Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 23. mar 2023, 09:29

Jakobsen skrev:
23. mar 2023, 09:21
Det lyder umiddelbart meget lovende. Jeg havde på sin vis gerne ønsket det lokale indspiste erhvervsliv sat lidt mere udenfor bestemmende indflydelse. Det lyder til, at de stadig kan blive en gevaldig stopklods og blive ved med at sænke AaBs udvikling.
De har vist igen og igen, at de hverken har vilje eller evner til at drive klubben og så er man ikke dygtige nok om så man er fra Brønderslev eller Berlin.
Dog lyder det jo alt sammen med fornuftigt, men jeg kan godt blive bange for om det er stærkt nok ejerskab/investorkreds til for alvor at ændre noget. Et Advisory board er jo noget man kan vælge at lytte til eller lade være. Derudover mangler jeg pressemeddelsen om, at Thomas Bælum stopper.

Jeg så gerne, at tyskerne var kommet med både sportsdirektør og træner. Alternativt bare gjorde Figo til sportsdirektør med det samme og gav ham mandat til at bygge de sportslige strukturer op i klubben.
Som jeg læser/forstår det bliver Hitzelberger overordnet sportslig ansvarlig hvilet virker meget ok og over det niveau danske klubber tiltrækker sportsdirektører på - det kan jo være han har brug for en Figo som højrehånd der kender klubben.
Træneren er jo helt sikkert i spil op til næste sæson og mon ikke tyskerne har den afgørende indflydelse.
Hvem der er adm dir er da pisse ligegyldigt da den sportslige del nu ligger hos nogle meget kompentente medejere af biksen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Eksil » 23. mar 2023, 09:35

Det bliver en lang turnaround, som involverer en sæson i første division. Tyskerne har klogeligt ikke meldt all-in nu, men kun smidt 2 mio euro i første omgang. Virker det ikke helt håbløst, så kan de langsomt opkøbe og overtage klubben. Modellen bør være Silkeborg, der bruger egne spillere, handler klogt og sælger godt. Det kan lykkedes, med der er ikke noget quick fix.

Det er også en reel mulighed, at de konstaterer, at der er for meget råd i klubben og så trækker de sig igen, men heldigvis er de da med i første omgang.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 09:39

Sjovt, at i artiklen på AaB's hjemmeside, bruger Bælum primært sin taletid på at rose sig selv - for noget, som også er sket i alle andre klubber post corona.

Bælum burde ansættes på Christiansborg.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Dalbjerg » 23. mar 2023, 09:41

Nøøøøøøj det blev godt nok en maveplasker..

Man må sætte sin lid til fodboldfaglighed kommer i spil nu...

Men i fodbold er det til syvende og sidst pengene som afgør det, og det ville tyskerne (objektivt set fornuftigt) ikke komme med, fordi de ikke aner om at de bevæger sig ind i et sort hul.

Maveplaskeren kan ende ud i en Klinsmann, men det kan også ende med at AaB mister den sidste luft og ligger endegyldigt fast i mudderet...

Håber at Bælum er raus senest ved udgangen af denne sæson!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 23. mar 2023, 09:45

Hvis vi lige forsøger at samle lidt op på det.

SSE22 overtager 20% af aktierne ved en kommende emission - indskud ca. 15.000.000
SSE22 har mulighed for indskyde yderligere 45.000.000 mod flere aktier inden 30. juni 2026.
SSE22 har mulighed for at tilbyde et lån på 15.000.000 eller indskyde samme beløb mod flere aktier senest 30. juni 2026.
Begge frister kan forlænges med et år i tilfælde af nedrykning.

Lokale investorer har givet tilsagn på 15.000.000 ved kommende emission.
Nuværende investorers lån på 15.000.000 konverteres til aktier ved kommende emission.

Altså tilføres der "nye" 30.000.000 ved den kommende emission, 15.000.000 konverteres fra gæld til aktier og SSE22 har mulighed for inden 2026 at tilføre yderligere 60.000.000. Altså op til 105.000.000 i alt.

Der skal udvikles en ny strategi, som skal tage udgangspunkt i Aalborg og Nordjylland.
Akademiet skal prioriteres, faciliteterne omkring Hornevej skal forbedres.

