Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af Jakobsen » 25. nov 2025, 12:21

RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 12:08
AnyFellow skrev:
25. nov 2025, 11:54
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 11:33
Jakobsen skrev:
25. nov 2025, 08:58
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 00:02
Jakobsen skrev:
24. nov 2025, 16:45


Ja den er søgt. Altså jeg synes det er irriterende at der skal bruges så mange af klubbens penge på nogle få individeres fanatiske holdning til blus og insisteren på retten til at bryde reglerne når det nu ikke er en regel AaB kan ændre, men den sammenhæng der antydes er altså absurd.
Hvor har du de par tusinde fra?
Har du noget mandat eller empiri for den påstand?

Ja, der er vel omkring 30-40 der aktivt fyrer blus af, men der er minimum et par tusind stadiongængere der får fornøjelse af selvsamme aktivitet.Så ligefrem at reducere det til “nogle få” er vel at stramme den - men trods alt fremskridt fra den sædvanlige retorik.
Har du evidens for at det kun er “nogle få” der synes pyro er fedt?
Jeg har set kampe fra alle tribuner, og oplever klart flere der roser det og opfordrer deres børn til at tage billeder/filme - og det gælder både Nord, Øst og Syd. På Vest alene er der minimum 1000 der synes pyro er OK.
Jeg synes, pyro er flot, men det betyder ikke, at jeg synes det er okay at AaB skal bruge penge, de ikke har, for at dække bøder for fans, der vælger at bryde loven.
Super, men der er stadig mange der støtter det. Ingen grund til at reducere det til “nogle få”.
Men er der nogen empiri for at påstå, at der er et flertal eller en større mængde fans ud af det samlede billede?
Den påstand fremføres tit herinde, men der er aldrig er nogen der har kunnet dokumentere den store store efterspørgsmål som påstås.
RAUS RAUS SSE!

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af RufusTheDog » 25. nov 2025, 12:47

Jakobsen skrev:
25. nov 2025, 12:21
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 12:08
AnyFellow skrev:
25. nov 2025, 11:54
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 11:33
Jakobsen skrev:
25. nov 2025, 08:58
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 00:02


Hvor har du de par tusinde fra?
Har du noget mandat eller empiri for den påstand?

Ja, der er vel omkring 30-40 der aktivt fyrer blus af, men der er minimum et par tusind stadiongængere der får fornøjelse af selvsamme aktivitet.Så ligefrem at reducere det til “nogle få” er vel at stramme den - men trods alt fremskridt fra den sædvanlige retorik.
Har du evidens for at det kun er “nogle få” der synes pyro er fedt?
Jeg har set kampe fra alle tribuner, og oplever klart flere der roser det og opfordrer deres børn til at tage billeder/filme - og det gælder både Nord, Øst og Syd. På Vest alene er der minimum 1000 der synes pyro er OK.
Jeg synes, pyro er flot, men det betyder ikke, at jeg synes det er okay at AaB skal bruge penge, de ikke har, for at dække bøder for fans, der vælger at bryde loven.
Super, men der er stadig mange der støtter det. Ingen grund til at reducere det til “nogle få”.
Men er der nogen empiri for at påstå, at der er et flertal eller en større mængde fans ud af det samlede billede?
Den påstand fremføres tit herinde, men der er aldrig er nogen der har kunnet dokumentere den store store efterspørgsmål som påstås.
Du skøjtede let og elegant henover den del hvor du skulle fremlægge evidens for din påstand, jeg har argumenteret for min holdning, hvilket du ikke forholder dig til.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af Jakobsen » 25. nov 2025, 13:26

RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 12:47
Jakobsen skrev:
25. nov 2025, 12:21
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 12:08
AnyFellow skrev:
25. nov 2025, 11:54
RufusTheDog skrev:
25. nov 2025, 11:33
Jakobsen skrev:
25. nov 2025, 08:58
Har du evidens for at det kun er “nogle få” der synes pyro er fedt?
Jeg har set kampe fra alle tribuner, og oplever klart flere der roser det og opfordrer deres børn til at tage billeder/filme - og det gælder både Nord, Øst og Syd. På Vest alene er der minimum 1000 der synes pyro er OK.
Jeg synes, pyro er flot, men det betyder ikke, at jeg synes det er okay at AaB skal bruge penge, de ikke har, for at dække bøder for fans, der vælger at bryde loven.
Super, men der er stadig mange der støtter det. Ingen grund til at reducere det til “nogle få”.
Men er der nogen empiri for at påstå, at der er et flertal eller en større mængde fans ud af det samlede billede?
Den påstand fremføres tit herinde, men der er aldrig er nogen der har kunnet dokumentere den store store efterspørgsmål som påstås.
Du skøjtede let og elegant henover den del hvor du skulle fremlægge evidens for din påstand, jeg har argumenteret for min holdning, hvilket du ikke forholder dig til.
Jeg har ikke påstået noget om hvor mange tusinde der synes det er hhv. fedt eller ufedt eller om der er fleretal for det ene eller ande.
Da det jo er en 30-40 mand er det derimod fair at sige, at det er et fåtal der står på deres ret til at bryde nogle regler, som AaB intet har med at gøre.
RAUS RAUS SSE!

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af AlbertE » 25. nov 2025, 15:33

Pyro er mega fedt, ville ønske vi kunne bruge det uden konsekvenser, men så længe det rammer vores i forvejen vaklende økonomi, synes jeg det er håbløst at folk bliver ved med og bruge det…

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2025, 17:51

PohlErDenNyeAugo skrev:
23. nov 2025, 17:52
Hovedet skrev:
22. nov 2025, 16:37
R Rosenberg skrev:
22. nov 2025, 16:31
Lad os sende en stor, fælles tak til SSE22.
Ja, uden det gæve Hamborgbaserede konsortium havde vi aldrig fået Kelvin Johns sagnomspundne assist mod B 93. Og så endda på udebane!

