Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
er der nogen der ved hvad der skete med Gabriel Quartey jeg kan ikke finde ham på u19
AaB AaB AaB AaB
Intet. Bedste bud er nok at spørge Ydesen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Han ødelagde sin menisk i januar så han genoptræner
Jeg er enig for så vidt, at budgettet er rigeligt stort til at have kunne skabt et markant bedre hold; bedst illustreret ved det horrible Henrik Dalsgaard - eksempel. Men dette understreger også blot pointen: Hvordan i alverden skal denne investorgruppe kunne skabe et tophold i dansk fodbold - og jeg gentager og understreger, at det er deres mål, og at de derfor skal hænges op på dette - for historisk små midler, når samme investorgruppe er ude af stand til på to år at skabe et hold, som præsterer i henhold til budgettet.baresi skrev: ↑21. apr 2025, 20:13Det er en overflod af elendige spillere og spiller beslutninger under SSE22…Hovedet skrev: ↑21. apr 2025, 17:27Eller en uansvarlighed og en uduelighed, man ikke har set magen til i dansk fodbold - siden 2014 ...R Rosenberg skrev: ↑17. apr 2025, 22:10Men det er jo netværk, knowhow, knowledge, fodboldfaglighed på en hylde ikke set magen til i Danmark.baresi skrev: ↑17. apr 2025, 22:04Enig.R Rosenberg skrev: ↑17. apr 2025, 16:17Han ville naturligvis outshine alle andre forsvarere i AaB de seneste mange sæsoner. For ikke at tale om, hvor meget vi kunne have brugt hans erfaring og lederskab.Jakobsen skrev: ↑17. apr 2025, 15:45
Meget enig. Det er mere mudret end som så og let at være bagklog.
Han spiller jo mest stopper på en anden måde som sidestopper i et tre mands midterforsvar, hvor han er en hybrid mellem back og stopper. Hvordan ville han gøre det som ren stopper?
Jeg tror dog uden tvivl, at han ville outshine Diakhite.
Det er typer som ham man havde brug for..
og klasse man så henter diakhete som bl.a. erstatning for thelander . Diakhete blev købt ift speed og lederegenskaber
Haha flot
Det fremgår med al tydelighed, at SSE 22 ikke er deres opgave voksen, og havde det ikke været for den omverdenens anonymitet og ligegyldighed mod AaB, der ligeledes har stået på siden 2014, skulle vi ikke have ventet så ekstremt længe, før omgivelserne omsider retter det store skyts mod endnu en ledelsesvoldtægt af en storklub med fuld fart nedad rutschebanen.
Der skal, som både Stiftstidende, TIPS-bladet og TV 2 er inde på, ske noget uhyre drastisk meget hurtigt, hvis ikke AaB skal sendes ud i den rene ikke-eksistens. SSE 22 har haft oceaner af forberedelsestid og dertil et helt gratis år, hvor man kunne have bygget det hold op, der skulle have indtaget en nogenlunde standsmæssig position i den danske Superliga. Man overtog et hold i sommeren 2023, der snildt kunne have kvalificeret sig til medaljeslutspillet i Superligaen - et år senere står man den ringeste og mest usammenhængende trup i klubbens historie, der skal ledes af en mand, der ikke har nogen erfaring med seniorfodbold!
Det er den ene tossede signing efter den anden.
Og det kan jo ikke passe at AaBs budget er det halve af sønderjyske Vejle Lyngby ja eller Viborg for den sags skyld
Men det er en klar undervurdering af suppe der er til stede …
Og det koster også nu.
Oumar , jimemez , Jasson , seydel , iredale, Marc N , osv osv
Det er c spillere
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Uanset om vi rykker ned eller bliver, så må der skulle ske en del i det kommende sommer vindue.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Hvis vi overlever, vil man så turde gå ind til næste sæson med præcis samme strategi på transfermarkedet? Forhåbentlig kan Wichmann få mere ud af materialet end Menno kunne. Men at hente ind til et specifikt system og specifik spillestil ville klæde AaB.
Det hele kalder på en større udrensning til sommer af dem, som ikke har niveau eller potentiale. Kramer og Widell ved vi forsvinder, men ud af døren bør også
- Aaaron Seydel
Der ingen pointe i at have de tyske glasben renende. Det var en håbløs tilgang med den skadeshistorik og lange periode uden kontrakt. Den transfer er for mig den største fejl, som SSE har lavet. Alle ledelser signer en gang imellem spillere der ikke slår til/falder til eller spillere der viser sig ikke at være gode nok, men at signe sådan en spiller med så mange røde flag ifht. om han i det hele taget kan spille er bare for dumt.
