Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Halil » 31. aug 2023, 12:57

R Rosenberg skrev:
31. aug 2023, 12:02
Kokkefar skrev:
31. aug 2023, 10:58
AaB forhandler om salg af Sousa.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-pa-sousa
Det er godt nok en røvsyg suppedas, vi er endt i.

Vi skal skære ind til benet og sælge ud af vores bedste og eneste spillere, der gør en forskel. Samtidig har vi bundet jeg ved ikke hvor mange millioner op på oldinge, der ikke præsterer en skid/er langt over sidste dato.

Det bliver meget, meget svært at blive fast hold i superligaen igen - nok nærmere et nyt Vejle.

Hvor er det dog umådeligt trist. Bælum, Inge, Gaarde og bestyrelse burde satme udvises af Nordjylland med permanent indrejseforbud.
Det er umuligt at være uenig. Nedrykningen er ikke katastrofal for AaB, men sætter AaB langt bagud og medfører at AaB skal forbedre sig markant på en masse områder, hvis "fast top6" skal blive en berettiget forventning.

Isoleret set, er Sousa dog en rigtig god case for AaB. Gratis, årets spiller og skudt afsted for mange, efter AaB-standarder, penge og en glad spiller der nu får en kæmpe lønforhøjelse.
Uden Synd Ingen Frelse

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 31. aug 2023, 12:59

RicoBR02 skrev:
31. aug 2023, 07:53
Mr Gold skrev:
30. aug 2023, 23:36
R Rosenberg skrev:
30. aug 2023, 21:14
RicoBR02 skrev:
30. aug 2023, 19:23
R Rosenberg skrev:
30. aug 2023, 17:46
RicoBR02 skrev:
30. aug 2023, 17:29
Jeg forstår ikke at folk stadig sidder og forsvarer sousa bare fordi han er en god spiller. Han gider ikke spille i klubben mere, han vil til et højere niveau. Det ville sådan set være fint nok hvis ikke det viste sig at han prøver at presse et skifte igennem ved at opføre sig som en forpulet snothvalp og blive væk fra sit ekstremt højt lønnet job! Det kan simpelthen ikke forsvares på nogen måde og vi har IKKE en god spiller resten af sæsonen hvis ikke han bliver solgt nu, for så er alt hans motivation væk. Vejles fans siger det selv, de savner den gode fodbold spiller, de savner ikke alt den ballade, hysteri og skaben der altid fulgte i røven af ham.. Og det piner mig for jeg er tosset med ham på banen når han spiller fodbold!
Men der er vel ingen, der forsvarer ham og hans adfærd, som du rapporterer om.

Det eneste, der tales om, er, at man forstår, at han ikke gider spille 1. division, og at man ikke kan forvente, at spillere udefra har en eller anden særlig kærlighed til AaB.

Men han skal naturligvis passe sit job, som han får sin hyre for.
Du skal ikke begynde at sweettalke mig på den måde! Det kan da sagtens være at jeg så forkert i jeres kommentarer og dermed misforstod en del, OG HVAD SÅ??? ;-)


Dem der stadig ikke tror på historien om at han blev væk fra træning kan jeg desværre ikke overbevise, men jeg kan godt se at flere stadig er skeptiske..
Men det er jo det, jeg kan!

Og bare lige til orientering, så er jeg én af dem, der tror 100% på din historie (det gør jeg altid😍), og dermed er Hilje jo reelt end endnu mere slatten pik end Sousa.
Begge dele kan jeg godt bekræfte. Har også fået at vide han lige skulle være pige sur desværre.
Personligt har jeg været KÆMPE Sousa fan, men han skal videre nu.

Værre er bare Hiljes reaktion på det.
MEN har også fået at vide at Hilje er blevet cheftræner 2-3 år for tidligt. Han mangler en del i hverdagen som vi andre ik ser. HELE træner teamet er ik dygtige nok, det fik jeg slået ret hårdt fast!!
( minus den nye assistent som ik helt kan vurderes endnu )

Det hænger måske meget godt sammen med de ik har spillet ret godt endnu, men ligger trods alt nr 1

Det er en rodebutik af dimensioner derude, det er slemt!!!
Økonomisk som Lyfe har nævnt…det er slemt.

Rykker de ikke op i første hug så er det RIGTIG RIGTIG slemt.
Jeg er meget skuffet over sousas reaktion, ikke at han vil videre for som andre siger, så har han ambitioner, men måden er helt hjernedødt.. Men hilje skulle have givet ham en tur på tribunen. Dog hørte jeg at hilje personligt havde været hjemme ved sousa og snakke med ham, men om det passer er lidt uvist..
Jeg håber ikke, at han havde bagt en kage til ham?! :D

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 31. aug 2023, 13:01

Jakobsen skrev:
31. aug 2023, 12:12
gwailo skrev:
31. aug 2023, 12:07
R Rosenberg skrev:
31. aug 2023, 12:02
Kokkefar skrev:
31. aug 2023, 10:58
AaB forhandler om salg af Sousa.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-pa-sousa
Det er godt nok en røvsyg suppedas, vi er endt i.