Til gengæld studser jeg over tilskuertallet - knap 6300 tilskuere og så den 22. november. Det er det klart højeste tilskuertal siden de første par hjemmekampe mod Hobro og Horsens. Jeg kan ikke umiddelbart give en forklaring på denne markante stigning.
Jeg bemærkede der var rigtigmange u 8-12 spillere fra alle mulige lokale klubber så kan være der er givet mange biletter ud i den henseende. Stakkels unge mennesker at skulle se AaB med det niveau.
Ja, det var dårlig timing, hvis målet var en charmeoffensiv over for det yngre publikum. Rimeligvis havde AaB vundet de foregående 6 hjemmekampe i træk. Det var blot lidt pudsigt, at tilskuertallet pludselig røg op på næsten 6300 tilskuere i slutningen af november, når det siden august har ligget i størrelsesordenen 4300 til 5000, og jeg kan ikke se, at Kolding skulle være en særligt attraktiv modstander i sammenligning med så mange andre hold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2025, 17:52

Baatnakken skrev:
22. nov 2025, 23:06
Hovedet skrev:
22. nov 2025, 19:46
Sapiens skrev:
22. nov 2025, 17:14
Katastrofe, intet mindre.. At man kan levere sådan en indsats i den sidste hjemmekamp mod et yderst ordinært Kolding-hold er simpelthen beskæmmende.

Udover at have den ringeste spillertrup i mands minde, primært skabt af SSE og deres devise om at sælge at kvalitet væk, uden ordentlige erstatninger.. Så er jeg også skuffet over Højer. Jo truppen er pivelendig, men jeg ser simpelthen ingen tegn på nogen spillestil eller plan, vi dominerer ingen kampe og holder slet ikke nullet.

Vi er pt. meget langt fra superligabold igen og der skal ske drastiske ændringer hvis det nogensinde skal blive en realitet igen, desværre..
Som enhver kunne se, at sidste års trup ikke blot var langt under selv det laveste Gaardeniveau, men milevidt fra bare Superliganiveau; kunne enhver se, at det hold, vi stillede til start med i denne sæson ikke ville have en kinamands chance for oprykning, men tværtimod fremstod som outsiderkandidat til endnu en nedrykning; hvis ikke i denne sæson, så i den efterfølgende.

Med andre ord: Hvorfor fanden reagerede ledelse og bestyrelse først i de allersidste dage af forrige transfervindue efter måneders inaktivitet, da 2. division fremstod som et realistisk scenario? I foråret 2025 præsterede AaB med 7 point i 14 kampe et af de ringeste resultater i Superligaens historie, og så forventede man i ramme alvor, at det samme hold - det suverænt ringeste overhovedet i AaBs historie - uden sine to største profiler og dertil et par øvrige nogenlunde habile spillere ville rykke omgående op igen? At man blot justerer målsætningen til det direkte latterlige "at spille med i toppen af 1. division" som følge af endnu en omgang manglende rettidig omhu, er så useriøst, at det skriger til den kulsorte himmel.

Et lille lysglimt på samme kulsorte himmel er planerne om en aktieemission; hvis succes imidlertid afhænger af offensive og ambitiøse signaler fra ledelse og bestyrelse, herunder at målet for denne sæson er oprykning, og at målet for den næste sæson er en placering omkring top 6 i Superligaen - altså det vi betragtede som en selvfølge (hvis ikke en skuffelse) for blot et par år siden. For at sætte det i relief: I maj 2022 vandt et i øvrigt skadessvækket AaB-hold med 3-0 over Brøndby i grundspillets sidste spillerunde og sluttede i samme grundspil som nr. 4. Tre år senere fremstår dette relativt banale scenario ligeså urealistisk som en kvartfinale i Champions League havde fremstået for tre år tidligere!

Hvis ikke man med spillersalg for små 85 millioner kroner og en historisk billig spillertrup har råd til investeringer i spillertruppen; så kan man ligeså godt opgive ævred og overgive Nordjylland til Aalborg DH. Derimod vil jeg hjertens gerne investere i AaB ved kommende aktieemission, hvis jeg ser seriøse planer om at genetablere klubben på et bare nogenlunde seriøst niveau; hvilket som et minimum må være niveauet i Gaardetiden.

Bemærk, at AaB i 1. division i 2023/2024 trak næsten 7500 tilskuere i snit på hjemmebane - på trods af både manglende spænding og dertil stribevis af rædderlige kampe på samme hjemmebane. Bemærk ligeledes, at AaB i sidste sæson i Superligaen trak omtrent 8200 tilskuere i snit på hjemmebane trods flere regulære katastrofekampe som f.eks. 0-4 - kampen mod Brøndby. I begyndelsen af sæsonen tydede det endda på et snit på den gode side af 10.000 tilskuere, inden det totale forfald satte ind.

Der er med andre ord fortsat perspektiv i denne klub - forudsat, at denne sætter ind nu og undgår en ørkenvandring som divisionsklub, for i dette scenario falder både tilhængere, sponsorere og eventuelle investorer fra i et omfang, hvor AaB med fordel kan spille hjemmekampene på anlægget på Hornevej.
Bak op om holdet i stedet for det hylekor
Det er jo bare ureflekteret sniksnak. Jeg bakker op om klubben - således at denne kan stille med et bedre hold.

Besvar