Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 3. dec 2023, 19:11

- AaB har sikret sig en eftertragtet spiller.

- Den højrefodede kantspiller har været eftertragtet af flere andre danske klubber. Blandt andet har Adedeji tidligere været sat i forbindelse med Vejle.

Wow!
Ædruelighedens stemme

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 3. dec 2023, 19:24

Kasper skrev:
3. dec 2023, 19:04
Stegosaurus skrev:
3. dec 2023, 18:57
Kasper skrev:
3. dec 2023, 18:22
Patmand skrev:
3. dec 2023, 17:31
Lyfe skrev:
3. dec 2023, 17:09
Portland skrev:Stærkt hvis vi får ham.
Så vinder vi CL… jo ikke ligefrem en klar starter vi henter så skuffende! Vil se 16-18 årige på transfer eller folk direkte til startopstillingen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oprustningen til Superligaen er startet!

Dem der sagde der ville komme forstærkninger inden en eventuel oprykning - de fik ret. Kritikerne kan godt finde ja-hatten frem af gemmerne.
Må være trist altid at tage sorgerne på forskud. Har du set ham spille?
Hvis du havde læst Patmands seneste 100 indlæg ville du næppe have gidet reagere. Jeg har set lidt af Jubril Adedeji på Youtube, og han ligner ikke den næste Messi eller CR7, men har noget fysik, som ingen af vores andre (har vi nogen ud over Toku????) kantspillere har. Han skal sikkert have en håndfuld pebernødder i månedsløn.
Nej det er som altid helt gak, løjer og trollerier.

Spændende. Widell har måske lidt af det, men kunne være rart med flere der kan true bagrummet.
Ja, jeg så ham i AaB’s hjemmekamp mod HB Køge.

Gode gamle Stego…jeg ved udemærket hvem han er ;)

Lyfe skriver at vi nu vinder CL - men det er mig der er gak?
Jeg tror han får meget mere end en håndfuld pebernødder i månedsløn. Det er en fuldstændig absurd påstand og hvorfor er det nødvendigt at skrive sådan noget trolleri?
Jeg syntes det er en fin forstærkning, men jeg glæder mig til at se hvem man henter ind af dyre profiler på permanente kontrakter, altså dem der skal gøre AaB relevante i Superligaen.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. dec 2023, 21:39

Kunji skrev:
3. dec 2023, 18:05
Funky skrev:
3. dec 2023, 17:56
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/4709043

Okay, vi skulle have bedt manden om ikke at spille for Køge imod os i dag... Det lyder da som en "spicy" historie...
Jeg har ca. nul tiltro til ord fra Per Rud.
Haha var det ikke ham der tilbød kontrakt til kusk direkte uden om AaB selv om Kasper havde over et år tilbage af sin kontrakt?

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Remark » 3. dec 2023, 21:41

Hvis vi får Adedeji er det en højrebenet kantspiller med fart og fysisk - men også noget af et temperament.

Det er også et tegn på, at Lucas Andersens dage i den flotteste trøje er talte. Måske endda også Bakiz, hvis det rette tilbud kommer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2023, 21:43

DenSataniskeHest skrev:
3. dec 2023, 21:39
Kunji skrev:
3. dec 2023, 18:05
Funky skrev:
3. dec 2023, 17:56
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/4709043

Okay, vi skulle have bedt manden om ikke at spille for Køge imod os i dag... Det lyder da som en "spicy" historie...
Jeg har ca. nul tiltro til ord fra Per Rud.
Haha var det ikke ham der tilbød kontrakt til kusk direkte uden om AaB selv om Kasper havde over et år tilbage af sin kontrakt?
Spot on - https://sport.tv2.dk/fodbold/2014-01-16 ... asper-kusk
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Eksil » 3. dec 2023, 21:48

R Rosenberg skrev:
3. dec 2023, 19:11
- AaB har sikret sig en eftertragtet spiller.

- Den højrefodede kantspiller har været eftertragtet af flere andre danske klubber. Blandt andet har Adedeji tidligere været sat i forbindelse med Vejle.

