Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. mar 2021, 10:47

Kunne læse her i tråden at Inge skulle have refereret til et møde med Marti?

Blev der sagt mere om det møde - direkte eller mellem linjerne?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. mar 2021, 10:58

Dennis Nielsen skrev:
5. mar 2021, 10:47

"Vi havde en lang aften på Hornevej (AaB’s træningsanlæg, red.) i aftes, hvor vi sad og diskuterede og vendte alle sten."

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. mar 2021, 11:13

KlaskmyggenNoah skrev:
5. mar 2021, 10:11
Mephisto2 skrev:
5. mar 2021, 09:55
Klaus skrev:
5. mar 2021, 09:15
Maglau skrev:
5. mar 2021, 08:54
FIDEL skrev:
5. mar 2021, 08:47
Mephisto2 skrev:
5. mar 2021, 08:15

Hvis det er mig, der er troll’en, så kan jeg afkræfte, jeg allerede nu mener, Cifuentes skal ud.

Men jeg mener, han er startet helt forfærdeligt, og det mener både Gaardsøe og Bruun tilsyneladende også. Og det er ej heller næppe for sjov, IAO fortæller i artiklen i Nordjyske, de har holdt et langt (krise)møde.

Det virker til, Cifuentes tager opgaven som en teoretisk / akademisk øvelse uden skelen til resultaterne. Og det har han nok forleden fået at vide af IAO, at det skal stoppe nu.

Skibet skal vendes 180 grader og meget, meget hurtigt.

Der er vel ingen, der mener, Cifuentes (eller enhver anden træner) skal blive siddende efter 10, 15 eller 20 kampe uden sejr og en billet til 1. division?

Selv vil jeg sige, at Cifuentes skal vise noget (point på kontoen) de næste 4-5 kampe. Ellers har vi et fælles problem og en reel risiko for nedrykning.
Du prøver at skabe drama med flere gisninger. Selvfølgelig er resultaterne ikke tilfredsstillende, men krisemøde osv?
Selvfølgelig er det gisninger hvad der blev sagt på mødet men det er Inge der bringer det lange møde på banen onsdag aften
Nej Ciffuentes skal ikke fyres, han skal have alt den opbakning han kan få internt til at få holdet løftet videre.
Vi er heldigvis så langt fra nedrykning at det skal gå fuldstændig bananas hvis det skal ske.
Og på den anden side skal vi bare vinde på mandag over et der er lige så ringe som os - så er vi med igen.
Jeg er for så vidt enig. Problemet er jo netop, at man sidder med frygten for, at det kan gå helt bananas. Hvis vores nuværende stime fortsætter med 3 points i de næste 6 kampe, så kan vi meget vel være overhalet af Lyngby. Men det er klart at en sejr på mandag, vil gøre underværker for os alle sammen.
Uden at kende noget til folks alder, så tror jeg, at os der var med i ‘11 og stod i Parken, er dødsens angst for “at det går bananas”, mens yngre kræfter ikke har stirret døden i øjnene på samme måde.
Jeg var ikke med i Parken, men var til bryllup hvor hele det ene bord med 20 mennesker var RFC fans, jeg sad med en telefon under bordet og trykkede opdater, og holdt øje med reaktioner fra det andet bord når jeg fik nok onde øjn fra konen til at lægge min egen tlf fra mig, og nej der skal vi forhåbentlig aldrig hen igen..

https://www.youtube.com/watch?v=-qL1sZrU-5c
Det var noget sjovere at være i Parken i 1993, da vi smadrede fck 6-4. Peter Møller garnede 2, Peter Rasmussen 3 :aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. mar 2021, 11:39

Prica22 skrev:
5. mar 2021, 10:58
Dennis Nielsen skrev:

"Vi havde en lang aften på Hornevej (AaB’s træningsanlæg, red.) i aftes, hvor vi sad og diskuterede og vendte alle sten."
Der er faktisk en ret åbenmundet udtalelse - der klart indikerer at man ser alvorligt på det her. Det er jo helt sikker at det ikke drejer sig om hyggesnak over et par øl.

Men at vi får kendskab til at der har været snak og man således er opmærksom på det i ledelsen.

