Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af le Cid » 18. sep 2023, 20:36

Hovedet skrev:
18. sep 2023, 19:06
Sapiens skrev:
18. sep 2023, 13:15
Jeg har foreslået en sang til Odada i en anden tråd, skriver den også lige her, selvom det er lidt off topic. Men tænker den kunne være fed at få introduceret på Fredag, godt med folk på lægterne og god feststemning.

Med inspiration fra "Will Griggs on fire"

Richard Odada, han er vores Superman!
Richard Odada, han går gennem ild og vand!
Richard Odada, AaB er hans drømmeland!
RIchard Odada, Huh!

Nanananananana!
Eventuelt suppleret med et afsluttende "hissahussahejsasa - nu skal Køge have dada"?

I forhold til Helenius: Har han ikke altid haft denne på overfladen lidt lade holdning? Sådan husker jeg ham i hvert fald også fra hans storhedstid fra 2010 til 2013. Og så har han jo immervæk scoret 5 mål i denne sæson. De 2 har så ganske rigtigt været på straffespark, men som en anden bruger nævner tidligere, så skal man dæleme ikke undervurdere betydningen af, at vi igen har fået en sikker straffesparkskytte.

Historisk har vi jo haft endog meget stolte traditioner i denne disciplin: Rasmus Würtz, Michael Jakobsen, Nicklas Helenius - og ligeledes Lucas Andersen samt Jannick Pohl.

Tager vi de to tabte straffesparksskonkurrencer mod hhv. AGF og Viborg med i ligningen, har vores straffestatistik de seneste godt 2 år op til denne sæson været helt forfærdelig; på skift har en Kusk, en Fossum, en Prica, en Prip og senest en Sousa brændt fra 11 meter - pletten, og flere af disse straffespark er ikke blot blevet brændt, men har været direkte håbløst eksekveret.

Alene af den årsag er det vanskeligt at diskutere Helenius´ plads i startopstillingen. Dertil kommer, at vi ikke synes at have et brugbart alternativ. I mine øjne er f.eks. Tim Prica ganske enkelt for strukturelt dårlig til at spille i Superligaen og ligeledes på et hold, der spiller for oprykning til samme.

Hvis der i den nuværende trup skulle findes et alternativ til Helenius, kan jeg umiddelbart kun få øje på Lucas Andersen. Jeg håber stadig - en smule naivt måske - at vi kan anvende Lucas i en mere konstruktiv rolle. Jeg kan næsten ikke tro, at han skulle være blevet så dårlig, at han end ikke kan spille en jokerrolle i 1. division; kunne han være en type, der kunne komme i spil den sidste halve times i en kamp, hvor det ikke kører for Helenius eller holdet som sådan?

Jeg tænker her på en Kasper Kusk. Generelt var hans anden periode i AaB skuffende og levede bestemt ikke op til den første periode, hvad de mange kampe på bænken under forskellige trænere vidner om. Ikke desto mindre havde han dog enkelte glansstunder, hvor han nærmest ene mand kunne vinde en kamp for AaB og det var vel at mærke i Superligaen. Hvis man om ikke andet da kunne få det samme ud af Lucas Andersen, vil hans tilstedeværelse i AaB heller ikke være hel meningsløs.
Meget tæt på 100% enig.
Hvorfor er det lige, at folk synes Helenius virker lad nu? Han er lige præcis, som han altid har været. Han er rigeligt god til NB ligaen, og også en solid (anden-)angriber, når det næste år forhåbentlig hedder Superliga igen.
LA burde kunne bruges til et eller andet - jeg er dog ikke helt sikker på, at det er som spydspids!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2023, 09:47

Hovedet skrev:
18. sep 2023, 20:09
jonas386 skrev:
18. sep 2023, 19:45
Forskellen er vel bare, at Kasper Kusk aldrig rigtig har døjet med skader, mens Lucas har været igennem to alvorlige knæskader lige efter hinanden. For Kasper Kusk har det primært været et spørgsmål om, at fodbolden har flyttet sig, at hans spillertype er blevet lidt out-dated, og han aldrig har haft den der topspænding der holder ham relevant i hver eneste kamp.