- Oumar Diakhite
Synes sådan set han startede Ok, men medmindre det viser sig, at han f.eks. fungerer rigtigt godt i et minre aggressivt pres så synes jeg det er fair at arbejde på en afsked
- Andras Jasson
Undrer mig egentlig lidt, hvad der er sket for jeg synes han lignede en Superligaspiller i efteråret, men klart mere midtbanepøler end den kant han er hentet som. Har da lidt et håd om, at Wichmann kan genopfinde Jasson, men jeg tror det ikke rigtigt.
Fælles for de tre ovenstående er, at de ikke er unge talenter og derfor er det fair at forvente de er blandt vores bedste spiller og det er de ikke.
Derudover har vi Jimenez og Kelvin John der netop har haft deres første seniorsæson på et førstehold. Tror man ikke på de kan blive gode Superligaspillere så bør man også overveje at finde nye græsgange til dem.
Derudover står vi tilbage med tre backs, hvor vi også skal finde ud af hvad der skal ske. Kasper Jørgensen er væk senest til vinter og man bør oveerveje at få penge for ham. Bruus' leje udløber og man skal finde ud af hvad der skal ske. Det var en spiller jeg egentlig havde regnet med mere fra, men han var også lidt fejlcastet da han er bedst som wingback i en 3-5-2. Hvis man kan forlænge må det hænge sammen med, hvordan vi skal spille. Endelig er der Marc Nielsen, som jeg personligt håber lidt på kan blomstre under Wichmann. Virkede drænet og ukomfortabel i Mennos stil og håber, at det kan vendes.
Endelig er der jo Isak Aarøen-Hansen og Travis Hernes. Synes ikke de har været katastrofale, men jeg synes nok heller ikke vi står imponerede tilbage. Afgjort ikke spillere, som vi forlænger med hvis vi rykker ned. Bliver vi oppe ja så kunne man da se hvad vilkår de evt. kan hentes på, men jeg ser dem ikke som uundværlige.
Opsummeret:
Ryger alle ovenstående ud (gør de jo nok ikke, men så er der ikke meget tilbage).
Sikre afgange: Kramer, Widell
Leje udløb: Bruus, Aarøen-Hansen, Hernes
Sandsynlig afgang: Kasper Jørgensen
Vi siger gerne farvel og tak: Diakhite, Jasson, Seydell
De må være på vippen: Jimenez, John
Målmænd:
Müller, de Boer, Grønkjær
Højre back:
Venstre back: Marc Nielsen, Noel Arnorsson
Stopper: Bjarne Pudel, Makolli, Arnorsson
6'er: Kasper Davidsen
8': Mads Bomholt, Valdemar Møller
Kanter: Diagne
Offensiv midt: Oliver Ross
Angreb. Helenius, Mathias Jørgensen
Det er satme tyndt især, hvis det hedder Superliga. Man må også bare være ærlig at sige, at med SSEs track record så jeg tror ikke på de magter at genopbygge holdet og jeg frygter hvad for noget skrammel der kommer ind fra øst og vest.
- Aaaron Seydel
Der ingen pointe i at have de tyske glasben renende. Det var en håbløs tilgang med den skadeshistorik og lange periode uden kontrakt. Den transfer er for mig den største fejl, som SSE har lavet. Alle ledelser signer en gang imellem spillere der ikke slår til/falder til eller spillere der viser sig ikke at være gode nok, men at signe sådan en spiller med så mange røde flag ifht. om han i det hele taget kan spille er bare for dumt.
- Oumar Diakhite
Synes sådan set han startede Ok, men medmindre det viser sig, at han f.eks. fungerer rigtigt godt i et minre aggressivt pres så synes jeg det er fair at arbejde på en afsked
- Andras Jasson
Undrer mig egentlig lidt, hvad der er sket for jeg synes han lignede en Superligaspiller i efteråret, men klart mere midtbanepøler end den kant han er hentet som. Har da lidt et håd om, at Wichmann kan genopfinde Jasson, men jeg tror det ikke rigtigt.
