Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af SteenA » 5. feb 2023, 11:02

Rockafellar skrev:
4. feb 2023, 08:29
SteenA skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det bliver rigtig interessant at se, hvordan Hamren har tænkt sig at løse sin 4-3-3 - hvis han da har lagt sig fast på den. Der er ikke lige tid til at bruge et par måneder på at spille 4-back kæden sammen, som Cifuentes prøvede (og opgav) og som Lars Friis også satte sig for uden held.

Det kan sagtens være at der er en forkromet plan med en 4-3-3, hvor Kasper Jørgensen så får mere frihed til sine raids opad banen, mens Poulsen så bliver en mere defensiv back i venstresiden. Det vil i hvert fald være det eneste der kan forklare kombinationen af formationsskifte og køb af Jørgensen. Men spørgsmålet bliver stadig, hvor stabilt det kommer til at være defensivt.
Undskyld mig så er det sgu da heller ikke sværere at spille 4-3-3. Det lyder sgu næsten som om at det kun er de allemest gudsbenådede spillere i de allerstørste klubber som mestrer den helt særlige taktik.

Den gang de fleste af os spillede bold var det sgu da med 4 nede bag i. Det er der ingen hokus pokus i.

Det her handler om indbyggede spilforståelser/mønstre som ikke er i skabet. Som ikke er naturligt indlejret i spillerne og som skal voldtrænes igen og igen. Og så er jeg enig i at viljen til at vinde. Til at kæmpe for hinanden og for klubben har været/er en mangelvare.

Man bliver sgu ikke lige pludselig en dårligere fordboldspiller. Det er det mentale som det først og fremmest skal arbejdes med - og de skide spilmønstre og så for satan at vinde en fodboldkamp.
Næ, det behøver vel ikke være svært at spille 4-3-3, hvis bare man har to gode defensive backs. Men der er vel købt ind til at der skal spilles med wingbacks. Det jeg tror Hamren tænker, er at han ideelt set gerne vil spille med en 4-back kæde når der forsvares, men samtidig have glæde af wingbacks, når man selv har spillet (altså mere en 3-4-3). Det er sådan set en sympatisk tanke, at man gerne vil frigøre en ekstra midtbanespiller, i presspillet. Man ser faktisk Uwe Rösler eksperimentere med det samme i AGF i træningskampene lige nu, så måske er det en trend. I AGFs kamp mod FCK spillede de med tre centrale midtbanespillere og en venstreback i en 4-back kæde, når de forsvarede, mens deres højre wingback fik mere frie tøjler.

Det er altid et defensivt problem med 3-4-3 eller 3-5-2, at man får en tendens til at stå med 5 mand tilbage og have svært ved at presse/erobre bolden på den centrale midtbane.

Lige nu tænker jeg, at det største problem ved at spille en klassisk 4-3-3 vil være, at jeg så ikke synes Kasper Jørgensen er det bedste valg som højreback.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 5. feb 2023, 16:43

SteenA skrev:
5. feb 2023, 11:02
Rockafellar skrev:
4. feb 2023, 08:29
SteenA skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det bliver rigtig interessant at se, hvordan Hamren har tænkt sig at løse sin 4-3-3 - hvis han da har lagt sig fast på den. Der er ikke lige tid til at bruge et par måneder på at spille 4-back kæden sammen, som Cifuentes prøvede (og opgav) og som Lars Friis også satte sig for uden held.

Det kan sagtens være at der er en forkromet plan med en 4-3-3, hvor Kasper Jørgensen så får mere frihed til sine raids opad banen, mens Poulsen så bliver en mere defensiv back i venstresiden. Det vil i hvert fald være det eneste der kan forklare kombinationen af formationsskifte og køb af Jørgensen. Men spørgsmålet bliver stadig, hvor stabilt det kommer til at være defensivt.
Undskyld mig så er det sgu da heller ikke sværere at spille 4-3-3. Det lyder sgu næsten som om at det kun er de allemest gudsbenådede spillere i de allerstørste klubber som mestrer den helt særlige taktik.

Den gang de fleste af os spillede bold var det sgu da med 4 nede bag i. Det er der ingen hokus pokus i.

Det her handler om indbyggede spilforståelser/mønstre som ikke er i skabet. Som ikke er naturligt indlejret i spillerne og som skal voldtrænes igen og igen. Og så er jeg enig i at viljen til at vinde. Til at kæmpe for hinanden og for klubben har været/er en mangelvare.

