Træningskampe sommeren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af RicoBR02 » 7. jul 2023, 14:39

Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Tyskeren » 7. jul 2023, 14:43

RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
Jeg er tom for ord.. Idioter! Vildt nok de tror at den næste Ballon d’or vinder kommer fra Guldminen.. Amen stop!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Martino » 7. jul 2023, 14:45

FIDEL skrev:
7. jul 2023, 14:36
Martino skrev:
7. jul 2023, 14:34
FIDEL skrev:
7. jul 2023, 14:28
Kokkefar skrev:
7. jul 2023, 14:20
Ham columbianeren ser noget ufærdig ud, meget fin teknik og overblik. Mangler fart.
Skal vi snakke ufærdig, så lad os hellere tale om Stahlfest og Dahl. Dem tror jeg ikke på, selvom det er på en meget tynd baggrund.
Jeg tror også mere og mere på, det er spillere som ender i klubber som Hobro, Skive m.m. Synes lige de mangler det sidste for at AaB for alvor skal satse på dem i 1.div.
Jep, og så mangler de fysik. Fint at se dem an i preseason, men FÅ NU HENTET IND TIL DEN MIDTBANE!!!
Det tror jeg helt sikkert også der kommer.

Og ja de to kommentatorer var simpelthen noget af det mest Herning-agtige jeg nogensinde har hørt. Shit altså…hvorfor skal det være så kikset?
Jeg savner Winsnes

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 14:45

Nå, plusser til Bakiz, Posavec, Lucas og Kramer. Fornuftige indhop af Hannesbo, Noshe og Tomas Diaz.

Minus til Prip, Ahlmann, Prica, Helenius, Dahl, Stahlfest.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 14:45

Fint nok, en sejr mere, tegninger til en start-11 med nogle klare svar på, hvor der er plads til forbedringer, og kig på nogle nye ansigter i 2. halvleg.

Posavec klart og tydeligt 1. valg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af MortenN » 7. jul 2023, 14:47

Funky skrev:
7. jul 2023, 14:45
Fint nok, en sejr mere, tegninger til en start-11 med nogle klare svar på, hvor der er plads til forbedringer, og kig på nogle nye ansigter i 2. halvleg.

Posavec klart og tydeligt 1. valg.
Hvis bare han vil stå sådan her når turneringen starter, så er han god nok til NBL
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af emenike » 7. jul 2023, 14:48

RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
Det er bare jo de typiske Herning “smart-i-en-fart” typer der fremtoner det eneste personlighedstræk man kan udvikle på de kanter; dumsmarthed. I øvrigt blot en ekstra morsom bemærkning fra deres side når nu deres elskede plastikforening netop taber til dette 1. divisionshold.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Tyskeren » 7. jul 2023, 14:49

Funky skrev:
7. jul 2023, 14:45
Fint nok, en sejr mere, tegninger til en start-11 med nogle klare svar på, hvor der er plads til forbedringer, og kig på nogle nye ansigter i 2. halvleg.

Posavec klart og tydeligt 1. valg.
Helt enig - Theo sejler rundt med fødderne.

“Jeg følger ikke så meget med i 1 division”… Sikke en arrogant nar! AGF fik også lige en tur. Hvorfor har de behov for at være SÅ pisse irriterende :innocent: :o

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. jul 2023, 14:50

Det var en træningskamp men alligevel tror jeg ikke at endnu en sejr skal undervurderes for et hold som har tabt så meget

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af haghdk » 7. jul 2023, 14:52

RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
Den der med 1. division bed jeg også mærke i. Han kunne lige så godt have sagt, at han ikke snakker med sådan nogle hjemløse-nogen der ikke spiser kaviar og drikker dyre rødvine hver dag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 14:55

Tyskeren skrev:
7. jul 2023, 14:49
Funky skrev:
7. jul 2023, 14:45
Fint nok, en sejr mere, tegninger til en start-11 med nogle klare svar på, hvor der er plads til forbedringer, og kig på nogle nye ansigter i 2. halvleg.

Posavec klart og tydeligt 1. valg.
Helt enig - Theo sejler rundt med fødderne.

“Jeg følger ikke så meget med i 1 division”… Sikke en arrogant nar! AGF fik også lige en tur. Hvorfor har de behov for at være SÅ pisse irriterende :innocent: :o
Fred med det. De snakkede - vi vandt.

