Osama kan jeg godt se som en god forstærkning, han gjorde det ret godt i Fcv sidste år, men jeg ved squ ikke med Zidan. - Er han ikke ved at være gammel?jayC skrev:Jeg slynger et navn ud her, som nok ikke er populært i nogen øre, men en spiller som har noget kreativitet - Osama Akharraz - tidligere BIF, AGF og FCV spiller - en spiller som er kontroversiel, men han kan noget på egen hånd.. Han er gratis, han er nok også billig, og så kan man se ham an et års tid.. Jeg ser ham som en klar forstærkning til vores nuværende trup..
Derudover ville jeg også gerne se Mohammad Zidan i AaB, da jeg forventer han kan forstærke angrebet - han har noget af det vi mangler..
Sæt igang Gaarde, hvis det stod til mig..
Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Tænker også Zidan ville være et vildt sats da hans CV skriger has-been. Han er sikkert stadig en god nok spiller sådan teknisk etc., men er han sulten på mere? Vi har bestemt ikke brug for flere spillere som er mætte/ikke er der. Osama kunn jeg egentlig godt se som en joker. Ingen tvivl om, at der er en god spiler i hm der kan forløses, men det er nok også ved at være sidste udkald. En kreativ signing alene gør det dog ikke, vi skal også have nogen til rygraden på holdet.Salle17 skrev:Osama kan jeg godt se som en god forstærkning, han gjorde det ret godt i Fcv sidste år, men jeg ved squ ikke med Zidan. - Er han ikke ved at være gammel?jayC skrev:Jeg slynger et navn ud her, som nok ikke er populært i nogen øre, men en spiller som har noget kreativitet - Osama Akharraz - tidligere BIF, AGF og FCV spiller - en spiller som er kontroversiel, men han kan noget på egen hånd.. Han er gratis, han er nok også billig, og så kan man se ham an et års tid.. Jeg ser ham som en klar forstærkning til vores nuværende trup..
Derudover ville jeg også gerne se Mohammad Zidan i AaB, da jeg forventer han kan forstærke angrebet - han har noget af det vi mangler..
Sæt igang Gaarde, hvis det stod til mig..
Er det seriøst sådan nogle spillere i vil have til AaB?
Tror i Osama (Som ikke kunne spille sig fast på i FCV) Zidan (Som ikke har spillet fodbold i 2,5 år) David Boysen (8 kampe i Viborg og nu tilbage i Lyngby i den næstbedste række) Songani (Reserve i SønderjyskE) ville kunne forstærke os og få os ud af "krisen" ? Jøsses ambitionerne er lave må jeg bare sige. De spillere der er ikke 1 mm bedre end dem vi har!
Lad os få nogle spillere ind som kan forstærke os fra dag 1. Ellers kan det da være det samme!
Tror i Osama (Som ikke kunne spille sig fast på i FCV) Zidan (Som ikke har spillet fodbold i 2,5 år) David Boysen (8 kampe i Viborg og nu tilbage i Lyngby i den næstbedste række) Songani (Reserve i SønderjyskE) ville kunne forstærke os og få os ud af "krisen" ? Jøsses ambitionerne er lave må jeg bare sige. De spillere der er ikke 1 mm bedre end dem vi har!
Lad os få nogle spillere ind som kan forstærke os fra dag 1. Ellers kan det da være det samme!
Det der er med de spillere som du nævner er at de alle er sultne for at bevise deres værd - dette medfører ofte at de spillere bedre end de spillere som vi har i forvejen .. AaB går jo ikke ud og bruger 10.000.000kr på nye spillere, så ovenstående er ligeledes et billede på billige alternativer til nogle som vil yde det maksimale nu hvor den nuværende trup spiller til nedrykning ..Gaarde6 skrev:Er det seriøst sådan nogle spillere i vil have til AaB?
