FC Randers - AaB, 25.04.2016
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016
Mon ikke Spalvis får startplads ?
Utroligt man skal snakke om superligaens topscorer skal have startplads...
- FlæskeFrank
Jeg er helt enig.FlæskeFrank skrev:Mon ikke Spalvis får startplads ?
Jovist, han har spillet som et pund pølser i starten af foråret, men det må da snart været sevet ind på hans førsteetage. Al respekt for Pohl og den iver, han ligger i det, men Spalvis giver (kontra Pohl) os meget mere tyngde i flere dimensioner af spillet. Han modtager bolden bedre, sætter den bedre i spil til sine holdkammerater, afsluttere oftere og afslutter mere kynisk.
Mener vi, at vi gerne vil gøre os gældende i medaljekampen, så skal vi have sparket gang i Spalvis igen, og han må da simpelthen have læst og fattet sin lektie nu. Det er vel næppe heller overhovedet i hans interesse at møde op til træning i Sporting, hvor konkurrencen bliver markant højere, uden at have spillet mere end et kvarter hér og en halv time dér. For så bliver han fra dag 1 kørt direkte op på tribunen i Sporting.
-
Gamen
Der er også et eller andet absurd over hele anti-Spalvis tonen herinde. Man skal ikke have set mere end 1 eller 2 af AaB's kampe efter vinterpausen for at se, at angriberne får langt mindre at arbejde med. Færre indlæg, mindre direkte spil og lange perioder hvor de nærmest bare har jagtet bolde.Kenneth K skrev: Jeg er helt enig.
Jovist, han har spillet som et pund pølser i starten af foråret, men det må da snart været sevet ind på hans førsteetage. Al respekt for Pohl og den iver, han ligger i det, men Spalvis giver (kontra Pohl) os meget mere tyngde i flere dimensioner af spillet. Han modtager bolden bedre, sætter den bedre i spil til sine holdkammerater, afsluttere oftere og afslutter mere kynisk.
Mener vi, at vi gerne vil gøre os gældende i medaljekampen, så skal vi have sparket gang i Spalvis igen, og han må da simpelthen have læst og fattet sin lektie nu. Det er vel næppe heller overhovedet i hans interesse at møde op til træning i Sporting, hvor konkurrencen bliver markant højere, uden at have spillet mere end et kvarter hér og en halv time dér. For så bliver han fra dag 1 kørt direkte op på tribunen i Sporting.
Spalvis er udpræget boksspiller - ergo skal man også bringe bolde i boksen for at få det maksimale ud af ham. Vi kan sagtens blive enige om, at han har været svingende. Men han har heller ikke fået de bolde har skal have, for at kunne gøre det bedst.
Og så er det vel bare at henstille til at trænerteamet får kigget alvorligt på, hvordan vi kan gøre vores højreside langt mere farlig. Den har været rystende ringe i store dele af forårssæsonen. Ikke meget mesterskabsback over PK, og svage præstationer fra skiftevis Børsting og Jönsson når de har fået chancen.
Kunne ikke være mere enig. De manglende mål fra Spalvis, er udtryk fra vores chanceskabende spil i foråret. Han skal nok banke dem ind, hvis han kommer i de rette situationer i boksen.Gamen skrev:Der er også et eller andet absurd over hele anti-Spalvis tonen herinde. Man skal ikke have set mere end 1 eller 2 af AaB's kampe efter vinterpausen for at se, at angriberne får langt mindre at arbejde med. Færre indlæg, mindre direkte spil og lange perioder hvor de nærmest bare har jagtet bolde.Kenneth K skrev: Jeg er helt enig.
Spalvis er udpræget boksspiller - ergo skal man også bringe bolde i boksen for at få det maksimale ud af ham. Vi kan sagtens blive enige om, at han har været svingende. Men han har heller ikke fået de bolde har skal have, for at kunne gøre det bedst.
Og så er det vel bare at henstille til at trænerteamet får kigget alvorligt på, hvordan vi kan gøre vores højreside langt mere farlig. Den har været rystende ringe i store dele af forårssæsonen. Ikke meget mesterskabsback over PK, og svage præstationer fra skiftevis Børsting og Jönsson når de har fået chancen.