Fælles for de tre ovenstående er, at de ikke er unge talenter og derfor er det fair at forvente de er blandt vores bedste spiller og det er de ikke.
Derudover har vi Jimenez og Kelvin John der netop har haft deres første seniorsæson på et førstehold. Tror man ikke på de kan blive gode Superligaspillere så bør man også overveje at finde nye græsgange til dem.
Derudover står vi tilbage med tre backs, hvor vi også skal finde ud af hvad der skal ske. Kasper Jørgensen er væk senest til vinter og man bør oveerveje at få penge for ham. Bruus' leje udløber og man skal finde ud af hvad der skal ske. Det var en spiller jeg egentlig havde regnet med mere fra, men han var også lidt fejlcastet da han er bedst som wingback i en 3-5-2. Hvis man kan forlænge må det hænge sammen med, hvordan vi skal spille. Endelig er der Marc Nielsen, som jeg personligt håber lidt på kan blomstre under Wichmann. Virkede drænet og ukomfortabel i Mennos stil og håber, at det kan vendes.
Endelig er der jo Isak Aarøen-Hansen og Travis Hernes. Synes ikke de har været katastrofale, men jeg synes nok heller ikke vi står imponerede tilbage. Afgjort ikke spillere, som vi forlænger med hvis vi rykker ned. Bliver vi oppe ja så kunne man da se hvad vilkår de evt. kan hentes på, men jeg ser dem ikke som uundværlige.
Opsummeret:
Ryger alle ovenstående ud (gør de jo nok ikke, men så er der ikke meget tilbage).
Målmænd:
Højre back:
Det er satme tyndt især, hvis det hedder Superliga. Man må også bare være ærlig at sige, at med SSEs track record så jeg tror ikke på de magter at genopbygge holdet og jeg frygter hvad for noget skrammel der kommer ind fra øst og vest.
RAUS RAUS SSE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Det er vanvittigt at tænke på, at vi angrebsmæssigt havde været langt bedre stillet, hvis vi havde beholdt John Iredale.Jakobsen skrev: ↑4. maj 2025, 10:01Det hele kalder på en større udrensning til sommer af dem, som ikke har niveau eller potentiale. Kramer og Widell ved vi forsvinder, men ud af døren bør også
- Aaaron Seydel
- Oumar Diakhite
- Andras Jasson
Opsummeret:
Målmænd:
Højre back:
Kæmpe fejl af SSE22 i min optik.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Enig. Der er jo ingen tvivl om at John Iredale er en spiller af yderst begrænsede kvaliteter, men hellere have en spiller der rent faktisk kan spille fremfor Seydel.doukas skrev: ↑4. maj 2025, 11:31Det er vanvittigt at tænke på, at vi angrebsmæssigt havde været langt bedre stillet, hvis vi havde beholdt John Iredale.Jakobsen skrev: ↑4. maj 2025, 10:01Det hele kalder på en større udrensning til sommer af dem, som ikke har niveau eller potentiale. Kramer og Widell ved vi forsvinder, men ud af døren bør også
- Aaaron Seydel
- Oumar Diakhite
- Andras Jasson
Opsummeret:
Målmænd:
Højre back:
Kæmpe fejl af SSE22 i min optik.
RAUS RAUS SSE!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Overlever vi I år så gør vi næppe næste hvis det er track rekordenJakobsen skrev: ↑4. maj 2025, 10:01Det hele kalder på en større udrensning til sommer af dem, som ikke har niveau eller potentiale. Kramer og Widell ved vi forsvinder, men ud af døren bør også
- Aaaron Seydel
- Oumar Diakhite
- Andras Jasson
Opsummeret:
Målmænd:
Højre back:
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Drømmen er at vi henter tre AaB drenge hjem igen som alle er marginal i deres klubber. En til hver kæde
Ross, Abildgaard og Kaufmann
Ross, Abildgaard og Kaufmann
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Hvor mange penge har tyskerne egentlig? Jeg spørger oprigtigt interesseret fordi jeg ingen ide har om det.Gamling skrev: ↑5. maj 2025, 07:46Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Længe leve arbejderklassen!