Bestyrelsen skal bestå af to fra SSE22, fire lokale investorer og to fra AaB af 1885.
Dertil skal sportslige beslutninger i AaB suppleres af et advisery board bestående af medlemmer fra SSE22.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 23. mar 2023, 09:47

Maglau skrev:
23. mar 2023, 09:29
Jakobsen skrev:
23. mar 2023, 09:21
Det lyder umiddelbart meget lovende. Jeg havde på sin vis gerne ønsket det lokale indspiste erhvervsliv sat lidt mere udenfor bestemmende indflydelse. Det lyder til, at de stadig kan blive en gevaldig stopklods og blive ved med at sænke AaBs udvikling.
De har vist igen og igen, at de hverken har vilje eller evner til at drive klubben og så er man ikke dygtige nok om så man er fra Brønderslev eller Berlin.
Dog lyder det jo alt sammen med fornuftigt, men jeg kan godt blive bange for om det er stærkt nok ejerskab/investorkreds til for alvor at ændre noget. Et Advisory board er jo noget man kan vælge at lytte til eller lade være. Derudover mangler jeg pressemeddelsen om, at Thomas Bælum stopper.

Jeg så gerne, at tyskerne var kommet med både sportsdirektør og træner. Alternativt bare gjorde Figo til sportsdirektør med det samme og gav ham mandat til at bygge de sportslige strukturer op i klubben.
Som jeg læser/forstår det bliver Hitzelberger overordnet sportslig ansvarlig hvilet virker meget ok og over det niveau danske klubber tiltrækker sportsdirektører på - det kan jo være han har brug for en Figo som højrehånd der kender klubben.
Træneren er jo helt sikkert i spil op til næste sæson og mon ikke tyskerne har den afgørende indflydelse.
Hvem der er adm dir er da pisse ligegyldigt da den sportslige del nu ligger hos nogle meget kompentente medejere af biksen.
Adm. Direktør er da ikke lige meget. Den nuværende er f.eks. kraftigt medvirkende til, at vi er endt hvor vi aktuelt er.
Hvordan øverste leder er vil altid påvirke den øvrige organisation og AaB har ikke været et godt sted i Bælums tid, hvor alt andet end sponsorfaciliteterne er blevet ringere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 09:47

Dalbjerg skrev:
23. mar 2023, 09:41
Nøøøøøøj det blev godt nok en maveplasker..

Man må sætte sin lid til fodboldfaglighed kommer i spil nu...

Men i fodbold er det til syvende og sidst pengene som afgør det, og det ville tyskerne (objektivt set fornuftigt) ikke komme med, fordi de ikke aner om at de bevæger sig ind i et sort hul.

Maveplaskeren kan ende ud i en Klinsmann, men det kan også ende med at AaB mister den sidste luft og ligger endegyldigt fast i mudderet...

Håber at Bælum er raus senest ved udgangen af denne sæson!
Ja, med blot 20% bliver det jo den nuværende ejergruppe, der kommer til at have flertal i bestyrelsen. Og de er jo glade for de flotte resultater, som den mand, de selv hyrede, har skabt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af doukas » 23. mar 2023, 09:50

Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 09:52

doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af doukas » 23. mar 2023, 09:53

R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:47
Dalbjerg skrev:
23. mar 2023, 09:41
Nøøøøøøj det blev godt nok en maveplasker..

Man må sætte sin lid til fodboldfaglighed kommer i spil nu...

Men i fodbold er det til syvende og sidst pengene som afgør det, og det ville tyskerne (objektivt set fornuftigt) ikke komme med, fordi de ikke aner om at de bevæger sig ind i et sort hul.

Maveplaskeren kan ende ud i en Klinsmann, men det kan også ende med at AaB mister den sidste luft og ligger endegyldigt fast i mudderet...

Håber at Bælum er raus senest ved udgangen af denne sæson!
Ja, med blot 20% bliver det jo den nuværende ejergruppe, der kommer til at have flertal i bestyrelsen. Og de er jo glade for de flotte resultater, som den mand, de selv hyrede, har skabt.
Ahhh, så var bestyrelsen nok ikke i markedet for nye investorer, til den pris!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af doukas » 23. mar 2023, 09:54

R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:52
doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.
Den del er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg vil finde det helt vanvittigt, hvis de øvrige bestyrelsesmedlemmer ikke lytter meget opmærksomt til de input, der kommer fra de nye investorer, og så er det forhåbentlig kun midlertidigt situationen er sådan.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 23. mar 2023, 09:55

Jakobsen skrev:
23. mar 2023, 09:47
Maglau skrev:
23. mar 2023, 09:29
Jakobsen skrev:
23. mar 2023, 09:21
Det lyder umiddelbart meget lovende. Jeg havde på sin vis gerne ønsket det lokale indspiste erhvervsliv sat lidt mere udenfor bestemmende indflydelse. Det lyder til, at de stadig kan blive en gevaldig stopklods og blive ved med at sænke AaBs udvikling.
De har vist igen og igen, at de hverken har vilje eller evner til at drive klubben og så er man ikke dygtige nok om så man er fra Brønderslev eller Berlin.
Dog lyder det jo alt sammen med fornuftigt, men jeg kan godt blive bange for om det er stærkt nok ejerskab/investorkreds til for alvor at ændre noget. Et Advisory board er jo noget man kan vælge at lytte til eller lade være. Derudover mangler jeg pressemeddelsen om, at Thomas Bælum stopper.

