Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 5. dec 2023, 17:26

Freddie skrev:
5. dec 2023, 16:02
Reyad skrev:
5. dec 2023, 15:37
Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.

Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.

Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.

På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...
Lucas kører stille og roligt sin kontrakt ud, og så starter han i KFUM akkurat som alle de andre gamle AaB-koryfæer. Pedro det samme bortset fra KFUM. Jeppe P. er fuldkommen uinteressant i ligasammenhæng, men AaB hænger på Helenius. I mellemtiden kan AaB så koncentrere sig om at komme tilbage til Superligaen, og glæde sig over, at nogle unge spillere har fået noget rutine.
Man kan aldrig vide, om Lucas stopper i løbet af vinterpausen, men han skal under alle omstændigheder lønnes i hele kontraktperioden. Man bør også behandle ham ordentligt. Han er blevet alvorligt skadet mens han tjente AaBs interesser, og selvfølgelig vil selskabet behandle ham ordentligt. Han har været en god repræsentant for AaB siden han startede i klubben, og kastet mange penge i pengekassen da han blev solgt til Ajax.
Enig mht Lucas. Men lige en lille korrektion: Han blev skadet, mens han indgik i et ansættelsesforhold, man var blevet enige om, som for ham absolut ikke har været skidt heller. Og skader er en kalkuleret risiko i den branche. Bare lige så vi ikke gør det mere rosenrødt end som så.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 17:30

doukas skrev:
5. dec 2023, 17:13
De dage, hvor AaB kunne hente svenske og norske spillere i periferien af deres landshold er for længst forbi. Altså, har I ikke set regnskabene de sidste 15 år?

Men forstår godt, hvis folk er er skuffet over tyskerne ikke har boostet spillerbudgettet med 200-300 procent, men det har de bare heller aldrig stillet os eller bestyrelsen i udsigt.

Vi kommer højst sandsynligt til at se et blodrødt regnskab igen, igen i januar.

Derfor giver det fin mening at satse på transferfri udlændinge, som alt andet lige er billigere end danskere.
Det er tidligt at spå om fremtiden (og svært), men det kan meget vel vise sig, at de nye ejeres indtog med know how, netværk og fodboldfaglighed bliver af større værdi end en pose penge. Man kan formøble 100 millioner og stå tilbage med ikke at have fået skabt noget af værdi, når pengene er væk (se på AaB's historie), mens tilgang af de rette kompetencer, evnen og viljen til at bygge noget varigt op, kan skabe udvikling og værdi langt ud i fremtiden og i sig selv tiltrække nye sponsorer og investorer.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Rams » 5. dec 2023, 17:44

Det er en supertanker, der skal vendes i Limfjorden…

Et sigende eksempel er merchandise tilgangen. Det er jul, men i følge mobilversionen af AaBshoppen, så har de ingen varianter af hjemmebanetrøjen i nogen børnestørrelser på hjemme 😳
In verbis simus faciles

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 17:58

Sauer skrev:
5. dec 2023, 11:19
Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:46
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
Granli var en god mand for AaB. Synes ikke, han hører til i den pulje af spillere.

Spændende med Ask. Kan se, at Julius Nagel er med på billederne til præsentationen. Var det også ham, der hjalp med at finde Widell?
Nagel er ansvarlig for scouting/rekruttering, så det vil være helt logisk, hvis han har været inde over dem begge. Mener dog at have læst mig til, at det var en anden AaB mand, som først gjorde opmærksom på Widell.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 18:14

Rams skrev:
5. dec 2023, 17:44
Det er en supertanker, der skal vendes i Limfjorden…

Et sigende eksempel er merchandise tilgangen. Det er jul, men i følge mobilversionen af AaBshoppen, så har de ingen varianter af hjemmebanetrøjen i nogen børnestørrelser på hjemme 😳
Det virker godt nok ikke heldigt... eller professionelt. Hvis det er kendetegnende for alle områder af klubben, så er der noget at arbejde med. Lige præcis det faktum, at AaB har opland og fanscene bør give gode vilkår for salg af merchandise. Tænk hvad det kunne blive til, hvis vi tilsætter sportslig succes?! Uden at jeg dog har forstand på den slags, så virker det også nærliggende at mange børn i denne tid kan ønske sig en AaB trøje, eller at far/mor ønsker sig, at børnene iklæder sig en AaB trøje. I stedet for den grimme FCK trøje, som de har plaget om, lige siden far så europæisk fodbold fra München :D

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. dec 2023, 18:15

Kender ikke den nye spiller, men 25 år og lige kåret som bedste spiller i næstbedste svenske række. På et hold der rykkede op. Må dermed have været en absolut bærende del af det hold.