AaB - nu, i morgen & altid! 
jayC skrev:Det der er med de spillere som du nævner er at de alle er sultne for at bevise deres værd - dette medfører ofte at de spillere bedre end de spillere som vi har i forvejen .. AaB går jo ikke ud og bruger 10.000.000kr på nye spillere, så ovenstående er ligeledes et billede på billige alternativer til nogle som vil yde det maksimale nu hvor den nuværende trup spiller til nedrykning ..Gaarde6 skrev:Er det seriøst sådan nogle spillere i vil have til AaB?
Nej de spillere er spillere som MÅSKE kan forstærke os.
Problemet er bare at vi har massere af spillere, som måske bliver gode for os.
Vi snakker ikke om at bruge 10 mill. Vi snakker om at enten skal vi forstærke holdet med et par profiler. Eller også skal vi helt lade være.
De 4 spillere jeg har nævnt er sgu det samme som at kyle pengene ud af vinduet. De er ikke bedre end dem vi allerede har! Det kan godt være de kommer med sult og gå på mod. Men vi skal bruge nogen som kan løfte holdet nu og resten af tiden de er her. Ikke nogen som kan løfte holdet med gejst og så blive den grå mellem vare bagefter.
Hvis ikke vi kan tiltrække spillere, som er bedre end de 4. Så lad for Gud skyld være med at hente nogen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Vi skal ikke købe potentielt gode superligaspillere. Vi skal købe gode superligaspiller.
Vi har rigeligt med potentielt gode spillere. Det vi mangler er kvalitet.
Vi har rigeligt med potentielt gode spillere. Det vi mangler er kvalitet.
Janteloven eksisterer IKKE!
Og så er vi tilbage til det faktum, at vi er ALT for sent ude i dette vindue.
Rasmus Festersen, Bruninho, Oliver Lund, Elmar Bjarnason, Janus Drachmann, Christian Jakobsen, Daniel A. Pedersen, Ronnie Schwartz, Nicki Bille, Troels Kløve m.fl. er allerede taget. Tilbage står så de knapt så attraktive spillere i Danmark eller nogle udlandske spillere, som vi næppe har ressourcer eller tid til at scoute ordentligt.
Rasmus Festersen, Bruninho, Oliver Lund, Elmar Bjarnason, Janus Drachmann, Christian Jakobsen, Daniel A. Pedersen, Ronnie Schwartz, Nicki Bille, Troels Kløve m.fl. er allerede taget. Tilbage står så de knapt så attraktive spillere i Danmark eller nogle udlandske spillere, som vi næppe har ressourcer eller tid til at scoute ordentligt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Skal vi ikke lige skrue ned for hystierisk kælling-knappen ?!Yankee skrev:Og så er vi tilbage til det faktum, at vi er ALT for sent ude i dette vindue.
Hvorfor søren skulle vi have hentet Festersen, Helenius, Spalvis, AK og Jönsson burde kunne fylde pladsen ud. Troels Kløve blev debatteret, jeg var fortaler, men var blandt fansene ikke en favorit. Det samme gælder Oliver Lund. Christian Jakobsen har endnu ikke fået et minut i superligaen. Janus Drachmann var heller ikke favorit her og ville vel være en afløser for Würtz, og ikke rigtig akut. Nicki Bille og Ronnie Schwartz - nej. Elmar Bjarnason og Daniel Pedersen, den første ser jeg ikke som det store lys, den anden skrev med AGF i januar og var drøftet i sidste transfervindue og var formentlig et tema.
Bruninho ser spændende ud i de to sidste kampe, men hvis han er så fantastisk, så har 11 superligaklubber vist sovet i timen.
Når det så er sagt, forstår jeg ikke, at pengene fra Thelander ikke er geninvesteret.
- FlæskeFrank
Ja, en Elmar Bjarnason eller Daniel A. Pedersen ville i den grad have pyntet på vores hold. Ikke nødvendigvis som selvskrevne til startopstilllingen, men i en kamp mod de forsvarende mestre, er det ikke ok at stille med Abildgård og Augo, den konstellation hører hjemme i reserveligaen! Rettidig omhu var ikke Lynges stærke side, og tilsyneladende heller ikke Gaardes. Blomqvist var muligvis et forsøg herpå, men hans niveau må være lavere end Chankos!Yankee skrev:Og så er vi tilbage til det faktum, at vi er ALT for sent ude i dette vindue.