Jeg mindes dog også en periode, hvor Lucas og Kusk spillede rigtig stærkt sammen, og at vi tydeligvis hentede flere point med Kusk på banen end uden, men alligevel blev han konsekvent henvist til bænken.
Helt enig. Ingen kan selvfølgelig være i tvivl om, at skader mere end noget udgør forklaringen på Lucas Andersens deroute. Nu er det dog immervæk over et år siden, at han kom tilbage, og som spillertype betragtet kunne Lucas måske netop sammenlignes med en Kasper Kusk. Og selv om sidstnævnte ikke præsterede kontinuerligt for nu at sige det mildt, så kunne han stadig i enkelte situationer være kampafgørende. Og når vi diskuterer offentlige alternativer til Helenius, kunne det f.eks. være en Lucas Andersen i en jokerrolle i en kamp, hvor AaB ikke har det store at miste.

I mit sidste indlæg glemte jeg i øvrigt helt den nye Toku. Jeg overværede ikke kampen mod SønderjyskE og ved ikke, om han fik spilletid, og hvilket - om end selvsagt begrænset - indtryk, han efterlod sig. Ligner han umiddelbart en spiller, der kan forstærke holdet?
Kusk har/havde ikke mistet de kvaliteter der gjorde ham til en god fodboldspiller i første omgang. Omend ikke nogen Nuamah, så har han stadig hurtigheden, og evnen til at glide forbi den første og anden mand er ligeledes intakt.

Som angriber kan jeg slet ikke se Lucas fungere i den nuværende forfatning. Og jeg synes heller ikke at vi skal bruge for meget energi på at finde plads til ham andre steder på banen.

ift Toku, så synes jeg han leverede et virkelig spændende indtryk, og havde eks. et frækt gennembrud hvor han får en lidt heldig aflevering med igennem 2-3 SønderjyskE folk. Han ligner en spiller der har noget af den fart vi har savnet, virker dejligt direkte i sit spil og teknisk stærk.
Hvis han kan afslutte, så er han (plus de 15 millioner) et mere end godkendt alternativ til Sousa.

Jeg er meget imponeret af Koppmeiners (staveplade) transfers indtil videre. Det er jo helt vildt, at man som AaB fan igen kan være begejstret for ny-indkøb, og at man ikke konsekvent skal frygte at vi igen-igen har købt katten i sækken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Funky » 19. sep 2023, 16:09

jonas386 skrev:
19. sep 2023, 09:47
Hovedet skrev:
18. sep 2023, 20:09
jonas386 skrev:
18. sep 2023, 19:45
Forskellen er vel bare, at Kasper Kusk aldrig rigtig har døjet med skader, mens Lucas har været igennem to alvorlige knæskader lige efter hinanden. For Kasper Kusk har det primært været et spørgsmål om, at fodbolden har flyttet sig, at hans spillertype er blevet lidt out-dated, og han aldrig har haft den der topspænding der holder ham relevant i hver eneste kamp.

Jeg mindes dog også en periode, hvor Lucas og Kusk spillede rigtig stærkt sammen, og at vi tydeligvis hentede flere point med Kusk på banen end uden, men alligevel blev han konsekvent henvist til bænken.
Helt enig. Ingen kan selvfølgelig være i tvivl om, at skader mere end noget udgør forklaringen på Lucas Andersens deroute. Nu er det dog immervæk over et år siden, at han kom tilbage, og som spillertype betragtet kunne Lucas måske netop sammenlignes med en Kasper Kusk. Og selv om sidstnævnte ikke præsterede kontinuerligt for nu at sige det mildt, så kunne han stadig i enkelte situationer være kampafgørende. Og når vi diskuterer offentlige alternativer til Helenius, kunne det f.eks. være en Lucas Andersen i en jokerrolle i en kamp, hvor AaB ikke har det store at miste.