Hvis vi havde været superliga hold og hentet årets spiller med en alder på 25, lige Dee omkring spillere går ind i deres prime, så ville det have været en stabil transfer.

På papiret ser det helt fint ud.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Pollack2 » 5. dec 2023, 18:17

Raptorr skrev:
5. dec 2023, 17:30
doukas skrev:
5. dec 2023, 17:13
De dage, hvor AaB kunne hente svenske og norske spillere i periferien af deres landshold er for længst forbi. Altså, har I ikke set regnskabene de sidste 15 år?

Men forstår godt, hvis folk er er skuffet over tyskerne ikke har boostet spillerbudgettet med 200-300 procent, men det har de bare heller aldrig stillet os eller bestyrelsen i udsigt.

Vi kommer højst sandsynligt til at se et blodrødt regnskab igen, igen i januar.

Derfor giver det fin mening at satse på transferfri udlændinge, som alt andet lige er billigere end danskere.
Det er tidligt at spå om fremtiden (og svært), men det kan meget vel vise sig, at de nye ejeres indtog med know how, netværk og fodboldfaglighed bliver af større værdi end en pose penge. Man kan formøble 100 millioner og stå tilbage med ikke at have fået skabt noget af værdi, når pengene er væk (se på AaB's historie), mens tilgang af de rette kompetencer, evnen og viljen til at bygge noget varigt op, kan skabe udvikling og værdi langt ud i fremtiden og i sig selv tiltrække nye sponsorer og investorer.
Det virker til at vores tyske venner har skelet til Silkeborg: I erkendelse af at man ikke har/vil bruge store summer på at købe spillere til at tage turen op i SL, forsøger man at plukke de bedre spillere i 1. div og især næstbedste række i Sverige. Lige her virker Hilje som et aktiv, der kan trække spillere til som ellers kunne formodes at være mere forbeholdne over for AaB. Hvis man gør sit scouting arbejde godt (og det kan kun blive bedre ifht. den ørkenvandring vi har været på siden Lynge) og forhåbentlig får gang i udviklingen af akademiet, så tror jeg det kan være en fornuftig strategi, men spørgsmålet er, om den allerede er holdbar til blive oppe i suppen næste år?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Funky » 5. dec 2023, 18:29

Rams skrev:
5. dec 2023, 17:44
Det er en supertanker, der skal vendes i Limfjorden…

Et sigende eksempel er merchandise tilgangen. Det er jul, men i følge mobilversionen af AaBshoppen, så har de ingen varianter af hjemmebanetrøjen i nogen børnestørrelser på hjemme 😳
Jeg synes, jeg har læst, at den nye hjemmebanetrøje er blevet et uventet stort hit, så måske producenten ikke har kunnet følge med. Men ja, det er da skidt, hvis de ikke er klar til julesalget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 18:47

Pollack2 skrev:
5. dec 2023, 18:17
Raptorr skrev:
5. dec 2023, 17:30
doukas skrev:
5. dec 2023, 17:13
De dage, hvor AaB kunne hente svenske og norske spillere i periferien af deres landshold er for længst forbi. Altså, har I ikke set regnskabene de sidste 15 år?

Men forstår godt, hvis folk er er skuffet over tyskerne ikke har boostet spillerbudgettet med 200-300 procent, men det har de bare heller aldrig stillet os eller bestyrelsen i udsigt.

Vi kommer højst sandsynligt til at se et blodrødt regnskab igen, igen i januar.

