Jeg forestiller mig da også, at 9'eren er en førsteprioritet i vintervinudet, skarpt efterfulgt af en 6'er der kan trække tempo ud af en kamp og få mere overvejelse i boldomgangen.1885Cricket skrev: ↑4. nov 2024, 15:06Forskellen er at hans er indhop, giv dog manden en reel chance i tre kampe i træk.Kzpr skrev:Helenius 261 mins 0 mål1885Cricket skrev: ↑4. nov 2024, 14:57Iredale 2 mål på 584 min.
Ross 2 mål på 889 min.
Det er hvad vi indtil videre har at gøre med som 9’er i denne sæson.
Ingen af dem er gode nok til Superligaen.
Jeg håber snart at Helenius er klar, og får flere kampe i træk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
den der leg er jo useriøs, det Helenius har vist i denne sæson er tæt på det samme....
AaB - Vejle Søndag d. 3/11 kl. 18
Re: AaB - Vejle Søndag d. 3/11 kl. 18
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Men hvad er fremtiden med en nærmest kronisk (små)skadet 33årig, der ikke har vist en døjt mere end dem man sammenligner ham med?1885Cricket skrev: ↑4. nov 2024, 15:06Forskellen er at hans er indhop, giv dog manden en reel chance i tre kampe i træk.Kzpr skrev:Helenius 261 mins 0 mål1885Cricket skrev: ↑4. nov 2024, 14:57Iredale 2 mål på 584 min.
Ross 2 mål på 889 min.
Det er hvad vi indtil videre har at gøre med som 9’er i denne sæson.
Ingen af dem er gode nok til Superligaen.
Jeg håber snart at Helenius er klar, og får flere kampe i træk.
den der leg er jo useriøs, det Helenius har vist i denne sæson er tæt på det samme....
Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at kunne man afskibe Helenius, gjorde man det....
we'll always go down fighting....
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Skal vi ikke lade tvivlen komme Iredale til gode. Nu har han scoret mål i to kampe træk og måske fundet Superliga tricket. Det er håbløst at dømme ham ude netop nu, hvor han leverer.
Vi skal vel give ham yderligere 2-3 kampe inden vi kan reelt vurdere, om han er klar til Superligaen.
Vi skal vel give ham yderligere 2-3 kampe inden vi kan reelt vurdere, om han er klar til Superligaen.
- FlæskeFrank
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg er enig med dig, men jeg synes at mange hans fejl burde kunne løses. Det er ikke nødvendigt at røre bolden med hælen hver 3. Gang han er på den.Hanga skrev: ↑4. nov 2024, 10:53Widell havde en skidt kamp i går, men jeg synes generelt folk undervurderer hvad han betyder for vores spil. Han er med afstand den midtbanespiller vi har som skaber de bedste situationer offensivt, og som kan vende spillet hurtigt. Han spiller med højere risiko end de øvrige midtbanespillere som i højere grad er "boldflyttere", og det betyder så også, at han nemmere kommer til at se skidt ud når det ikke lykkes.Kasper skrev: ↑4. nov 2024, 10:45Enig i at det ofte fremstår meget sjusket med de to, men det er vores to bedste kort sammen med Jasson i det spil.Maglau skrev: ↑4. nov 2024, 10:16For få sæsoner siden havde vi udelukkende mellemrumsspillere uden fart og dynamik. Teknisk begavede spillere som ikke kunne true i dybden.RicoBR02 skrev: ↑4. nov 2024, 09:41Det har vi en træner der skal have styr på. Hvis han vurderer at vi skal spille igennem midten så er det klart at de forsøger. Men bedømt på hans råben og skrigen af pudel, Kramer og widell så vurderer han ikke at det hele skal gå den vej og så er det hans opgave at give dem et møgfald og få dem til at udnytte det store rum vi har på kanterne i næsten hver kamp og justere i løbet af kampen når modstanderen læser vores spil..Funky skrev: ↑4. nov 2024, 09:06Spørgsmålet er, om vi forventer af Widell og Ross at lave noget trylleri i de mellemrum, som de faktisk har lidt for svært ved at levere på. Vores bedste angreb går over flankerne, ned i hjørnerne, og ind i feltet. Vi kikser hver gang det skal gå gå ind over midten foran modstanderens bagkæde - og det burde ikke overraske. Men måske er det fordi, vi selv er så ringe til at forsvare mod netop den slags spil, at de til træning kommer til at gå og tro, at det er vejen frem?Kasper skrev: ↑4. nov 2024, 08:04
Synes det var meget bedre i anden halvleg, momentvis i første halvleg finder de faktisk Widell og Ross i mellemrummet mellem deres forsvar og midtbane og så kan vi blive farlige. Jeg tror det kommer, selvom jeg sagtens kan se at der mangler kvalitet i den fase af spillet.