I mit sidste indlæg glemte jeg i øvrigt helt den nye Toku. Jeg overværede ikke kampen mod SønderjyskE og ved ikke, om han fik spilletid, og hvilket - om end selvsagt begrænset - indtryk, han efterlod sig. Ligner han umiddelbart en spiller, der kan forstærke holdet?
Kusk har/havde ikke mistet de kvaliteter der gjorde ham til en god fodboldspiller i første omgang. Omend ikke nogen Nuamah, så har han stadig hurtigheden, og evnen til at glide forbi den første og anden mand er ligeledes intakt.

Som angriber kan jeg slet ikke se Lucas fungere i den nuværende forfatning. Og jeg synes heller ikke at vi skal bruge for meget energi på at finde plads til ham andre steder på banen.

ift Toku, så synes jeg han leverede et virkelig spændende indtryk, og havde eks. et frækt gennembrud hvor han får en lidt heldig aflevering med igennem 2-3 SønderjyskE folk. Han ligner en spiller der har noget af den fart vi har savnet, virker dejligt direkte i sit spil og teknisk stærk.
Hvis han kan afslutte, så er han (plus de 15 millioner) et mere end godkendt alternativ til Sousa.

Jeg er meget imponeret af Koppmeiners (staveplade) transfers indtil videre. Det er jo helt vildt, at man som AaB fan igen kan være begejstret for ny-indkøb, og at man ikke konsekvent skal frygte at vi igen-igen har købt katten i sækken.
I medgang og modgang skal man selvfølgelig huske, at sportschefen ikke alene finder de spillere, man henter ind, om end han står med det endelige ansvar. Mest markant synes jeg det er, at vi henter nogle ret ukendte navne ind fra 'mindre' hold/ligaer, og de går med det samme ind på holdet i start-11 og gør et bedre indtryk end det hold, som sidste år var "alt for godt" til at rykke ned.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Klaus » 19. sep 2023, 19:45

Jeg tænker, at Helenius har brug for en angriber ved siden af sig, eller i det mindste kante der også ligger tæt på ham. Allerhelst så jeg, vi spillede 442. Om det så er Prica, Ross eller måske Lucas der skal spille sammen med Helenius må dagsformen afgøre. Og så hører jeg også til det klare mindretal, der undrer sig over, at man ikke kan forløse de kvaliteter Lucas har. Han burde være være rigelig god til at være en kæmpe profil ligaen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af R Rosenberg » 19. sep 2023, 20:25

Klaus skrev:
19. sep 2023, 19:45
Jeg tænker, at Helenius har brug for en angriber ved siden af sig, eller i det mindste kante der også ligger tæt på ham. Allerhelst så jeg, vi spillede 442. Om det så er Prica, Ross eller måske Lucas der skal spille sammen med Helenius må dagsformen afgøre. Og så hører jeg også til det klare mindretal, der undrer sig over, at man ikke kan forløse de kvaliteter Lucas har. Han burde være være rigelig god til at være en kæmpe profil ligaen.
Måske der bare ikke er noget tilbage at forløse? Det er en mulighed.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af DenSataniskeHest » 19. sep 2023, 22:10

Klaus skrev:
19. sep 2023, 19:45
Jeg tænker, at Helenius har brug for en angriber ved siden af sig, eller i det mindste kante der også ligger tæt på ham. Allerhelst så jeg, vi spillede 442. Om det så er Prica, Ross eller måske Lucas der skal spille sammen med Helenius må dagsformen afgøre. Og så hører jeg også til det klare mindretal, der undrer sig over, at man ikke kan forløse de kvaliteter Lucas har. Han burde være være rigelig god til at være en kæmpe profil ligaen.
Har du set ham spille for nylig?

1: Hans bold omgang er ikke lige så let og flydende som den var engang

2: Han varmer altid bolden for meget, og skal lige "snurre rundt"

3: hans fart er væk, det kombineret med hans lette bold omgang er væk, betyder han ikke bare lige går forbi 2 spillere mere

4: halvdelen af hans hjørnespark ender ved første mand.. hans spark på mål, osv mangler kraft..