Jeg så gerne, at tyskerne var kommet med både sportsdirektør og træner. Alternativt bare gjorde Figo til sportsdirektør med det samme og gav ham mandat til at bygge de sportslige strukturer op i klubben.
Som jeg læser/forstår det bliver Hitzelberger overordnet sportslig ansvarlig hvilet virker meget ok og over det niveau danske klubber tiltrækker sportsdirektører på - det kan jo være han har brug for en Figo som højrehånd der kender klubben.
Træneren er jo helt sikkert i spil op til næste sæson og mon ikke tyskerne har den afgørende indflydelse.
Hvem der er adm dir er da pisse ligegyldigt da den sportslige del nu ligger hos nogle meget kompentente medejere af biksen.
Adm. Direktør er da ikke lige meget. Den nuværende er f.eks. kraftigt medvirkende til, at vi er endt hvor vi aktuelt er.
Hvordan øverste leder er vil altid påvirke den øvrige organisation og AaB har ikke været et godt sted i Bælums tid, hvor alt andet end sponsorfaciliteterne er blevet ringere.
Jeg tænker at med så målrettet en aktie emission der udmiddelbart går mere på at tilføre sportslig kompetence fremfor kapital, som nu er opnået med tilgangen af tyskerne med Hitzelberger i spidsen og dermed toppen af den sportslige ledelse have en plads som sportsdirektør og ikke sportshef og derfor kører storset sit eget løb udenom Bælums beslutningsområde.
Derfor er den adm dir ligegyldig når det gælder sportslig udvikling, som jeg vurderer ligger trygt i tyskernes/Hitzelbergers favn. Bælun eller en ny adm dir skal sådan set bare fortsætte/koncentrere sit gode arbejde med at pleje og udbygge sponsordelen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 65
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af MarkyMark » 23. mar 2023, 09:58

doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!
Men samtidig ser vi også ind i at de 45 millioner er væk i samme sekund vi rykker ned. Så kapitaltilførslen er udelukkende et sikkerhedsnet for sæsonen 2023/2024, hvorefter vi på samme tid næste år ser ind i en kapitaltilførsel i samme størrelsesorden, blot for at holde hjulene kørende.

Når man så samtidig ser ind i de vidtløftige planer om en (tiltrængt) modernisering af Hornevej og en oprustning på talentsiden, så er vi ude i at AaB, for at føre planerne ud i livet, står foran at skulle bruge i omegnen af 100 millioner over de næste år.

Herefter kan vi så begynde at snakke om det realistiske i AaB's budgetter, hvor vi starter hvert regnskabsår med et minus på 20 millioner, blot for at være i nærheden af at kunne være med på lønsiden.

Det vigtigste i det her er at vi får noget ekspertise ind på den sportslige del der er et par niveauer over Inge, men selve trækket bliver enormt langt og sejt....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 23. mar 2023, 09:59

doukas skrev:
23. mar 2023, 09:54
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:52
doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.
Den del er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg vil finde det helt vanvittigt, hvis de øvrige bestyrelsesmedlemmer ikke lytter meget opmærksomt til de input, der kommer fra de nye investorer, og så er det forhåbentlig kun midlertidigt situationen er sådan.
45 mio. kr. er ikke ret meget, når vi troede at vi så ind i et helt nyt ejerskab af klubben, og for lidt når man ser ind i hvad vi får brug for af kapital. Med det underskud vi går og laver hvert år, og med en nedrykning foran os, så har de penge hurtigt fået ben at gå på. Derfor skuffelsen over beløbets størrelse. Vi er alt andet lige stadig nød til at gå på en betydelig slankekur.

Det lyder til at tyskerne har mulighed for at investere yderligere. Men hvorfor har de ikke villet forpligte sig? Jeg synes aftalen lyder som om at de har fået lidt kolde fødder og forsøger at holde deres muligheder åbne.

Det er positivt at vi får ny knowhow ind i klubben. Men er det positivt at det er de mennesker der skal lægge strategien for AaB for de næste mange år, når de ikke har turdet gå all in på projektet fra start?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Alpa Chino » 23. mar 2023, 10:00

Til dem som ikke forstår økonomien:

SSE22 vil indskyde 15.000.000 nu.
SSE22 vil indskyde 45.000.000 senere.
SSE22 betaler for vinterens lån på 15.000.000
SSE22 har mulighed for selv at tilbyde et lån på 15.000.000

i alt= 90.000.000

Derudover vil lokale investorer indskyde 15.000.000 nu.

