Superligaen 22/23

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Funky » 5. mar 2023, 20:01

Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Klaus » 5. mar 2023, 20:01

Så er det OBs tur til at komme en tur i Parken... Efter 65 minutter 2 røde kort med efterfølgende karantæner, det er ikke helt tosset :danmarkfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. mar 2023, 20:17

Klaus skrev:
5. mar 2023, 20:01
Så er det OBs tur til at komme en tur i Parken... Efter 65 minutter 2 røde kort med efterfølgende karantæner, det er ikke helt tosset :danmarkfan:
Plus Minteh der også er i karantæne, vi får mange gaver i tiden men nu er det op til os selv at udnytte det

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Brodernumsi » 5. mar 2023, 20:23

OB bliver godt nok manhandled, som var de United.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Funky » 5. mar 2023, 20:24

Brodernumsi skrev:
5. mar 2023, 20:23
OB bliver godt nok manhandled, som var de United.
9 mod 12 og en Lerager som vanen tro får lov til alt…ja, det er fint for os, men men kan også godt sidde og blive lidt harm. Flere cypriotiske dommere, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Lyfe » 5. mar 2023, 20:27

Aalborg frederikshavner skrev:
Klaus skrev:
5. mar 2023, 20:01
Så er det OBs tur til at komme en tur i Parken... Efter 65 minutter 2 røde kort med efterfølgende karantæner, det er ikke helt tosset :danmarkfan:
Plus Minteh der også er i karantæne, vi får mange gaver i tiden men nu er det op til os selv at udnytte det
Ja 3 fra deres startopstilling i sidste runde med karantæne til kampen mod os.. det må være en svækkelse!


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

optimisten
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af optimisten » 5. mar 2023, 21:36

Foråret bliver giftigt for OB hvis AaB kommer igang. Med en sejr i morgen kan vi trække dem ned i dyndet i næste runde.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ron Paul » 5. mar 2023, 21:56

Funky skrev:
5. mar 2023, 20:01
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Sønderhof » 5. mar 2023, 22:15

Ron Paul skrev:
5. mar 2023, 21:56
Funky skrev:
5. mar 2023, 20:01
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.
Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.

Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.

Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ron Paul » 5. mar 2023, 23:20

.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Dalbjerg » 5. mar 2023, 23:26

Sønderhof skrev:
5. mar 2023, 22:15
Ron Paul skrev:
5. mar 2023, 21:56
Funky skrev:
5. mar 2023, 20:01
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.
Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.

Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.

Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.
Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..
Armen giver ham ikke støtte, men gør ham unaturligt bred..

"Synd" men klart straffespark..

Og når der dømmes straffe, ja så er der ikke noget at gøre ang rødt (som du også skriver..)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Jakobsen » 5. mar 2023, 23:50

Dalbjerg skrev:
5. mar 2023, 23:26
Sønderhof skrev:
5. mar 2023, 22:15
Ron Paul skrev:
5. mar 2023, 21:56
Funky skrev:
5. mar 2023, 20:01
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.
Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.

Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.

Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.
Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..
Armen giver ham ikke støtte, men gør ham unaturligt bred..

"Synd" men klart straffespark..

Og når der dømmes straffe, ja så er der ikke noget at gøre ang rødt (som du også skriver..)
Men latterlig regel/fortolkning af reglerne. Der er jo ingen intention i det der. Fordelen er selvfølgelig, at det er fuldstændigt sort/hvidt at brug af hånd er forbudt, men det her med at en spiller kan blive ramt på hånden og der så er straffe er altså latterligt. Straf det når nogne bevidst bruger hånden og forsøger at snyde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 21. mar 2023, 16:28

Jakobsen skrev:
5. mar 2023, 23:50
Dalbjerg skrev:
5. mar 2023, 23:26
Sønderhof skrev:
5. mar 2023, 22:15
Ron Paul skrev:
5. mar 2023, 21:56
Funky skrev:
5. mar 2023, 20:01
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.
Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.

Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.

Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.
Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..
Armen giver ham ikke støtte, men gør ham unaturligt bred..

"Synd" men klart straffespark..

Og når der dømmes straffe, ja så er der ikke noget at gøre ang rødt (som du også skriver..)
Men latterlig regel/fortolkning af reglerne. Der er jo ingen intention i det der. Fordelen er selvfølgelig, at det er fuldstændigt sort/hvidt at brug af hånd er forbudt, men det her med at en spiller kan blive ramt på hånden og der så er straffe er altså latterligt. Straf det når nogne bevidst bruger hånden og forsøger at snyde.
Første kamp i nedrykningsspillet er nærmest vind eller ryk ned.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Mogens » 23. mar 2023, 09:28

Jeg gad så godt, at jeg kunne være optimistisk omkring slutspillet. Eneste plus er, at vi til tider har vist lidt fremgang i nogle af de senere kampe. Minusset er, at vi selv på kæmpe chancer ikke magter at score mål. Og mod o´ense, der, som mange nævner, var svækket med 3 afbud fra start11 magtede vi ikke at levere noget, der var tæt på en godkendt præstation.

Med det sagt, så er der stadig masser af point at spille om, og så længe der matematisk er en chance for overlevelse og solen står op i øst, så håber jeg af hele mit hjerte på et af de største sportslige mirakler i laaaaaaang tid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Buzz Killington » 2. apr 2023, 17:52

Neestruptoget kører bare videre i Viborg, og flinke Friis er bare med som passager.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af BoT » 3. apr 2023, 12:26

Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 17:52
Neestruptoget kører bare videre i Viborg, og flinke Friis er bare med som passager.
Ja det må være utroligt rart som ny træner, at man bare skal sidde og kigge på, mens alle ens forgængere har forberedt en ufejlbarlig maskine for en. Altså på nær når holdet taber. Så er det selvfølgelig ens egen skyld.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Brodernumsi » 3. apr 2023, 14:27

Noget af en præstation af Neestrup, både at ligge nummer et og tre i ligaen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

EnvenafFolket

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af EnvenafFolket » 3. apr 2023, 16:06

Jeg sagde jo at Neestrup/Friis ville blive en succes.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2023, 07:59

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -tv-aftale

Fint hvis man som superligafan kan nøjes med et enkelt abonnement, og streame alle kampene fra et log-in.

Kender man divisionsforeningen ret, så skal de nok gøre det ulideligt alligevel, men det er da en start at få rettighederne væk fra viasat og discovery.

Drømmer stadig om en aftale der involverer DR og TV2, men det har nok lange udsigter
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Elvis lever » 20. apr 2023, 08:12

jonas386 skrev:
20. apr 2023, 07:59
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -tv-aftale

Fint hvis man som superligafan kan nøjes med et enkelt abonnement, og streame alle kampene fra et log-in.

Kender man divisionsforeningen ret, så skal de nok gøre det ulideligt alligevel, men det er da en start at få rettighederne væk fra viasat og discovery.

Drømmer stadig om en aftale der involverer DR og TV2, men det har nok lange udsigter
Husk, at der er forskel på at producere og broadcaste.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Besvar