Derfor giver det fin mening at satse på transferfri udlændinge, som alt andet lige er billigere end danskere.
Det er tidligt at spå om fremtiden (og svært), men det kan meget vel vise sig, at de nye ejeres indtog med know how, netværk og fodboldfaglighed bliver af større værdi end en pose penge. Man kan formøble 100 millioner og stå tilbage med ikke at have fået skabt noget af værdi, når pengene er væk (se på AaB's historie), mens tilgang af de rette kompetencer, evnen og viljen til at bygge noget varigt op, kan skabe udvikling og værdi langt ud i fremtiden og i sig selv tiltrække nye sponsorer og investorer.
Det virker til at vores tyske venner har skelet til Silkeborg: I erkendelse af at man ikke har/vil bruge store summer på at købe spillere til at tage turen op i SL, forsøger man at plukke de bedre spillere i 1. div og især næstbedste række i Sverige. Lige her virker Hilje som et aktiv, der kan trække spillere til som ellers kunne formodes at være mere forbeholdne over for AaB. Hvis man gør sit scouting arbejde godt (og det kan kun blive bedre ifht. den ørkenvandring vi har været på siden Lynge) og forhåbentlig får gang i udviklingen af akademiet, så tror jeg det kan være en fornuftig strategi, men spørgsmålet er, om den allerede er holdbar til blive oppe i suppen næste år?
Ja, det ville bestemt ikke gøre noget, hvis vi kunne kopiere det bedste fra Silkeborgs strategi. Vi havde ikke succes med at bruge en større pose penge på transfers i sidste januar vindue?!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Lyfe » 5. dec 2023, 19:04

Raptorr skrev:
5. dec 2023, 17:58
Sauer skrev:
5. dec 2023, 11:19
Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:46
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
Granli var en god mand for AaB. Synes ikke, han hører til i den pulje af spillere.

Spændende med Ask. Kan se, at Julius Nagel er med på billederne til præsentationen. Var det også ham, der hjalp med at finde Widell?
Nagel er ansvarlig for scouting/rekruttering, så det vil være helt logisk, hvis han har været inde over dem begge. Mener dog at have læst mig til, at det var en anden AaB mand, som først gjorde opmærksom på Widell.
Det er fordi der er folk som ikke vil give nagel kredit. Jeg har direkte fra folk i AaB at det var Nagel der fremhævede ham og hilje der sagde god for ham. Ja han stod på en liste med mange 100 før det men det er Nagel som har fremhævet ham.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Freddie » 5. dec 2023, 19:28

Pollack2 skrev:
5. dec 2023, 18:17
Raptorr skrev:
5. dec 2023, 17:30
doukas skrev:
5. dec 2023, 17:13
De dage, hvor AaB kunne hente svenske og norske spillere i periferien af deres landshold er for længst forbi. Altså, har I ikke set regnskabene de sidste 15 år?

Men forstår godt, hvis folk er er skuffet over tyskerne ikke har boostet spillerbudgettet med 200-300 procent, men det har de bare heller aldrig stillet os eller bestyrelsen i udsigt.

Vi kommer højst sandsynligt til at se et blodrødt regnskab igen, igen i januar.

Derfor giver det fin mening at satse på transferfri udlændinge, som alt andet lige er billigere end danskere.
Det er tidligt at spå om fremtiden (og svært), men det kan meget vel vise sig, at de nye ejeres indtog med know how, netværk og fodboldfaglighed bliver af større værdi end en pose penge. Man kan formøble 100 millioner og stå tilbage med ikke at have fået skabt noget af værdi, når pengene er væk (se på AaB's historie), mens tilgang af de rette kompetencer, evnen og viljen til at bygge noget varigt op, kan skabe udvikling og værdi langt ud i fremtiden og i sig selv tiltrække nye sponsorer og investorer.
Det virker til at vores tyske venner har skelet til Silkeborg: I erkendelse af at man ikke har/vil bruge store summer på at købe spillere til at tage turen op i SL, forsøger man at plukke de bedre spillere i 1. div og især næstbedste række i Sverige. Lige her virker Hilje som et aktiv, der kan trække spillere til som ellers kunne formodes at være mere forbeholdne over for AaB. Hvis man gør sit scouting arbejde godt (og det kan kun blive bedre ifht. den ørkenvandring vi har været på siden Lynge) og forhåbentlig får gang i udviklingen af akademiet, så tror jeg det kan være en fornuftig strategi, men spørgsmålet er, om den allerede er holdbar til blive oppe i suppen næste år?
Jeg jeg huske meget forkert, hvis ikke det var den præcise samme klagesang mens Lynge Jakobsen var sportsdirektør. Man er nødt til at tro på det man gør som sportsdirektør. Han tog masser af chancer, og folk kunne ikke forstå, at truppen ikke var på plads meget tidligere. Man bliver nødt til at tro på det man gør, og gøre det man tror på. Desuden skal det være muligt.
Man må vente til de store hold har trupperne på plads, for man kummer kun til Aalborg, hvis der ikke er andre steder at være.
Altså må man have is i maveregionen, og vente til de store hold har fået dækket sine behov. Han tog mange chancer, og det var langt fra alt, der ik som han håbede.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2549
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af troelsh » 5. dec 2023, 19:57

