Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 480
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. nov 2023, 14:18

som altid fra AaB når man tror der kommer lidt med ambitioner, så er det bare en nul bong igen igen...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 15:10

Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 480
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. nov 2023, 15:13

doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
ja hvis blot det hele virkede mere seriøst.. Der er ingen økonomi, ingen invisteringer, AaB manden var en joke at høre på.. Ingen konkrete planer, de snakker selv om 15 års tids horisont.. Men mon ikke vi snakker væsenlig længere ude i fremtiden.

Jeg havde måske forventet planerne var noget mere konkrete, en blot en masse ord og ønsker om fremtiden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. nov 2023, 15:17

doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
Du har selvfølgelig ret i at man primært skal have øjnene på de positive aspekter, og at det naturligvis hovedsageligt er en positiv vision der er fremlagt.

Men der er jo altså en årsag til at man i Århus har valgt at bygge et helt nyt stadion uden at forøge kapaciteten væsentligt. Her har ønsket om et mere intimt stadion netop været en af de store motivationsfaktorer for at bygge nyt, og derfor lod man sig ikke presse af DBU der også her forsøgte at tale for et stadion med plads til 30.000. Og det er præcis intimiteten jeg er nervøs for. Jeg frygter en top fesen stadionoplevelse når 7000 mennesker skal forsøge at skabe en atmosfære i et stadion med plads til 30000 i en ligegyldig kamp mod Vejle eller lign. (så har jeg ligesom helgarderet mig ift. division :P)

Det er trods alt vigtigt at have med i diskussionen. For vi kan ikke lave det om når først stadion står der, hvilket så også pt. virker mest som meget langt væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 15:20

DenSataniskeHest skrev:
20. nov 2023, 15:13
doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
ja hvis blot det hele virkede mere seriøst.. Der er ingen økonomi, ingen invisteringer, AaB manden var en joke at høre på.. Ingen konkrete planer, de snakker selv om 15 års tids horisont.. Men mon ikke vi snakker væsenlig længere ude i fremtiden.

Jeg havde måske forventet planerne var noget mere konkrete, en blot en masse ord og ønsker om fremtiden.
Jamen, hvad havde du forventet? Det er 3 store kulturinstitutioner der skal flyttets rundt, altså hvor konkret kan man være på nuværende tidspunkt?

Det vi så i dag er jo første skridt på vejen, og det jo superfedt, at der er nu er taget initiativ til at gå i denne spændende retning.

Mig bekendt, så er vi ikke i akut nød for et nyt stadion, så kan simpelthen ikke se, hvad problemet er i, at projektet er i den her fase på det her tidspunkt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 15:24

Hanga skrev:
20. nov 2023, 15:17
doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
Du har selvfølgelig ret i at man primært skal have øjnene på de positive aspekter, og at det naturligvis hovedsageligt er en positiv vision der er fremlagt.

Men der er jo altså en årsag til at man i Århus har valgt at bygge et helt nyt stadion uden at forøge kapaciteten væsentligt. Her har ønsket om et mere intimt stadion netop været en af de store motivationsfaktorer for at bygge nyt, og derfor lod man sig ikke presse af DBU der også her forsøgte at tale for et stadion med plads til 30.000. Og det er præcis intimiteten jeg er allermest nervøs for. Jeg frygter en top fesen stadionoplevelse når 7000 mennesker skal forsøge at skabe en atmosfære i et stadion med plads til 30000 i en ligegyldig kamp mod Vejle eller lign. (så har jeg ligesom helgarderet mig ift. division :P)

Det er trods alt vigtigt at have med i diskussionen. For vi kan ikke lave det om når først stadion står der, hvilket så også pt. virker mest som meget langt væk.
Ja ja, ved godt DBU ævler om 30.000, men jeg har simpelthen svært ved at se det ske.

Skulle man virkelig investere så massivt for måske at få 3 slutrundekampe? Jeg tror ikke investorerne sidder klar til at sidde penge efter det.

Det virker ikke som om, at det er her projekt primært er affødt behovet af at få et stadion til 30.000 mennesker, men mere af håndbolds behov for at udvide, og det kan blive til vores fordel ift. at få er mere realistisk projekt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 15:35

DenSataniskeHest skrev:
20. nov 2023, 15:13
doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
ja hvis blot det hele virkede mere seriøst.. Der er ingen økonomi, ingen invisteringer, AaB manden var en joke at høre på.. Ingen konkrete planer, de snakker selv om 15 års tids horisont.. Men mon ikke vi snakker væsenlig længere ude i fremtiden.