Lige en henvisning til mit tildligere indlæg: Hvem scouter for AaB? Er Per Westergaard stadig en del af teamet? Eller er det noget Figo, PEA, Lars S og Gaarde gør når det lige passer ind?
Jeg har det fra en i spillertruppen, at de holdt ind på vej til Farum og alle mand fik softice - dog var krymmel for egen regning.FlæskeFrank skrev:Når det så er sagt, forstår jeg ikke, at pengene fra Thelander ikke er geninvesteret.
Den eneste spiller AaB rigtigt har misset er Albæk der er gået til IFK Gøteborg for 3 mio kr. Dog er jeg noget i tvivl om han ville til Nordjylland, hvis det var, og hvordan vi står med lønnen. Han ville dog uden tvivl hjælpe en lidt tung midtbane.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det havde jeg misset, jamen så er alt jo i ordenPatmand skrev:Jeg har det fra en i spillertruppen, at de holdt ind på vej til Farum og alle mand fik softice - dog var krymmel for egen regning.FlæskeFrank skrev:Når det så er sagt, forstår jeg ikke, at pengene fra Thelander ikke er geninvesteret.
- FlæskeFrank
Så kan vi samtidig konkludere, at alle spillerne har betydeligt mere is i maven end den gennemsnitlige debatside-bruger!Patmand skrev:Jeg har det fra en i spillertruppen, at de holdt ind på vej til Farum og alle mand fik softice - dog var krymmel for egen regning.FlæskeFrank skrev:Når det så er sagt, forstår jeg ikke, at pengene fra Thelander ikke er geninvesteret.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Gamen
May Mahlangu er også stadigvæk muligvis til at få på fri transfer, hvis vi er villige til at lægge nogle knaster og han har i hvert fald niveau til at styrke vores midtbane. Og desuden er han målfarlig. Om det så kun er på en et-årig kontrakt eller noget, så kan enhver se at vi i dén grad mangler centrale midtbanespillere med niveau.
IFK Göteborg købte Albæk frem for Mahlangu, fordi deres transfervindue lukker og de ville ikke vente på ham.
IFK Göteborg købte Albæk frem for Mahlangu, fordi deres transfervindue lukker og de ville ikke vente på ham.
Nu og de sidste 2 år har to af vores bedste og vigtigste spillere spillet på den centrale midt - og som 31-årig og 32-årig bør der stadig være et par sæsoner tilbage i både Würtz og Risgård. Vi har problemer, når en af dem sidder ude - men i forhold til, at vi næppe kaster penge efter meget mere end en enkelt forstærkning, bør vi da hellere bruge pengene på en plads, hvor vi er i akut nød - altså hvor vi i den pt optimale start-11'er mangler kvalitet. Det kunne fx være på backpladserne, på kanten eller i det centrale forsvar.Gamen skrev:May Mahlangu er også stadigvæk muligvis til at få på fri transfer, hvis vi er villige til at lægge nogle knaster og han har i hvert fald niveau til at styrke vores midtbane. Og desuden er han målfarlig. Om det så kun er på en et-årig kontrakt eller noget, så kan enhver se at vi i dén grad mangler centrale midtbanespillere med niveau.
I den optimale verden ville det da være fint med en god backup på den centrale midt, men vi må nok nøjes med Augu, Abildgaard og Thomsen og så satse på, at Würtz og Risgård spiller rigtig mange kampe.