Vi skal skære ind til benet og sælge ud af vores bedste og eneste spillere, der gør en forskel. Samtidig har vi bundet jeg ved ikke hvor mange millioner op på oldinge, der ikke præsterer en skid/er langt over sidste dato.

Det bliver meget, meget svært at blive fast hold i superligaen igen - nok nærmere et nyt Vejle.

Hvor er det dog umådeligt trist. Bælum, Inge, Gaarde og bestyrelse burde satme udvises af Nordjylland med permanent indrejseforbud.
Vi skal for en gang skyld sælge vores spillere, når de præsterer og vi kan få en ok pris for dem. Og ja, det gør jo at man sælger de bedste spillere. De dårligere er selvsagt sværere at sælge. Vi må leve med at vi har en flok "gamle" vi ikke slipper af med. De er kernen.
Men vi skal samtidig være ekstrem skarpe til at få kompetencer ind vi ikke har (fart) og yngre modeller, der hurtigt etablerer sig. Det har vi været håbløse til. Vi skal have flere Fossum>Widell cases.
Jeg håber virkelig der sidder en eller anden træner derude et sted med mange penge som tror fuldt og fast på han kan få gang i Lucas igen. Manden er ikke anføreregnet og kan kun bidrage i et mindre omfang som indhopper selv i 1. div. Det er den første spiller jeg gerne ville af med.
Helenius får også mange hug og jeg er heller ikke vildt imponeret, men havde vi nu mere bevægelighed oppe omkring Helenius tror jeg stadig vi ville kunne få markant mere ud af ham. Thelander skal nok være et våben på dødbolde, men han dur ikke med høj bagkæde nej. For mig måtte man i hvert fald gerne snart begynde at lave det generationsskifte så det hedder Kramer-Otoa.
Tænker ikke der er nogen tvivl om at Lucas bliver til kontrakten løber ud lige inden inden vi (forhåbentlig)er klar til superliga bold igen, de lønkroner kan så passende investeres i forstærkning til den kommende 24/25 sæson. Helenius og Thelander sidder nok med den sidste rigtig gode kontrakt i deres karrierer, der er vist ikke andet for at få det bedste ud af deres kompetencer som overhovedet muligt, og håbe vi aldrig kommer ud i at træffe kortsigtede panikløsninger ige..

Mht til salget af Sousa så er det svært at vurderer inden vi ser hvad der kommer ind i stedet for, håber virkelig ikke vi undervurderer den opgave det er at rykke op igen, der er brug for kvalitet og bredde hele vejen rundt i truppen, og Sousa er den kvalitet vi har meget lidt af i forvejen.
Har lidt en Mathias Ross feeling omkring det, hvis det salg koster os de sidste vigtige point for at sikre os oprykning, så blir det en virkelig dårlig "forretning" at sælge ham...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 31. aug 2023, 13:02

RicoBR02 skrev:
31. aug 2023, 11:25
martinaalborg skrev:
31. aug 2023, 11:24
Kokkefar skrev:
31. aug 2023, 10:58
AaB forhandler om salg af Sousa.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-pa-sousa
sikke da et transferønske- tror ikke vi har råd til ham!
Tror du ikke at debatjuntaen har brug for en admin mere? Nu hvor der ikke var plads på politiskolen.. jøsses..
:D :D

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 31. aug 2023, 13:07

Hvor jeg pænt sagt ikke har været imponeret over priserne på de forrige salg i dette vindue, så synes jeg 2 mio. euro for Sousa er passende. Det kommer dog til at gøre ondt sportsligt, så vi må håbe at Kappmeier og co. har en god liste med potentielle afløsere, og at det lykkes at få det i mål inden deadline i morgen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 31. aug 2023, 13:09

Hanga skrev:
31. aug 2023, 13:07
Hvor jeg pænt sagt ikke har været imponeret over priserne på de forrige salg i dette vindue, så synes jeg 2 mio. euro for Sousa er en passende pris. Det kommer dog til at gøre ondt sportsligt, så vi må håbe at Kappmeier og co. har en god liste med potentielle afløsere, og at det lykkes at få det i mål inden deadline i morgen.
Enig - men de skal virkelig trylle, hvis de skal hive en spiller op af hatten så sent i vinduet, som har fart, kan udfordre, har en fornuftig alder og ikke er alt for dyr.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alpa Chino » 31. aug 2023, 13:09

Sælg Sousa og lad udrensningen være komplet.