Man bliver sgu ikke lige pludselig en dårligere fordboldspiller. Det er det mentale som det først og fremmest skal arbejdes med - og de skide spilmønstre og så for satan at vinde en fodboldkamp.
Næ, det behøver vel ikke være svært at spille 4-3-3, hvis bare man har to gode defensive backs. Men der er vel købt ind til at der skal spilles med wingbacks. Det jeg tror Hamren tænker, er at han ideelt set gerne vil spille med en 4-back kæde når der forsvares, men samtidig have glæde af wingbacks, når man selv har spillet (altså mere en 3-4-3). Det er sådan set en sympatisk tanke, at man gerne vil frigøre en ekstra midtbanespiller, i presspillet. Man ser faktisk Uwe Rösler eksperimentere med det samme i AGF i træningskampene lige nu, så måske er det en trend. I AGFs kamp mod FCK spillede de med tre centrale midtbanespillere og en venstreback i en 4-back kæde, når de forsvarede, mens deres højre wingback fik mere frie tøjler.

Det er altid et defensivt problem med 3-4-3 eller 3-5-2, at man får en tendens til at stå med 5 mand tilbage og have svært ved at presse/erobre bolden på den centrale midtbane.

Lige nu tænker jeg, at det største problem ved at spille en klassisk 4-3-3 vil være, at jeg så ikke synes Kasper Jørgensen er det bedste valg som højreback.
og desværre er poulsen en endnu dårligere vb i sit forsvar end jørgensen er (efter min mening)
poulsen laver mange defensive fejl men er dygtig i det spilopbyggende.
og så synes jeg det største problem er at vi bliver ved med at anvende fossum - han er blevet totalt dødvægt.
men det er ufatteligt at vi ikke kan spille med en 4 back kæde.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af gravballe » 5. feb 2023, 21:29

at spille med fossum er som at spille end mand i undertal på midtbanen i det deffensive arbejde...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Kristian » 5. feb 2023, 23:00

baresi skrev:
5. feb 2023, 16:43
SteenA skrev:
5. feb 2023, 11:02
Rockafellar skrev:
4. feb 2023, 08:29
SteenA skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det bliver rigtig interessant at se, hvordan Hamren har tænkt sig at løse sin 4-3-3 - hvis han da har lagt sig fast på den. Der er ikke lige tid til at bruge et par måneder på at spille 4-back kæden sammen, som Cifuentes prøvede (og opgav) og som Lars Friis også satte sig for uden held.

Det kan sagtens være at der er en forkromet plan med en 4-3-3, hvor Kasper Jørgensen så får mere frihed til sine raids opad banen, mens Poulsen så bliver en mere defensiv back i venstresiden. Det vil i hvert fald være det eneste der kan forklare kombinationen af formationsskifte og køb af Jørgensen. Men spørgsmålet bliver stadig, hvor stabilt det kommer til at være defensivt.
Undskyld mig så er det sgu da heller ikke sværere at spille 4-3-3. Det lyder sgu næsten som om at det kun er de allemest gudsbenådede spillere i de allerstørste klubber som mestrer den helt særlige taktik.

Den gang de fleste af os spillede bold var det sgu da med 4 nede bag i. Det er der ingen hokus pokus i.

Det her handler om indbyggede spilforståelser/mønstre som ikke er i skabet. Som ikke er naturligt indlejret i spillerne og som skal voldtrænes igen og igen. Og så er jeg enig i at viljen til at vinde. Til at kæmpe for hinanden og for klubben har været/er en mangelvare.

Man bliver sgu ikke lige pludselig en dårligere fordboldspiller. Det er det mentale som det først og fremmest skal arbejdes med - og de skide spilmønstre og så for satan at vinde en fodboldkamp.
Næ, det behøver vel ikke være svært at spille 4-3-3, hvis bare man har to gode defensive backs. Men der er vel købt ind til at der skal spilles med wingbacks. Det jeg tror Hamren tænker, er at han ideelt set gerne vil spille med en 4-back kæde når der forsvares, men samtidig have glæde af wingbacks, når man selv har spillet (altså mere en 3-4-3). Det er sådan set en sympatisk tanke, at man gerne vil frigøre en ekstra midtbanespiller, i presspillet. Man ser faktisk Uwe Rösler eksperimentere med det samme i AGF i træningskampene lige nu, så måske er det en trend. I AGFs kamp mod FCK spillede de med tre centrale midtbanespillere og en venstreback i en 4-back kæde, når de forsvarede, mens deres højre wingback fik mere frie tøjler.

Det er altid et defensivt problem med 3-4-3 eller 3-5-2, at man får en tendens til at stå med 5 mand tilbage og have svært ved at presse/erobre bolden på den centrale midtbane.