Jeg tror helt sikkert sådan et møde har været for at hjælpe træneren og give opbakning - for han må sgu være lige så træt af det som os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. mar 2021, 11:40

Prica22 skrev:
Dennis Nielsen skrev:

Tak for svaret.

Det ee det, som jeg godt kan lide ved Inge. Der bliver taget affære.

En rolle som flue på væggen ville være mere end ønskelig. Vi må krydse fingre for, at de fandt de rette sten.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. mar 2021, 11:51

Buzz Killington skrev:
4. mar 2021, 22:47
Mephisto2 skrev:
4. mar 2021, 22:21
Billede

Point efter 6 første kampe som træner.

Forhåbentligt vender det snart.
Ja, ud fra den liste er Per W, Sepp og Søren Kusk er åbenbart AaB'ske toptrænere, hvorimod Hans Backe og Kent N, er til lossepladsen.
den liste gør godt nok ikke andet end at bevise at man netop ikke kan bruge træneropstarter til noget som helst, og det burde mane til en hvis besindighed. Du fremhæver lige præcis den modsatte pointe af hvad du har i sinde når du gengiver den liste.
Og man kan endda tilføje Poul Erik Andreasen, som debuterede i 1990 - sæsonen før man indførte Superligaen. Det var med fire uafgjorte og tre nederlag i de syv første kampe. Første sejr kom i Næstved i 8. runde.

Men senere blev det vist meget godt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. mar 2021, 12:46

sulakvelidze skrev:
5. mar 2021, 11:51
Buzz Killington skrev:
4. mar 2021, 22:47
Mephisto2 skrev:
4. mar 2021, 22:21
Billede

Point efter 6 første kampe som træner.

Forhåbentligt vender det snart.
Ja, ud fra den liste er Per W, Sepp og Søren Kusk er åbenbart AaB'ske toptrænere, hvorimod Hans Backe og Kent N, er til lossepladsen.
den liste gør godt nok ikke andet end at bevise at man netop ikke kan bruge træneropstarter til noget som helst, og det burde mane til en hvis besindighed. Du fremhæver lige præcis den modsatte pointe af hvad du har i sinde når du gengiver den liste.
Og man kan endda tilføje Poul Erik Andreasen, som debuterede i 1990 - sæsonen før man indførte Superligaen. Det var med fire uafgjorte og tre nederlag i de syv første kampe. Første sejr kom i Næstved i 8. runde.

Men senere blev det vist meget godt.
Man kan jo næsten med rette påstå at de trænere der har villet ændre noget ved spillet plejer at have problemer med pointudbyttet i starten, hvilket burde være en overraskelse for ingen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. mar 2021, 14:33

Klaus skrev:
4. mar 2021, 23:16
Brodernumsi skrev:
4. mar 2021, 23:07
Klaus skrev:
4. mar 2021, 23:00
Naturligvis skal Cifuentes have tid. Men derfor kan man da godt undre sig over, hvorfor man gik væk fra det presspil og 3-mands forsvaret der jo rent faktisk gav os nogle af de bedste kampe i flere år. Jeg synes det ligner, at vi er på vej tilbage til Wieghorst-stilen, hvor vi i perioder havde kampe helt uden skud på mål. At se et hold spille sidelæns og bagud en hel kamp er min største frygt. Der har vi været, og det var ikke sjovt. Jeg husker Kempes på et tidspunkt lavede en statistik der viste, at vi havde fået dobbelt så mange point, når vi spillede 3 5 2... Vi scorede også dobbelt så mange mål og der gik det samme antal ind. Altså flere points og langt bedre underholdning.....
Man gik vel væk fra 3-mandsforsvaret, fordi man solgte Okore og ikke fik en erstatning, så vi nu kun har én kvalificeret CF.
Granli er vel indkøbt som erstatning for Okore? Men så mangler vi selvfølgelig en erstatning for Kasper P.
Det håber jeg ikke, Granli er ikke i nærheden af, at have Okores niveau. Satser på, at man indser at Granli kun skal være reserve, og køber en makker fra hylde 1 til Thelander til sommer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 5. mar 2021, 14:37

Dennis Nielsen skrev:
5. mar 2021, 11:40
Prica22 skrev:
Dennis Nielsen skrev:

Det ee det, som jeg godt kan lide ved Inge. Der bliver taget affære.