Lige nu er det næsten omvendt. Vi 2x Jørgensen adedeji John Bruuns og Widell har enten fart og/eller er dynamiske.
Derfor vi som I skriver Funky og Rico særdeles svært ved spille os igennem midten.
Widell og Ross har det til fælles at de sjusker ekstremt meget i pasningsspillet i de små rum - deres pasninger ligger i knæhøjde, med skru eller til det forkerte ben.
Man kan sagtens få succes uden mellemrumsspillere og blive ekstremt dygtig til at udnytte gennembrud og indlæg fra kanter både høje flade og cutback.
Jeg tror på at begge kan bygge på og blive gode til det. Hjemme mod Sønderjyske var de eminente til det og så er der også mere plads til kanterne.
Det klæder ham ikke.
Men altså han er stadigvæk ung, han kan forhåbentlig nå at blive klogere
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Fuldstændig enig! Han bliver aldrig en gudbenådet fodboldspiller, men det var Erik Bo heller ikke. Men kan han finde målet og stå de rigtige steder, så bliver ham satme vigtig..FlæskeFrank skrev: ↑4. nov 2024, 16:58Skal vi ikke lade tvivlen komme Iredale til gode. Nu har han scoret mål i to kampe træk og måske fundet Superliga tricket. Det er håbløst at dømme ham ude netop nu, hvor han leverer.
Spalvis var heller ikke ligefrem nogen ørn i spiller udenfor feltet - og tilmed luddoven… ikke at vi på nogen måde kan sammenligne Spalvis og Iredale på afslutningskvalitet lige pt, men hvis Iredale pludselig viser sig at være på pletten inde i feltet, så glemmer vi lykkeligt hans mangler ude på banenRicoBR02 skrev: ↑4. nov 2024, 18:49Fuldstændig enig! Han bliver aldrig en gudbenådet fodboldspiller, men det var Erik Bo heller ikke. Men kan han finde målet og stå de rigtige steder, så bliver ham satme vigtig..FlæskeFrank skrev: ↑4. nov 2024, 16:58Skal vi ikke lade tvivlen komme Iredale til gode. Nu har han scoret mål i to kampe træk og måske fundet Superliga tricket. Det er håbløst at dømme ham ude netop nu, hvor han leverer.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er et godt program, for der kan vi jo kun overraske. Alle herinde vil kalde 4 syngende lussinger i vente.RicoBR02 skrev: ↑4. nov 2024, 13:30Forårskampene bliver en kamp uden lige for at hænge fast og derfor skal vi være voldsomt glade for de point vi har skrabet samme, vi skal ikke stille os tilfredse men absolut glade.. Vi har FCN, Gf, FCK og fcm i de første 4 kampe efter jul, det er satme et voldsomt program..BoT skrev: ↑4. nov 2024, 11:54On a serious note: I vores situation, hvor vi kæmper om at undgå nedrykning, ER det bare ret vigtigt at hente sine point, på den måde, vi gør. Vi har endnu ikke tabt til en konkurrent i bund-6 og har endda vist os ret konkurrencedygtige i samtlige de kampe. Det kan blive helt afgørende i foråret, når tingene spidser til.