AaB - AGF, søndag d. 29. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - AGF, søndag d. 29. september 2013

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2013, 11:11

astonvilla skrev:
le Cid skrev:Nu blev jeg desværre meget forstyrret under kampen (men så kedede jeg mig i det mindste ikke). Jeg kan se i tråden, at man er noget ude efter Augo igen, men i følge statistikken, så lå han altså helt i to både hvad angår antal vellykkede afleveringer og antal meter tilbagelagt. Jeg siger ikke, at disse tal er de eneste parametre for, om en spiller har spillet godt, men det giver da helt klart en indikation om, at han da umuligt kan have været helt ude i skoven!
Augo var bestemt langt fra den ringeste på banen i går. Han lå til i toppen af præstationer - men det siger så ej heller ret meget.
Han kæmpede godt og lagde et par ok afleveringer. Men der var også et hav a skæverter - som fra alle andre.
Men Augo er altså den eneste spiller i truppen, som forsøger at al afleveringer på midten, uden først at lægge den død (Jønsson og akj ør det samme i angrebet).

Det giver nogle skæverter, men øger også vores spiltempo betragteligt når det lykkes.

I denne kamp var vores store skurk Nicolai Thomsen. Han mistede stort set alle bolde og det slog vores angrebsstyrke helt i stykker.

Vores forsvar mister også alt for mange bolde i opbygningen, og når de ikke gør, spiller de alt for langsomt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2013, 11:35

Præcis, men det må, som skrevet tidligere, også forventes med udfald af så ung en spiller. Det var ærgeligt med Thomsen, men han skal bare op på hesten igen, og lægge den præstation bag sig. Han er trodsalt kun 19(?), og det er en anelse voldsomt at binde hele vores offensiv op omkring så ung en spiller, selvom han er vanvittigt dygtig.

EDIT: Han er 20
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2013, 14:10

jonas386 skrev:Præcis, men det må, som skrevet tidligere, også forventes med udfald af så ung en spiller. Det var ærgeligt med Thomsen, men han skal bare op på hesten igen, og lægge den præstation bag sig. Han er trodsalt kun 19(?), og det er en anelse voldsomt at binde hele vores offensiv op omkring så ung en spiller, selvom han er vanvittigt dygtig.

EDIT: Han er 20
Ja, Thomsen skal absolut stadig have lov at spille fra start - og det er da også et tegn på tillid at Kent lader ham spille.

Han er langt foran alternativerne på den plads. I går var bare en kamp han skal glemme hurtigst muligt og så se at komme videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 30. sep 2013, 14:35

Hjemmekampe i indeværende sæson:

AaB - FC København 2-1
AaB - FC Dila Gori 0-0
AaB - OB 0-0
AaB - FC Midtjylland 1-1
AaB - Brøndby 2-1
AaB - AGF 0-0

Indtil videre har denne sæson budt på 2 sejre og 4 uafgjorte på hjemmebane. Målscore på 5-3 i 6 hjemmekampe :S
Det må siges at være ganske "imponerende" at vi har spillet 0-0 i halvdelen af hjemmekampene!

Ovenstående viser med al tydelighed hvilke udfordringer, som trænerteamet står overfor. Det positive er selvfølgelig at vi har en stærk hjemmebane og er meget svære at besejre i Aalborg. Defensivt har vi generelt stået stærkt på hjemmebane. Offensiven derimod halter alvorligt. Hjemmebanestatistikken for indeværende sæson nærmer sig hastigt den, som Kent var berygtet for i Horsens tiden. Nu siger jeg ikke at AaB spiller ligeså gudsjammerligt ringe som Horsens gjorde under Kent, men resultaterne og de meget få mål taler deres tydelige sprog om en haltende offensiv. Kent blev bl.a. fyret i Brøndby fordi han ikke evnede at skabe et offensivt fundament. Så galt synes jeg ikke at det er i AaB hvor der til tider er tegningen til gode offensive takter, men at vi har problemer offensivt især på hjemmebane må være tydeligt for enhver.

Nu behøver 0-0 kampe bestemt ikke at være kedelige. OB kampen f.eks. var en udmærket kamp hvor der var store chancer til begge hold og godt spil i perioder. Når det er sagt er det tydeligt at modstanderne har læst os. Vi har det meget svært mod kompakte modstandere, der står solidt på banen. For mig at se er det overskyggende problem, at den centrale midtbane bidrager så lidt offensivt. Würtz, Augu og Risgård er alle udmærkede superliga spillere, men der er ingen af dem som for alvor evner at skabe chancer og iscenesætte angriberne og kantspillerne. Modstanderne har tydeligt læst at det gælder om at neutralisere Kusk. Når det sker er vi ilde stedt. Der kommer intet fra den centrale midtbane, mens især Lasse hamrer en masse "Prica bolde" afsted i bedste Califf stil når han bliver presset.
Kampen illustrede igen at vi har haft svært ved at erstatte Helenius. Bevares Helenius kunne også spille elendigt, men han havde x-factor og kunne pludselig score ud af ingenting. Nu er der andre angribere på holdet, men de skal sættes i scene.

Initiativet med "Slaget om Jylland" var ganske fint, men desværre blev det til en kæmpe fuser. Der manglede tænding, vildskab og tempo. At der kun blev uddelt én advarsel i kampen siger alt!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 30. sep 2013, 17:18

Kedelig kamp bortset fra nogle store tilbud til Ahlmann i første og Thomsen i 2. halvleg.

Jeg er ked af at indrømme det, men Augo skal der ikke forlænges med før han kan slå Würtz af holdet.

Thelander burde være sikker på en forlængelse hvis han kan fortsætte sit gode spil.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 1. okt 2013, 07:21

Elscorpio skrev:Jeg er ked af at indrømme det, men Augo skal der ikke forlænges med før han kan slå Würtz af holdet.
Og når han kan det, så fyrer vi sgu Würtz. Vi kan kun have for mange rutinerede midtbanespillere.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. okt 2013, 10:00

jernskjorten skrev:
Elscorpio skrev:Jeg er ked af at indrømme det, men Augo skal der ikke forlænges med før han kan slå Würtz af holdet.
Og når han kan det, så fyrer vi sgu Würtz. Vi kan kun have for mange rutinerede midtbanespillere.
Præcis, det er en møgærgerlig situation vi står i.

Besvar