Lige nu tænker jeg, at det største problem ved at spille en klassisk 4-3-3 vil være, at jeg så ikke synes Kasper Jørgensen er det bedste valg som højreback.
og desværre er poulsen en endnu dårligere vb i sit forsvar end jørgensen er (efter min mening)
poulsen laver mange defensive fejl men er dygtig i det spilopbyggende.
og så synes jeg det største problem er at vi bliver ved med at anvende fossum - han er blevet totalt dødvægt.
men det er ufatteligt at vi ikke kan spille med en 4 back kæde.
Man skulle tro, det er fordi spillerne har sat sig for, at det kan de ikke finde ud af mere..Det er utroligt, at vi ikke være sikre i den formation på nogen måde.
------------------
mvh Kristian

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Nautrup88 » 6. feb 2023, 06:32

Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Halil » 6. feb 2023, 12:43

Nautrup88 skrev:
6. feb 2023, 06:32
Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.
Altså blive fyret med de for stillingen gældende vilkår?

Det kan AaB da også gøre.
Uden Synd Ingen Frelse

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af hje1980 » 6. feb 2023, 12:58

Nautrup88 skrev:
6. feb 2023, 06:32
Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.
Det tror jeg INGEN klubber er interesseret i... for så er det en almindelig funktionær kontrakt, hvilket så også betyder at spilleren kan sige op med 1 måneds varsel uden klubben for penge for ham.

En fast kontrakt som bruges til spillere går begge veje, med de fordele og ulemper der nu engang er forbundet med dette.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af FIDEL » 6. feb 2023, 13:00

gravballe skrev:
5. feb 2023, 21:29
at spille med fossum er som at spille end mand i undertal på midtbanen i det deffensive arbejde...
Præcis, men AaB vil kun have en central midt ind, såfremt det er en EKSTRAORDINÆR mulighed. Vor herre bevares en pisse dårlig undskyldning for ikke at styrke truppen centralt på banen. Jeg synes faktisk det er rystende, at der STADIG ikke er gjort noget ved den centrale midtbane. Altså alle kan jo se den er helt gal derinde. Det er jo ikke noget nyt.

Man henter en dyr ny højre back, ny målmand, Thelander, ny angriber, og satser på at hente Abildgaard! Og ja, der skal være penge til det, men så kunne man sgu have ventet med at hente Jørgensen og/eller Mantl.

Jeg er rystet over den dårlige ledelse af vores klub. Rykker vi ned og får ny storinvestor, så skal der skiftes ud på mange positioner - herunder Bælum, PC Jim, vores assistenter og måske flere. Vores scoutingdel fungerer jo heller ikke just godt. AaB skuffer på så mange områder. Det ligner, at samtlige mennesker i organisationen simpelthen er blevet enige om at præstere på et lavere niveau. :thumbsdown:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 6. feb 2023, 13:19

gravballe skrev:
5. feb 2023, 21:29
at spille med fossum er som at spille end mand i undertal på midtbanen i det deffensive arbejde...
du er venlig at han lige får de sidste 3 ord hos dig - hos mig ville det generelt være en mand i undertal. Han har underpræsteret i sådan en grad at det ikke kan forsvares at han spiller fra start længere. Han bør bænkes og så få en fri transfer til sommer. Han er en tung årsag til den midtbane slet ikke fungerer. og så er der ingen kommunikation i ham heller. Han løber bare rundt.
Han har gjort det godt tidligere - men lang tid siden . Han skal på bænken.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af gravballe » 6. feb 2023, 13:46

baresi skrev:
6. feb 2023, 13:19
gravballe skrev:
5. feb 2023, 21:29
at spille med fossum er som at spille end mand i undertal på midtbanen i det deffensive arbejde...
du er venlig at han lige får de sidste 3 ord hos dig - hos mig ville det generelt være en mand i undertal. Han har underpræsteret i sådan en grad at det ikke kan forsvares at han spiller fra start længere. Han bør bænkes og så få en fri transfer til sommer. Han er en tung årsag til den midtbane slet ikke fungerer. og så er der ingen kommunikation i ham heller. Han løber bare rundt.
Han har gjort det godt tidligere - men lang tid siden . Han skal på bænken.
Jeg var faktisk tæt på at skrive det som det var generalt end mand i undertal, men så kom jeg i tanke om han som hængende angriber / offensiv midt faktisk har leveret ok, selvom det er længe siden. Men ja... enig.. jeg forstår ikke AaB bliver ved med abselut at vil bruge ham, men så igen kan heller ikke se hvad vi skal med en ny HB.... Tror mange af problemerne på holdet kan løses med at få smidt fossum på tribunen, og bruge en spiller der i det mindste bare fylder lidt der inde..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Maglau » 6. feb 2023, 14:43

Nautrup88 skrev:
6. feb 2023, 06:32
Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.
I hvilken kontekst skal dit indlæg læses - har det noget med AaB gøre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af NIN » 6. feb 2023, 15:27

hje1980 skrev:
6. feb 2023, 12:58
Nautrup88 skrev:
6. feb 2023, 06:32
Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.
Det tror jeg INGEN klubber er interesseret i... for så er det en almindelig funktionær kontrakt, hvilket så også betyder at spilleren kan sige op med 1 måneds varsel uden klubben for penge for ham.

