Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Pollack2 » 19. mar 2023, 11:17

Hanga skrev:
19. mar 2023, 10:56
jonas386 skrev:
19. mar 2023, 10:41
Er Posavec godt nok helt ude af truppen efterhånden? Det er godt nok noget af en nedtur med det CV.

Vi har ham i to år mere, men mon ikke det bliver farvel og tak, hvis vi skulle tage turen ned?
Man har vel typisk kun to målmænd i kamptruppen og det har været ret tydeligt at det er Theo og Mantl der foretrækkes.

I en stor pulje af eksempler på dårligt rekrutterings arbejde er den målmandspost en af de mest åbenlyse. For godt et år siden havde vi den bedste målmand vi nogensinde har haft i klubben, og en rigtig stærk reservemålmand, der siden er blevet en stærk førstemålmand hos en titeludfordrer. En ny førstemålmand bliver hentet ind, men et halvt år senere er han tredjevalg. Da historierne om hans dårlige syn blev kendte, sagde jeg at jeg ikke havde fantasi til at forestille mig, at AaB ikke var bekendt med det og havde undersøgt det til bunds. Alt tyder desværre på at jeg tog fejl. Det er i hvert fald bemærkelsesværdigt at han først laver en række vilde fejl, og så bliver fuldstændig droppet til fordel for en uprøvet 17årig, og man finder det tilmed nødvendigt at leje en målmand mere. Om det er synet eller ej er sådan set ligegyldigt, resultatet er det samme. Helt vildt ringe signing.

Så ja, Posavec er naturligvis fortid. Spørgsmålet er om han stadig kan afsættes.
Posavec er et meget godt eksempel på den forfatning AaB er i: "Halvblind målmand sælges! Kan købes dyrt, fordi vi selv har givet alt for meget for ham og klubben selv har problemer med at se klart."

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2023, 11:28

Pallesen på højre back....

Hvis pessimismen ikke allerede var på 100 %, så bør det være det sidste nøk.

Randers sidder og slikker sig om munden over, at de nu igen kan skubbe alt fokus overmod vores venstre side, og så bare lade Pallesen suge tempoet ud af pasningsspillet, hver gang bolden er i vores højre side..

For fanden hvor er det forbandet med den svinske tackling i pokalkampen!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Nautrup88 » 19. mar 2023, 11:38

Kom så med de 3 point idag.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. mar 2023, 11:45

Nøj hvor jeg glæder mig til kampen hvor grundspillet kulminerer, i modsætning til mange andre synes jeg at det er et fantastisk koncept med mesterskabsspil samt nedrykningsspil. Husk at det må være til vores fordel med de indbyrdes kampe i nedrykningsspillet hvor vi kan sætte konkurrenterne til vægs.

Hvilket resultat foretrækkes i Lyngby?
Personligt håber og tror jeg på et scenarie hvor vi efter dagens kamp kun har en margen på 4 point

:aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2023, 12:03

Aalborg frederikshavner skrev:
19. mar 2023, 11:45
Nøj hvor jeg glæder mig til kampen hvor grundspillet kulminerer, i modsætning til mange andre synes jeg at det er et fantastisk koncept med mesterskabsspil samt nedrykningsspil. Husk at det må være til vores fordel med de indbyrdes kampe i nedrykningsspillet hvor vi kan sætte konkurrenterne til vægs.

Hvilket resultat foretrækkes i Lyngby?
Personligt håber og tror jeg på et scenarie hvor vi efter dagens kamp kun har en margen på 4 point

:aabfan:
Ideen med mesterskabsspillet synes jeg også fungerer fint. Men jeg synes det i praksis er blevet sådan, at runde 22 er den klart vigtigste målstreg for de fleste klubber, og jeg synes det gør ligaen en anelse flad. Målet er top-6, hvad der sker derefter er bare en bonus.

Dertil synes jeg, at forskellen på midterklubberne (de fleste sæsoner) har været for lille til, at jeg synes top-6 skæringen har givet mening rent sportsligt. Afstanden mellem nr. 3 og 9 er bare ikke stor nok, synes jeg, til at det bør være så afgørende for, om du kan konkurrere med om medaljer og europæiske pladser. Så er der selvfølgelig hele diskussionen med, at du kan vinde en europæisk plads som nummer 7 fra nummer 3, som jeg også synes er lam.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af sulakvelidze » 19. mar 2023, 12:44

Den bedste løsning er 16 hold, der møder hinanden to gange. Ingen mellemregninger, intet slutspil. Bare fair and square med kåring af mestre og nedrykkere.