Wow!
Har længe tænkt om vi er det nye Vejle eller Silkeborg. Selvom der ikke er langt mellem byerne så repræsenterer de helt forskellige tilgange. Silkeborg har en stærk spillemæssig idenditet, som de formår at plukke spillere til. Vejle er et elevatorhold og sammenrend fra det halve af kloden drevet af meget aktive udenlanske ejere.

Ved desværre godt hvilken klub jeg synes AaB linger.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2023, 22:11

Eksil skrev:
3. dec 2023, 21:48
R Rosenberg skrev:
3. dec 2023, 19:11
- AaB har sikret sig en eftertragtet spiller.

- Den højrefodede kantspiller har været eftertragtet af flere andre danske klubber. Blandt andet har Adedeji tidligere været sat i forbindelse med Vejle.

Wow!
Har længe tænkt om vi er det nye Vejle eller Silkeborg. Selvom der ikke er langt mellem byerne så repræsenterer de helt forskellige tilgange. Silkeborg har en stærk spillemæssig idenditet, som de formår at plukke spillere til. Vejle er et elevatorhold og sammenrend fra det halve af kloden drevet af meget aktive udenlanske ejere.

Ved desværre godt hvilken klub jeg synes AaB linger.
Meget enig. Det er jo ikke fordi der er noget i vejen med udenlandske spillere og jeg synes bestemt ikke vi skal signe nogen alene fordi de er nabosønner, men den nuværende trup er godt nok blev et kludetæppe.

Kroatien (1): Posavec
Holland (2): de Boer, Kramer
Australien (1): Vartuli
Danmark (12): Otoa, Thelander, Ahlmann, Jørgensen, Stahlfest, Højholt, Jeppe P, Lucas, Ross, Bakiz, Noshe, Helenius
Norge (1): Skulstad
Spanien (1): Caballo
Portugal(1): Pedro
Sverige (2): Widell, Prica
Kenya (1): Odada
Ghana (1): Toku

For nuværende har vi en trup på 23 mand med 12 danskere og 11 udlændinge hvor kun Widell og Kramer har/har haft et niveau til at forstærke os og Posavec er sådan Ok. Endvidere er truppen fordelt udover 10 nationaliter. Kommer Adedeji vil det hedde 24 spillere og 50-50 mellem danske og udenlandske spillere. Tror jeg på, at det er en ideel trupsammensætning og have så mange under middel udenlandske spillere. Svaret er ganske enkelt Nej. Synes mest af alt strategien minder om et eller andet reservehold i Bundesligaen med en masse lykkeriddere ind og ud.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 3. dec 2023, 22:52

Jakobsen skrev:
3. dec 2023, 22:11
Eksil skrev:
3. dec 2023, 21:48
R Rosenberg skrev:
3. dec 2023, 19:11
- AaB har sikret sig en eftertragtet spiller.

- Den højrefodede kantspiller har været eftertragtet af flere andre danske klubber. Blandt andet har Adedeji tidligere været sat i forbindelse med Vejle.

Wow!
Har længe tænkt om vi er det nye Vejle eller Silkeborg. Selvom der ikke er langt mellem byerne så repræsenterer de helt forskellige tilgange. Silkeborg har en stærk spillemæssig idenditet, som de formår at plukke spillere til. Vejle er et elevatorhold og sammenrend fra det halve af kloden drevet af meget aktive udenlanske ejere.

Ved desværre godt hvilken klub jeg synes AaB linger.
Meget enig. Det er jo ikke fordi der er noget i vejen med udenlandske spillere og jeg synes bestemt ikke vi skal signe nogen alene fordi de er nabosønner, men den nuværende trup er godt nok blev et kludetæppe.

