamp i Parken gjorde nærmest større indtryk på mig end nogle af de 4 mesterskaber, der er blevet mig til del.

Det står klart, at AaB som følge af håndteringen af doubletitlen i 2014 er færdig som seriøs aktør i dansk fodbold; kompetent og ambitiøst ledet i 2014 kunne AaB i dag have stået, hvor FCM gør i dag.

Vi har et håb at klynge os til i form af den eksterne investor. Der lød positive toner i sidste uge, men jeg har ikke rigtig hørt noget de senere dage. Den eksterne investor er langt vigtigere, end om AaB skulle redde sig eller ikke i år. For det er slet og ret spørgsmålet om, hvorvidt der skal eksistere et AaB i fremtiden eller ikke.
Er opbakningen dalet og dalet?
Vesttribunen & Co er da efterhånden AaB’s største og vigtigste aktiv. Og det eneste der er blevet bedre siden 2014.
Ah, det er måske også bare mig, der i løbet af de senere år har udviklet et forhold til AaB sådan lidt á la en kær gammel ven, man har mistet kontakten til, og sådan af og til kan tage sig selv i at savne lidt, inden man så går videre til dagens dont. Jeg er jo også meget sjældnere på Debatsiden i dag og synes også, at mange af de gamle kendinge er forsvundet. Men igen; det er jo baseret lidt på ens egen følelse og ikke nødvendigvis en objektiv sandhed.

Og apropos opbakning; hvor mange tilskuere var der egentlig i dag?
7800ish.

Besvar