-
R Rosenberg
- Allstar

Ingen ved det. Det er vist mest bare talk of the town, at de ingen har.Danni skrev: ↑5. maj 2025, 10:07Hvor mange penge har tyskerne egentlig? Jeg spørger oprigtigt interesseret fordi jeg ingen ide har om det.Gamling skrev: ↑5. maj 2025, 07:46Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Altså, ren logik siger mig, at hvis man smider 50-60 mio. efter en nedrykningstruet klub (som det jo også var da de købte sig ind) med dårlig økonomi, så har man nok ikke slået hul på sparegrisen og afleveret panten, for at skaffe pengene. Omvendt tror jeg heller ikke de vælter sig i penge. Så havde vi ikke den trup vi har nu. Svaret skal nok findes et sted midt imellem.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 14:00Ingen ved det. Det er vist mest bare talk of the town, at de ingen har.Danni skrev: ↑5. maj 2025, 10:07Hvor mange penge har tyskerne egentlig? Jeg spørger oprigtigt interesseret fordi jeg ingen ide har om det.Gamling skrev: ↑5. maj 2025, 07:46Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Juniorkonsulenter, journeyman trænere og random spillere. Det er i hvert fald kun flaskepanten der er tilbage at snolde for.haghdk skrev: ↑5. maj 2025, 14:30Altså, ren logik siger mig, at hvis man smider 50-60 mio. efter en nedrykningstruet klub (som det jo også var da de købte sig ind) med dårlig økonomi, så har man nok ikke slået hul på sparegrisen og afleveret panten, for at skaffe pengene. Omvendt tror jeg heller ikke de vælter sig i penge. Så havde vi ikke den trup vi har nu. Svaret skal nok findes et sted midt imellem.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 14:00Ingen ved det. Det er vist mest bare talk of the town, at de ingen har.Danni skrev: ↑5. maj 2025, 10:07Hvor mange penge har tyskerne egentlig? Jeg spørger oprigtigt interesseret fordi jeg ingen ide har om det.Gamling skrev: ↑5. maj 2025, 07:46Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Klaus Egelund fra Mediano har delvist belyst ejerkredsen dog ikke nok i mine øjne. Dog var det konklusionen, at det er en investorkreds med mange mindre investorer der smider penge for at være med.
Jeg har prøvet at søge lidt mere omkring SSE22 og har fundet flg.
Medarbejdere på LinedkIn
- Finn Meincke (Projektleder i BPTC)
- Jan Pieters
- Ole Jan Kappmeier (ham kender vi jo)
Tysk firmainfo på SSE22
https://firmeneintrag.creditreform.de/2 ... GMBH_CO_KG
På denne side kan man se hvad jeg går ud fra er aktionærer
https://www.northdata.de/Sport+Strategy ... HRB+182056
- FRIBA Maritime Beteiligungen GmbH, Bremen (5,9 %) https://www.northdata.de/FRIBA%20Mariti ... RB%2026002
Dette firma tegnes af to brødre som hedder Lürsen og er forbundet til maritime virksomheder udover SSE22.
- Garbe Arntzen UG, Hamburg (5,9%)
Ledes af en Andreas Götz Karl Arntzen, Hamburg, som derudover også er leder i broget skare af selskaber; Isartal Health Media, Berlin Health Media GmbH, earlyshare Beteiligungsgesellschaft mbH, Looping Brand Media GmbH, Verlag Konradshöhe GmbH
- Kortbaek Energy Invest ApS (5,9 %)
Bag dette stor Jakob Kirkegaard Kortbæk i Aalborg, som bl.a. spiller en rolle i Eurowind.
- Kunki Vermögensverwaltung GmbH (5,9 %) som der nærmest står intet om.
- JH Vermögensverwaltungs GmbH, Hamburg (5,9 %). Her dukker navnet Joachim Hilke op som også tidligere har figureret. Dette selskab er derudover forbundet med virksomhederne ATG Ticketing & Sales GmbH og Moulin Rouge Musical Produktions GmbH og har tidligere også været forbundet til driften af HSVs arena.
- BP Team coaching Gmbh (29,4 %) med Jan Peters og Kappmeier som direktører
De fem aktionerer første aktioner sidder 29,5 af aktierne og BP Team coaching på de næste 29,4.
Gad vide hvem der sidder med de resterende 41,1 % af aktierne og om det bare er de diverse flaskepantsinvestorer + venner og familie.
Det må i hvert fald siges at være en blandet skare med alt andet end fodboldkompetencer, hvis vi ser bort fra Peters og dennes nepobaby.
RAUS RAUS SSE!