Så vi er på 105.000.000 i alt.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af AK48hamas » 23. mar 2023, 10:02

R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:39
Sjovt, at i artiklen på AaB's hjemmeside, bruger Bælum primært sin taletid på at rose sig selv - for noget, som også er sket i alle andre klubber post corona.

Bælum burde ansættes på Christiansborg.
Haha fuldstændig enig! AaBs clown fiesta har sgu da gjort alt for at skræmme tilskuere væk!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 23. mar 2023, 10:03

Alpa Chino skrev:
23. mar 2023, 10:00
Til dem som ikke forstår økonomien:

SSE22 vil indskyde 15.000.000 nu.
SSE22 vil indskyde 45.000.000 senere.
SSE22 betaler for vinterens lån på 15.000.000
SSE22 har mulighed for selv at tilbyde et lån på 15.000.000

i alt= 90.000.000

Derudover vil lokale investorer indskyde 15.000.000 nu.

Så vi er på 105.000.000 i alt.
Er du sikker på det?
Det bindende kapitaltilsagn på i alt 45.030.000 kr. er fra de Nuværende Storaktionærer, nye lokale aktionærer og SSE22.
Det kan jeg ikke læse anderledes end at det eneste der er forpligtet nu, er en samlet kapitaltilførsel på 45 mio. kr.
Tyskerne har så option på at kunne indskyde yderligere, men det er ikke en forpligtelse når det er warrants (tegningsret, ikke pligt).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 10:07

Hanga skrev:
23. mar 2023, 10:03
Alpa Chino skrev:
23. mar 2023, 10:00
Til dem som ikke forstår økonomien:

SSE22 vil indskyde 15.000.000 nu.
SSE22 vil indskyde 45.000.000 senere.
SSE22 betaler for vinterens lån på 15.000.000
SSE22 har mulighed for selv at tilbyde et lån på 15.000.000

i alt= 90.000.000

Derudover vil lokale investorer indskyde 15.000.000 nu.

Så vi er på 105.000.000 i alt.
Er du sikker på det?
Det bindende kapitaltilsagn på i alt 45.030.000 kr. er fra de Nuværende Storaktionærer, nye lokale aktionærer og SSE22.
Det kan jeg ikke læse anderledes end at det eneste der er forpligtet nu, er en samlet kapitaltilførsel på 45 mio. kr.
Tyskerne har så option på at kunne indskyde yderligere, men det er ikke en forpligtelse når det er warrants (tegningsret, ikke pligt).
Det er også sådan, jeg læser det. Altså som du.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 23. mar 2023, 10:09

Hanga skrev:
23. mar 2023, 09:59
doukas skrev:
23. mar 2023, 09:54
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:52
doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.
Den del er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg vil finde det helt vanvittigt, hvis de øvrige bestyrelsesmedlemmer ikke lytter meget opmærksomt til de input, der kommer fra de nye investorer, og så er det forhåbentlig kun midlertidigt situationen er sådan.
45 mio. kr. er ikke ret meget, når vi troede at vi så ind i et helt nyt ejerskab af klubben, og for lidt når man ser ind i hvad vi får brug for af kapital. Med det underskud vi går og laver hvert år, og med en nedrykning foran os, så har de penge hurtigt fået ben at gå på. Derfor skuffelsen over beløbets størrelse. Vi er alt andet lige stadig nød til at gå på en betydelig slankekur.

Det lyder til at tyskerne har mulighed for at investere yderligere. Men hvorfor har de ikke villet forpligte sig? Jeg synes aftalen lyder som om at de har fået lidt kolde fødder og forsøger at holde deres muligheder åbne.

Det er positivt at vi får ny knowhow ind i klubben. Men er det positivt at det er de mennesker der skal lægge strategien for AaB for de næste mange år, når de ikke har turdet gå all in på projektet fra start?
Selvfølgelig føler de klubben an før de smider flere penge - det kan jeg ikke fortænke dem i. Men de smider alligevel en pæn sum penge, det gør man ikke for sjov så selvfølgelig er de kommittet til at arbejde på at forrente deres investering også selvom det højest sandsynligt hedder 1 div næste år og en hurtig retur er nødvendigt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2023, 10:09

doukas skrev:
23. mar 2023, 09:54
R Rosenberg skrev:
23. mar 2023, 09:52
doukas skrev:
23. mar 2023, 09:50
Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!

SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.

For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.
Den del er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg vil finde det helt vanvittigt, hvis de øvrige bestyrelsesmedlemmer ikke lytter meget opmærksomt til de input, der kommer fra de nye investorer, og så er det forhåbentlig kun midlertidigt situationen er sådan.
Jamen, de har jo været vanvittige i adskillige år. Hvorfor skulle de lige pludselig stoppe med det?
Ædruelighedens stemme

Besvar