Hvis man så savner noget ekstra lir i foråret, kan man lave en sideløbende turnering med en plads i Europa på spil. Den kan man for min skyld afgøre ved at give bonuspoint for hjørnespark og bedste fadøl på stadion. Det er en pris, jeg er villig til at betale for at få en ligastruktur, der tilgodeser både udviklingshold og de storklubber, der alligevel ikke er større, end at de bliver høvlet ud af Europa, når de en sjælden gang når tilpas langt til at bilde sig ind, at de kan nå en kvartfinale i noget som helst.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Danni » 19. mar 2023, 12:46

Dalbjerg skrev:
19. mar 2023, 11:28
Pallesen på højre back....

Hvis pessimismen ikke allerede var på 100 %, så bør det være det sidste nøk.

Randers sidder og slikker sig om munden over, at de nu igen kan skubbe alt fokus overmod vores venstre side, og så bare lade Pallesen suge tempoet ud af pasningsspillet, hver gang bolden er i vores højre side..

For fanden hvor er det forbandet med den svinske tackling i pokalkampen!
Hvis Pallesen er så dårlig, som du siger, bliver det da Ahlmann på venstre og Granli på højre, men lad os se, det kan også være Pallesen er det bedste alternativ.
Længe leve arbejderklassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2023, 12:47

sulakvelidze skrev:
19. mar 2023, 12:44
Den bedste løsning er 16 hold, der møder hinanden to gange. Ingen mellemregninger, intet slutspil. Bare fair and square med kåring af mestre og nedrykkere.

Hvis man så savner noget ekstra lir i foråret, kan man lave en sideløbende turnering med en plads i Europa på spil. Den kan man for min skyld afgøre ved at give bonuspoint for hjørnespark og bedste fadøl på stadion. Det er en pris, jeg er villig til at betale for at få en ligastruktur, der tilgodeser både udviklingshold og de storklubber, der alligevel ikke er større, end at de bliver høvlet ud af Europa, når de en sjælden gang når tilpas langt til at bilde sig ind, at de kan nå en kvartfinale i noget som helst.
Jeg er enig, men tror desværre, at 30 kampe er for lidt. Det er i forvejen et issue, at danske spillere ikke er vant til at spille lige så mange kampe, som man ikke gør i de største ligaer.

18 og 20 hold virker dog overhovedet ikke bæredygtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af raekkeettre » 19. mar 2023, 12:51

Hvis Andreas P er klar tror jeg vi vender vores hybrid om. Så det er i vestre side vores back går højt, og så tror jeg faktisk at Lucas går på en venstre kant og trækker ind i banen, og giver plads til AP. Midtbanen bliver Pedro, Højholt og Fossum, der ud over kommer Ramkilde ind på højre kant og Helenius på toppen....3-2--2-3 når vi angriber og 4-5-1 når vi står i en lav pres zone.

Men ja, det kan jo også bare være vi fortsætter og sætter Pallesen ind....tror det bare ikke.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2023, 12:53

raekkeettre skrev:
19. mar 2023, 12:51
Hvis Andreas P er klar tror jeg vi vender vores hybrid om. Så det er i vestre side vores back går højt, og så tror jeg faktisk at Lucas går på en venstre kant og trækker ind i banen, og giver plads til AP. Midtbanen bliver Pedro, Højholt og Fossum, der ud over kommer Ramkilde ind på højre kant og Helenius på toppen....3-2--2-3 når vi angriber og 4-5-1 når vi står i en lav pres zone.

Men ja, det kan jo også bare være vi fortsætter og sætter Pallesen ind....tror det bare ikke.
Andreas Poulsen er skadet, og ikke udtaget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. mar 2023, 13:06

raekkeettre skrev:
19. mar 2023, 12:51
Hvis Andreas P er klar tror jeg vi vender vores hybrid om. Så det er i vestre side vores back går højt, og så tror jeg faktisk at Lucas går på en venstre kant og trækker ind i banen, og giver plads til AP. Midtbanen bliver Pedro, Højholt og Fossum, der ud over kommer Ramkilde ind på højre kant og Helenius på toppen....3-2--2-3 når vi angriber og 4-5-1 når vi står i en lav pres zone.