Det gør mig utroligt ondt at det er end sådan med lucas, det var på ingen måde det han fortjente. Men jeg ser ingen fremtid for ham som fast spiller. Måske som indskifter, men hans dage som anføre burde være væk, og jeg kan ikke se han på nogen måde bliver en fast starter igen. Så skal der virkelig pludselig kommer et kæmpe kvalitets løft fra ham... Jeg ser det bare ikke sorry

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Gnu » 20. sep 2023, 10:12

Klaus skrev:
19. sep 2023, 19:45
Jeg tænker, at Helenius har brug for en angriber ved siden af sig, eller i det mindste kante der også ligger tæt på ham. Allerhelst så jeg, vi spillede 442. Om det så er Prica, Ross eller måske Lucas der skal spille sammen med Helenius må dagsformen afgøre. Og så hører jeg også til det klare mindretal, der undrer sig over, at man ikke kan forløse de kvaliteter Lucas har. Han burde være være rigelig god til at være en kæmpe profil ligaen.
Hvilke kvaliteter er det? Og her mener jeg ikke dem, han havde for fem år siden, men hans nuværende kvaliteter.

Den hårde sandhed er bare den, at Lucas ikke har spillet kontinuerligt godt i tre år. Det er enormt trist, men han er færdig, og ingen i eller omkring AaB kan være tjent med at gøre sig hovedbrud om, hvorvidt han måske kan genopfindes i den ene eller den anden rolle. Det kommer ikke til at ske.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2552
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af troelsh » 20. sep 2023, 10:22

Jeg ved ikke hvor langt Toku er fysisk fra at kunne starte inde, men personligt glæder jeg mig til den dag hvor vi kan starte med Bakiz i venstre side, og Toku i højre. To spillere med fart der kan udfordre, jeg tror de vil være en håndfuld for de ethvert forsvar, og vil kunne fodre Helenius eller hvem vi nu har som angriber.

Hvis Toku er klar til det, så håber jeg på følgende start 11'er mod Køge

Posavec

Kramer - Thelander - Otoa

Jørgensen - Odada - Widell - Caballo

Toku - Helenius - Bakiz

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Bong » 20. sep 2023, 11:31

Hvis man absolut vil spille med den treback kæde, så ville jeg gøre det på denne måde:

Kramer, Thelander, Otoa
Jørgensen, Odada, Højholt, Caballo
Widell
Helenius, Bakiz

Altså en 3-4-1-2. Det ville give Helenius de legekammerater han har brug for tæt på sig.

Jeg synes ikke 3-4-3 stemmer sådan som truppen er sat sammen. Så skal man i hvert fald bruge Højholt og Widell på de to centrale.
A slightly more sophisticated hooligan...

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af RicoBR02 » 20. sep 2023, 11:50

Uanset hvordan vi stiller op, så er det sådan en kamp vi skal ud og dominere totalt. Der er 10000 billetter ude, det er fredag aften og vi ligger nr 1. Tilskuerne støtter uanset hvilken division vi spiller i, nu er det på tide holdet betaler tilbage med flot spil og mange mål!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af bedstefar » 20. sep 2023, 15:55

4-0 sejr :aabfan:

Posa
Kramer T Otoa
Jørgensen Odada Højholt Widell Caballo
Toku Bakiz

Det er vel vores stærkeste opstilling.. Helenius har gjort det fint, men ikke en vi kan regne med i suppen til næste sæson (dog en rigtig god reserve).

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Klaus » 20. sep 2023, 18:40

RicoBR02 skrev:
20. sep 2023, 11:50
Uanset hvordan vi stiller op, så er det sådan en kamp vi skal ud og dominere totalt. Der er 10000 billetter ude, det er fredag aften og vi ligger nr 1. Tilskuerne støtter uanset hvilken division vi spiller i, nu er det på tide holdet betaler tilbage med flot spil og mange mål!
Enig... På trods af en resultatmæssigt fin start, mangler vi en rigtig god kamp fra AaB. Sådan en kamp hvor vi i 90 minutter viser, at vi er det klart bedste hold...

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2571
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af baresi » 20. sep 2023, 20:07

Kram - T - Otoa
KJ - Odada - widell - caballo
Toku - hele - bakiz

Widell 8er
Innerwings med afslutninger ift højrebenet i venstre side og omvendt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2023, 21:13

Klaus skrev:
20. sep 2023, 18:40
RicoBR02 skrev:
20. sep 2023, 11:50
Uanset hvordan vi stiller op, så er det sådan en kamp vi skal ud og dominere totalt. Der er 10000 billetter ude, det er fredag aften og vi ligger nr 1. Tilskuerne støtter uanset hvilken division vi spiller i, nu er det på tide holdet betaler tilbage med flot spil og mange mål!
Enig... På trods af en resultatmæssigt fin start, mangler vi en rigtig god kamp fra AaB. Sådan en kamp hvor vi i 90 minutter viser, at vi er det klart bedste hold...
Ja, lige præcis. Pointhøsten er tilfredsstillende, men jeg kunne godt savne en stime i stil med SønderjyskEs 4-1 ude over Næstved, 5-0 over Horsens, 3-1 ude over Kolding, 4-0 hjemme over HB Køge, hvor man i flere kampe i træk og endda også mod forventede tophold virkelig sætter en tyk streg under favoritværdigheden til oprykning.

Vi har ikke formået at være både resultatmæssigt og spillemæssigt virkeligt overbevisende på samme tid i denne sæson. Resultatmæssigt er der absolut intet at indvende mod 4-0 over Fredericia, 3-0 over Hillerød, 3-0 over B 93 samt til dels 3-1 over Kolding, hvor blot en kosmetisk reducering til sidst forhindrede en fjerde sejr på 3 eller 4 mål. Imidlertid spillede vi i de 4 kampe faktisk kun godt i de første 20 minutter mod Fredericia og sidste 20 minutter mod Hillerød (paradoksalt nok efter vi havde fået et rødt kort), og ingen af disse sejre og slet ikke de to førstnævnte var så sikre, som cifrene lader antyde.

Man kan efter 9 runder se det halvtomme glas og udtrykke bekymring for, om AaB kan fastholde den kontinuerlige akkumulering af 3 point kombineret med en uafgjort i ny og næ, såfremt spillets kvalitet ikke forbedres. Man kan ligeledes se det halvfulde glas og konstatere, at AaB ofte kommer til på papiret klare sejre uden at spille godt, og at det heller ikke synes vanskeligt for AaB at score f.eks. 3 mål i mange af kampene.

Til gengæld har vi ud af 9 kampe blot én, som både resultat- og spillemæssigt var uacceptabel. Jeg hentyder selvsagt til 1-1 - kampen hjemme mod Næstved. Denne adskilte sig fra alle andre kampe ved dels at være den eneste kamp, hvor vi har ført og ikke vundet, og ved dels at være den eneste kamp, hvor vi ikke har scoret i 2. halvleg. Og med undtagelse af udekampen mod Helsingør er der samtidig tale om den eneste 2. halvleg, som vi ikke har vundet.

Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig, at vi ikke ville vinde over Næstved, som utvivlsomt stillede med den ringeste opstilling, der er set i dette års 1. division. Af samme årsag - kombineret med vores manglende evne til for alvor at sætte os spillemæssigt igennem - har jeg heller ikke en tyrkertro på, at vi vader henover HB Køge. For mig er det primære mål med denne kamp først og fremmest at vinde den (Næstvedkampen ville jeg f.eks. ikke på forhånd have solgt for en 1-0-sejr). Derudover er det et kvalificeret håb, at vi kan vinde den kamp overbevisende på både måltavlen og på banen.

