Kunji skrev: ↑22. dec 2024, 13:02
AaBager skrev: ↑22. dec 2024, 12:47
Mange Silkeborgfans er mere end tilfredse med Thelanders indsats og ville ønske de beholdt ham, men det lyder selvfølgelig bedre herinde, at hovere over hans manglende niveau, når AaB pressede ham ud af klubben, udelukkende af økonomiske årsager.
"Alt hvad SSE gør er det rigtige"
Man havde et klart ønske om at få Thelander ud af andre årsager end lønnen også. Ja, han tjente alt for meget ift. niveau og rolle, men det var ikke kun lønnen, der fik ham ud af truppen. Det handlede også om at Thelander havde en enorm magt i truppen, som han har brugt imod både trænere og ledere i hans sidste stint i klubben - i hans bedste mening. Og han var heller ikke denne gang enig i, at klubben gjorde det rette.
Det tænker jeg, at vi er flere der har hørt fra diverse omkring klubben. I mit tilfælde fra en, som faktisk er på god fod med Thelander og gerne havde set ham fortsætte i klubben.
Jeg tror, det var bedst for alle at slutte det samarbejde, hvis man vil starte forfra og bygge en ny mentalitet op. Jeg tror stadig Thelander har en rolle at spille på højeste niveau herhjemme, når det drejer sig om mere duelprægede, lavtstående forsvar. Og selvfølgelig dødbolde.
Jeg forstår helt ærligt ikke folk er så sure over klubben vllle af med Thelander. Alt indkerer, at de har sagt åbent og ærligt til Thelander, at de ønskede han fandt en anden klub og ikke var den spiller man ville bygge på.
Det var der jo masser af gode og reelle grunde til. Lønnen var helt sikkert meget højere end hvad vi kan bære lige nu. Havde det ikke været en fodboldklub med ansatte på kontrakt havde man jo fyret en dyr medarbejder, som ikke performede/passede ind for længst. Den mulighed har man bare ikke i en fodboldklub og når den ene part ikke vil længere så vil det selvfølgelig blive en proces, hvor begge parter vil nå en fordelagtig aftrædelsesordning. Det er aldrig rart eller sjovt for nogen, men sådan vil det jo bare være.
Når man derudover kan se, at Thelander ikke ville passe ind i der hvor man vil hen fremadrettet så var der endnu bedre grund til at gå efter at skilles. Vi så jo i foråret, at han slet slet ikke magter at spille i en bare en smule høj bagkæde. Niveauet har i øvrigt været tvivlsomt siden han kom tilbage fra Budapest.
Endelig synes jeg også snakken med en stor og måske ikke altid god indflydelse har floreret i flere omgange og bl.a. været halvvejs luftet offentligt af hans daværende agent (Gaardsøe) i Ripodsten ifht. Cifuentes og spillestil. Man skal selvfølgelig have de erfarne spillere med og de skal have noget at skulle have sagt, men for tunge agendaer fra spillere er også skadeligt. Der har været mange pip om spillere der var imod træneren i den tid, hvor han har været en højtstående spiller i AaB.