En fast kontrakt som bruges til spillere går begge veje, med de fordele og ulemper der nu engang er forbundet med dette.
Lad venligst være med at forplumre debatten med facts omkring kontraktformer i erhvervslivet. Det udhuler argumentet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Nautrup88 » 6. feb 2023, 15:44

Maglau skrev:
6. feb 2023, 14:43
Nautrup88 skrev:
6. feb 2023, 06:32
Det burde hedde sig, som på en almindelig arbejdsplads,at hvis du ikke lever op til det der forventes i virksomheden må du blive fristillet til og finde er nyt job. At man kan gå og sutte på tommel til en fed hyre uden at påtage sig et ansvar burde sku kunne blive straffet.
I hvilken kontekst skal dit indlæg læses - har det noget med AaB gøre.
Man kunne da ihvertfald drage parallel til en spiller som Fossum der er løn tung men bestemt ikke lever op til det man kunne forvente.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Nautrup88 » 6. feb 2023, 15:48

Men jeg lukker den igen her beklager indlægget .

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Nautrup88 » 10. feb 2023, 21:07


baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 23. feb 2023, 11:05

Vi skal selvfølgelig huske at vi har ham Skulstad som er venstre benet - stor og stræk - og vist ik med fødderne - søde et vi skal prøve en 3 back igen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2023, 11:12

baresi skrev:
23. feb 2023, 11:05
Vi skal selvfølgelig huske at vi har ham Skulstad som er venstre benet - stor og stræk - og vist ik med fødderne - søde et vi skal prøve en 3 back igen.
Går vi tilbage til en 3-backkæde nu, efter et salg af Hagelskjær, og spiller med en DS-spiller, så skriger det igen igen på rodebutik på Hornevej. Shit mand. :'(

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 23. feb 2023, 12:27

FIDEL skrev:
23. feb 2023, 11:12
baresi skrev:
23. feb 2023, 11:05
Vi skal selvfølgelig huske at vi har ham Skulstad som er venstre benet - stor og stræk - og vist ik med fødderne - søde et vi skal prøve en 3 back igen.
Går vi tilbage til en 3-backkæde nu, efter et salg af Hagelskjær, og spiller med en DS-spiller, så skriger det igen igen på rodebutik på Hornevej. Shit mand. :'(
Jamen enig men det er jo skåret ud i pap - kontinuitet jo jo enig. Men hvis vi om 4 kampe ikke har vundet en skid så skal der ik laves om - for man skal kæmpe for det til d et sidste
Men vi er begravet for lab tid siden - opstillinger og formationer er lige gyldigt efterhånden

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 16. mar 2023, 07:15

Skader kan vi desværre ikke gøre noget ved - men jeg vil rigtig gerne se en ændring på holdet NU i form af et lille system skifte.
4-4-2
Lude - Kramer - the - ahlman
Prip - højholt - pedro - souza
Ramkilde - helenius

Når bakiz er fit skal han på venstre og sousa højre og prip bænk.
Helenius må godt få en legekammerat med speed og agressivitet og jeg syns virkelig de kunne se spændende ud sammen

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af RicoBR02 » 16. mar 2023, 08:55

baresi skrev:
16. mar 2023, 07:15
Skader kan vi desværre ikke gøre noget ved - men jeg vil rigtig gerne se en ændring på holdet NU i form af et lille system skifte.
4-4-2
Lude - Kramer - the - ahlman
Prip - højholt - pedro - souza
Ramkilde - helenius

Når bakiz er fit skal han på venstre og sousa højre og prip bænk.
Helenius må godt få en legekammerat med speed og agressivitet og jeg syns virkelig de kunne se spændende ud sammen
Jeg tror vi skal passe på med at smide Ahlmann ind fra start, han har ikke spillet fandens meget og søndag har vi brug for at det er spillere med kampe i benene der starter. Ellers er jeg helt enig i at det kunne være spændende, men helt ideelt ville det være at holde fast i opstillingen fra fcm kampen..

Besvar