Men ja, det kan jo også bare være vi fortsætter og sætter Pallesen ind....tror det bare ikke.
Som kommende klubejer, er det godt, du følger så skarpt med.
Ædruelighedens stemme

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Patmand » 19. mar 2023, 13:19

Aalborg frederikshavner skrev:
19. mar 2023, 11:45
Nøj hvor jeg glæder mig til kampen hvor grundspillet kulminerer, i modsætning til mange andre synes jeg at det er et fantastisk koncept med mesterskabsspil samt nedrykningsspil. Husk at det må være til vores fordel med de indbyrdes kampe i nedrykningsspillet hvor vi kan sætte konkurrenterne til vægs.

Hvilket resultat foretrækkes i Lyngby?
Personligt håber og tror jeg på et scenarie hvor vi efter dagens kamp kun har en margen på 4 point

:aabfan:
Jeg foretrækker at den gule fare leverer en pragtpræstation, men dog kun vinder med et mål, og at det ålborgensiske slikhold taber med 2-3 stykker. Så vil vi nemlig ligge nummer sidst og det tror jeg vil gøre, at alvoren vil gå op for vores spillere og de giver den max gas i de sidste 10 kampe. Altså vi taler noget med en 3-4 point i de sidste 10. :aabfan:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. mar 2023, 13:34

I dag og især første kamp i slutspillet er enormt vigtige, der kan give os chancen for at ramme en stime og få løftet humøret og selvtilliden i truppen inden de afgørende kampe. Vi skal have noget kynisme ind i vores spil.

randers plejer vi egentligt at spille fint mod, og gjorde det også tidligere. jeg vil gerne have dem med ned i vores halvdel.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af baresi » 19. mar 2023, 13:37

Tror bagkæden bliver følgende
Granli - thelander - Kramer - ahlman
Det ville give mening med de skader..
men de næste 6 - der må han satme gerne ændre noget.

Randers er ekstremt fysiske - jeg så gerne pedro og højholt sammen.
Prip - højholt - pedro - sousa
Ramkilde - helenius

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af AnyFellow » 19. mar 2023, 13:47

Patmand skrev:
19. mar 2023, 13:19
Aalborg frederikshavner skrev:
19. mar 2023, 11:45
Nøj hvor jeg glæder mig til kampen hvor grundspillet kulminerer, i modsætning til mange andre synes jeg at det er et fantastisk koncept med mesterskabsspil samt nedrykningsspil. Husk at det må være til vores fordel med de indbyrdes kampe i nedrykningsspillet hvor vi kan sætte konkurrenterne til vægs.

Hvilket resultat foretrækkes i Lyngby?
Personligt håber og tror jeg på et scenarie hvor vi efter dagens kamp kun har en margen på 4 point

:aabfan:
Jeg foretrækker at den gule fare leverer en pragtpræstation, men dog kun vinder med et mål, og at det ålborgensiske slikhold taber med 2-3 stykker. Så vil vi nemlig ligge nummer sidst og det tror jeg vil gøre, at alvoren vil gå op for vores spillere og de giver den max gas i de sidste 10 kampe. Altså vi taler noget med en 3-4 point i de sidste 10. :aabfan:
Ja, for når først alvoren går op for spillerne og klubben vil det hele ændre sig :S

Du glemte at skrive med lyserød.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2023, 13:53

Danni skrev:
19. mar 2023, 12:46
Dalbjerg skrev:
19. mar 2023, 11:28
Pallesen på højre back....

Hvis pessimismen ikke allerede var på 100 %, så bør det være det sidste nøk.

Randers sidder og slikker sig om munden over, at de nu igen kan skubbe alt fokus overmod vores venstre side, og så bare lade Pallesen suge tempoet ud af pasningsspillet, hver gang bolden er i vores højre side..

For fanden hvor er det forbandet med den svinske tackling i pokalkampen!
Hvis Pallesen er så dårlig, som du siger, bliver det da Ahlmann på venstre og Granli på højre, men lad os se, det kan også være Pallesen er det bedste alternativ.
Det ville jeg håbe.. Ahlmann er også på vej ned af bakken, men han er ikke en decideret hæmsko.. Dog er jeg godt tilfreds med at vi har Andreas Poulsen til den plads i fremtiden..

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Nautrup88 » 19. mar 2023, 13:54

Kom så AaB👍👍👍👍

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Patmand » 19. mar 2023, 13:58

Startopstillingen:

Sander
Pallesen
Thelander
Kramer
Granli
Prip
Højholt
Fossum
Andersen (A)
Sousa
Helenius

Reserver:

Mantl
Ahlmann
Ferreira
Ross
Dahl
Ramkilde
Otoa
Ementa

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Peter-AaB » 19. mar 2023, 14:01

Ludewig er skadet…

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2023, 14:13

Pallesen....

:@

Besvar