Kasper skrev: ↑10. jan 2025, 19:56
Hanga skrev: ↑10. jan 2025, 19:29
Kasper skrev: ↑10. jan 2025, 19:09
Jimmy1 skrev: ↑10. jan 2025, 18:06
Håber man fortsætter oprydningen - hvis den er mulig. hvis man tillægger en præmis om at riget fattes penge, og AaB trods alt er forrentning der skal løbe rundt, og at vi stoler tilpas på Menno og konceptet, så mener jeg at følgende bør afsøges ift salg/leje:
- Kramer (spillet langt over niveau i denne halvsæson - skal der tjenes på ham før udløb er det nu. Vi har 4 midtstoppere udover Kramer der sagtens kan dække af).
- K. Jørgensen (modsat Kramer har det været en sløj halvsæson, jaja han løber meget, men nøj hvor er hans afleveringsspil og indlægsfod dårlig. Sælg mens det er muligt. Bruus kan sagtens overtage og spil så Noel eller Marc N ind på venstrebacken,
- Adedeji (skal vel bare skippes afsted)
- kelvin John (leje hvis nogen gider)
- Ask (sælges hvis muligt)
- Widell (mener faktisk man skal gå benhårdt efter et salg. Utopisk at forestille sig en forlængelse, det er nu der skal indkasseres og Isak er forhåbenligt en fuldgod erstatning).
Det skulle gerne gøre det muligt at beholde Otoa og MJ. Og finde økonomi til en 9’er, et supplement til kanten, og en 6’er.
Der sker næppe så meget. Og måske det også er for meget udskiftning på en gang. Men synes det ville være fornuftigt.
Den hvide puma: jeg er fuldstændig enig med dig og jeg er ikke så bekymret hvis der skulle blive udskiftet de spillere. Kan sagtens se holdet udvikle sig uden dem.
Melker bliver virkelig svær at erstatte. Se denne fine lille tråd hvor statistikkerne taler sit tydelige sprog.
https://x.com/DanishScout_/status/1877720733507334583
Kan ikke åbne det. Har ikke x.
Er med på hvilke kvaliteter han har og jeg synes han er fantastisk.
Men han har altså også fejl og mangler i spillet med bolden, måske han kan lære en del de kommende år - Men kan vi lave et flot salg og styrke truppen andre steder, så tror jeg på at det kan være godt givet ud på den korte og lange bane.
Han er nr. 1 i AaB på:
- assist og expected assist
- key passes
- progressive passes (fremadrettede pasninger)
- progressive carries (at bringe bolden fremad)
- successfull dribles
Han er nr. 1 i ligaen ligaen på vundne dueller og er derudover i toppen på shot assists og løbne meter.
Han tager chancer i sit spil men han lykkes rigtig ofte med det og er uden sammenligning den vigtigste spiller på holdet til at skabe gode offensive situationer.
Målscoringen har svigtet ham i denne sæson men det har også været stolpe ud på den konto.
Læg dertil at han er en herlig knægt
Men ja, kan vi lave et stærkt salg på ham så er det naturligvis det der skal ske. Og det er statistikker som disse der gør at det ikke er helt urealistisk. Men vi kommer også til at stå markant svækket tilbage, og personligt kommer jeg sku til at savne hans person også. Det er længe siden at AaB har haft en spiller der har begejstret mig på samme måde.