Kroatien (1): Posavec
Holland (2): de Boer, Kramer
Australien (1): Vartuli
Danmark (12): Otoa, Thelander, Ahlmann, Jørgensen, Stahlfest, Højholt, Jeppe P, Lucas, Ross, Bakiz, Noshe, Helenius
Norge (1): Skulstad
Spanien (1): Caballo
Portugal(1): Pedro
Sverige (2): Widell, Prica
Kenya (1): Odada
Ghana (1): Toku

For nuværende har vi en trup på 23 mand med 12 danskere og 11 udlændinge hvor kun Widell og Kramer har/har haft et niveau til at forstærke os og Posavec er sådan Ok. Endvidere er truppen fordelt udover 10 nationaliter. Kommer Adedeji vil det hedde 24 spillere og 50-50 mellem danske og udenlandske spillere. Tror jeg på, at det er en ideel trupsammensætning og have så mange under middel udenlandske spillere. Svaret er ganske enkelt Nej. Synes mest af alt strategien minder om et eller andet reservehold i Bundesligaen med en masse lykkeriddere ind og ud.
Problemet er ikke passet, med niveauet.
Middelmådige udlændinge har aldrig været et hit, og er direkte idiotisk, da man lige så godt kan supplere med unge spillere.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af RicoBR02 » 3. dec 2023, 23:12

Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kokkefar » 3. dec 2023, 23:20

RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
Det er jo den oplagte slutning på det her mareridt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 3. dec 2023, 23:37

RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
En uværdig afslutning på en karriere, som begyndte som et eventyr, desværre.

Men nok bare det bedste for begge parter.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2023, 08:10

RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
Virker oplagt. Har foreslået det flere gange, og det er ikke ligefrem fordi efteråret har givet indikationer på, at der er mere at få ud af den fodboldkarriere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Reyad » 4. dec 2023, 08:45

HB Køge-spilleren virker til at være i tråd med hidtidige signings. Billige og med en indbygget risiko. Har kun set ham spille den ene kamp mod AaB. Der var han pågående og driblestærk. Tror umiddelbart han vil passe fint ind som den flagrende i vores angreb. Men tror ikke han bliver en goalgetter.

Ift Lucas må det fandeme også være frustrerende ikke at kunne få kroppen til at makke ret. Så meget talent og egentlig også vilje. Men kroppen kan vist ikke mere fodbold på topniveau. Håber virkelig han kan tilknyttes ungdomsholdene.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Mr Gold » 4. dec 2023, 08:58

RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
Det er virkelig virkelig trist, det er rigtig synd for ham.
En ægte AaB mand helt ind i hjertet!!
Men han er heller ik en jeg tror på kan blomstre op igen.
Tror han er slidt op efter de mange skader.
Håber han får en fed afskedskamp.
Håber ik den mærkelige tamme træner bare gir ham 5 minutter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Gnu » 4. dec 2023, 09:17

Reyad skrev:
4. dec 2023, 08:45
HB Køge-spilleren virker til at være i tråd med hidtidige signings. Billige og med en indbygget risiko. Har kun set ham spille den ene kamp mod AaB. Der var han pågående og driblestærk. Tror umiddelbart han vil passe fint ind som den flagrende i vores angreb. Men tror ikke han bliver en goalgetter.

Ift Lucas må det fandeme også være frustrerende ikke at kunne få kroppen til at makke ret. Så meget talent og egentlig også vilje. Men kroppen kan vist ikke mere fodbold på topniveau. Håber virkelig han kan tilknyttes ungdomsholdene.
Det er jo ikke kroppen det er galt med. Han har jo været skadesfri længe, men han har ganske enkelt ikke niveauet mere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2023, 09:57

Hvad skal han dog lave på ungdomsholdene? Lucas slår mig slet ikke som en spiller der bør gå trænergerningens vej, og jeg kan faktisk heller ikke se hvad han reelt kan tilbyde i en sådan rolle.
Mon ikke også han hellere vil bruge tiden på sine andre projekter. Eksempelvis har vel stadig sit tøjmærke, sin fodboldklub og alt muligt andet.

@Gnu
"Det er jo ikke kroppen det er galt med. Han har jo været skadesfri længe, men han har ganske enkelt ikke niveauet mere."

