Der er vist ikke noget galt med at skrive i en antik tråd, men sjældent er det set, at en så gemmel svend er blevet vækket til live!calciomania skrev: ↑27. aug 2024, 10:24Tja, jeg ved ikke, om det herinde anses som et problem at genåbne gamle tråde. Men selv har jeg det sådan, at hvis emnet stadig er relevant og aktuelt (hvad jeg synes det her emne er), synes jeg det er i orden. Ellers må en moderator jo sige til, hvis jeg tager fejl.
Alternativet ville være et åbne en ny tråd af samme karakter, men det syntes jeg virkede fjollet, når der allerede vár én tråd om emnet. Som heller ikke er låst.
Andre sportsgrene
Re: Andre sportsgrene
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Det var tankevækkende, at der var 2500 ude og se piraterne i går aftes, samtidig med at Danmarks håndboldkvinder spillede EM-semifinale på TV mod Frankrig. Og i øvrigt vandt og kom i finalen.
Det siger lidt om, hvor stærkt opdelte fansene i Aalborg er i forhold til, hvilke hold og sportsgrene de følger. Groft sagt virker det som om, at dem der f.eks. følger ishockey, nærmest hader håndbold og ikke kunne finde på at se en håndboldkamp, om så Danmark var/er i en EM-semifinale. Jeg tænker også, at hvis der står 4000 på Vesttribunen, når AaB, spiller, så ville de også stadig komme, selvom Danmark samtidig spillede en altafgørende håndboldkamp live på TV. Tror I ikke?
Jeg tænker også, at hvis Aalborg Håndbold spillede kvartfinale i Gigantium i CL mod f.eks. Barcelona eller PSG og AaB samtidig spillede mod Sønderjyske på stadion, ja, så ville 90% af folkene på Vesttribunen langt hellere ud på stadion og se Sønderjyske end de ville tage ud i Gigantium og se en kvartfinale i CL.
Jeg synes bare, at det er lidt spøjst, fordi jeg følger (som en af relativt få, kan jeg fornemme) faktisk med i det hele.
Det siger lidt om, hvor stærkt opdelte fansene i Aalborg er i forhold til, hvilke hold og sportsgrene de følger. Groft sagt virker det som om, at dem der f.eks. følger ishockey, nærmest hader håndbold og ikke kunne finde på at se en håndboldkamp, om så Danmark var/er i en EM-semifinale. Jeg tænker også, at hvis der står 4000 på Vesttribunen, når AaB, spiller, så ville de også stadig komme, selvom Danmark samtidig spillede en altafgørende håndboldkamp live på TV. Tror I ikke?
Jeg tænker også, at hvis Aalborg Håndbold spillede kvartfinale i Gigantium i CL mod f.eks. Barcelona eller PSG og AaB samtidig spillede mod Sønderjyske på stadion, ja, så ville 90% af folkene på Vesttribunen langt hellere ud på stadion og se Sønderjyske end de ville tage ud i Gigantium og se en kvartfinale i CL.
Jeg synes bare, at det er lidt spøjst, fordi jeg følger (som en af relativt få, kan jeg fornemme) faktisk med i det hele.
Danmark spiller EM Finale mod Norge kl. 18 i morgen, og kl. 19 spiller Brøndby mod AGF.calciomania skrev: ↑14. dec 2024, 11:54Det var tankevækkende, at der var 2500 ude og se piraterne i går aftes, samtidig med at Danmarks håndboldkvinder spillede EM-semifinale på TV mod Frankrig. Og i øvrigt vandt og kom i finalen.
I Superligaen bliver Brøndby altid guidet udenom Formel 1, til at sikre deres seertal. Jeg tror de mister en del til håndbold finalen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Jeg er ikke helt ajour med, hvad de snitter ude til ishockey, men vil påstå at der ikke er noget “tankevækkende” ved det. Jeg tror at du overvurderer håndbolden her. Det kan godt være at TV2 med deres tv-rettigheder prøver at placere håndbolden som en samlingskraft for nationen, men seertallene er i den grad båret af den passive seer. Passiv forstået på den måde, at de vælger det mest interessante i flowblokken. Håndbolden blev valgt over DR´s “A very royal scandal” (DR1) og “Held og lykke, Leo Grande” (DR2).calciomania skrev: ↑14. dec 2024, 11:54Det var tankevækkende, at der var 2500 ude og se piraterne i går aftes, samtidig med at Danmarks håndboldkvinder spillede EM-semifinale på TV mod Frankrig. Og i øvrigt vandt og kom i finalen.
I øvrigt er der en grund til at disse slutrunder bliver spillet i december (kvinder) og januar (mænd).
Det er ikke had, men ligegyldighed. Selvfølgelig ville der stå mange på Vesttribunen - det betyder da så meget mere at hive 3 point hjem mod Sønderjyske, end endnu en semifinale mod Norge/Sverige/Tyskland/Frankrig.
Få nu TV2´s propaganda og sendefladen for december og januar ud af hovedet. Det er røvbillige rettigheder som folk gerne vil se, men ikke vil betale for. Håndbold er ligesom restaurant Flammen. Du skal nok blive mæt, men lur mig om det ikke er glemt dagen efter.
Tror du, at Aalborgenseren er ærgerlig/forbitret over en tabt chl-finale mod Barcelona? Tror du stadig de husker det?
Jeg kan stadig huske irritationen over at ryge ud til Manchester City. Vi kunne have mødt HSV i en kvartfinale - Altså Volksparkstadion, den 9 April med 10.000 Aalborgensere på Away. En karavane af busser, rastepladser gennem Jylland klædt i rødt og hvidt og opvarmning i Reeperbahn
Det er ting i livet der kan gøre ondt, men håndbold er ikke en af dem, og det tror jeg vi forstår kollektivt som nation og by.
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Men alt andet lige tror jeg nu stadig, at håndbolden har langt mere fat i det brede publikum end ishockey. I hvert fald i Danmark (i Sverige er det måske omvendt). Jeg kender mange i mine forældres generation, der er vilde med håndbold, men ingen af dem interesserer sig for ishockey. Så jeg tror også, at det lidt er et generationsspørgsmål. I pensionistalderen er der bare utroligt mange, som faktisk går vældigt meget op i håndbold. Mens ishockey og fodbold synes at tiltrække et yngre publikum.DellOrto skrev: ↑14. dec 2024, 15:17Jeg er ikke helt ajour med, hvad de snitter ude til ishockey, men vil påstå at der ikke er noget “tankevækkende” ved det. Jeg tror at du overvurderer håndbolden her. Det kan godt være at TV2 med deres tv-rettigheder prøver at placere håndbolden som en samlingskraft for nationen, men seertallene er i den grad båret af den passive seer. Passiv forstået på den måde, at de vælger det mest interessante i flowblokken. Håndbolden blev valgt over DR´s “A very royal scandal” (DR1) og “Held og lykke, Leo Grande” (DR2).
Grunden er vel bare, at håndbold er en vintersportsgren. Men selv i august var der da ret mange seere til OL i håndbold, så vidt jeg husker.
Det sete afhænger af øjnene der ser. Nogle ville også kunne sige, at en kamp mod Sønderjyske er bare endnu en kamp mod...ja, Sønderjyske. En EM- eller VM- finale er trods alt nok alligevel større, hvis vi ser det i et bredere perspektiv. Men klart, at hvis man er inkarneret AaB-fans, vil en kamp mod Sønderjyske nok trække mere, ja.
Jeg kan kun tale for mig selv. Jeg kan godt lide at se håndbold af og til, men du har nok ret i, at jeg ikke ville gide betale for det. Men sådan har jeg det også med ishockey, derfor ser jeg heller ikke Metalligaen, da man jo skal betale for at se den på Metalligaen´s tv. Dengang der var ishockey på TV2, så jeg da jævnligt kampene på TV. Jeg kan godt finde på at tage ud og se piraterne engang imellem. Men jeg ser dem aldrig ellers, fordi jeg som sagt ikke gider betale for at se Metalligaen. Så godt synes jeg ikke, at produktet er.DellOrto skrev: ↑14. dec 2024, 15:17Få nu TV2´s propaganda og sendefladen for december og januar ud af hovedet. Det er røvbillige rettigheder som folk gerne vil se, men ikke vil betale for. Håndbold er ligesom restaurant Flammen. Du skal nok blive mæt, men lur mig om det ikke er glemt dagen efter.
Tror du, at Aalborgenseren er ærgerlig/forbitret over en tabt chl-finale mod Barcelona? Tror du stadig de husker det?
Jeg kan stadig huske irritationen over at ryge ud til Manchester City. Vi kunne have mødt HSV i en kvartfinale - Altså Volksparkstadion, den 9 April med 10.000 Aalborgensere på Away. En karavane af busser, rastepladser gennem Jylland klædt i rødt og hvidt og opvarmning i Reeperbahn
Jeg synes også, det er fedt, hvis Danmark vinder VM i håndbold, men de gange de har tabt finalen, ja, så giver jeg dig også ret i, at det er ikke noget, jeg ærgrer mig over i dagevis. Et par dage efter er det nærmest glemt. Men jeg synes nu stadig det er fedt nok, når Danmark vinder VM eller OL i håndbold. Så jeg vil ikke sige, at det er ligegyldigt - for mig i hvert fald. Jeg kan derimod den dag i dag stadig ærgre mig over, at Danmark tabte til Spanien ved VM i Mexico i 1986, selvom det efterhånden ligger helt tilbage i min barndom. Så jo, du har da ret i noget af det, du skriver her.
Ja, jo. Det har du nok ret i. Jeg kan nu alligevel godt lide at se håndbold eller ishockey engang imellem, men det er nok alligevel for mig mere underholdning eller spas end det er en direkte passion. Det er nok dér, forskellen ligger. Jeg ville også have syntes, at det havde været sjovt, hvis Aalborg Håndbold havde vundet Champions League sidste år. Men da de så tabte finalen til Barcelona, ærgrede jeg mig måske over det i en time til halvanden. Men dagen efter havde jeg næsten glemt det igen.