Til trods for, at de scorer i 2. halvleg, så var vi defensivt meget mere stabile i den periode og i stand til at holde spillet længere oppe på banen. Uden Isaksen var de aldrig blevet nær så farlige. jeg ville altså se ret kritisk på, hvorfor de så relativt let kan ændre kampbilledet og sætte os under pres i sidste halvdel af 1. halvleg. Tøvende, langsomt tænkende og agerende midtbane og defensivt usikre backs er en stor del af forklaringen, som jeg så det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 14:56

Aalborg frederikshavner skrev:
7. jul 2023, 14:50
Det var en træningskamp men alligevel tror jeg ikke at endnu en sejr skal undervurderes for et hold som har tabt så meget
Helt enig, og i dag var der også en del godt offensivt spil.

Tager jeg fejl, eller så vi slet ikke Ementa på banen?? Det tyder i givet fald ikke så godt...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 14:57

Aalborg frederikshavner skrev:
7. jul 2023, 14:50
Det var en træningskamp men alligevel tror jeg ikke at endnu en sejr skal undervurderes for et hold som har tabt så meget
Mener du "overvurderes"? Eller er du positiv? :cool:

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 15:00

Funky skrev:
7. jul 2023, 14:56
Aalborg frederikshavner skrev:
7. jul 2023, 14:50
Det var en træningskamp men alligevel tror jeg ikke at endnu en sejr skal undervurderes for et hold som har tabt så meget
Helt enig, og i dag var der også en del godt offensivt spil.

Tager jeg fejl, eller så vi slet ikke Ementa på banen?? Det tyder i givet fald ikke så godt...
Han var ikke på banen. Hverken Prica eller Helenius imponerede mig det mindste. Vi har et gigantisk problem på den angriberplads. Hvis nu Ross ikke var blevet skadet var han nook min favorit - er trods alt den mindst uskarpe til træning.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Funky » 7. jul 2023, 15:01

Stegosaurus skrev:
7. jul 2023, 15:00
Funky skrev:
7. jul 2023, 14:56
Aalborg frederikshavner skrev:
7. jul 2023, 14:50
Det var en træningskamp men alligevel tror jeg ikke at endnu en sejr skal undervurderes for et hold som har tabt så meget
Helt enig, og i dag var der også en del godt offensivt spil.

Tager jeg fejl, eller så vi slet ikke Ementa på banen?? Det tyder i givet fald ikke så godt...
Han var ikke på banen. Hverken Prica eller Helenius imponerede mig det mindste. Vi har et gigantisk problem på den angriberplads. Hvis nu Ross ikke var blevet skadet var han nook min favorit - er trods alt den mindst uskarpe til træning.
I gamle dage havde vi sat Schweizerkniven op i angrebet - med succes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2023, 15:06

RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
Jeg har ikke hørt dem nævne én eneste gang, at det fcms første træningskamp, hvilket jo har en betydning. Helt væk.

God træningskamp imod en fysisk stærk modstander.

+
Vores keepere slipper godt fra det.
Vi spiller i perioder fint udenom fcms pres. Det kniber med den sidste aflevering, men det er kun naturligt, at der mangler timing pt.
Hannesboe er god på bolden idag.
Jeg elsker at se Noshes energi og hurtige fødder og fine presspil. Det er sådanne kantspillere vi skal fostre i AaB, så venter der fine salg til udlandet. Til gengæld er Prip alt for tung til at spille 4-3-3, som vi gør. Det går simpelthen ikke at have en så tung og langsom spiller på en kant i 4-3-3.
Diaz viste i momenter fine ting. Han har tydeligvis en god teknik, energi, og kan spille i højt tempo - i modsætning til tunge Lucas og Prip.
Et lille plus til G. Dahl for at slutte kampen flot. Han har generelt bare en "evne" til at drible sig i problemer. Stahlfest er anonym igen idag.
Jeg kan godt lide Nymanns attitude, energi, og så er der noget modenhed over ham. Ham tror jeg på.

Jeg savner dog noget mere duelstyrke generelt på vores hold. Det er især centralt på midtbanen og kanterne.