Jeg havde måske forventet planerne var noget mere konkrete, en blot en masse ord og ønsker om fremtiden.
Og så er spørgsmålet jo også, i hvert fald for mit eget vedkommende, hvordan det overhovedet kan komme til at blive en fordel for fodboldklubben. At man kan arrangere stadionkoncerter med plads til 25 - 30.000 giver ikke fodbolden noget.
Som Hanga siger, så er det også bare svært at gøre særlig meget ved stemning på et stadion, der i bedste flad bliver 50% fyldt.

Jeg er negativ, fordi hensigterne med det her stadionbyggeri primært handler om, at man gerne vil have flere store koncerter og potentielt landskampe til Aalborg. Det virker ikke til, selvom kommunen er med inde over, at man har overvejet hvordan en sådan stadionbydel overhovedet kommer til at fungere i helhed med resten af byen, og hvordan området overhovedet skal kunne håndtere at 30-40.000 mennesker kommer til og fra området hurtigt og gnidnningsfrit.

Og så vil man gerne finansiere byggeriet med noget boligbyggeri, men altså, hvilke mennesker er det de forestiller sig vil købe milliondyre lejligheder i et område der er totalt afkoblet resten af byen, og hvor den eneste adgang til offentlig transport er en plusbus. Der er mig bekendt udfordringer nok med at afsætte boligmulighederne omkring spritten (noget tid siden jeg har holdt mig opdateret dog), og jeg kan ikke se hvorfor området endnu længere ude skulle være mere attraktivt. Medmindre man inddrager Vestre Fjordpark og tænker i nogle baner der kan binde området sammen med nørresundbysiden (Lindholm), så har jeg svært ved at se det nogensinde skal kunne blive rigtigt godt.

Drømme kan man selvfølgelig altid, og det er jo gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 15:36

doukas skrev:
20. nov 2023, 15:24
Det virker ikke som om, at det er her projekt primært er affødt behovet af at få et stadion til 30.000 mennesker, men mere af håndbolds behov for at udvide, og det kan blive til vores fordel ift. at få er mere realistisk projekt.
Det tror jeg er hovedet på sømmet. Men det virker også noget voldsomt lige at smide et 30.000-menneskers stadion med i pakken for at Håndbold kan få en hal med plads til 10.000 mennesker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af mich1596 » 20. nov 2023, 15:40

Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 12:44
Stadion med plads til op mod 30.000, godt nok meget ambitiøst. Lyder ikke til at finansieringen er på plads så det har nok lange udsigter at få realiseret planerne
Tror de 30000 var til koncerter, som jeg læste det.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 20. nov 2023, 15:42

Jeg forstår heller ikke helt den udprægede negativitet her. Selvfølgelig kunne det da være fedt at få fremlagt en fuldt færdig og finansieret plan, men det er jo ikke realistisk, og der skal være plads til manøvrerum i planerne. Lige nu er oplægget et stadion med plads til 30.000 tilskuere, men lad os nu se. Og det kan jo også være, at det, der menes er plads til 30.000 til koncerter. Dvs. inklusiv ståpladser på banen.

Det er da rigtig positivt, at der fra hele elitesportsmiljøet i Aalborg, fra kommunen, fra Aalborghallen (det hedder den stadig for mig) og fra DBU er opbakning til en fælles vision, hvor der skal rykkes rundt på store dele af byens kultur- og underholdningsindustri. Det er da ambiøst, og meget mere interessant end ombygningen af stadion for 20 år siden. Og så må vi jo bare huske, at sådan noget her tager tid. Det er næsten 10 år siden, at Jacob Nielsen begyndte at snakke om et nyt stadion i Aarhus, og de har dårligt nok taget første spadestik endnu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 20. nov 2023, 15:56

Gnu skrev:
20. nov 2023, 15:42
Jeg forstår heller ikke helt den udprægede negativitet her.
Det er lidt sådan en deprimeret grundstemning. Måske kan få lykkepillefabrikken Lundbeck som sponsor?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 15:59

Gnu skrev:
20. nov 2023, 15:42
Jeg forstår heller ikke helt den udprægede negativitet her. Selvfølgelig kunne det da være fedt at få fremlagt en fuldt færdig og finansieret plan, men det er jo ikke realistisk, og der skal være plads til manøvrerum i planerne. Lige nu er oplægget et stadion med plads til 30.000 tilskuere, men lad os nu se. Og det kan jo også være, at det, der menes er plads til 30.000 til koncerter. Dvs. inklusiv ståpladser på banen.

Det er da rigtig positivt, at der fra hele elitesportsmiljøet i Aalborg, fra kommunen, fra Aalborghallen (det hedder den stadig for mig) og fra DBU er opbakning til en fælles vision, hvor der skal rykkes rundt på store dele af byens kultur- og underholdningsindustri. Det er da ambiøst, og meget mere interessant end ombygningen af stadion for 20 år siden. Og så må vi jo bare huske, at sådan noget her tager tid. Det er næsten 10 år siden, at Jacob Nielsen begyndte at snakke om et nyt stadion i Aarhus, og de har dårligt nok taget første spadestik endnu.
Der har vel også været konsensus i fodbolddanmark om, at Ceres park alle dage har været et lortestadion og tæt på uegnet til at se fodbold. Jeg har aldrig haft på fornemmelsen af, at snak om stadionbyggeri i Aarhus, nogensinde har været med øje for andre interessenter end AGF.

Når man ser idefolk snakke om et nyt fodboldstadion i Aalborg, virker det mest af alt som om, at det er en bonus, at der kan spilles fodbold, men at det primært handler om, at man gerne vil kunne tiltrække de navne som ellers tager til Herning, Horsens eller København for at spille koncerter. Det er nok også derfor, at ham fyren fra kulturcentret sidder og ævler om jantelov og at han også godt kunne tænke sig at komme til stor suspektkoncert, eller at der kom en fodboldslutrunde til Aalborg en dag.
Der er ingen chance for, at der nogensinde kommer herre-EM eller VM til Aalborg. Og det er en absurd målsætning at have for sit stadionbyggeri. Jeg tænker ikke, at det er U-VM/EM de tænker trækker 30.000 mennesker. Næppe heller kvinderne.

Hvad er det man skal tage med af positive ting fra dagens pressemøde? At der arbejdes på et nyt stadion, som formentlig kommer til at være halvtomt det meste af tiden, og formentlig også skaber dårligere stemning end det nuværende? At et nyt stadion er gemt væk i byens yderste afkrog, og at idefolkene bag projektet forestiller sig, at et stoppested til plusbus kan håndtere 30.000 mennesker?

Dagens pressemøde skulle have været en pressemeddelelse, og måske faktisk bare en mail.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sapiens
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sapiens » 20. nov 2023, 16:00

Et udsnit af interview med Niels David Nielsen efter pressemødet.

Der er også økonomi i det her. Skal AaB have penge op af lommen?

- Nej.

Ikke på noget tidspunkt?

- Det er ikke planen. Vi har ikke diskuteret økonomien i projektet, udover at vi har forudsat, at den her økonomi kommer til at hænge sammen ved at sælge byggeretter.

Tror du på, at projektet bliver til noget?

- Jeg tror på, at vigtige dele af det her projekt bliver til noget henover tid.

Og hvad er den vigtige del, synes du?

- Det vigtige er, at vi får løftet Aalborg på idræts- og kulturområdet op på et niveau, hvor vi kan være hovedstad i den her region.


Jeg håber sand for dyden ikke at han bliver trækhest for projektet... jøsses

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 20. nov 2023, 16:01

Eksil skrev:
20. nov 2023, 15:56
Gnu skrev:
20. nov 2023, 15:42
Jeg forstår heller ikke helt den udprægede negativitet her.
Det er lidt sådan en deprimeret grundstemning. Måske kan få lykkepillefabrikken Lundbeck som sponsor?
Jeg synes planerne om et nyt stadion er mega fedt og kan kun hilse ny udvikling, ambition og foretagsomhed velkommen.
Det jeg opponerer imod er alene, at AaB stiller med en mand som vitterligt ikke virker til at have gjort sig nogen tanker om det her eller hvordan de vil bruge muligheden. Som altid mangler det er en knivskarp kommunikation på hvad ejerne vil med AaB udover at networke i loungerne.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 16:02

Sapiens skrev:
20. nov 2023, 16:00
Et udsnit af interview med Niels David Nielsen efter pressemødet.

Der er også økonomi i det her. Skal AaB have penge op af lommen?

- Nej.

Ikke på noget tidspunkt?

- Det er ikke planen. Vi har ikke diskuteret økonomien i projektet, udover at vi har forudsat, at den her økonomi kommer til at hænge sammen ved at sælge byggeretter.

Tror du på, at projektet bliver til noget?

- Jeg tror på, at vigtige dele af det her projekt bliver til noget henover tid.

Og hvad er den vigtige del, synes du?

- Det vigtige er, at vi får løftet Aalborg på idræts- og kulturområdet op på et niveau, hvor vi kan være hovedstad i den her region.


Jeg håber sand for dyden ikke at han bliver trækhest for projektet... jøsses
Og der skal de jo nok have snakket lidt sammen internt i interessentgruppen inden man holder pressemøde..