Jeg synes vores nye svenske ven lyder spændende. Sæsonens profil på et hold der netop er rykket op i Allsvenskan, og som eftersigende var eftertragtet i flere klubber i Allsvenskan.
At vi henter spillere fra “inferiøre” rækker ser jeg ikke som et problem, vi har jo netop hentet vores pt. Bedste spiller i en inferiør svensk række.
Og ift. alderen, Var Nicolaj Vallys ikke også 23 da Silkeborg fiskede ham i FC Roskilde, han har da gjort det udemærket siden.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af YentotreKaffe » 5. dec 2023, 20:08

troelsh skrev:
5. dec 2023, 19:57
Jeg synes vores nye svenske ven lyder spændende. Sæsonens profil på et hold der netop er rykket op i Allsvenskan, og som eftersigende var eftertragtet i flere klubber i Allsvenskan.
At vi henter spillere fra “inferiøre” rækker ser jeg ikke som et problem, vi har jo netop hentet vores pt. Bedste spiller i en inferiør svensk række.
Og ift. alderen, Var Nicolaj Vallys ikke også 23 da Silkeborg fiskede ham i FC Roskilde, han har da gjort det udemærket siden.
Enig, det vigtigste er at vi har scoutet ham godt, og at han forstærker den centrale midt i Hiljes system. Man skal handle smart, dyrt er ikke det samme som at man får noget for pengene, medmindre man er helt oppe i toppen af hierakiet. Der er en åbenlys plads inde centralt på vores hold, til en profil der lyder som det Ask beskrives som, vi har sukket efter noget andet end vores 2 def. midtbanespillere, og de har også sukket efter noget hjælp, så de kan få lov at gøre hvad de er bedst til.

Lyder til vi har lidt en fordel når vi henter fra Sverige i disse tider, med Hilje som træner. Lad os se om han er løsningen centralt

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 5. dec 2023, 20:29

Var Widell egentlig ikke hentet som central midt, som man nu henter Ask til? Altså, der hvor han har været bedst, før han blev smidt på kanten.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 21:07

Lyfe skrev:
5. dec 2023, 19:04
Raptorr skrev:
5. dec 2023, 17:58
Sauer skrev:
5. dec 2023, 11:19
Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:46
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
Granli var en god mand for AaB. Synes ikke, han hører til i den pulje af spillere.

Spændende med Ask. Kan se, at Julius Nagel er med på billederne til præsentationen. Var det også ham, der hjalp med at finde Widell?
Nagel er ansvarlig for scouting/rekruttering, så det vil være helt logisk, hvis han har været inde over dem begge. Mener dog at have læst mig til, at det var en anden AaB mand, som først gjorde opmærksom på Widell.
Det er fordi der er folk som ikke vil give nagel kredit. Jeg har direkte fra folk i AaB at det var Nagel der fremhævede ham og hilje der sagde god for ham. Ja han stod på en liste med mange 100 før det men det er Nagel som har fremhævet ham.
:thumbsup:

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 21:12

R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 20:29
Var Widell egentlig ikke hentet som central midt, som man nu henter Ask til? Altså, der hvor han har været bedst, før han blev smidt på kanten.
Jeg mener, at Widell oprindeligt blev beskrevet som kantspiller, der imidlertid også kunne begå sig på den centrale midt og havde spillet adskillige kampe for sin tidligere klub på den position. Om han decideret var indkøbt til midtbanen, ved jeg ikke.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2023, 21:13

R Rosenberg skrev:Var Widell egentlig ikke hentet som central midt, som man nu henter Ask til? Altså, der hvor han har været bedst, før han blev smidt på kanten.
Jo, han blev hentet som central midt/8’er. Syntes egentlig også mere han lignede en kant, men synes også han gav noget til midten vi virkelig mangler på midten.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14763
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 5. dec 2023, 21:35

Raptorr skrev:
5. dec 2023, 21:12
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 20:29
Var Widell egentlig ikke hentet som central midt, som man nu henter Ask til? Altså, der hvor han har været bedst, før han blev smidt på kanten.
Jeg mener, at Widell oprindeligt blev beskrevet som kantspiller, der imidlertid også kunne begå sig på den centrale midt og havde spillet adskillige kampe for sin tidligere klub på den position. Om han decideret var indkøbt til midtbanen, ved jeg ikke.
AaB skrev direkte at Widell primært var hentet som 8'er. Men på daværende tidspunkt var det jo så også planen at vi skulle spille 4-3-3. Jeg forstår egentlig godt at han ikke spiller 8'er i Hiljes nuværende system, hvor rollen er lidt anderledes.

Men altså jeg har mistet overblik over hvor mange år det nu er at vi har været fuldstændigt uden en central midtbanespiller der rent faktisk kan noget på bolden. Det er mange. Krydser ALT for at Ask rent faktisk får lov at spille pladsen og at han har det der skal til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2023, 21:59

Hanga skrev:
5. dec 2023, 21:35
Raptorr skrev:
5. dec 2023, 21:12
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 20:29
Var Widell egentlig ikke hentet som central midt, som man nu henter Ask til? Altså, der hvor han har været bedst, før han blev smidt på kanten.
Jeg mener, at Widell oprindeligt blev beskrevet som kantspiller, der imidlertid også kunne begå sig på den centrale midt og havde spillet adskillige kampe for sin tidligere klub på den position. Om han decideret var indkøbt til midtbanen, ved jeg ikke.
AaB skrev direkte at Widell primært var hentet som 8'er. Men på daværende tidspunkt var det jo så også planen at vi skulle spille 4-3-3. Jeg forstår egentlig godt at han ikke spiller 8'er i Hiljes nuværende system, hvor rollen er lidt anderledes.

Men altså jeg har mistet overblik over hvor mange år det nu er at vi har været fuldstændigt uden en central midtbanespiller der rent faktisk kan noget på bolden. Det er mange. Krydser ALT for at Ask rent faktisk får lov at spille pladsen og at han har det der skal til.
Når jeg ser highligths med Ask tænker jeg mere han ligner en boks til boks. https://www.youtube.com/watch?v=tOFQBy1FKng
Jeg får lidt Okusun vibes men med lidt bedre igangsætter evner. Det er meget aflever og så løb frem. Forbløffende få mål assists indtil jeg efter 5-6 minutter blev træt af at se ham lave de samme løb i position. Synes ikke han ligner nogen stjerne.

Jeg synes mere vi mangler den centrale midtbane, som holdet er bygget op om. Den moderne 6'er som både er presspiller og den bagerste playmaker. Tiden er løbet fra de der 6'ere som ikke kan andet end at tackle, løbe og stå i vejen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 5. dec 2023, 22:16

troelsh skrev:
5. dec 2023, 19:57
Jeg synes vores nye svenske ven lyder spændende. Sæsonens profil på et hold der netop er rykket op i Allsvenskan, og som eftersigende var eftertragtet i flere klubber i Allsvenskan.
At vi henter spillere fra “inferiøre” rækker ser jeg ikke som et problem, vi har jo netop hentet vores pt. Bedste spiller i en inferiør svensk række.
Og ift. alderen, Var Nicolaj Vallys ikke også 23 da Silkeborg fiskede ham i FC Roskilde, han har da gjort det udemærket siden.
Nej

Låst