Der er absolut ingen tvivl om at Superligaens bedste dommer er Mikkel Redder.Dalbjerg skrev: ↑26. maj 2023, 11:54Det er jeg ikke direkte uenig i.. Det gælder stadigvæk, at det er let for den enøjet mand at blive konge over de blinde..jonas386 skrev: ↑26. maj 2023, 10:23Men det er jo også en konsekvens af, at danske dommere er blevet kraftigt devalueret over de sidste 10-15 år. De år hvor man kunne regne med at se danske dommere vil slutrunder eller vigtige kampe i europæiske turneringer er forbi.Dalbjerg skrev: ↑26. maj 2023, 10:00Det er jo ikke tilfældigt, at han formentlig i løbet af få år vil være den højest rangeret FIFA dommer i DK...
(læg så der til, at han faktisk har vist en vilje til at stille sig op efter kampe, i forhold til mange af hans struds-kollegaer)
I et felt af danske dommere, som sandt for dyden ikke magter at skabe tryghed for, at de kan opretholde og fastholde en linje i domme, så er det simpelthen tonedøvt at sætte Redder som den dårligste..
Jeg ser i øvrigt ikke Redder som ligaens dårligste dommer overhovedet, men at være den bedste i det selskab er vist ikke rigtigt et kvalitetsstempel i sig selv.
EDIT: Ok, jeg kan se at Jakob Kehlet fik storkampen mellem Hoffenheim og Skahktar i gruppespillet 2018. Første danske dommer siden 2012. Kehlet kvitterede med to fejlkendelser og blev som konsekvens rykket en klasse nedChokerende og overraskende.
Jeg er ikke imponeret over det danske dommerkorps, især ikke deres overdrevent fokus på at være skolemestre fremfor at fokusere på ens linjer fra kamp til kamp..
Jeg tror dog at vi i Mikkel Redder har en chance for at vi igen kan få en CL dommer (velvidende at det politiske spil i de højere kredse taler imod Redder)..
Det vil jo vise sig, om han bare skinner, fordi han ligger i en mødding, eller om han også kan skinne nu hvor han begynder at få opgaver i udlandet..
Efter ham følger samtlige cyprioter.
Derefter alle andre dommere vi har. Det er totalt ligegyldigt om det er Kehlet, Putros, Tykgaard, MKK eller JDB - du ved konsekvent at de alle sammen er pisse dårlige og du må bare håbe det er dagen hvor kendelserne går din vej.