Det er vanskeligt at se en linje i HB Køges resultater, udover at holdet langsomt og sikkert synker mod ligaens bund og ikke har vundet de sidste 7 kampe, som blot har kastet 2 point af sig (pudsigt nok mod bl.a. Fredericia). Starten var til gengæld fremragende, og 4-0 ude over Hillerød (der dog var en mand i undertal næsten hele kampen) samt 3-1 hjemme over Vendsyssel var begge resultater, som AaB gladelig havde lagt navn til. Mere forudsigelige og logiske resultater var de to udebanenederlag mod Horsens og SønderjyskE på henholdsvis 0-2 og 0-4.

Til gengæld har holdet også et komplet absurd nederlag på 1-7 hjemme mod B 93 i bagagen; og dét i en kamp, hvor HB Køge kom foran efter 2 minutter og i øvrigt ikke indkasserede hverken røde kort eller underlige straffespark.

Hvis vi igen vender tilbage til AaB, tegner der sig efter 9 runder et billede af, at en stor del af vores pointhøst grundlægges i 2. halvleg. Af vores 19 mål er de 14 scoret efter pausen. Og af de 5 mål, vi har indkasseret, er kun de 2 faldet i 2. halvleg, hvoraf det ene var en kosmetisk reducering kort før tid i et opgør, hvor vi førte 3-0. Vi har endnu til gode at score mere end ét mål i 1. halvleg, og i 4 kampe har vi slet ikke scoret i 1. halvleg. Hvis alle kampene var blevet fløjtet af efter 1. halvleg, ville vi på nuværende tidspunkt stå med 3 sejre, 5 uafgjorte og 1 nederlag, altså 14 point og en målscore på 5-3. Derimod hedder vores statistik efter 2. halvleg 7 sejre, 2 uafgjorte og 0 nederlag, altså 23 point og en målscore på 14-2.

Af samme årsag var det så meget desto mere påfaldende, at vi trods dårligt spil ikke kunne knække Næstveds decimerede bundhold i 2. halvleg, hvor vi endda forstærkedes med Sousa på banen. Samme Sousa havde i øvrigt det siger og skriver ene reelle forsøg, vi havde mod Næstveds mål i hele 2. halvleg; ja, reelt balancerede vi for hidtil eneste gang i denne sæson på kanten af et nederlag, jf. det røde kort og den potentielle friløber kort før tid.

Vi krydser fingre for, at kampen mod Næstved udgør en beklagelig undtagelse, og at vi kan sætte 3 sikre point på kontoen fredag aften :aabfan:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3871
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Gentleman Finn » 21. sep 2023, 15:00

Skal Toku langsomt bringes ind på holdet, eller hvorfor mon man ikke har set ham få flere minutter? Kan naturligvis være han fysisk ikke er der endnu. Indtil videre har han set spændende ud.

Kom tidligt i morgen, samarbejdspartnere har købt 3000 billetter til studerende.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Salle17 » 21. sep 2023, 23:55

Jeg glæder mig til kampen. 5-1 til AaB :aabfan:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af 634 » 22. sep 2023, 08:44

Salle17 skrev:
21. sep 2023, 23:55
Jeg glæder mig til kampen. 5-1 til AaB :aabfan:
Når den slags udtalelser kommer, plejer det at blive chok resultat
La nu værre
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af MortenN » 22. sep 2023, 08:50

634 skrev:
22. sep 2023, 08:44
Salle17 skrev:
21. sep 2023, 23:55
Jeg glæder mig til kampen. 5-1 til AaB :aabfan:
Når den slags udtalelser kommer, plejer det at blive chok resultat
La nu værre
Ja, lad være med det shit der!
Køge scorer ikke!
Vi vinder 6-0
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2023, 09:33

HB Køge har iøvrigt Casper Gedsted i truppen. Han var nu en spændende spiller.
- FlæskeFrank

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Lyfe » 22. sep 2023, 09:35

FlæskeFrank skrev:
22. sep 2023, 09:33
HB Køge har iøvrigt Casper Gedsted i truppen. Han var nu en spændende spiller.
I følge nordjyske er han stadig skadet?
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/inde ... er/4581734
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Besvar