Fra https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/st ... rg/4687274
Rasmus Haugaard, der er formand for Erhverv Norddanmark og tovholder i styregruppen, er heller ikke meddelsom i forhold til, hvem der kunne tænkes at investere i de ny sportsarenaer.

Men han røber dog, at der er et ønske om, at en del af projektet kan finansieres via nye boliger. For eksempel ved væddeløbsbanen, hvor der - uanset om der bygges en eller to arenaer - vil være god plads.

- Men der vil være nogen begrænsninger i, hvor langt det kan række. Så ønsker man som interessent - altså i forhold til håndbold og fodbold - nogle større faciliteter vil man også skulle levere nogen penge selv, forklarer han."
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 20. nov 2023, 16:15

Undskyld mig men hvordan f…… havde I tænkt Jer at AaB skulle være mere fremme i bussen på det spørgsmål når svaret på om skal have penge op ad lommen er - Nej.
Habde AaB været primus motor på projektet ville forventningen nok være - hvor meget kommer I med.
AaB har ikke midlerne til netop det og derfor tager de forståeligt nok en anelse afventende holdning indtil de ser hvad andre byder ind med.
Kunne vi så - alle os herinde der ved alt om alt fra fodbold til selskabsdrift - have ønsket os at AaB alligevel tog teten og sikrede investorerer der bakkede om projektet på AaBs vegne.Måske men mon ikke AaBs lange lange søgen efter investorer til de nære fodboldprojekter har gjort at det er vurderet man har brug for at koncentrere sig om fodboldforretning nu.
Jeg er helt sikker på at AaB nok skal holde sig til og skubbe for at få den bedst mulige løsning for fodbolden når sagen udvikler sig.
Nu er planerne i hvert ude i det åbne og måske det gør det nemmere præsentere projektet og tiltrække de nødvendige interessenter.
Men ellers er alt omkring klubben jo herinde betegnet som lort.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2023, 16:57

Fedt med nogle visioner omkring kulturen og sporten i nord. Det har virket enormt dødt i flere år, så om ikke andet tager jeg dette projekt som et tilsagn om at optimismen er ved at vende tilbage, også for fodbolden. Det er i sig selv godt. Og hvis projektet så samtidig ender med at blive til noget, er det jo bare fantastisk.

:aabfan: :aabfan: :aabfan:


Og hvor ville det så bare være fedt hvis nordjyderne kunne tage ved lære af Århus og bare så bare være en lille bitte smule mindre nordjyder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 20. nov 2023, 17:47

jonas386
Jeg har de bedste tanker for dig, og ønsker dig god bedring. Dagen har tilsyneladende været helt forfærdelig for dig. Mange af os andre har oplevet en spændende indblik i hvad fremtiden kan bringe, og nogle personer med handlekraft har tilsyneladende stor vilje til at bringe os nordjyske sports fans nyt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 20. nov 2023, 17:48

Der er mange, der reagerer på AaB's lunkenhed. Den tager jeg nu ikke anstød af.

AaB er klientgjort i denne sammenhæng. AaB A/S har jo en meget tydelig klientrolle i dette kammerspil.

Penge er magt over taktstokken. Byggefinanser har AaB A/S jo ikke.

AaB A/S skal leje, så AaB's situation svarer til en lejers: Din udlejer siger, at din bolig skal rives ned, fordi du skal bo i noget nyt og moderne, der opføres som et led i en byfornyelses- og ejendomsudviklingsvision.

Det har mange i Aalborg Øst oplevet for nylig.

Som lejer kan man næsten ikke sige andet end: "Spændende..."
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. nov 2023, 18:04

Fabbe skrev:
20. nov 2023, 17:48
Der er mange, der reagerer på AaB's lunkenhed. Den tager jeg nu ikke anstød af.

AaB er klientgjort i denne sammenhæng. AaB A/S har jo en meget tydelig klientrolle i dette kammerspil.

Penge er magt over taktstokken. Byggefinanser har AaB A/S jo ikke.

AaB A/S skal leje, så AaB's situation svarer til en lejers: Din udlejer siger, at din bolig skal rives ned, fordi du skal bo i noget nyt og moderne, der opføres som et led i en byfornyelses- og ejendomsudviklingsvision.

Det har mange i Aalborg Øst oplevet for nylig.

Som lejer kan man næsten ikke sige andet end: "Spændende..."
100 % spot on. Ved ikke rigtig hvad det er for nogle muskler folk herunder mener AaB kunne/kan spille med. Det er bare om at gøre sin indflydelse mest mulig gældende, og så ellers bare at afvente at se, hvad der sker, med mindre der kommer en milliardær forbi som kan vende tingene på hovedet....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar