DBU Pokalen 26/27
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: DBU Pokalen 26/27
Godt nok en vild dårlig bane. Man kan ikke spille 6 meter før den ryger hen over foden...det her kam sagtens blive MEGA svært. De kan jo slet slet ikke spille bolden hurtig rundt...
Kelvin John bliver godt nok ikke let at finde en køber til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ligner jo de har pløjet striberne op
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg sad nærmere og tænkte det samme om Adedeji. Han ligner godt nok ikke en, som kan motivere sig alverden for opgaven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det må satme også bære svært at være motiveret på sådan en lorte bane. En pasning langs jorden og bolden ligner en hoppebold. Samtidig ser den utrolig tør ud og kan være medvirkende til at indlæg slet ikke fungerer..
Vatanspor spiller i Jyllandsserien 2 - og som nævnt oprykker fra serie 1. Det er mig bekendt to rækker under Danmarksserien - og 3 rækker under divisionsniveau. Skønt Vatanspor ganske vist har imponeret stort i sine første 4 kampe som oprykker fra serie 1, og AaB ikke ligefrem har revet dem over de første 20 minutters tid, tør jeg godt fastslå: Den er hjemme!jonas386 skrev: ↑25. aug 2026, 17:40Danmarkserien er noget lidt andet end det har været. Det er ikke længere knoldesparkere med lidt ekstra kilo på sidebenene. Vi skal selvfølgelig vinde klart, men de fleste hold i DS kan altså godt spille fodbold.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 17:37Og dertil tør jeg godt replicere med et klart og utvetydigt - nej!R Rosenberg skrev: ↑25. aug 2026, 17:08Mon ikke de jorder mighty AaB også.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 16:34Og på Viaplay i øvrigt. Åh, beklager, det havde Jonas vist nævnt tidligere i tråden.
Til den mere kuriøse side: Man kan ikke påstå, at Vatanspor har vist sig frem fra den ydmyge side efter oprykningen fra serie 1. De første 4 kampe i Jyllandsserien 2 (der findes vist to af dem nu om stunder) er således vundet med cifrene 8-1, 4-0, 6-1 og 5-0! Hvortil så kommer 4-1 - sejren over Nørresundbys Danmarksseriehold i pokalturneringen.
Når AaB forhåbentlig vender tilbage til standsmæssig Superligastatus, kan jeg godt leve med et marginalt ringere udlæg i den første sæson efter oprykningen end 4 kampe med 4 sejre og en målscore på 23-2...
Man skal lige have proportionerne på plads: I forhold til et hold på dét niveau vil forskellen på at møde det nuværende AaB-hold og det bedste AaB-hold i perioden 1990 til 2023 være marginal.
De to er SSE præmiecases.
John er ikke dygtig nok og har ikke været i nærheden af de forventninger jeg egentlig havde og som 9’er fylder han bare for lidt. Adedeji - måske knap så ringe normal niveau, men stadig det man selv i 1 div må kalde en ret sløj spiller og med helt forfærdelig attitude. Den dag de to og Jasson er ude af AaB bliver
RAUS RAUS SSE!
Haha enig
Adedeji gider slet ik spille fodbold
Han er fuldstændig ligeglad og totalt ugidelig.
Indtil videre er de farligere end os. Ikke så mange selvfølgeligheder ift. at sikre sejren. Flere af vores spillere ligner nogen, der gerne var blevet hjemme.
Jeg synes nu, Jasson har oppet sig, som andre også skriver, men John og Adedeji, nej, det virker ikke til at bevæge sig i en brugbar retning for dem.Jakobsen skrev: ↑25. aug 2026, 17:51De to er SSE præmiecases.
John er ikke dygtig nok og har ikke været i nærheden af de forventninger jeg egentlig havde og som 9’er fylder han bare for lidt. Adedeji - måske knap så ringe normal niveau, men stadig det man selv i 1 div må kalde en ret sløj spiller og med helt forfærdelig attitude. Den dag de to og Jasson er ude af AaB bliver![]()
Der kan man bare se. Jeg kunne have svoret jeg havde læst de var i Danmarksserien.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 17:50Vatanspor spiller i Jyllandsserien 2 - og som nævnt oprykker fra serie 1. Det er mig bekendt to rækker under Danmarksserien - og 3 rækker under divisionsniveau. Skønt Vatanspor ganske vist har imponeret stort i sine første 4 kampe som oprykker fra serie 1, og AaB ikke ligefrem har revet dem over de første 20 minutters tid, tør jeg godt fastslå: Den er hjemme!jonas386 skrev: ↑25. aug 2026, 17:40Danmarkserien er noget lidt andet end det har været. Det er ikke længere knoldesparkere med lidt ekstra kilo på sidebenene. Vi skal selvfølgelig vinde klart, men de fleste hold i DS kan altså godt spille fodbold.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 17:37Og dertil tør jeg godt replicere med et klart og utvetydigt - nej!R Rosenberg skrev: ↑25. aug 2026, 17:08Mon ikke de jorder mighty AaB også.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 16:34Og på Viaplay i øvrigt. Åh, beklager, det havde Jonas vist nævnt tidligere i tråden.
Til den mere kuriøse side: Man kan ikke påstå, at Vatanspor har vist sig frem fra den ydmyge side efter oprykningen fra serie 1. De første 4 kampe i Jyllandsserien 2 (der findes vist to af dem nu om stunder) er således vundet med cifrene 8-1, 4-0, 6-1 og 5-0! Hvortil så kommer 4-1 - sejren over Nørresundbys Danmarksseriehold i pokalturneringen.
Når AaB forhåbentlig vender tilbage til standsmæssig Superligastatus, kan jeg godt leve med et marginalt ringere udlæg i den første sæson efter oprykningen end 4 kampe med 4 sejre og en målscore på 23-2...