Fordi kroppen ikke kan de samme ting som før skaden. Det er jo ikke fordi han har glemt hvordan man tæmmer en bold, glemt hvordan man dribler eller hvordan man skal sparke til en bold.
Til gengæld virker tingene til at gå noget langsommere end ellers, og agiliteten og smidigheden er slet heller ikke den samme
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af baresi » 4. dec 2023, 10:09

R Rosenberg skrev:
3. dec 2023, 23:37
RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
En uværdig afslutning på en karriere, som begyndte som et eventyr, desværre.

Men nok bare det bedste for begge parter.
2 korsbåndsskader i samme knæ- det kan aldrig blive det samme igen uagtet hvad- både mentalt og fysisk vil det aldrig blive det samme. MEN SIKKE EN AaB spiller ellers - tak skal du have for et topniveau han havde engang - men det er slut desværre-
stopper han ønsker jeg ham al mulig held og lykke, han har været en konge AaB ambassadør på og udenfor banen

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af baresi » 4. dec 2023, 10:13

vi henter en kant fra HB køge - uagtet hvad er det nok ikke en top signing der bliver en stjerne i suppen fra dag 1 hvis vi rykker op, men det er godt at spotte de der typer fra lavere rækker - helt fint.
MEN MEN MEN
jeg synes der er 1 tema der er helt afgørende.
Hvilken formation vil man spille
og hvilken form for fodbold vil man spille

lige nu er det en defensiv orienteret 3-5-2 og ikke 3-4-3 eller 3-4-2-1
dvs vi spiller et system fuldstændig uden brug af kantspillere - synes ikke der er sammenhæng i tingene.
Da vi hentede Toku spillede vi godt nok med 3 nede bagi stadig ,men der var det mere 3-4-3 med - ham kunne man så ikke bruge og lavede det til en 3-5-2

jeg håber at man snart kommer med et tydeligt aftryk af hvad man vil - hvis det så er 3-5-2 jamen så meld det ud og køb ind derefter

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af RicoBR02 » 4. dec 2023, 10:22

Mr Gold skrev:
4. dec 2023, 08:58
RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
Det er virkelig virkelig trist, det er rigtig synd for ham.
En ægte AaB mand helt ind i hjertet!!
Men han er heller ik en jeg tror på kan blomstre op igen.
Tror han er slidt op efter de mange skader.
Håber han får en fed afskedskamp.
Håber ik den mærkelige tamme træner bare gir ham 5 minutter.
Fuldstændig enig, jeg har haft og har stadig ekstremt svært ved at indrømme overfor mig selv at Lucas ikke bliver den spiller han var engang. Det er trist for han er kæmpe AaBer og en af de bedste nogensinde i trøjen. Men skal det være slut så skal vi gøre det ordentligt..
Men som sagt så er det stadig et rygte så nu må vi se hvad der sker. Jeg synes dog ikke det lyder usandsynligt og det skulle eftersigende være AaB eller intet ifølge Lucas..

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kokkefar » 4. dec 2023, 10:23

baresi skrev:
4. dec 2023, 10:09
R Rosenberg skrev:
3. dec 2023, 23:37
RicoBR02 skrev:
3. dec 2023, 23:12
Jeg hører lidt rygter omkring Lucas der muligvis stiller støvlerne på hylden efter sæsonen (måske endda her i vinterpausen). Det kommer fra en normalt pålidelig kilde, men jeg er ikke helt sikker endnu.
En uværdig afslutning på en karriere, som begyndte som et eventyr, desværre.

Men nok bare det bedste for begge parter.
2 korsbåndsskader i samme knæ- det kan aldrig blive det samme igen uagtet hvad- både mentalt og fysisk vil det aldrig blive det samme. MEN SIKKE EN AaB spiller ellers - tak skal du have for et topniveau han havde engang - men det er slut desværre-
stopper han ønsker jeg ham al mulig held og lykke, han har været en konge AaB ambassadør på og udenfor banen
Én korsbåndsskade. Der er tonsvis af spillere der når minimum samme niveau efter en korsbåndsskade. Det er faktisk mere reglen end undtagelsen.

Låst