Det er muligt at vores angribere generelt får mindre at arbejde med, men at frikende Spalvis kan vi altså ikke. En angriber skal også arbejde for at gøre sig spilbar og være aggressiv i boksen, og det har været tydelig for mig, at han slet ikke kommer med samme arbejdsiver og fokus, som han gjorde i efteråret. Der er altså en grund til, at han er havnet på bænken, og at Søndergaard har følt det nødvendigt at erkende situationen og kommentere herpå.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Men det grundlæggende problem er efter min opfattelse, at Thomsen dels ikke får skabt de chancer, der skal bruges, dels prøver at blive topscorer. Nøglen, efter min opfattelse er ikke en uskarp Spalvis, men balancen, og Thomsen er problemet. Hvis Thomsen indser, at den vigtigste mand på et fodboldhold ikke er målmanden, ikke er målscoreren, ikke er træneren, men organisatoren, der skaber chancerne, så er vi flyvende igen.Hanga skrev:Det er muligt at vores angribere generelt får mindre at arbejde med, men at frikende Spalvis kan vi altså ikke. En angriber skal også arbejde for at gøre sig spilbar og være aggressiv i boksen, og det har været tydelig for mig, at han slet ikke kommer med samme arbejdsiver og fokus, som han gjorde i efteråret. Der er altså en grund til, at han er havnet på bænken, og at Søndergaard har følt det nødvendigt at erkende situationen og kommentere herpå.
Man behøver jo bare at tænke på sidste kamp mod Randers.
Hold da op, den kritik kan jeg slet ikke genkende.Freddie skrev:
Men det grundlæggende problem er efter min opfattelse, at Thomsen dels ikke får skabt de chancer, der skal bruges, dels prøver at blive topscorer. Nøglen, efter min opfattelse er ikke en uskarp Spalvis, men balancen, og Thomsen er problemet. Hvis Thomsen indser, at den vigtigste mand på et fodboldhold ikke er målmanden, ikke er målscoreren, ikke er træneren, men organisatoren, der skaber chancerne, så er vi flyvende igen.
Thomsen har med mine øjne været forårets bedste mand - med afstand!
Holdet fungerer ikke lige så godt som i efteråret, og hele vores offensiv har slet ikke samme flow og selvtillid. Det har Thomsen også sin andel i, men der kan ikke være tvivl om, at han ubetinget er vores mest kreative spiller, og i mine øjne en stor holdspiller.
Min pointe er at den dårligere offensiv hænger lidt på alle, man kan ikke placere ansvaret ét sted. Men at Spalvis ikke kommer med samme engagement, har været åbenlyst, i hvert fald for langt de fleste af os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Der menes selvfølgelig Lars Thomsen. Indlægget, er med en smule delay, endelig nået frem fra 90'erne.Hanga skrev:Hold da op, den kritik kan jeg slet ikke genkende.Freddie skrev:
Men det grundlæggende problem er efter min opfattelse, at Thomsen dels ikke får skabt de chancer, der skal bruges, dels prøver at blive topscorer. Nøglen, efter min opfattelse er ikke en uskarp Spalvis, men balancen, og Thomsen er problemet. Hvis Thomsen indser, at den vigtigste mand på et fodboldhold ikke er målmanden, ikke er målscoreren, ikke er træneren, men organisatoren, der skaber chancerne, så er vi flyvende igen.
Thomsen har med mine øjne været forårets bedste mand - med afstand!
Holdet fungerer ikke lige så godt som i efteråret, og hele vores offensiv har slet ikke samme flow og selvtillid. Det har Thomsen også sin andel i, men der kan ikke være tvivl om, at han ubetinget er vores mest kreative spiller, og i mine øjne en stor holdspiller.
Min pointe er at den dårligere offensiv hænger lidt på alle, man kan ikke placere ansvaret ét sted. Men at Spalvis ikke kommer med samme engagement, har været åbenlyst, i hvert fald for langt de fleste af os.
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
Gamen
Så simpelt er det ikke, og det er i øvrigt en temmeligt malplaceret kritik af Thomsen der som en af de få på holdet er fortsat med at være dynamisk og finde spilåbninger. Mod AGF i pokalen var både han og Würtz blændende (bortset fra førstnævntes boldtab ved 1-2 scoringen).Freddie skrev: Men det grundlæggende problem er efter min opfattelse, at Thomsen dels ikke får skabt de chancer, der skal bruges, dels prøver at blive topscorer. Nøglen, efter min opfattelse er ikke en uskarp Spalvis, men balancen, og Thomsen er problemet. Hvis Thomsen indser, at den vigtigste mand på et fodboldhold ikke er målmanden, ikke er målscoreren, ikke er træneren, men organisatoren, der skaber chancerne, så er vi flyvende igen.
Det er helt tydeligt, at vores backspil er decideret ikke-eksisterende, og kombineret med at spillere som Risgård, Jönsson og Børsting der ikke har leveret som forventet efter vinterpausen, så er vi begyndt at ligne hovedløse kyllinger offensivt i flere af kampene.
Vores problemer stikker dybere end som så, og minder mere om et hold der lider under et massivt kvalitetstab på enkelte pladser, og formnedgange hos spillere der burde være erfarne nok til at stå imod.
Forskellen på os og de konkurrenter der omringer os er lige pt. bl.a. målmandsposten, hvor Larsen har været kampafgørende i negativ favør sammenlignet med bl.a. Skender og Rønnow.
Fuldstændig korrekt. Kritikken skal ikke lægges på 21-årige spillere, men på folk som Kenneth Emil, Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og Nicolai Larsen.Gamen skrev:Vores problemer stikker dybere end som så, og minder mere om et hold der lider under et massivt kvalitetstab på enkelte pladser, og formnedgange hos spillere der burde være erfarne nok til at stå imod.
Forskellen på os og de konkurrenter der omringer os er lige pt. bl.a. målmandsposten, hvor Larsen har været kampafgørende i negativ favør sammenlignet med bl.a. Skender og Rønnow.
Hvad angår Spalvis, så hører det jo også med i ligningen at Jannik Pohl har gjort det rigtig godt og vist lovende takter. Hvis han havde været helt ad helvedes til, så havde Spalvis selvfølgelig stadig spillet.
Jeg synes så alligevel det er en forkert beslutning at sætte Spalvis på bænken i en længere periode. Jeg tror vores bedste håb i dette forår netop er at få gang i Spalvis, og jeg kan ikke se Pohl klappe 4-6 kasser ind i de resterende kampe. Derfor er det ærgerligt hvis vi nu slukker al tilbageværende gnist i Spalvis ved at sætte ham på bænken. Han er stadig en af de bedste angribere i Skandinavien og har trods alt også scoret to mål i foråret.
Men når man skal være smart kritiker, skal man kunne se forskel på symptomer og den grundlæggende årsag.Gamen skrev:
Så simpelt er det ikke, og det er i øvrigt en temmeligt malplaceret kritik af Thomsen der som en af de få på holdet er fortsat med at være dynamisk og finde spilåbninger. Mod AGF i pokalen var både han og Würtz blændende (bortset fra førstnævntes boldtab ved 1-2 scoringen).
Det er helt tydeligt, at vores backspil er decideret ikke-eksisterende, og kombineret med at spillere som Risgård, Jönsson og Børsting der ikke har leveret som forventet efter vinterpausen, så er vi begyndt at ligne hovedløse kyllinger offensivt i flere af kampene.
Vores problemer stikker dybere end som så, og minder mere om et hold der lider under et massivt kvalitetstab på enkelte pladser, og formnedgange hos spillere der burde være erfarne nok til at stå imod.
Netop Thomsens boldtab kostede i bund og grund to mål. Selvfølgelig var det Kenneth Emil alle hakkede på, men Thomsen satte ham i den komplet umulige situation med forfærdelig, umulig, håbløst elendig, skrækkelig boldomgang på serie 6 niveau ganske kort efter at AaB var kommet ind i den semifinale for alvor. Det sidste mål var en naturlig følge af det første.
-
Gamen
Jeg ved ikke helt hvad Nicolaj Thomsen har gjort dig.Freddie skrev: Men når man skal være smart kritiker, skal man kunne se forskel på symptomer og den grundlæggende årsag.
Netop Thomsens boldtab kostede i bund og grund to mål. Selvfølgelig var det Kenneth Emil alle hakkede på, men Thomsen satte ham i den komplet umulige situation med forfærdelig, umulig, håbløst elendig, skrækkelig boldomgang på serie 6 niveau ganske kort efter at AaB var kommet ind i den semifinale for alvor. Det sidste mål var en naturlig følge af det første.
... Til gengæld var det så Nicolai Larsen der (igen) kostede i 1. pokalkamp, og gjorde at vi gik ind til kampen i Aarhus med et ikke specielt fordelagtigt udgangspunkt.
Det ændrer dog ikke på, at Thomsen absolut ikke bærer skylden for dårlige resultater. Synderne er nogle af dem der render rundt med allerflest kampe under bæltet og dét er skuffende.
Jeg synes altså, det er en meget hård dom, hvis man skyder skylden på de to mål i den første pokalkamp på Nicolai Larsen. Ved det andet mål kunne det ligne, at han kommer lidt på mellemhånd, men han får faktisk fundet fint tilbage i position, men Duncans mærkeligt afslutning er ret svær at stille meget op over for.Gamen skrev: Jeg ved ikke helt hvad Nicolaj Thomsen har gjort dig.
... Til gengæld var det så Nicolai Larsen der (igen) kostede i 1. pokalkamp, og gjorde at vi gik ind til kampen i Aarhus med et ikke specielt fordelagtigt udgangspunkt.
Tvært i mod er det utroligt passivitet af Børsting, der nærmest beder Jens Jönsson slå et perfekt indlæg ind i panden på Duncan.
Thomsen har altså spillet tæt på 150 kampe for AaB. Det bringer ham ind på en plads som nr 74 på all time listen, der rummer mere end 600 navne. desuden har han spillet masser af kvalifikationskampe og lidt slutrundekampe på U21-landshold. Han er en yderst rutineret spiller. Hvorfor må man smadre Nicolai Larsen og ikke Thomsen?Gamen skrev:
Jeg ved ikke helt hvad Nicolaj Thomsen har gjort dig.
Det ændrer dog ikke på, at Thomsen absolut ikke bærer skylden for dårlige resultater. Synderne er nogle af dem der render rundt med allerflest kampe under bæltet og dét er skuffende.
Men nu tror han tilsyneladende, at han skal til at være målscorer, og derfor får vi ikke det spil fra ham, som vi ved han kan, og som for øvrigt skal sælge ham til en klub i udlandet. Det har ændret ham som spiller, og det rammer hele holde, efter min bedste overbevisning.
Men jeg har intet imod ham, i hvert fald ikke mere end jeg ville have mod andre, der efter min mening er på vej til at svigte holdånden.
Det er ret vildt, det her. Foruden at have nævnt i et par interviews, at han gerne vil score nogle flere mål, kan jeg slet ikke få øje på, at Thomsen skulle udvise mere eller mindre holdånd end normalt. Han har til gengæld lavet et par mål.Freddie skrev:Thomsen har altså spillet tæt på 150 kampe for AaB. Det bringer ham ind på en plads som nr 74 på all time listen, der rummer mere end 600 navne. desuden har han spillet masser af kvalifikationskampe og lidt slutrundekampe på U21-landshold. Han er en yderst rutineret spiller. Hvorfor må man smadre Nicolai Larsen og ikke Thomsen?Gamen skrev:
Jeg ved ikke helt hvad Nicolaj Thomsen har gjort dig.
Men nu tror han tilsyneladende, at han skal til at være målscorer, og derfor får vi ikke det spil fra ham, som vi ved han kan, og som for øvrigt skal sælge ham til en klub i udlandet. Det har ændret ham som spiller, og det rammer hele holde, efter min bedste overbevisning.
Men jeg har intet imod ham, i hvert fald ikke mere end jeg ville have mod andre, der efter min mening er på vej til at svigte holdånden.
Det er nu heller ikke det jeg påstår. Han har bare ikke det niveau som han havde slut efterår, og det har stor betydning for AaB. Min analyse er, at det er fordi han ikke længere er tilfreds med at være holdets organisator og bedste spiller, men nu hellere vil score mål selv.Sauer skrev: Det er ret vildt, det her. Foruden at have nævnt i et par interviews, at han gerne vil score nogle flere mål, kan jeg slet ikke få øje på, at Thomsen skulle udvise mere eller mindre holdånd end normalt. Han har til gengæld lavet et par mål.
Den metode AaB har haft succes på er, at Thomsen skaber chancerne for Spalvis, der så scorer. Nu er Spalvis på det nærmeste marginalspiller, og Thomsens kulminerede med at forære AGF en pokalfinale via et umuligt boldtab. Kort sagt, og hermed slut. Det vil være dejligt at se den gamle Thomsen på banen i dag.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Vi er jinxed. Kalborg udtaler til DR at han tror vi vinder i aften 
-
Gamen
Jeg tror ikke jeg skriver noget sted, at han koster begge mål. Hans flagren koster dog 2. mål - han ender med at stå på halvdistancen.BoT skrev: Jeg synes altså, det er en meget hård dom, hvis man skyder skylden på de to mål i den første pokalkamp på Nicolai Larsen. Ved det andet mål kunne det ligne, at han kommer lidt på mellemhånd, men han får faktisk fundet fint tilbage i position, men Duncans mærkeligt afslutning er ret svær at stille meget op over for.
Tvært i mod er det utroligt passivitet af Børsting, der nærmest beder Jens Jönsson slå et perfekt indlæg ind i panden på Duncan.
-
Gamen
Come on! Det er et vildt postulat, når det omhandler en spiller som stort set aldrig optræder selvisk. Der er absolut INTET i hans aktioner efter vinterpausen der indikerer at han pludselig hellere vil køre solo end spille en medspiller.Freddie skrev:Min analyse er, at det er fordi han ikke længere er tilfreds med at være holdets organisator og bedste spiller, men nu hellere vil score mål selv.
At han har scoret kan kun skyldes, at han i øvrigt følger trænerens besked om at sørge for også nogle gange at afslutte selv, fordi han har en evne til at bringe sig selv i mange gode situationer.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Spalvis er fortsat bænket.
Bekræftet startopstilling:
Larsen
Patrick - Kasper P. - KEP - Ahlmann
Jönsson - Risgård - Würtz - Thomsen
Ene
Pohl