Man skal lige have proportionerne på plads: I forhold til et hold på dét niveau vil forskellen på at møde det nuværende AaB-hold og det bedste AaB-hold i perioden 1990 til 2023 være marginal.
Anyway, synes de første 20 viser at de fleste af spillerne har fin teknik, omend banen nok også giver mere plads end ellers, men der skal selvfølgelig ikke være nogen tvivl efter kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Dér fik Adedeji da vist lidt personligt initiativ og drive. Vender på sin modstander, trækker fri, spiller godt videre. Det ender i en (offside) afslutning.
Ja, man leder lidt efter kvaliteten. Bonde er godt nok heller ikke nogen åbenbaring lige nu.
Ja, man leder lidt efter kvaliteten. Bonde er godt nok heller ikke nogen åbenbaring lige nu.
Nu ser jeg kampen lidt off and on, banens kvalitet er ikke den bedste, og AaB har selvsagt også udskiftet på nogle pladser osv.; men det er alligevel ret imponerende, at Vatanspor har holdt stand i en halv time og måske endda lidt mere end "bare" at holde stand. Jeg havde trods alt regnet med, at AaB havde ført på dette tidspunkt uden ligefrem at skulle piske en stemning af dén årsag.jonas386 skrev: ↑25. aug 2026, 17:54Der kan man bare se. Jeg kunne have svoret jeg havde læst de var i Danmarksserien.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 17:50Vatanspor spiller i Jyllandsserien 2 - og som nævnt oprykker fra serie 1. Det er mig bekendt to rækker under Danmarksserien - og 3 rækker under divisionsniveau. Skønt Vatanspor ganske vist har imponeret stort i sine første 4 kampe som oprykker fra serie 1, og AaB ikke ligefrem har revet dem over de første 20 minutters tid, tør jeg godt fastslå: Den er hjemme!jonas386 skrev: ↑25. aug 2026, 17:40Danmarkserien er noget lidt andet end det har været. Det er ikke længere knoldesparkere med lidt ekstra kilo på sidebenene. Vi skal selvfølgelig vinde klart, men de fleste hold i DS kan altså godt spille fodbold.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 17:37Og dertil tør jeg godt replicere med et klart og utvetydigt - nej!R Rosenberg skrev: ↑25. aug 2026, 17:08Mon ikke de jorder mighty AaB også.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 16:34
Og på Viaplay i øvrigt. Åh, beklager, det havde Jonas vist nævnt tidligere i tråden.
Anyway, synes de første 20 viser at de fleste af spillerne har fin teknik, omend banen nok også giver mere plads end ellers, men der skal selvfølgelig ikke være nogen tvivl efter kampen.
I øvrigt træls at man ikke kan spille på kampen på Danske Spil. Navnlig i betragtning af stillingen 0-0 efter 35 minutter.
Vatanspor har mere end holdt stand
De har skabt chancer - AaB har ikke haft et skud på mål.
Bonde og Møller bliver stadig sat til vægs fysisk
Adedeji gider ik som i overhovedet ik
Håpnes er en af de eneste som virkelig kommer med den rette attitude - han er bare på.
Banen er ens for begge parter
AaB burde jo bare presse højt konstant men det kan de ikke.
De står langt fra hinanden
Det eneste vi har gjort er at smide lange bolde i feltet
Jeg ser ikke hvad vi vil i spillet
Håpnes er en af de eneste som virkelig kommer med den rette attitude - han er bare på.
Det er jo lidt vildt - og nærmest en halv sejr for de gæve Vatanspordrenge, om de kan holde resultatet til pausen - og måske ligefrem, om man skal stramme den en smule, kan ærgre sig en smule over ikke at være foran.baresi skrev: ↑25. aug 2026, 18:06Vatanspor har mere end holdt stand
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg er ligeglad med om det er en pokalkamp på en pis bane. Der er flere AaB'ere der forhåbentlig spiller den sidste kamp idag for klubben. Føj.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Frank Buck
- Superliga

- Favoritspiller: Nomwethe
- Geografisk sted: Tørring
- Kontakt:
Det er da jammerligt.
AaB spillerne kan (som sædvanligt...) ikke ramme hinanden med deres afleveringer. de går rundt i stedet for at sætte lidt tempo, kan ikke finde ud af at presse modstanderen og ligner i det hele taget nogle der slet ikke gider spille fodbold.
Kan Højer slet ikke motivere disse spillere til at gøre en indsats for at vinde?
AaB spillerne kan (som sædvanligt...) ikke ramme hinanden med deres afleveringer. de går rundt i stedet for at sætte lidt tempo, kan ikke finde ud af at presse modstanderen og ligner i det hele taget nogle der slet ikke gider spille fodbold.
Kan Højer slet ikke motivere disse spillere til at gøre en indsats for at vinde?
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
Arh, det synes jeg så også er at stramme den. De har altså ikke 'skabt chancer', de har taget nogle behjertede langskud, og respekt for det. Man kunne ønske sig, et par AaB'ere havde åndsnærvær nok til bare at prøve det samme. Men vi vil åbenbart helst drible den over stregen eller lægge den ind i hovedet på bette John. Ingen af delene er optimale.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 18:07Det er jo lidt vildt - og nærmest en halv sejr for de gæve Vatanspordrenge, om de kan holde resultatet til pausen - og måske ligefrem, om man skal stramme den en smule, kan ærgre sig en smule over ikke at være foran.baresi skrev: ↑25. aug 2026, 18:06Vatanspor har mere end holdt stand
De 3 unge - Thomsen, Møller og Bonde - har ikke fået vist sig særligt godt frem.
-
R Rosenberg
- Allstar

Just another day at the office - AaB gør jo, som det passer dem.
Ædruelighedens stemme