-
Ahlmann er dagens ringeste AaB´er. En katastrofe på bolden.
Jørgensen kæmper for det, og har problemer i i stort set alle de kampe han har spillet i klubben.
Vores centrale midtbane er generelt ALT for ringe. Den er for nem at spille igennem og mangler duelstyrke samt tempo. Men det er forventeligt med en Pedro og Lucas fra start. De unge, som kom ind spillede i højere tempo, dog uden den store kvalitet, men det er ret sigende, at 2-3 U19 spillere formår at spille boldene hurtigere end Lucas og Pedro.

Spillere som Thelander, Lucas, Pedro, Helenius skal efter min mening stille og roligt udfases, men det har tyskerne vel allerede en plan for.

Brugeravatar
Dorezha
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. apr 2022, 11:35
Favoritspiller: Martin P

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Dorezha » 7. jul 2023, 15:07

RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
De brugte vist den joke 3-4 gange. De har let til latter i Herning.
Et hjerte - En klub

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 15:09

FIDEL skrev:
7. jul 2023, 15:06
RicoBR02 skrev:
7. jul 2023, 14:39
Er du gal nogle arrogante spader der kommenterer..
"Mantl er han ikke skiftet væk? Jeg følger ikke så meget med i 1 division"
Jeg har ikke hørt dem nævne én eneste gang, at det fcms første træningskamp, hvilket jo har en betydning. Helt væk.

God træningskamp imod en fysisk stærk modstander.

+
Vores keepere slipper godt fra det.
Vi spiller i perioder fint udenom fcms pres. Det kniber med den sidste aflevering, men det er kun naturligt, at der mangler timing pt.
Hannesboe er god på bolden idag.
Jeg elsker at se Noshes energi og hurtige fødder og fine presspil. Det er sådanne kantspillere vi skal fostre i AaB, så venter der fine salg til udlandet. Til gengæld er Prip alt for tung til at spille 4-3-3, som vi gør. Det går simpelthen ikke at have en så tung og langsom spiller på en kant i 4-3-3.
Diaz viste i momenter fine ting. Han har tydeligvis en god teknik, energi, og kan spille i højt tempo - i modsætning til tunge Lucas og Prip.
Et lille plus til G. Dahl for at slutte kampen flot. Han har generelt bare en "evne" til at drible sig i problemer. Stahlfest er anonym igen idag.
Jeg kan godt lide Nymanns attitude, energi, og så er der noget modenhed over ham. Ham tror jeg på.

Jeg savner dog noget mere duelstyrke generelt på vores hold. Det er især centralt på midtbanen og kanterne.

-
Ahlmann er dagens ringeste AaB´er. En katastrofe på bolden.
Jørgensen kæmper for det, og har problemer i i stort set alle de kampe han har spillet i klubben.
Vores centrale midtbane er generelt ALT for ringe. Den er for nem at spille igennem og mangler duelstyrke samt tempo. Men det er forventeligt med en Pedro og Lucas fra start. De unge, som kom ind spillede i højere tempo, dog uden den store kvalitet, men det er ret sigende, at 2-3 U19 spillere formår at spille boldene hurtigere end Lucas og Pedro.

Spillere som Thelander, Lucas, Pedro, Helenius skal efter min mening stille og roligt udfases, men det har tyskerne vel allerede en plan for.
Ahlmann bør stoppe nu - han har vel nærmest også selv tigget og bedt herom.......

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Hanga » 7. jul 2023, 15:17

Træningskampe jaja, men det skal ikke undervurderes at vi nu står med to sejre ud af to mulige. Det giver lidt at bygge på, især mentalt.
Så den ikke, men det lyder til at der blev givet nogle klare svar fra visse spillere, både i positiv og negativ forstand.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Maglau » 7. jul 2023, 15:19

Tyskeren skrev:
7. jul 2023, 14:49
Funky skrev:
7. jul 2023, 14:45
Fint nok, en sejr mere, tegninger til en start-11 med nogle klare svar på, hvor der er plads til forbedringer, og kig på nogle nye ansigter i 2. halvleg.

Posavec klart og tydeligt 1. valg.
Helt enig - Theo sejler rundt med fødderne.

“Jeg følger ikke så meget med i 1 division”… Sikke en arrogant nar! AGF fik også lige en tur. Hvorfor har de behov for at være SÅ pisse irriterende :innocent: :o
Det sgu da god lir - vi ville have gjort nøjagtigt det samme havde det ramt FCM eller AGF.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar