Kendskab til spillerne

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kendskab til spillerne

Indlæg af limey » 29. okt 2012, 18:36

Hanga skrev:
limey skrev:Tilgiv mig, hvis jeg spørger om noget dumt, thi jeg har aldrig spillet FM. Jeg har ofte undret mig over, at nu når man tilsyneladende forsøger at gå helt ned i den mindste detalje for at få hver enkelt spiller til at virke så realistisk som muligt i forhold til evner, når spillet alligevel som oftest ender med nogle helt vildt urealistiske scenarier - eksempelvis hvor AaB på ti år kan blive en af Europas bedste klubber og have et allseater stadion med 50.000 tilskuere. Er det ikke som om, at alle de krumspring man har lavet for, at få spillet til at virke så troværdigt som muligt, virker som spildt arbejde, hvis der er nogle indbyggede mekanismer i spillet, der gør, at den succes man kan opnå, stort set er ubegrænset?
Du har helt sikkert en pointe Limey, men det er nu også med til at gøre spillet lidt sjovere, at man kan komme længere end hvad realistisk er. Dog vil jeg sige, at det er blevet betydeligt mere realistisk med årene.

Vi nørder helt sikkert meget med dataen taget i betragtning af, hvordan spillet så håndterer denne data.
Hehe, ja det har, som sagt, undret mig længe - men mon ikke vi alle, et eller andet sted, ville ønske AaB nærmest ubegrænset succes.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2012, 18:40

limey skrev:Tilgiv mig, hvis jeg spørger om noget dumt, thi jeg har aldrig spillet FM. Jeg har ofte undret mig over, at nu når man tilsyneladende forsøger at gå helt ned i den mindste detalje for at få hver enkelt spiller til at virke så realistisk som muligt i forhold til evner, når spillet alligevel som oftest ender med nogle helt vildt urealistiske scenarier - eksempelvis hvor AaB på ti år kan blive en af Europas bedste klubber og have et allseater stadion med 50.000 tilskuere. Er det ikke som om, at alle de krumspring man har lavet for, at få spillet til at virke så troværdigt som muligt, virker som spildt arbejde, hvis der er nogle indbyggede mekanismer i spillet, der gør, at den succes man kan opnå, stort set er ubegrænset?
Jo mere realistisk udgangspunktet er, desto sødere er sejren når man så får denne form for succes. Det er nu heller ikke sådan at man per automatik ender i et af disse urealistiske scenarier, og det kræver ofte enten at man snyder (ved f.eks. at loade savegames ved tabte kampe eller ved at bruge snydeværktøjer) eller bruger sin eller andres erfaring omkring hvilke spillere der har potentialet til at blive stjerner. Det er f.eks. for de fleste spillere forudbestemt om de ender i Messi-klassen, så efterhånden kan man udnytte dette, til at købe disse wonderkids mens de spiller i småklubber og er billige og selv opdyrke deres talent, en fordel man ikke har i den virkelige verden. Dertil er det jo stadig et spil, og det vil altid være muligt at udnytte forskellige svagheder ved computerens AI, som det er i alle spil.

Derudover skal jeg lige nævne at jeg endnu ikke har vundet Ch.L. med AaB eller haft et større stadion end 20.000 selvom jeg er ret hardcore (hvis jeg selv skal sige det) og har mange års erfaring med spillet. Og jeg spiller endda næsten altid med AaB.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2012, 19:34

Samme her. Men jeg prøver dog også at spille så realistisk som muligt, eksempelvis ved kun at hente spillere fra skandinavien (mest DK) under 23.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. nov 2012, 23:04

Vil mene at spillet er ganske svært i de første spil man starter op i en ny version, hvis man ikke snyder vha. scout-programmer eller tjek af hjemmesider for tips til indkøb. Man kan desuden maskere alle spilleres stats (helt eller delvist) indtil man har haft en scout på dem, således at spillet bliver endnu mere realistisk. I en sådan situation skal man være rimelig skarp og lidt heldig, for at vinde mesterskabet indenfor en 3-4 år, er min erfaring.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. nov 2012, 00:27

Søgaard skrev:Vil mene at spillet er ganske svært i de første spil man starter op i en ny version, hvis man ikke snyder vha. scout-programmer eller tjek af hjemmesider for tips til indkøb. Man kan desuden maskere alle spilleres stats (helt eller delvist) indtil man har haft en scout på dem, således at spillet bliver endnu mere realistisk. I en sådan situation skal man være rimelig skarp og lidt heldig, for at vinde mesterskabet indenfor en 3-4 år, er min erfaring.

/Søgaard
Jeg synes så ikke at indkøb er en nødvendighed for at få succes, i hvert fald ikke i forhold til at vinde superligaen. I mine øjne handler det langt mere om at forstå alt det taktiske, og aflæse hvordan de indstillinger man vælger, rent faktisk udspiller sig i kampene. Det er ikke så simpelt som man umiddelbart tror, og jeg kan bruge lang tid på at nørde med det taktiske og analysere kampene bagefter. Jeg går sjældent ind til en kamp uden at have tilpasset taktikken bare en smule til modstanderen, og justerer også undervejs i kampene, ud fra det jeg ser. Det er i øvrigt en af de helt store årsager til, at jeg slet ikke har taget 3D til mig. Næh, giv mig det gode overblik med 2D.

Heldigvis er det taktiske og match engine blevet forbedret meget hen over årene. Man kan ikke længere, som for nogle år siden, finde en taktik der bare giver pote mod alle modstandere.

Jeg ligger i øvrigt solidt nr. 1 ved vinterpausen ;) Dog med snyd i form af at have ført Lucas tilbage til AaB, jeg ville have et spil, hvor AaB young guns skal komme så langt som muligt :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 5. nov 2012, 23:31

Helenius har lige scoret på hovedstød for mig. Den er HELT gal.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 6. nov 2012, 08:37

Kilde skrev:Helenius har lige scoret på hovedstød for mig. Den er HELT gal.
Men til gengæld er han ikke udtaget til landsholdet i min, dog demo, på trods af 12 mål indtil videre i første halvsæson. Der er ingen point for at gætte hvem der er udtaget i stedet for ;)

Besvar