Er du sikker på, at det du kan lide ved IAO, nærmere er at han melder en masse ud til offentligheden? Jeg er ret sikker på, at alle sportschefer ville tage affære efter en så ringe pointhøst.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2021, 15:16

Brodernumsi skrev:
5. mar 2021, 14:37
Er du sikker på, at det du kan lide ved IAO, nærmere er at han melder en masse ud til offentligheden? Jeg er ret sikker på, at alle sportschefer ville tage affære efter en så ringe pointhøst.
Der bliver alle steder fra sagt at IAO stiller høje krav til sine omgivelser. Jeg tror slet ikke vi skal være i tvivl om at Cifuentes har fået at vide (for længst) at der også skal nogle point på kontoen, og - om ikke før - så efter den sidste kamp, også blevet bedt om verificere sin plan med Inge for at det også kommer til at ske.

...men altså man kan jo diskutere, lægge planer, skælde ud eller sætte sig hen i et hjørne og tude. Det gør ingen stor forskel, hvis ikke man lykkes med det, og var det nemt, så var vi allerede på vel mod the double igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. mar 2021, 17:54

Maglau skrev:
FIDEL skrev:
5. mar 2021, 08:47
Mephisto2 skrev:
5. mar 2021, 08:15
Forza skrev:
5. mar 2021, 07:47
Klaus skrev:
4. mar 2021, 23:00
Naturligvis skal Cifuentes have tid. Men derfor kan man da godt undre sig over, hvorfor man gik væk fra det presspil og 3-mands forsvaret der jo rent faktisk gav os nogle af de bedste kampe i flere år. Jeg synes det ligner, at vi er på vej tilbage til Wieghorst-stilen, hvor vi i perioder havde kampe helt uden skud på mål. At se et hold spille sidelæns og bagud en hel kamp er min største frygt. Der har vi været, og det var ikke sjovt. Jeg husker Kempes på et tidspunkt lavede en statistik der viste, at vi havde fået dobbelt så mange point, når vi spillede 3 5 2... Vi scorede også dobbelt så mange mål og der gik det samme antal ind. Altså flere points og langt bedre underholdning.....
Jeg er på mange måder enig med dig. Jeg synes dog at det er rasende dumt at troll’en tilsyneladende mener at 6 kampe afgører en cheftræners evner eller mangel på samme. Så burde vi jo have beholdt Søren Kusk og en kasse øl til holdet efter hver kamp.
Hvis det er mig, der er troll’en, så kan jeg afkræfte, jeg allerede nu mener, Cifuentes skal ud.

Men jeg mener, han er startet helt forfærdeligt, og det mener både Gaardsøe og Bruun tilsyneladende også. Og det er ej heller næppe for sjov, IAO fortæller i artiklen i Nordjyske, de har holdt et langt (krise)møde.

Det virker til, Cifuentes tager opgaven som en teoretisk / akademisk øvelse uden skelen til resultaterne. Og det har han nok forleden fået at vide af IAO, at det skal stoppe nu.

Skibet skal vendes 180 grader og meget, meget hurtigt.

Der er vel ingen, der mener, Cifuentes (eller enhver anden træner) skal blive siddende efter 10, 15 eller 20 kampe uden sejr og en billet til 1. division?

Selv vil jeg sige, at Cifuentes skal vise noget (point på kontoen) de næste 4-5 kampe. Ellers har vi et fælles problem og en reel risiko for nedrykning.
Du prøver at skabe drama med flere gisninger. Selvfølgelig er resultaterne ikke tilfredsstillende, men krisemøde osv?
Selvfølgelig er det gisninger hvad der blev sagt på mødet men det er Inge der bringer det lange møde på banen onsdag aften
Nej Ciffuentes skal ikke fyres, han skal have alt den opbakning han kan få internt til at få holdet løftet videre.
Vi er heldigvis så langt fra nedrykning at det skal gå fuldstændig bananas hvis det skal ske.
Og på den anden side skal vi bare vinde på mandag over et der er lige så ringe som os - så er vi med igen.
mener du det seriøst. “vi skal bare vinde”, er der seriøst noget i de se sidste 15 kampe det indikerer “bare”??