Jeg har aldrig hørt tale om, eller planer, om SSE kommer med flere penge end de 2x kapital de lagde hhv. ved købet og ved realiseringen af majoriteten - så de omkring 65 millioner var det vist. Det er jo også kun en mindre del af dem der er nye penge i klubben, er også en del af til at frikøbe fra tidligere ejere/investorer.Jakobsen skrev: ↑5. maj 2025, 16:38Juniorkonsulenter, journeyman trænere og random spillere. Det er i hvert fald kun flaskepanten der er tilbage at snolde for.haghdk skrev: ↑5. maj 2025, 14:30Altså, ren logik siger mig, at hvis man smider 50-60 mio. efter en nedrykningstruet klub (som det jo også var da de købte sig ind) med dårlig økonomi, så har man nok ikke slået hul på sparegrisen og afleveret panten, for at skaffe pengene. Omvendt tror jeg heller ikke de vælter sig i penge. Så havde vi ikke den trup vi har nu. Svaret skal nok findes et sted midt imellem.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 14:00Ingen ved det. Det er vist mest bare talk of the town, at de ingen har.Danni skrev: ↑5. maj 2025, 10:07Hvor mange penge har tyskerne egentlig? Jeg spørger oprigtigt interesseret fordi jeg ingen ide har om det.Gamling skrev: ↑5. maj 2025, 07:46Drømme kan den fattige altid have, men realiteten er jo at vi har haft 2 år med kæmpe underskud og får et mere når vi rykker ned - på trods af de flotte salg af Otoa og widell. Og tyskerne har ikke flere penge og de mange smarte millionærer gider ikke smide flere penge i AaB. Så realiteten er flere lottokuponer af samme skuffe suppleret af meget grønne spillere af egen avl.
Klaus Egelund fra Mediano har delvist belyst ejerkredsen dog ikke nok i mine øjne. Dog var det konklusionen, at det er en investorkreds med mange mindre investorer der smider penge for at være med.
Jeg har prøvet at søge lidt mere omkring SSE22 og har fundet flg.
Medarbejdere på LinedkIn
- Finn Meincke (Projektleder i BPTC)
- Jan Pieters
- Ole Jan Kappmeier (ham kender vi jo)
Tysk firmainfo på SSE22
https://firmeneintrag.creditreform.de/2 ... GMBH_CO_KG
På denne side kan man se hvad jeg går ud fra er aktionærer
https://www.northdata.de/Sport+Strategy ... HRB+182056
- FRIBA Maritime Beteiligungen GmbH, Bremen (5,9 %) https://www.northdata.de/FRIBA%20Mariti ... RB%2026002
Dette firma tegnes af to brødre som hedder Lürsen og er forbundet til maritime virksomheder udover SSE22.
- Garbe Arntzen UG, Hamburg (5,9%)
Ledes af en Andreas Götz Karl Arntzen, Hamburg, som derudover også er leder i broget skare af selskaber; Isartal Health Media, Berlin Health Media GmbH, earlyshare Beteiligungsgesellschaft mbH, Looping Brand Media GmbH, Verlag Konradshöhe GmbH
- Kortbaek Energy Invest ApS (5,9 %)
Bag dette stor Jakob Kirkegaard Kortbæk i Aalborg, som bl.a. spiller en rolle i Eurowind.
- Kunki Vermögensverwaltung GmbH (5,9 %) som der nærmest står intet om.
- JH Vermögensverwaltungs GmbH, Hamburg (5,9 %). Her dukker navnet Joachim Hilke op som også tidligere har figureret. Dette selskab er derudover forbundet med virksomhederne ATG Ticketing & Sales GmbH og Moulin Rouge Musical Produktions GmbH og har tidligere også været forbundet til driften af HSVs arena.
- BP Team coaching Gmbh (29,4 %) med Jan Peters og Kappmeier som direktører
De fem aktionerer første aktioner sidder 29,5 af aktierne og BP Team coaching på de næste 29,4.
Gad vide hvem der sidder med de resterende 41,1 % af aktierne og om det bare er de diverse flaskepantsinvestorer + venner og familie.
Det må i hvert fald siges at være en blandet skare med alt andet end fodboldkompetencer, hvis vi ser bort fra Peters og dennes nepobaby.
-
Alpa Chino
- Superliga

Beskeden var at SSE22 kom med fodboldfaglighed, ikke penge.
Så det ser skidt ud
Så det ser skidt ud