Opbyg holdet i 4-2-3-1 med:

Jørgensen-Kramer-Thelander-Caballo
Højholt-Odada
Widell-Bakiz-Ross
Helenius

Prica og Lucas Andersen som offensive indskiftninger.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 236
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af haghdk » 31. aug 2023, 13:13

Hanga skrev:
31. aug 2023, 13:07
Hvor jeg pænt sagt ikke har været imponeret over priserne på de forrige salg i dette vindue, så synes jeg 2 mio. euro for Sousa er passende. Det kommer dog til at gøre ondt sportsligt, så vi må håbe at Kappmeier og co. har en god liste med potentielle afløsere, og at det lykkes at få det i mål inden deadline i morgen.
Satser på, at de har en Widell-alike i hatten!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 31. aug 2023, 13:19

MarkyMark skrev:
31. aug 2023, 11:09
Reyad skrev:
31. aug 2023, 11:03
Spændende med bud på Sousa.
Mon ikke vi ender omkring de 2 millioner Euro på baggrund af meddelelsen. For der skal vel også en erstatning ind osv.
Jeg ville personligt være meget ked af at miste Sousa. En kæmpe svækkelse af vores offensiv. Vores farligste spiller. Så der skal noget kvalitet ind, der kan levere med det samme. Ellers har vi mistet både Prip og Sousa uden erstatninger. Det går trods alt ikke.
Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.

Forventning før var et minus på 35-45 mio. og forventning efter 25-35 mio.

Eller hvad har jeg misset?
At de bruger 4 eller 5 millioner på tilgang.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 31. aug 2023, 13:26

Raptorr skrev:
31. aug 2023, 13:19
MarkyMark skrev:
31. aug 2023, 11:09
Reyad skrev:
31. aug 2023, 11:03
Spændende med bud på Sousa.
Mon ikke vi ender omkring de 2 millioner Euro på baggrund af meddelelsen. For der skal vel også en erstatning ind osv.
Jeg ville personligt være meget ked af at miste Sousa. En kæmpe svækkelse af vores offensiv. Vores farligste spiller. Så der skal noget kvalitet ind, der kan levere med det samme. Ellers har vi mistet både Prip og Sousa uden erstatninger. Det går trods alt ikke.
Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.

Forventning før var et minus på 35-45 mio. og forventning efter 25-35 mio.

Eller hvad har jeg misset?
At de bruger 4 eller 5 millioner på tilgang.
Tja.... eller beholder muldvarpen i lommen lidt endnu. Noshe har set rigtigt godt ud i U19, Future Cup og til træning siden han blev sin lille skade kvit. Han er selvsagt en helt anden type end Sousa, men jeg så gerne han snart blev kastet for voksen-løverne. Derudover er Bakiz, Lucas A., Meedom, Ross, Widell og Jeppe P. også gode/hæderlige kantspillere når vi taler Nordic Bet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2023, 13:29

haghdk skrev:
31. aug 2023, 13:13
Hanga skrev:
31. aug 2023, 13:07
Hvor jeg pænt sagt ikke har været imponeret over priserne på de forrige salg i dette vindue, så synes jeg 2 mio. euro for Sousa er passende. Det kommer dog til at gøre ondt sportsligt, så vi må håbe at Kappmeier og co. har en god liste med potentielle afløsere, og at det lykkes at få det i mål inden deadline i morgen.
Satser på, at de har en Widell-alike i hatten!
Bliver Sousa solgt, så har AaB en anden brasilianer i pipelinen. Han ser dælme spændende ud.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 31. aug 2023, 13:29

Alpa Chino skrev:
31. aug 2023, 13:09
Sælg Sousa og lad udrensningen være komplet.

Opbyg holdet i 4-2-3-1 med:

Jørgensen-Kramer-Thelander-Caballo
Højholt-Odada
Widell-Bakiz-Ross
Helenius

Prica og Lucas Andersen som offensive indskiftninger.
Desværre tror jeg ikke Prica kommer til at slå igennem, og så vil jeg gerne have Otoa ind i bagkæden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 31. aug 2023, 13:29

Raptorr skrev:
31. aug 2023, 13:19
MarkyMark skrev:
31. aug 2023, 11:09
Reyad skrev:
31. aug 2023, 11:03
Spændende med bud på Sousa.
Mon ikke vi ender omkring de 2 millioner Euro på baggrund af meddelelsen. For der skal vel også en erstatning ind osv.
Jeg ville personligt være meget ked af at miste Sousa. En kæmpe svækkelse af vores offensiv. Vores farligste spiller. Så der skal noget kvalitet ind, der kan levere med det samme. Ellers har vi mistet både Prip og Sousa uden erstatninger. Det går trods alt ikke.
Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.