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 6. mar 2021, 07:01

Sønderjyske, Vejle, og Odense i de 3 sidste kampe inden slutspil. Hvis det ikke gir minimum en sejr, må Marti hænge i en meget, meget tynd tråd.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 6. mar 2021, 08:11

9000AA skrev:
6. mar 2021, 07:01
Sønderjyske, Vejle, og Odense i de 3 sidste kampe inden slutspil. Hvis det ikke gir minimum en sejr, må Marti hænge i en meget, meget tynd tråd.
Håber jeg da godt nok ikke, vi har brug for kontinuitet. Ikke en ny træner igen igen. Mon ikke han har fået besked på at der skal spilles mere pragmatisk de sidste par kampe af Inge. Men tror nu nok vi nok skal vinde mindst en kamp.

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 6. mar 2021, 09:37

Uldahl skrev:
6. mar 2021, 08:11
9000AA skrev:
Håber jeg da godt nok ikke, vi har brug for kontinuitet. Ikke en ny træner igen igen. Mon ikke han har fået besked på at der skal spilles mere pragmatisk de sidste par kampe af Inge. Men tror nu nok vi nok skal vinde mindst en kamp.
Hmm så kontinuerlig elendighed fremfor forandringsvillighed mod fremgang

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Kontakt:

Indlæg af NIN » 6. mar 2021, 10:12

Nitten skrev:
6. mar 2021, 09:37
Uldahl skrev:
9000AA skrev:
Ja, et trænerskifte igen-igen vil være vejen frem mod sikrer resultater. Søndergaard, Wieghorst, Friis, Fehr, Cifuentes, ...?

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 6. mar 2021, 11:13

NIN skrev:
6. mar 2021, 10:12
Nitten skrev:
6. mar 2021, 09:37
Uldahl skrev:
9000AA skrev:
Ja, et trænerskifte igen-igen vil være vejen frem mod sikrer resultater. Søndergaard, Wieghorst, Friis, Fehr, Cifuentes, ...?
Ja vi skal bare skifte træner tit nok, så kan guldet ikke glippe. Sælg de dovne dyre spillere, og brug pengene på træner fyringer. Det er vejen frem til stensikker succes :thumbsup: .

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. mar 2021, 23:55

Uldahl skrev:
9000AA skrev:
Nu er det her jo heldigvis en akademisk diskussion, for naturligvis vinder vi på mandag. Hele holdet har i den grad noget at bevise. Men skulle vi få, lad os sige 2 point i de sidste 3 kampe, vil vi i hvert fald i den grad være en del af nedrykningskampen. Og skulle det ske vil man være nødt til at kigge på setuppet omkring holdet....

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 21. mar 2021, 18:21

Kalder den nu: Cifuentes raus!

Kan ikke se planen og tror ikke på projektet.

Og ja, de 9 kampe er nok for mig.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2021, 18:31

Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:21

Problemet er bare, at den helt i gennem jammerlige atittude hos spillerne så vi sgu også i perioder under Friis, under Wieghorst og under Feher. AaB har en syg kultur. Det er et åbent spørgsmål om Cifuentes magter at ændre det, men jeg synes også pilen peger rigtigt meget på de spillere.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2021, 19:06

Jakobsen skrev:
21. mar 2021, 18:31
Mephisto2 skrev:
21. mar 2021, 18:21

Problemet er bare, at den helt i gennem jammerlige atittude hos spillerne så vi sgu også i perioder under Friis, under Wieghorst og under Feher. AaB har en syg kultur. Det er et åbent spørgsmål om Cifuentes magter at ændre det, men jeg synes også pilen peger rigtigt meget på de spillere.
Hvor stammer den kultur fra? Det er en dårlig undskyldning, vi har nu hentet et hav af folk ind udefra. Træner, assistenttræner, sportschef, et hav af spillere osv osv.

Besvar