-
kronenburg
- Junior

Han ville ikke være et dårligt bud. Han kostede dem 600.000 pund eller cirka 6 mio kr, og dem får de ikke igen, men måske et års leje med et frikøb på 3-4 mio kr? Ulempen ville være, at en ude af form spiller ikke umiddelbart løfter niveauet nu.kronenburg skrev:http://www.bold.dk/nyt/iskold-sloth-er- ... lejeophold
Men AaB har meldt klart ud, Thomsen skal sælges NU og Augo er ved at sætte støvlerne på hylden. Tilbage står en nyoprykket U19 spiller med en fysik som en myg.BoT skrev:Nu og de sidste 2 år har to af vores bedste og vigtigste spillere spillet på den centrale midt - og som 31-årig og 32-årig bør der stadig være et par sæsoner tilbage i både Würtz og Risgård. Vi har problemer, når en af dem sidder ude - men i forhold til, at vi næppe kaster penge efter meget mere end en enkelt forstærkning, bør vi da hellere bruge pengene på en plads, hvor vi er i akut nød - altså hvor vi i den pt optimale start-11'er mangler kvalitet. Det kunne fx være på backpladserne, på kanten eller i det centrale forsvar.Gamen skrev:May Mahlangu er også stadigvæk muligvis til at få på fri transfer, hvis vi er villige til at lægge nogle knaster og han har i hvert fald niveau til at styrke vores midtbane. Og desuden er han målfarlig. Om det så kun er på en et-årig kontrakt eller noget, så kan enhver se at vi i dén grad mangler centrale midtbanespillere med niveau.
I den optimale verden ville det da være fint med en god backup på den centrale midt, men vi må nok nøjes med Augu, Abildgaard og Thomsen og så satse på, at Würtz og Risgård spiller rigtig mange kampe.
Der er jo reelt ikke tale om konkurrence om pladserne og det kan næppe være sundt.
Om de kan fortsætte ydeligere et par sæsoner er et godt spørgsmål. Risgård er faldet betragteligt i niveau og det går vel kun en vej....for begge to.
Men jeg tror da heller ikke AaB henter en forstærkning til midtbanen, eller til en anden position. Det er ret tydeligt at de mener truppen er på plads. Måske bliver det til et lejemål.
-
Gamen
De bliver ikke presset overhovedet, de to. Og i min verden så var ingen af dem på noget der mindede om at være blandt vores vigtigste spillere sidste sæson. Würtz blev 4. bedste mand, og Risgård 9. bedste, på NORDJYSKE's karakterrangliste for foråret. Men generelt skuffede alle vores erfarne, bærende kræfter i ligaen og der må de også tage deres del af skylden.BoT skrev:[
Nu og de sidste 2 år har to af vores bedste og vigtigste spillere spillet på den centrale midt - og som 31-årig og 32-årig bør der stadig være et par sæsoner tilbage i både Würtz og Risgård. Vi har problemer, når en af dem sidder ude - men i forhold til, at vi næppe kaster penge efter meget mere end en enkelt forstærkning, bør vi da hellere bruge pengene på en plads, hvor vi er i akut nød - altså hvor vi i den pt optimale start-11'er mangler kvalitet. Det kunne fx være på backpladserne, på kanten eller i det centrale forsvar.
De er for langsomme, og vi mangler (sammenlignet med andre hold) både skudfarlighed, assists og dynamik inde centralt. Würtz er en fin ankermand, men han kan absolut intet fremad banen og har aldrig kunnet det. Sidste år landede han på 23 kampe i sæsonen, det færreste antal kampe hidtil i hans AaB-karriere. Jeg synes godt man kan være bekymret for, om ikke det er for tyndt at vi har de to, en afdanket klubmand som IKKE holder superliga-niveau, samt en ynglingespiller til to af de vigtigste pladser på holdet. Blomqvist får jo tydeligvis ikke spilletid.
Risgård kommer ind med en jætteindsats mod FCM, men i de foregående kampe har han kandideret stærkt til at være blandt de ringeste på banen (lige indtil han lavede målet i overtiden mod Hobro selvfølgelig
Blomqvist spillede venstre midt i reservekampen mod RFC og kvitterede med at lægge op til to mål. Han er muligvis for fysisk svag til at spille inde i maskinrummet, men måske er fremtiden en plads på venstre midt, når Thomsen er væk. Jeg har ikke afskrevet ham endnu.
In verbis simus faciles