Forventning før var et minus på 35-45 mio. og forventning efter 25-35 mio.

Eller hvad har jeg misset?
At de bruger 4 eller 5 millioner på tilgang.
Samt at vi ikke ved hvad AaB havde budgetteret med af yderligere salg ift. det der allerede er realiseret.

Nordjyske skriver dog 2 mio euro og det passer meget godt med en opjustering på 10 mio. kr. samt lidt penge til Kappmeier at snolde for.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5347
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2023, 13:31

Alpa Chino skrev:
31. aug 2023, 13:09
Sælg Sousa og lad udrensningen være komplet.

Opbyg holdet i 4-2-3-1 med:

Jørgensen-Kramer-Thelander-Caballo
Højholt-Odada
Widell-Bakiz-Ross
Helenius

Prica og Lucas Andersen som offensive indskiftninger.
Jeg kan se mindst 3-4 på den liste, som burde væk, før udrensningen er komplet.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 31. aug 2023, 13:39

R Rosenberg skrev:
31. aug 2023, 13:31
Alpa Chino skrev:
31. aug 2023, 13:09
Sælg Sousa og lad udrensningen være komplet.

Opbyg holdet i 4-2-3-1 med:

Jørgensen-Kramer-Thelander-Caballo
Højholt-Odada
Widell-Bakiz-Ross
Helenius

Prica og Lucas Andersen som offensive indskiftninger.
Jeg kan se mindst 3-4 på den liste, som burde væk, før udrensningen er komplet.
Men vi skal også huske at det handler om økonomi, vi kan ikke rense ud i hele holdet på en gang, men vi går i den rigtige retning..

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 31. aug 2023, 13:52

man burde komme af med Kramer, Thelander og Kramer passer ikke rigtig sammen som forsvar spillere.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FlemmingG » 31. aug 2023, 14:18

DenSataniskeHest skrev:
31. aug 2023, 13:52
man burde komme af med Kramer, Thelander og Kramer passer ikke rigtig sammen som forsvar spillere.
Jeg er også meget ambivalent ift vores midterforsvar. Kramer og Thelander er begge dygtige duelspillere, men mangler i høj grad fart! Jeg vil rigtig gerne ha Otoa ind og spille fast. Han er forholdsvis hurtig, god fysik og så er han suverænt vores bedste forsvarsspiller i spillet med bolden. Spil ham varm i første division og lad ham så shine i superligaen i næste sæson. Hvis AGF kan sælge Thomas Kristensen for op mod 60 mil!!!, så burde vi som minimum få 30 for ham om 1,5-2 år

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af duncan88 » 31. aug 2023, 14:24

AP rygtes nu videre til Silkeborg :cheers:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2023, 14:27

A. Poulsen er på vej til Silkeborg på leje for sæsonen med købsoptionen. Man må da håbe, at SIF tager en stor del af lønudgiften for ellers kunne vi da lige så godt selv have gavn af Poulsen som alternativ på backen. Det er jo ikke just fordi Ahlmann har shinet og Cabellos niveau mangler vi jo stadig for alvor at se.
Alligevel at tankevækkende at de spillere vi ikke for alvor har satset på som Ementa og Poulsen stadig kan få Superligakontrakter.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Spanky » 31. aug 2023, 14:27

FlemmingG skrev:
31. aug 2023, 14:18
DenSataniskeHest skrev:
31. aug 2023, 13:52
man burde komme af med Kramer, Thelander og Kramer passer ikke rigtig sammen som forsvar spillere.
Jeg er også meget ambivalent ift vores midterforsvar. Kramer og Thelander er begge dygtige duelspillere, men mangler i høj grad fart! Jeg vil rigtig gerne ha Otoa ind og spille fast. Han er forholdsvis hurtig, god fysik og så er han suverænt vores bedste forsvarsspiller i spillet med bolden. Spil ham varm i første division og lad ham så shine i superligaen i næste sæson. Hvis AGF kan sælge Thomas Kristensen for op mod 60 mil!!!, så burde vi som minimum få 30 for ham om 1,5-2 år
100% enig. Otoa burde være en af de første mænd på holdkortet, så må Thelander og Kramer kæmpe om den sidste plads. Jeg tror desværre ikke Hiljemark har nosser til at sætte den ene af dem på bænken. Forhåbentlig er der en SL-klub el. lign som i 11. time mangler en centerforsvar og byder på Kramer. Lad ham bare gå for en slik.

Besvar